تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803049435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود تکنولوژی های جدید درزمینه انرژی خورشیدی این صنعت را شکوفا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی؛ ورود تکنولوژی های جدید درزمینه انرژی خورشیدی این صنعت را شکوفا می کند تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و کشاورزی با اشاره به راندمان پایین تکنولوژی های استفاده از انرژی خورشیدی در کشور، گفت: با رفع تحریم ها و امکان انتقال فناوری های جدید می توان سهم استفاده از انرژی خورشیدی را در سبد انرژی کشور افزایش داد.


آرش نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان آنکه تکنولوژی های استفاده از انرژی خورشیدی در جهان پیشرفت های بسیار زیادی داشته است، افزود: پایین بودن سطح این نوع فناوری در ایران یکی از عواملی است که باعث شده نتوانیم سهم انرژی خورشیدی را در سبد انرژی کشور افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه راندمان پنل های خورشیدی در ایران بسیار پایین بوده و نگهداری از این پنل ها نیزدشوار است، گفت: غبارآلود بودن و ناپاکی هوای کشور از دیگر عواملی است که باعث شده انرژی خورشیدی جایگاه مناسبی نداشته باشد.
نجفی تصریح کرد: این درحالی است که پاکی و به دور از غبار بودن هوا در کشورهای اروپایی سبب شده استفاده از انرژی خورشیدی در این کشورها روبه افزایش باشد.
آمار جهانی استفاده از انرژی خورشیدی حاکیست؛ حدود 30 گیگاوات از ظرفیت فتوولتائیک جدید در سراسر جهان در سال 2011 عملیاتی شده و با افزایش 74 درصدی در کل دنیا به میزان 70 گیگاوات رسیده است.
کشورهای پیشرو در بیشترین ظرفیت نصب شده تا انتهای سال 2011 آلمان، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا و آمریکا بوده اند.
رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران با بیان اینکه هنوز نیروگاه های انرژی خورشیدی در کشور جایگاهی ندارند، تاکید کرد: برهمین اساس ابتداء باید به سمت استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بربام ساختمان ها رفته و این موضوع را در کشور همگانی کنیم.
وی با بیان آنکه رفع تحریم ها امکان انتقال تکنولوژی های نوین را در کشور فراهم می سازد، گفت: می توان با وارد کردن تکنولوژی های جدید در زمینه انرژی خورشیدی مردم را تشویق کرد بیشتر از این نوع انرژی استفاده کرده و خود تولید کننده برق از خورشید باشند.
نجفی ورود سرمایه ها و سرمایه گذاران خارجی به کشور را از مهمترین دستاوردهای توافقات اخیر دانست و تاکید کرد: باید زمینه فعالیت این سرمایه گذاران در بخش انرژی خورشیدی و انرژی های نو را فراهم کرد تا سهم استفاده از انرژی خورشیدی در کشور افزایش قابل قبولی یابد.
این فعال اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران با اشاره به وجود گروه های اقتصادی فعال در زمینه انرژی خورشیدی در کشور گفت: این گروه ها اکنون در حال تعامل و رایزنی با دولت هستند تا شرایط بهتری برای فعالیت های خود ایجاد کرده و بتوانند نقش موثرتری در این زمینه ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید شرایط صادرات برق را مهیا تر کرده و اجازه سوآپ انرژی را به فعالان این بخش دهد افزود: فراهم شدن این امکانات سبب خواهد شد فعالان بخش انرژی خورشیدی باانگیزه بیشتری به این حوزه وارد شوند.
نجفی با اشاره به مذاکرات دولت و سندیکای صنعت برق ایران در زمینه فراهم شدن شرایط صادرات برق که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، تصریح کرد: با فراهم شدن شرایط مناسب در آینده می توان برق تولیدی از انرژی خورشیدی را به بازار منطقه ارسال کرد و شرایط پایدارتری برای فعالان این عرصه فراهم کرد.
رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی کشوربا بیان اینکه ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای صادرات برق ایران است، افزود: تفاوت میزان مصرف برق در آن کشور در زمستان و تابستان زمینه خوبی برای صادرات برق در اختیار فعالان برق ایران قرار می دهد.
یادآور می شود، یکی از تکالیف برنامه پنجم در مورد استفاده از انرژی های نو و خورشیدی ایجاد زیرساخت های تولید تجهیزات نیروگاه های بادی و خورشیدی و توسعه کاربرد انرژی های پاک است.
اقتصام(4)2078***1558



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن