تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803026340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير صنعت به مجلس فراخوانده شد/نعمت زاده بخشنامه قيمت گذاري سنگ آهن را لغو کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۳ق.ظ)
قاضي پور: وزير صنعت به مجلس فراخوانده شد/نعمت زاده بخشنامه قيمت گذاري سنگ آهن را لغو کند موج - اقدام نعمت زاده در تعيين دستوري قيمت محصولات معدني؛ به ويژه گندله آهن و زير سوال بردن مکانيزم عرضه و تقاضا در بورس کالا سبب شد تا کميسيون صنايع و معادن مجلس به صورت جدي تر وارد عمل شده و وزير صنعت، معدن و تجارت را براي ارائه پاره اي از توضيحات به مجلس فراخواند.
به گزارش خبرگزاري موج، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اقدام وزير صنعت در تعيين دستوري نرخ محصولات معدني را ناشي از عدم وجود هر گونه برنامه و طرح مناسب از سوي اين وزارتخانه براي معادن دانست که در آن به زنجيره مطالعه، اکتشاف، استخراج، توليد گندله و کنسانتره توجهي نشده است.
بر اين اساس نادر قاضي پور سياست هاي حمايتي کره جنوبي از صنايع خود را مثال زد که در چهارچوب قانون تسهيلاتي ويژه اي در اختيار صنايع قرار مي دهد، در کشور ما به رغم اعلام سياست هاي کلي دولت در حمايت از صنايع، وزارتخانه ها بدون هر گونه مطالعه اي نه تنها به حمايت ازصنايع نمي پردازد، بلکه با ابلاغ بخشنامه هاي متعدد منجر به تضعيف بنيه درآمدي و توليدي آن ها نيز شده است.
وي بودجه 94 را مورد اشاره قرار داد که به منظور تشويق بنگاه هاي توليدي کشور در حمايت و تکميل زنجيره توليد، کاهش 5 درصدي سهم عوارض ماليات و حق انتفاع براي آن ها در نظر گرفته شده است. در حالي پرداخت بخشي از مطالبات شرکت هاي سنگ آهني در شرايط رکود اقتصادي کنوني به تعويق افتاده و بخشي از آن نيز هم هيچ‌گاه تسويه نمي‌شود که در مقابل طولاني شدن وصول مطالبات زنجيره عرضه توليدات شرکت هاي سنگ آهني، هزينه هاي ديگري نيز به آن ها تحميل مي شود؛ بر اين اساس نمي توان از آن ها انتظار داشت که به تکميل و حمايت از زنجيره توليد بپردازند و از مزاياي ديده شده در بودجه 94 بهره مند شوند.
بر اين اساس بود که قاضي پور بر عدم تحقق انتظار موجود از وزير صنعت تاکيد کرد که به عنوان يک کهنه کار صنعتي از سوي فعالان اين اميد وجود داشت که شاهد افزايش چرخه توليد در صنايع کشور از جمله فولاد، مس و خودرو باشد، اما؛ به رغم اين انتظار و توقع، تصميمات اخذ شده در وزارتخانه متبوع نعمت زاده، همواره هزينه هاي بسياري را به بنگاه هاي توليدي تحميل کرده است.
وي تصريح کرد: با توجه به حجم سرمايه گذاري هاي سنگين در فولاد، بايد حمايت جدي تري از شرکت هاي پايين دستي صنعت فولاد براي ارائه مواد اوليه به شرکت هاي فولادي صورت گيرد.
نماينده اروميه همچنين سياست هاي ديگر وزارت خانه هاي اقتصادي کشور را مورد اشاره قرار داد که اين وزارتخانه ها نيز با تصميمات خود هزينه ها و قيمت تمام شده بنگاه هاي توليدي کشور را افزايش داده اند و از توان رقابت بنگاه هاي موجود در صنعت فولاد با شرکت هاي خارجي کاسته اند.
بر اين اساس بود که وي به واسطه نگراني هاي موجود از عدم اجرا و تکميل طرح هاي شرکت هاي سنگ آهني، از دولت خواست که با مطالعات کارشناسي و بدون جانبداري از شرکت و صنعت خاصي، به اخذ تصميم براي صنايع کشور مبادرت ورزد و بخشنامه اخير مربوط به قيمت گذاري گندله آهن را لغو کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن