تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد مکانیزم تار عنکبوتی و چند لایه سازمان امور دانشجویان برای مقابله با بورسیه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
مکانیزم تار عنکبوتی و چند لایه سازمان امور دانشجویان برای مقابله با بورسیه‌ها
تمهیدات چندلایه وزارت علوم برای حذف کامل دانشجویان بورسیه از دانشگاه‌ها، بسیار پیچیده و بعضا شگفت آور است. لایه‌های مختلف این نقشه سیاه سیاسی به قدری دقیق طراحی شده که با اجرای آن، هیچ یک از دانشجویان بورسیه، امکان ورود به دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیات علمی را نخواهند داشت.

خبرگزاری فارس: مکانیزم تار عنکبوتی و چند لایه سازمان امور دانشجویان برای مقابله با بورسیه‌ها



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تمهیدات چندلایه وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان برای حذف کامل دانشجویان بورسیه از دانشگاه‌ها، بسیار پیچیده و بعضا شگفت آور است. لایه‌های مختلف این نقشه سیاه سیاسی به قدری دقیق طراحی شده است که با اجرای آن، هیچ یک از دانشجویان بورسیه، توان ورود به دانشگاه ها به عنوان اعضای هیات علمی را نخواهند داشت. از سوی دیگر این "دروغ بزرگ" با آتشبارسنگین رسانه ای 15 ماهه اخیر، توجیه اجتماعی و عمومی نیز یافته است و کار برای عاملان فتنه، بسیار راحت تر شده است.
این برنامه به صورت مختصر در فازها و لایه های زیر قابل بررسی است.
لایه اول: دانشجویان بدون حکم و جایابی
دانشجویان بورسیه مشمول این لایه، ماه ها است که درگیر جایابی و اخذ اعلام نیاز از یک دانشگاه هستند. اما با توجه به عهد نانوشته وزارت علوم به دانشگاه ها و حجم تبلیغات سو بر ضد دانشجویان بورسیه در این مدت، نتوانستند از هیچ دانشگاهی حتی در دورترین نقاط جایابی دریافت کنند. از سوی دیگر وزارت علوم، علیرغم تعهدات دوجانبه با این دانشجویان، به این بهانه، حقوق و مقرری این دانشجویان را پرداخت نمی کند و این دانشجویان بدون هیچ منبع درآمدی باید به زندگی خود ادامه دهند. طبق تعهد ماخوذه وزارت علوم، اگر این دانشجویان در کنار تحصیل، دست به انجام کاری برای ارتزاق خود بزنند، با لغو بورس مواجه شده و باید غرامت های چند ده میلیونی به وزارت علوم بپردازند. بنابراین با توجه به شرایط موجود ، وزارت علوم طبق یک برنامه ریزی حساب شده به تعهدات خود به هیچ عنوان عمل نمی کند ولی انتظار دارد که طرف مقابل به تمامی آنچه متعهد شده عمل کند و در صورت کوچکترین تخطی، بالاترین جریمه ممکن بر ضد دانشجو اعمال می شود.
لایه دوم: دانشجویان لغو بورس شده
سازمان امور دانشجویان، دانشجویان بسیاری را با تمسک به یک سری اطلاعیه های خارج از قانون و آیین نامه، با مجازات لغو بورس و غرامت چند ده میلیونی مواجه کرده است. بسیاری از دانشجویانی که لغو بورس شده اند، در زمره کسانی هستند که لایه اول را در دوران دولت قبل طی کرده و حکم بورس داشته اند. ابطال حکم کارگزینی این افراد در حالی صورت می‌گیرد که تمام نهادهای نظارتی و قضایی در مقابل این قانون گریزی آشکار، سکوت پیشه کرده اند. در بین دانشجویان لغو بورس شده، دانشجویانی با رزومه‌های علمی و پژوهشی چشمگیر وجود دارد که می‌تواند منشا خدمات بسیار به کشور و دانشگاه باشند.
لایه سوم: اعلام عدم نیاز دانشگاه‌­ها به دانشجویان
یکی از موانع بسیار بزرگی که سازمان امور دانشجویان با هماهنگی دانشگاه ها بر سر راه دانش آموختگان بورسیه قرار داده است، بحث عدم نیاز است. در صورتی که سازمان امور دانشجویان با لایه های اول و دوم، قادر به حذف دانشجوی بورسیه نشدند و وی به هر طریقی توانست مدرک خود را اخذ کند، او را در این مرحله با مشکلات و موانع عجیبی روبرو کنند. در این مرحله دانش آموخته بورسیه به دانشگاه مراجعه می کند و دانشگاه به راحتی در قبال نامه معرفی سازمان امور دانشجویان، به وی اعلام می کند که به تخصص و حضور او نیاز ندارد و به اصطلاح " اعلام عدم نیاز" می کند. این در حالی اتفاق می افتد که همین دانشگاه چند ماه قبل به این دانشجوی بورسیه برای عضویت در هیات علمی همین دانشگاه اعلام نیاز کرده بود! بسیاری از دانش آموختگان مظلوم بورسیه در چندین ماه اخیر درگیر همین مساله هستند و متاسفانه پس از طی لایه های اول و دوم در این لایه گرفتار شده و آینده مبهم و نامعلومی پیش روی آنها قرار گرفته است. مسئولین برخی از دانشگاه ها نیز با توجه به حمایت سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم از این اقدام عجیب، حجم بسیار زیادی از دانشجویان بورسیه را با اعلام " عدم نیاز" روبرو کرده اند. این اقدام، یک عمل کاملا سیاسی و غیر قابل توجیه است و  قطعا در امتداد لایه های دوم و سوم برای ایجاد یک سیستم تارعنکبوتی برای نابودی روح، روان، زندگی و آینده دانشجویان بورسیه ، طراحی شده است. هر دانشجوی بورسیه ای که در این مرحله گرفتار شود، باید دوباره لایه اول و دوم را طی کند و بازی از لحظه نخست، آغاز می شود.
لایه چهارم: ایجاد سرگردانی برای جایابی مجدد
در صورتی که دانشگاه به دانش آموخته بورسیه " اعلام عدم نیاز" کند این شخص به ناچار باید به دانشگاه های مختلف (گاها بیش از 20 دانشگاه) در سراسر کشور معرفی شود و باید برای ادامه روند خود مجددا سرگردان و حیران راهی دانشگاه های مختلف شود.
لایه پنجم: هدر دادن وقت به امید خستگی و کلافگی
با توجه به روند کسالت آور و خسته کننده فرایندهای طراحی شده توسط فتنه گران بر ضد بورسیه‌ها، این افراد می خواهند با طولانی کردن زمان بلاتکلیفی و سرگردانی دانش آموختگان بورسیه، آنها را از ادامه پیگیری چندین ساله خود منصرف کنند که صد البته در موارد بسیاری نیز موفق می شوند.
به نظر می رسد با طراحی های پیچیده و عجیب فوق، تقریبا تمامی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه از عضویت در هیات علمی دانشگاه ها محروم خواهند شد. چه آنکه طبق اطلاعیه وزارت علوم بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان بورسیه، تنها در لایه اول و دوم گرفتار شده‌اند و با توجه به روند فعلی وزارت علوم، مشخص نیست تا چه زمانی آنها موفق به خروج از این لایه‌ها و گرفتار شدن در لایه سوم می‌شوند.  انتهای پیام/

94/04/30 - 11:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن