تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813097024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش «خاطرات روی سنگ» در کنفرانس بین‌المللی «یونسکو»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
نمایش «خاطرات روی سنگ» در کنفرانس بین‌المللی «یونسکو»

خاطرات یک سنگ


شناسهٔ خبر: 2788086 - شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
هنر > سینمای جهان

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی شوکت امين کورکی در کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی «یونسکو» UNESCO در شهر پاریس فرانسه به نمایش درآمد. به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» (بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston جدیدترین اثر شوکت امين کورکی کارگردان کُرد عراقی که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی سالم صلواتی و با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ايران، آلمان و کردستان عراق آماده شده است.این اثر سینمایی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود با حضور کارگردان، ممد اکتاش تهیه‌کننده و عباس غزالی نماینده پارلمان کردستان عراق در هفتادمین سال تأسیس سازمان جهانی «یونسکو» UNESCO و همچنین دهمین سال کنوانسیون «حفظ و ترویج تنوع مظاهر فرهنگی» در سالن اصلی مقر سازمان جهانی «یونسکو» در شهر پاریس در فرانسه روی پرده رفت.
خاطرات یک سنگ
کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی «یونسکو»، با حضور معاون مدیرکل سازمان «یونسکو»، مایکل هاوکینز رییس جوایز «آسیا پاسیفیک» معروف به «اسکار آسیایی»، هیام عباس بازیگر عربی ـ فرانسوی و همچنین ۸۰۰ میهمان ویژه، روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۵ در شهر پاریس برگزار شد.   «خاطرات روی سنگ» که تاکنون در جشنواره‌های مختلفی روی پرده رفته اواخر سال ۲۰۱۴ جایزه «ویژه یونسکو برای مشارکت چشمگیر در توسعه و حفظ تنوع فرهنگی» در هشتمین دوره جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» در کشور استرالیا را از آن خود کرده بود.در ابتدای کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی «یونسکو» در پاریس، معاون مدیرکل سازمان جهانی «یونسکو» ضمن خیرمقدم به مهمانان ویژه این مراسم‌، پیام ایرینا بوکووا مدیرکل سازمان جهانی «یونسکو» را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است: ما خیلی خوشحالیم که امروز فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» در یونسکو به نمایش درمی‌آید. در جهان امروز، فیلم می‌تواند نقش قدرتمندی در پرورش تنوع فرهنگی، درک متقابل، گفت‌وگو و همچنین فراهم کردن صلح، ایفا کند.
خاطرات یک سنگ
در بخش دیگری از این کنفرانس، مایکل هاوکینز رییس جوایز اسکرین «آسیا پاسیفیک» استرالیا در مورد اهمیت جایزه یونسکو سخنانی ایراد کرد و در ادامه با اشاره به شوکت امين کورکی کارگردان «خاطرات روی سنگ» گفت: وی برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ با فیلم سینمایی «عبور از غبار» برای بخش بهترین کارگردانی در جوایز «آسیا پاسیفیک» انتخاب شد. در سال ۲۰۱۱ با فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» جایزه بهترین فیلمنامه و همچنین در سال ۲۰۱۴ با همین فیلم، جایزه یونسکو را از آن خود کرد.   در ادامه کنفرانس بین‌المللی «یونسکو»، «شوکت امين کورکی» از دعوت یونسکو برای حضور در این مراسم و همچنین گرفتن جایزه ویژه «یونسکو» ابراز خوشحالی کرد و از سازمان جهانی «یونسکو» و جوایز «آسیا پاسیفیک» تشکر و قدردانی کرد و در ادامه از ممد اکتاش تهیه‌کننده این فیلم و عباس غزالی نماینده پارلمان کردستان دعوت کرد که روی صحنه سالن اصلی مقر سازمان جهانی «یونسکو» حضور پیدا کنند.عباس غزالی از حامیان حوزه فرهنگ و هنر کُردی در این نشست گفت: هم اکنون کردستان در کنار جنگ و دفاع از خود، تلاش مداومی دارد تا فرهنگ خود را حفظ کند و به خصوص از طریق سینما آن را گسترش بدهد.بعد از نمایش فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» شوکت امين کورکی، ممد اکتاش و عباس غزالی به سوالات حاضران در این کنفرانس بین‌المللی پاسخ گفتند.
خاطرات یک سنگ
فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی اصلی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ریورران» (رودخانه خروشان) در آمریکا روی پرده رفت و از طرف هیات داوران این جشنواره، سه جایزه بهترین فیلم به شوکت امين کارگردان و ممد اکتاش تهیه‌کننده این فیلم، بهترین بازیگر به حسین حسن بازیگر اصلی و همچنین جایزه بهترین تدوین به ابراهیم سعیدی تدوینگر ایرانی این فیلم اهدا شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن