محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852350877
نمیدانم دعوا بر سر چیست!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
حمید پورآذری با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که بدون اطلاع کافی و تنها براساس شنیدهها مطرح میشود، گفت: اعضای شوراهای هنری تئاترشهر اعتبار، آبرو و حیثیت خود را گذاشتهاند و خوب است که مدیران هم متوجه این قضیه باشند. این کارگردان تئاتر که عضو شورای هنری سالن «سایه» مجموعه تئاترشهر است، در گفتگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا ابتدا درباره روند کار این شورا و اعلام فراخوان و بررسی نتیجه آن توضیح داد: بعد از برگزاری جلساتی که سیاستگذاریهای سالن را هم دربرمیگرفت، به فراخوانی رسیدیم که در آن مهمترین مسئله برای بررسی آثار، ارائه پروپزال بود. در واقع اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که کارگردانهای متقاضی حضور در سالن «سایه»، با توجه به شکل جدید این سالن طرحی ارائه دهند و در آن ایدهی متن، فرایند اقتباس و نحوه تبدیل شدن متن به فضای اجرایی را تا حدودی توضیح دهند. در «سایه» به دنبال یک بلکباکس واقعی بودیم وی اضافه کرد: این کار باعث میشد به جای اینکه متن، خوانده و سلیقهای به آن نگاه شود، کارگردانها فرصت داشته باشند کار خود را به طور منسجم توضیح دهند. مخصوصا اینکه در تلاش بودیم در سالن «سایه» به یک بلکباکس واقعی فکر کنیم تا کارگردان با یک سالن خالی روبرو شود که چیدمان آن را هم خودش بتواند برعهده بگیرد. پورآذری درباره آنچه نسبت به کاهش ظرفیت سالن «سایه» مطرح میشود، گفت: «سایه» قبل از بازسازی، 103 نفر ظرفیت داشت که البته این رقم کذب است، چون چند صندلی آن در نقطه کور قرار داشتند که تعداد صندلیها را عملا کمتر میکرد و با توجه به قناص بودن سالن، کارگردانها مجبور بودند صحنه را عقبتر ببرند، اما در شرایط فعلی شکل چیدمان نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است. او افزود: الان در چیدمانهای مختلف، سالن «سایه» به ظرفیت حداقل 50 صندلی تا 120 صندلی رسیده است که استفاده از این میزان به ایده اجرایی کارگردان بستگی دارد. پورآذری درباره دلایل رسیدن به یک بلکباکس خالی در سالن «سایه» با اشاره به اینکه سالنهایی که ساخته میشوند دچار یک مشکل واحد هستند، توضیح داد: مجموعه تئاترشهر پنج سالن دارد که در سالن اصلی قاب صحنهای داریم و چهار سالن دیگر به طور اسمی بلکباکس بودند و به طور رسمی یک سالن یک سویهی بدون سن محسوب میشدند. در این شرایط خواستیم سالن سایه متفاوت از بقیه سالنها باشد و اکنون این سالن قابلیت یک سویه، دو سویه، سه سویه و بیشتر از آن را هم دارد و به این ترتیب به مجموعهای رسیدیم که امکان اجرای چهار نوع چیدمان در آن است. وی یادآور شد: در دکور سالن نیز هدف این بود که دکورهای «سایه» پرتابل باشند و گروهها حداقل بیست و پنج، شش روز در سالن بتوانند تمرین کنند و در آن بازه زمانی اجرا شکل بگیرد. فقط یک چهارم متقاضیان برای پروپزوال وقت گذاشتهاند کارگردان نمایش «سال ثانیه» در ادامه با اشاره به جلسه مطبوعاتی شورای هنری سالنهای تئاتر شهر در اواخر سال گذشته و تشریح برنامهها در آن اظهار کرد: در مجموع پس از پایان مهلت فراخوان سالن «سایه»، 92 پروپزال اقتباسی و غیراقتباسی دریافت کردیم که البته بیشتر آنها آثار اقتباسی را دربرمیگرفتند. در این میان هنرمندان باسابقهای که چندین سال از اجرایشان گذشته یا هنرمندان باسابقهای که چند سال قبل اجرا داشتند و نیز آنهایی که دارای سابقه دانشجویی، نویسندگی و کارگردانی بودند جزو درخواستکنندگان هستند. وی با بیان اینکه حدود 25 جلسه حداقل 5 ساعته در این مدت برگزار شده است، گفت: بررسی پروپزالها هنوز تمام نشده است، اما یکی از مسائلی که در این روند به یک معضل تبدیل شد این بود که بسیاری از هنرمندان موارد خواسته شده برای پروپزال را به طور دقیق پُر نکرده بودند و شاید با کمی ارفاق بتوان گفت فقط یک چهارم افراد برای تهیه پروپزال، کامل وقت گذاشته بودند. در حالی که هدف از این کار این بود که یک کارگردان بتواند اثر خود و ایدهاش را به خوبی منتقل کند. او دراینباره اضافه کرد: برخی دوستان در طرحهای خود به جای اینکه روند اقتباس را توضیح دهند نمایشنامه را توضیح دادهاند یا در روند توضیح ایده اجرایی، شکل اجرا و چیدمان را تشریح کرده بودند. در حالی که ضرورت اجرا و دستاوردهای پژوهشی و توجیه فرهنگی کار از جمله مواردی بود که با کمتوجهی پاسخ داده شده بودند. نمیدانم دعوا بر سر چیست! پورآذری تأکید کرد: ما اعتقاد داشتیم کسانی که به سالن «سایه» میآیند حداقل باید سه یا چهار کار حرفهای انجام داده باشند، چرا که در یک شکل کاملا انسانی هم سالنهای مجموعه تئاترشهر ظرفیت اجرای بیش از 30 اثر را ندارند و ما چه، قاعدهای را تعیین کنیم و چه نکنیم این ظرفیت تغییری نمیکند؛ به همین دلیل نمیدانم دعوا و بحثهایی که بر سر اجرای طرحهای جدید سالنهای تئاترشهر درگرفته برای چیست؟ آیا فقط سر اسم است؟ او با اشاره به اینکه در تئاتر ایران همهی گونهها جای دارند و چیزی که یک اثر را متمایز میکند، اتفاقات، ایده و فکر است، به تفاوت شکل سالن «سایه» با دیگر سالنها اشاره و اظهار کرد: با این حال هنوز مشاورههایی را از دوستان میگیریم تا بدانیم اقتباس چطور میتواند در اینجا کاملتر شود و اگر احتیاج است شکل آن عوض شود. در اقتباس، ایده جدید به ذهن میرسد و ما به دنبال تنوع شکل اجرا و نگاه تازه هستیم. وی همچنین درباره بحث اقتباس یادآور شد که اقتباس از نمایشنامه، داستان، شعر، فیلمنامه، کتب تاریخی، ادبیات کهن و اسطورهها هم میتواند در نظر گرفته شوند و در این راه اولین قدم خلاقیت است که شکل میگیرد. سرپرست گروه تئاتر «پاپتیها» در ادامه با اشاره به اینکه در سالن قشقایی مشخص شده است که هر گروه چقدر پول دریافت میکند، بیان کرد: از آنجا که در سالن «سایه» نمیتوانستیم رقمی را مشخص کنیم به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت متوسط سالن را 70 صندلی در نظر بگیریم و به ازای هر صندلی 10هزار تومان سوبسید داده شود که این رقم روزی 700 هزار تومان و بعد از پایان 30 شب اجرا به 21 میلیون تومان میرسد، یعنی هر گروهی که در سالن «سایه» اجرا داشته باشد حداقل 21 میلیون تومان میگیرد. پورآذری درباره تعداد شبهای اجرا در تئاترشهر که در مرحله اول 15 شب است، هم گفت: این موضوع بندی در قرارداد نمایشهاست که پیش از این هم اجرا میشد، اما در شرایط فعلی طبق صحبتهای اولیه باید از همان 30 شب باشد و فقط هم قرار است یک گروه اجرا داشته باشد که البته به صلاحدید خودشان میتوانند حداکثر شبی دو اجرا هم داشته باشند. در واقع از آنجا که کمک هزینهای که داده میشود خیلی زیاد نیست شاید از این طریق گروهها بتوانند هزینههای خود را درآورند. مدیران فعلی شانس آوردهاند او درباره برخی انتقادهایی که نسبت به تصمیمگیری شوراهای هنری سالنهای تئاترشهر مطرح شده است، اظهار کرد: در بسیاری از مصاحبهها خواندهام که دوستان میگویند، «شنیدهام...» و بعد درباره آن شنیده، اظهارنظر میکنند. این اتفاق بدی است، چرا که ما در همه کلاسها یاد میگیریم گوش دهیم نه اینکه بشنویم. اگر یک بار این اتفاق بیفتد که به جای خودمان به تئاتر فکر کنیم و برای تئاتر کار کنیم، بسیاری از مسائل درست میشود. کارگردان نمایشهای «ادیپ» و «دور دو فرمان» با اشاره به اینکه «به نظر میرسد برای تئاتر کار نمیکنیم»، گفت: اگر احساس شود که ما ( به عنوان اعضای شورای هنری) تحمیل شدهایم، نمیمانیم اما کسانی که در این شوراها حضور دارند از همه کارهای خود گذشتهاند و پای آنچه انجام میدهند تا انتها میایستند. ما در این راه اعتبار، آبرو و حیثیت خودمان را گذاشتهایم و خوب است که مدیران متوجه این قضیه باشند، چون در این سالنها احتیاجی نبوده که کنار مدیری بایستیم و این یک شانس است که مدیران فعلی پیدا کردهاند. وی تأکید کرد: من شخصا در تئاترشهر ذینفع نیستم و تمام اعضای شوراهای هنری تئاترشهر خود را از برنامه خارج کردهاند و قرار نیست اجرایی در این مجموعه داشته باشند. پورآذری دراینباره اضافه کرد: بهترین افتتاحیهای برای سالن «سایه» که میتوانست وجود داشته باشد، اجرای نمایش اصغر دشتی بود، اما چون عضو شورای هنری است نه خودش و نه دیگر اعضا تمایلی به انجام این کار نداشتند. در حالی که نمایش «در انتظار گودو»ی او درستترین اقتباس به لحاظ متن، ایده و شکل اجرا بود. افتتاح «سایه» با «مجلس انتقام جویی هملت» او درباره زمان افتتاح سالن «سایه» نیز با بیان اینکه اواخر تیرماه برای این کار وعده داده شده است، گفت: فعلا فقط اولین اجرا مشخص شده که آن هم «مجلس انتقامجویی هملت» به کارگردانی حسین جمالی است که در جشنواره آیینی سنتی و فجر اجرا شده بود. درباره دلیل انتخاب خارج از نوبت این اثر هم باید بگویم که چون اعلام شده بود، 15 اردیبهشت سالن «سایه» افتتاح میشود، مجبور به انتخاب یک اثر دیگر بودیم. با این حال درخواست دادهایم برنامه سالانه این سالن از زمان افتتاح در نظر گرفته شود تا در طول یک سال بعد بتوان کاری را که شروع کردهایم به ثمر برسانیم. ضمانت اجرای آثار برگزیده چیست؟ وی همچنین تأکید کرد: تنها ضمانت برای برنامهای که توسط شوراها تنظیم شده بستن قرارداد با هر گروهی است که انتخاب میشود. حمید پورآذری در پایان با تشکر از مدیر مجموعه تئاترشهر، اظهار کرد: خانم مقتدی افراد مختلف را با تفکر متفاوت در این شوراها دور هم جمع کرد و تقریبا همه به یک اجماع رسیدیم. جمع کردن ما در کنار یکدیگر کار خیلی سختی است و او با خون دل در این راه مادری کرد. وی افزود: این اتفاق تاکنون پیش نیامده بود و حداقل در شورای «سایه» شاهدیم که هیچ چیزی تحمیل نشد و ما خیلی وقتها جلوی هر آنچه مدیر میخواست هم ایستادگی کردیم. این مسئله جزو اتفاقات خوب مدیریتی در چند سال گذشته است. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]
صفحات پیشنهادی
مرعشی: نمیدانم «نهاد عالی اصلاحطلبان» چیست!
مرعشی نمیدانم نهاد عالی اصلاحطلبان چیست تاریخ انتشار شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴ ۲۴ عضو ارشد حزب کارگزاران که در جلسه نهاد عالی اصلاحطلبان حضور داشته در واکنش به تشکیل این نهاد گفت نمیداند نهاد عالی اصلاحطلبان دقیقاً چیست حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزارانبا یک شمشیر چوبی قهرمان قصه شدم/ ناچار بودم دعوا کنم
گفت و گوی کورش سلیمانی در سین جیم با یک شمشیر چوبی قهرمان قصه شدم ناچار بودم دعوا کنم ما موجوداتی هستیم مانند ستاره های دنباله دار ستاره ای که در حال حرکت است و دنباله ی ان همان نوستالزی ماست باشگاه خبرنگاران - لیلا سلمانی کورش سلیمانی بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر متولد ساللیلی رشیدی: دوست داشتم با لیلا حاتمی کار کنم/ نمیدانم کارگردان میمانم یا نه
لیلی رشیدی دوست داشتم با لیلا حاتمی کار کنم نمیدانم کارگردان میمانم یا نه فرهنگ > تئاتر - ایسنا نوشت لیلی رشیدی که از امروز 25 خرداد ماه پیشفروش بلیت نمایشاش آغاز میشود گفت هنوز نمیدانم که فعالیت کارگردانی را ادامه میدهم یا نه اینعدهای به جای مبارزه با صهیونیستها دعوا را به درون کشورهای اسلامی کشاندند
عدهای به جای مبارزه با صهیونیستها دعوا را به درون کشورهای اسلامی کشاندندتاریخ انتشار يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰ ۴۵ رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه جنگ عربستان سعودی با یمن گفت این موضوع ناشی از اشتباه سعودیها در مسائل منطقه بوده و شاید تصور میکردند با اینلاریجانی:عدهای به جای مبارزه با صهیونیستها دعوا را به درون کشورهای اسلامی کشاندند
لاریجانی عدهای به جای مبارزه با صهیونیستها دعوا را به درون کشورهای اسلامی کشاندند سیاست > مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه جنگ عربستان سعودی با یمن گفت این موضوع ناشی از اشتباه سعودیها در مسائل منطقه بوده و شاید تصور میکردند با این کار سلطهای در منطقنمیدانم چرا هر چه میخورم، سیر نمیشوم!
۹ دلیل احساس گرسنگی حتی پس از غذا خوردن نمیدانم چرا هر چه میخورم سیر نمیشوم جام جم سرا- خیلیها تجربهاش را دارند هنوز مدتی از غذا خوردنتان نگذشته اما احساس میکنید که دلتان ضعف میرود و بشدت گرسنهاید اگر ورزش میکنید باردارید یا دچار سندرم پیش از قاعدگی شدهاید این احسبگویند مدارکم مشکل دارد چهار دست و پا به خدمت سربازی میروم رحمانی: از استقلال پیشنهاد دارم اما نمیدانم سرمرب
بگویند مدارکم مشکل دارد چهار دست و پا به خدمت سربازی میرومرحمانی از استقلال پیشنهاد دارم اما نمیدانم سرمربیاش کیست در فوتبال اهواز همه به هم دروغ میگویندبازیکن فصل گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت اولویت من رفتن به استقلال بود ولی هنوز مشخص نیست وضعیت کادر فنی این تیمگرفتن جایزه گاو طلایی را فراموش کردم جهانبخش: از آلمان یا اسپانیا پیشنهاد داشته باشم به آن فکر میکنم/ نمیدان
گرفتن جایزه گاو طلایی را فراموش کردمجهانبخش از آلمان یا اسپانیا پیشنهاد داشته باشم به آن فکر میکنم نمیدانم در اردوی بعدی هستم یا نهمهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت اگر از لیگ آلمان یا اسپانیا پیشنهاد داشته باشم حتماً به آن فکر خواهم کرد علیرضا جهانبخش در گفتوگو با خبرپیشنهاداتی برای حل دعواهای زن و شوهری
آیین همسرداری پیشنهاداتی برای حل دعواهای زن و شوهری بسیاری از زوج های جوان نمی دانند چگونه باید دعوا کنند و یا چگونه به دعوا فیصله دهند امام على عليه السلام زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند به گزارش سرویس خانوادتشديد دعواهاي انتخاباتي در آستانه انتخابات پارلماني ترکيه
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ۰ ۵ق ظ تشديد دعواهاي انتخاباتي در آستانه انتخابات پارلماني ترکيه موج - در ترکيه در آستانه انتخابات شعار مرگ بر اردوغان سر داده شد به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج يک روز پس از انفجارهاي شهر دياربکر ترکيه صدها نفر در اين شهر کردنشين و در محل وقوع انفجپورحیدری: شاید در هیأت مدیره بعدی استقلال نباشم/ من هم نمیدانم افشارزاده میماند یا نه؟!
پورحیدری شاید در هیأت مدیره بعدی استقلال نباشم من هم نمیدانم افشارزاده میماند یا نه ورزش > لیگ برتر - منصور پورحیدری عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال تأکید میکند که فعلاً تکلیف هیچ چیز در باشگاه مشخص نیست و ابتدا باید تیم مدیریتی باشگاه برای فصل آینده انتخاب شوامکان طرح دعوا از طریق اینترنت در کشور
امکان طرح دعوا از طریق اینترنت در کشور فناوری اطلاعات > ارتباطات - معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه با اجرای قانون آیین دادرسی کیفری مردم می توانند از منزل از طریق اینترنت طرح دعوا کنند گفت با این قانون امکان استفاده از ویدئو کنفرانس در دادگاه ها نیز فراهم می شمدیری که ۵ بار تا آستانه تودیع رفت/ تبعات دعوای مدیریتی در لرستان
ناگفته های معاون مستعفی علوم پزشکی لرستان مدیری که ۵ بار تا آستانه تودیع رفت تبعات دعوای مدیریتی در لرستان شناسهٔ خبر 2769978 - یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۱ استانها > لرستان خرم آباد - مراسم تودیع معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حالی برگزار شد که بهرام دلفاندعوای مرگبار پدر و پسر در پرندک
به خاطر بی علاقگی به کار دعوای مرگبار پدر و پسر در پرندک فرمانده انتظامی زرندیه از قتل پدر به دست پسر 22 ساله در شهر پرندک این شهرستان خبر داد به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از فارس فرمانده انتظامی زرندیه از قتل پدر به دست پسر 22 ساله در شهر پرندک این شهرستان خبردهبروین:هنوز نمیدانم چرا مورینیو من را فروخت
دهبروین هنوز نمیدانم چرا مورینیو من را فروخت کوین دهبروین هافبک چلسی عنوان کرد که هنوز نمیداند چرا ژوزه مورینیو سرمربی چلسی او را فروخت به گزارش "ورزش سه" هافبک بلژیکی در ژانویه 2014 با 24 5 میلیون یورو از چلسی راهی ولفسبورگ شد و عملکرد بسیار خوبی در پیراهن ایندعواي خونين 2 كارگر افغان
دعواي خونين 2 كارگر افغان مرد افغاني بعد از قتل دوستش در ساختمان در حال ساخت از محل گريخت به گزارش خبرنگار ما روز سهشنبه 5 خردادماه كاركنان بيمارستان فيروزگر مرگ مشكوك مرد جواني را به مأموران پليس اطلاع دادند وقتي مأموران كلانتري 105 سنايي به محل حادثه رسيدند دريافتند مقتول ماخراج به دلیل دعوا با رییس باشگاه
اخراج به دلیل دعوا با رییس باشگاه جام جم ورزشی مسئولان باشگاه فیورنتینا سرمربی این تیم را از سمت خود برکنار کردند به گزارش جام جم ورزشی باشگاه فیورنتینا ویچنزو مونتلا سرمربی خود را به دلیل درگیری لفظی با رییس این باشگاه اخراج کرد مونتلا هفته گذشته با دلاواله رییس باشگاه فیور-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها