تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798785112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مردم یمن: سعودی ها عامل شکست مذاکرات هستند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نماینده مردم یمن: سعودی ها عامل شکست مذاکرات هستند


نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با اشاره به شکست مذاکرات ژنو برای حل سیاسی بحران یمن، گفت: برای برقراری آتش بس به گفتگوهای بیشتری نیاز داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسماعیل ولد شیخ احمد، پس از پایان نشست پنج روزه ژنو، افزود: هیچ توافقی حاصل نشد، اما  اگر دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود، می توان به برقراری آتش بس خوشبین بود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، بدون اشاره به گذشت 86 روز از حملات عربستان به یمن، اعلام کرد:  تحریم برخی گروههای یمنی نیز ادامه خواهد یافت.

یمن

همزمان رئیس هیئت جنبش انصارالله در ژنو، عربستان را مانع اصلی رسیدن توافق میان گروه های یمنی در ژنو اعلام کرد.

حمزه الحوثی با اشاره به تاخیر 44 ساعته ورود هیئت یمنی به ژنو، گفت: پس از ورود به ژنو در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل پیشنهاد خود را برای نتیجه بخش بودن نشست ژنو مطرح کردیم.

حمزه الحوثی تاکید کرد: برقراری آتش بس دائم و فراگیر، لغو  فوری محاصره ملت یمن و ارسال کمک های بشردوستانه، دو پیشنهاد مهم انصارالله بود.

نماینده ائتلاف دموکراتیک ملی یمن پیرامون دلایل شکست مذاکرات یمن در ژنو گفت: عربستان سعودی از ابتدا نقش خطرناکی را بازی کرده است. عربستان گفتگوها را به شکست کشاند و سپس بدون هیچ دلیلی به یمن حمله کرد و سپس گفتگوهای ژنو را نیز به شکست کشانده است.


نماینده ائتلاف دموکراتیک ملی یمن پیرامون دلایل شکست مذاکرات یمن در ژنو گفت: اولا باید بگویم که عربستان سعودی از ابتدا نقش خطرناکی را بازی کرده است. عربستان گفتگوهای (هتل)موفنبیک، در صنعا میان گروه های یمنی که تحت نظارت سازمان ملل متحد و جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن برگزار شد را به شکست کشاند و سپس بدون هیچ دلیلی به یمن حمله کرد و گفتگوهای ژنو را نیز به شکست کشانده است.

عربستان سعودی مسئول اصلی کشتار دست جمعی مردم یمن و محاصره ظالمانه ای است که بیش از سه ماه نیم ادامه یافته است.عربستان مسئول مرگ هزاران نفر از شهروندان یمنی و آواره شدن میلیون ها نفر دیگر است. عربستان مسئول همه این جنایات است.

مالک الحجری عضو هیئت اعزامی از صنعا نیزگفت: عربستان سعودی نقش بزرگی در اعمال فشار بر هیئت اعزامی ریاض داشت و از ابزار دیپلماتیک برای جلوگیری از حصول توافق نهایی درباره آتش بس در ژنو استفاده کرد.
گفتگوهای سیاسی انجام شد تا به یک توافق سیاسی، نظامی و امنیتی منجر شود و ما این پیشنهاد را برای فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مطرح کردیم و در رایزنی های دو روز گذشته با مواضعی روبرو شدیم که در ضدیت با مواضع سازمان ملل است.
هیئت اعزامی ریاض به دلیل فشارهای عربستان سعودی در رایزنی های دو روز گذشته به شدت بر مواضع خود اصرار می کرد. عربستان نقش بزرگی در به شکست کشاندن تلاش ها برای رسیدن به توافق در ژنو داشته است.

عادل الشجاع عضو ارشد حزب کنگره خلق یمن فعال سیاسی یمنی گفت: عربستان سعودی گفتگوهای ژنو را به شکست کشاند و از پشت پرده بر سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت اعمال فشار کرده است. عربستان سعودی با استفاده از منابع مالی، فکر می کند می تواند خواسته های خود را در یمن اجرا کند.
امروز با توجه به اوضاع انسانی بدی که در یمن وجود دارد باید بشریت وارد عمل شود ولی متاسفانه شاهد مرگ وجدان بشری در برابر بیست و پنج میلیون شهروند یمنی هستم. امروز همه سازمان های بین المللی اعلام می کنند بحران واقعی در یمن وجود دارد.
بیش از بیست و یک میلیون یمنی به دلیل قحطی و گرسنگی با خطر مرگ روبرو هستند. سازمان ملل نیز به گونه ای نشان داده است که توجهی به اوضاع یمن ندارد.

محمد الزبیری معاون حزب بعث سوسیالیست یمن گفت: شکی در این نیست که آنچه که امروز در ژنو رخ داد ناشی از فشارهای عربستان سعودی بوده است. از روز نخستی که از صنعا خارج شدیم،عربستان سعودی اجازه نداد هیئت اعزامی از صنعا در زمان مناسب خود وارد ژنو شود.
هدف عربستان سعودی از این اقدامات برای جلوگیری از برگزاری گفتگوهای ژنو بوده است و زمانی که نتوانست مانع از برگزاری این گفتگوها شود تلاش کرد این گفتگوها را از داخل به شکست بکشاند. ما دیروز درباره پیش نویس چگونگی برقراری آتش بس و روند سیاسی یمن در دوره آتش بس به توافق رسیدیم.
خواسته هایی نیز درباره عقب نشینی نیروها از شهرها مطرح شد و ما نیز تاکید کردیم اگر نیروها از شهرها عقب نشینی کنند، آیا قرار است این شهرها در اختیار تروریست های القاعده قرار گیرند؟ هیئت طرف مقابل به این پرسش ما پاسخ نداد.
امروز صبح نیز با خواسته هایی روبرو شدیم که هیچ ارتباطی با توافق دیروز نداشت. احساس کردیم فشارهایی علیه سازمان ملل و فرستاده ویژه این سازمان وجود دارد. این فشارهای شدید  ناشی از پول های عربستان سعودی است که تلاش کرد نشست ژنو را به شکست بکشاند.
به صورت کلی تلاش کردیم به اهدافی در خلال این نشست برسیم و توانستیم به شماری از پیروزی های سیاسی برسیم که شامل حضور هیئت ما در ژنو، عدم دیدار با هیئت اعزامی ریاض، به رسمیت نشناختن این هیئت و مخالفت قاطع با پیشنهاد عقب نشینی نیروها از شهرها بوده که تحت قیمومیت عربستان سعودی مطرح شده است.

عبدالسلام الجابر عضو هیئت اعزامی از صنعا گفت: عربستان سعودی وارد عملیات انتقامجویی گسترده ای علیه ملت یمن شده است و سعودی ها با این خوی تجاوزکارانه و بی سابقه خود می خواهند تلاش یمنی ها را برای گفتگو میان خود به شکست بکشانند. به نظر می رسد عربستان سعودی می خواهد خواسته های خود را به زور بر یمنی ها تحمیل و این کشور را کاملا ویران کند.

در پی وخامت اوضاع انسانی یمن سازمان ملل ضمن هشدار درباره اوضاع انسانی در یمن ،  یک میلیارد و 600 میلیون دلار کمک به 21 میلیون جنگزده در خواست کرده است.
 


شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن