تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799159133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قضاوت زود هنگام شورای امنیت در پرونده هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
قضاوت زود هنگام شورای امنیت در پرونده هسته‌ای ایران
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران تنها هدفی که بر مبنای ان سیر 12 ساله  مذاکرات هسته‌ای ادامه پیدا کرده است، رسیدن به یک راه حلِ جامعِ بلندمدتِ مورد توافق طرفین است؛ که اطمینان یابد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز باقی خواهد بود.


ایران مجدداً تصریح می‌نماید که تحت هیچ شرایطی دنبال دستیابی یا گسترش هیچ سلاح هسته‌ای نیست این راه حل جامع مبتنی بر این اقدام‌های اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره‌ زمانی آن مورد توافق قرارگرفته و به رفع نگرانی‌های بین المللی بیانجامد.


باراک اوباما ماه گذشته طرحی را امضا کرد که به کنگره اجازه نظارت ۳۰ روزه بر توافق هسته‌ای احتمالی، پیش از هر گونه اقدام در زمینه رفع تحریم‌ها را می‌دهد 


براساس قانون بازبینی موافقتنامه اتمی ایران، رئیس جمهور آمریکا پنج روز پس از رسیدن به توافق با ایران وقت خواهد داشت متن موافتنامه را برای بررسی تسلیم کنگره کند.


بر اساس این قانون، دولت باراک اوباما، همچنین تا ۳۰ روز پس از توافق احتمالی اجازه نخواهد داشت که تحریم‌هایی که کنگره آمریکا در رابطه با برنامه اتمی ایران وضع کرده است را لغو کند، برمبنای این قانون، در صورتی که قانونگذاران توافقنامه را تا تاریخ ۸ جولای دریافت نکنند، دوره بررسی به ۶۰ روز افزایش می‌یابد.


در خبری که به تازگی منتشر شده است سازمان ملل لغو تحريم‌ها عليه تهران را در صورت امضاي توافقنامه نهايی هسته‌ای، به مدت دو ماه به تعويق خواهد انداخت تا کنگره آمريکا بتواند آن را بررسي و بازنگري کند


به  نوشته خبرگزاری رویترزمقامات غربی، به شرط عدم افشای نام، این را «پیشامدی نامطلوب»، اما ضروری به لحاظ سیاسی می‌دانند و در توجیه این استدلال می‌گویند کنگره تحت سلطه جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند شورای امنیت سازمان ملل زودتر ازآنها اعمال نظر کند.


 رویترز با اشاره به بیانات یک مقام ارشد ایرانی گفته، ظاهراً تهران هم با اکراه این تأخیر در رفع تحریم‌ها را پذیرفته است. این مقام به شرط عدم افشای نام به رویترز می‌گوید: "ظاهراً گزینه دیگری نداریم. آیا ما از این موضوع خوشحال هستیم؟ البته که نه."


مذاکره کنندگان تلاش دارند تا دهم تیرماه به توافق جامعی دست یابند. برخی منابع روسی در این دور از رایزنی ها از  بن بست در مذاکرات خبر دادند در حالی که منابع غربی و آمریکا این اخبار را کم اهمیت خواندند و مذاکرات را سخت اما رو به جلو توصیف کردند. همچنین اخبار و گمانه زنی هایی درباره احتمال تمدید دست کم چندروزه مذاکرات منتشر شده است.


سناتور جمهوری خواه باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز دوشنبه  در نامه ای به رئیس جمهور این کشور نسبت به گزارش هایی دایر بر دادن امتیازات زیاد به ایران در مذاکرات جاری ابراز نگرانی کرده است.


"ند پرایس"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به نامه‌ای از یک سناتور ارشد آمریکایی تأکید کرد بدون انجام بازرسی‌های "شدید" و همچنین بازگشت خودکار تحریم‌ها، با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور توافقی صورت نخواهد گرفت.


اگر دولت اوباما از سازمان ملل برای دور زدن کنگره استفاده کند و به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌های کنگره را لغو کند، آن‌گاه نمایندگان کنگره هم کمک‌های آمریکا به سازمان ملل را قطع خواهند کرد.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

تصویب جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی+متن کامل طرح
بازی با «تحریم‌ها» خط قرمز ایران است
نبض توافق آمریکا برای محدودیت هسته‌ای ایران می‌زند/ ساعت به زمان «راستی آزمایی» غرب است/ قید و شرط اجرای «پروتکل الحاقی»
بخش عمده تحریم‌ها در صورت «توافق» برداشته می‌شود




۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن