تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821161591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دره شاپرک ها» با آپارات پخش شد/ «جزیره مهربانی» در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«دره شاپرک ها» با آپارات پخش شد/ «جزیره مهربانی» در راه است

نشست فیلم دره شاپرک ها


شناسهٔ خبر: 2779330 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
هنر > سینمای ایران

غلامرضا آزادی در نشستی که با نمایش فیلم «دره شاپرک ها» همراه شده بود بیان کرد که کپی جدیدی از این فیلم که به کودکان تعلق دارد و تولید سال ۷۰ است منتشر خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست «سینما نوستالژی» با نمایش فیلم کودک «دره شاپرک ها» و با حضور فریال بهزاد نویسنده و کارگردان، غلامرضا آزادی تهیه کننده، پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تلویزیون، سعید شیخ‌زاده بازیگر و دوبلور و حمید پیشقدم بازیگر یکشنبه ۲۴ خرداد در فرهنگ­سرای اندیشه برگزار شد.پس از نمایش فیلم سینمایی «دره شاپرک ها» که با دستگاه آپارات در فرهنگ­سرای اندیشه صورت گرفت، نشست نقد و بررسی اثر با حضور عوامل برگزار شد.در این نشست فریال بهزاد کارگردان اظهار کرد: من همیشه علاقه داشتم تا از قصه­ های کلاسیکی که در ادبیات برای کودکان نوشته شده بود، فیلم بسازم. از ابتدا نیز فیلم ­های علمی تخیلی را می­ پسندیدم، به ویژه فیلم ­هایی که برای کودکان تولید می شد، چرا که کودکان با تخیلاتشان زندگی می­ کنند.وی ادامه داد: تصور می ­کنم فیلم «دره شاپرک ها» در دوره خود حرکتی رو به جلو در عرصه سینمای کودک و نوجوان بود و نخستین اثر علمی تخیلی در ژانر کودک را تولید کردیم و نشان دادیم که فیلمسازان کشورمان می­ توانند همه کاری کنند و راه را برای آن ها هموار کردیم.سینمای کودک قربانی سینمای بزرگسال شده استفریال بهزاد با انتقاد از این که طی سال­ های اخیر سینمای کودک و نوجوان کشورمان قربانی سینمای بزرگسال شده است، اظهار کرد: متاسفانه اغلب فیلم های این دوره درباره کودک است و برای کودک نیست.وی همچنین گفت: متاسفانه تمام محصولات فرهنگی کشورمان غربی است، همیشه تلاش داشته ­ام تا از اسطوره­ های ادبی و هنری کشورمان در فیلم­ هایم استفاده کنم چرا که کودک و نوجوان امروز به این اسطوره­ ها نیاز دارد.فیلم «دره شاپرک ها» به کودکان بلنداندیشی دادغلامرضا آزادی تهیه کننده فیلم «دره شاپرک ها» نیز با اشاره به این که این اثر نخستین فیلم فانتزی سینمای ایران بود، عنوان کرد: این فیلم و آثاری از این دست که در آن دوران تولید شد، نوعی نگاه سیاسی و بلنداندیشی به کودکانمان داد و راهی را پیش پای فیلمسازان گذاشت که متاسفانه خیلی زود فراموش شد.
نشست فیلم دره شاپرک ها
وی همچنین گفت: تصمیم داریم فیلم «دره شاپرک ها» را با کیفیتی تازه به بازار عرضه کنیم و به زودی کپی جدیدی از این اثر منتشر می شود. در دهه ۶۰ و ۷۰ بیشتر فیلم­ های مربوط به کودک و نوجوان در فضایی ساده روایت می­ شد و «دره شاپرک ­ها» نوآوری و فکری بزرگتر از سینمای آن دوران داشت. در آن دوران هنوز هری پاترها ساخته نشده بود و کسانی که در سینمای کودک کشورمان فعالیت می کردند تلاش داشتند تا این ژانر را ترقی بدهند. باید برای هر نسل از کودکانمان آثار تازه و به روز تهیه و تولید کنیم، چرا که هر نسل تفاوت های بسیاری با نسل های پیشین دارد.فیلم «جزیره مهربانی» برای جشنواره فیلم کودک آماده نمایش می شودآزادی با اشاره به این که به تازگی فیلمی با عنوان «جزیره مهربانی» را به همراه همسرش فریال بهزاد، برای کودکان در دست تولید دارد، اظهار کرد: این فیلم داستان کودکانی است که همچون دزدان دریایی به جزیره کیش حمله می ­کنند و تا جشنواره فیلم کودک امسال برای نمایش آماده خواهد شد.این تهیه کننده و کارگردان سینما یادآور شد: در سال های ۷۰ تا ۸۰ سینمای کودک ایران در جهان حضور داشت و در دوران جنگ تحمیلی، این سینما در مجامع بین­المللی می­ درخشید اما متاسفانه امروز، سینمای کودک، جای خود را به سینمای خیانت، فقر و سینمای سیاه داده است. کسانی که این دست فیلم ­ها را می سازند در سینما شاگردی نکرده­ اند و به همین دلیل از دانش تجربی لازم برخوردار نیستند.در بخش دیگری از این مراسم پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تلویزیون درباره کم کار شدنش گفت: هر نقشی که بپسندم بازی می کنم و تفاوتی نمی­ کند که تئاتر یا سینما باشد و اگر بازی در اثر خوب با عوامل خوب به من پیشنهاد شود خواهم پذیرفت. البته تصور می­ کنم که باید به عرصه تئاتر بازگردم و سالی چند اثر نمایشی را روی صحنه بازی کنم.
نشست فیلم دره شاپرک ها
وی درباره همبازی شدنش با کودکان در فیلم «دره شاپرک ها» گفت: بازی در سینما برای کودکان بسیار سخت است و بازی گرفتن از کودکان در فیلم­ ها همچون کار کشیدن از کودکان کار است. به دلیل همین سختی کار نیز بسیاری از بازیگرانی که در سنین کودکی در آثار سینمایی و تلویزیونی نقشی ایفا می­ کردند، زمانی که بزرگ می­ شوند دیگر علاق­مند نیستند به حرفه بازیگری ادامه دهند.هنرمندان سینما در وزارت کار به عنوان کارگر شناخته می­ شوندپورحسینی همچنین با اشاره به شرایط حال حاضر اهالی سینما، گفت: در کشور ما هنر تعریف مشخصی ندارد و بازیگری و فعالیت در سینما نیز به عنوان یک شغل مشخص شناخته نمی­ شود. اصناف خانه سینما زیر پوشش وزارت کار می ­روند و به نوعی می­ توان گفت هنرمند به عنوان کارگر شناخته می­ شود و هویت مستقلی به لحاظ شغلی ندارد.این بازیگر پیشکسوت سینما افزود: اگر کارگاه آموزشی داشته باشم، به هنرجویان می­گویم به دنبال شغل دومی برای خود باشند، چرا که تعداد علاقمندان به حضور در سینما زیاد است و به زودی این حوزه، پاسخگوی نیازهای هنرمندان نخواهد بود.

حتی «کلاه قرمزی» و «شهر موشها» هم برای بزرگسالان استسعید شیخ‌زاده نیز با بیان این که در سال های اخیر به حال سینمای کودک کشورمان تاسف می­ خورد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان این زمانه چیزی از کودکیشان متوجه نشده اند چون به نظرم حتی «کلاه قرمزی» و «شهر موش­ها» هم برای بزرگسالان است. امیدوارم کودکان امروز در آینده نوستالژی برای لذت بردن در آینده داشته باشند.حمید پیشقدم بازیگر نیز با اشاره به این که فیلم «دره شاپرک ها» در زمان خود و با وجود تمام کمبودها اثر خوب و قابل توجهی است، اظهار کرد: سینمای کودک مهجور مانده است و حیف است که به این سینما پرداخته نشود. ما در ذهنمان رویا پردازی داریم و واقعیت ­های زندگی خستمان کرده است. هنوز هم وقتی سینمای رویاگونه می بینیم بیشتر لذت می­ بریم.در پایان این مراسم از عوامل فیلم سینمایی «دره شاپرک ها» با حضور سجاد نوروزی رئیس فرهنگ­سرای اندیشه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن