تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806864847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت منابع و مصارف متعادل نشود برخورد می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وضعيت منابع و مصارف متعادل نشود برخورد می کنیم
استاندار اصفهان با التیماتوم سه ماه به بانک های خصوصی استان، گفت: بانك هاي خصوصي اگر تا 3 ماه آينده وضعيت منابع و مصارف خود را متعادل نكنند مجبوريم كه با آنها برخورد كنيم و از همه بانک هاي خصوصي انتظار مي رود كه ميزان مصارف به منابع خود را همانند بانک هاي دولتي حداقل به 85 درصد برسانند.
رسول زرگرپور در دومين جلسه شوراي اشتغال و برنامه ريزي استان در سال جاري با اشاره به ميزان تعهد اشتغال، اظهار داشت: بر اساس برنامه چشم انداز 5 ساله كشور ميزان تعهد اشتغال تا پايان سال 94، 90 هزار شغل جديد با نرخ رشد 8 درصد پيش بيني شده بود اما به دليل شرايط اقتصادي قسمت اعظمي از آنچه در برنامه پنجم پيش بيني شده محقق نشده است.
وی بیان داشت: در اين جلسه پيش بيني شده بود كه ميزان تعهد اشتغال در سال 94 با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي در قالب برنامه تعيين، ابلاغ و منابع و تسهيلات آن فراهم شود.
استاندار اصفهان در ادامه به ميزان تعهد اشتغال پيشنهاد شده اشاره كرد و افزود: دستگاه هاي اجرايي 42 هزار شغل جديد پيش بيني كرده بودند كه اين ميزان به هيچ وجه انتظارات مديريت استان را بر آورده نمي كند.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه مديران بايد در مقابل تسهيلات و منابعي كه دريافت مي كنند، شغل جديد ايجاد كنند، گفت: نرخ بيكاري نشان مي دهد كه ما از همه ظرفيت ها و سرمايه گذاري هاي موجود استفاده نكرده ايم و بايد مشخص شود كه اين منابع كجا مصرف مي شود.
وي با بيان اينكه در سال گذشته به ميزان اشتغال هاي جديد ايجاد شده، شغل هاي قبلي از دست رفته است، تاكيد كرد: ميزان اشتغال بايد از مقدار پيشنهادشده بيشتر شود.
زرگرپور تصريح كرد: آمار و ارقام نشان مي دهد كه در سال 93 بانك ها توانسته اند نزديك به 50 هزار ميليارد تومان منابع جذب كنند.
وی افزود: اين مقدار برخلاف انتقاد تندي است كه در سال قبل به بانك ها وارد شد، چرا كه در سال گذشته نسبت مصرف به منابع نزديك 50 درصد بود الان ميزان مصارف آن ها به 42 هزار ميليارد تومان يعني بالاي 80 درصد رسيده و اين به آن معناست كه انتظار ما از سيستم بانكي كه رسيدن نسبت مصارف به منابع به حدود 85 درصد باشد نزديك شده ايم.
استاندار اصفهان با بيان اينكه بانک ها دولتي و تخصصي بالاي 100 درصد منابع خود را مصرف مي كنند، افزود: بانک هاي خصوصي متاسفانه در حدود 50 درصد از منابع خود را در استان مصرف مي كنند.
وی با اخطار به بانک هاي خصوصي، گفت: بانك هاي خصوصي اگر تا 3 ماه آينده وضعيت منابع و مصارف خود را متعادل نكنند مجبوريم كه با آنها برخورد كنيم و از همه بانک هاي خصوصي انتظار مي رود كه ميزان مصارف به منابع خود را همانند بانک هاي دولتي حداقل به 85 درصد برسانند.
زرگرپور در ادامه به ميزان تسهيلات ارائه شده به دستگاه ها اشاره كرد و افزود:‌ برآورد كلي اين است با توجه به 42 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به اضافه منابع صندوق توسعه ملي و فاينانس و ... اعتبارات خوبي به استان تزريق شده است.
وي اضافه كرد: اگر نزديك به 50 درصد اين اعتبارات به استمهال وام هاي قبلي اختصاص يافته باشد بايد بين 20 تا 25 هزار ميليارد تومان در سال گذشته منابع غير دولتي به استان تزريق شده باشد و ميزان اشتغال صورت گرفته بايد بيشتر از ميزاني باشد كه اعلام شده است.
استاندار اصفهان از همه مديران خواست كه تا جلسه آتي بررسي دقيقي را بر روي منابع و مصارف خود داشته باشند تا مشخص شود كه دقيقا چه مقدار منابع براي سرمايه گذاري و جدايي از سرمايه گذاري در گردش و استمهال صرف شده و چه ميزان اشتغال ايجاد شده است.
وي در ادامه تاكيد كرد: بايد مشخص شود كه آيا اين منابع دقيقا در قالب سياست هاي اشتغال حركت مي كند يا نه و تا به امروز برداشت من اين است كه اين منابع در راستاي رسالت اصلي خود حركت نمي كند.
استاندار اصفهان با بيان اينكه ميزان تعهد 60 هزار شغل جديد براي سال 94 به تصويب رسيده است، افزود: دستگاه ها موظف هستند در اين قالب حركت كنند و در نظر داشته باشند كه 60 هزار شغل جديد عبارت است از كل شغل جديد كه ايجاد مي شود منهاي شغل هايي كه به هر نحوي از حوزه كار خارج مي شود و با توجه به منابعي كه به استان تزريق شده رسيدن يه اين عدد دور از ذهن نيست.
وی با اشاره به اينكه در بخش هاي توليدي گره هاي كوري وجود دارد، افزود: اين گره هاي كور وضعيتي را ايجاد كرده كه نرخ رشد بيكاري 2 درصد بيشتر از ميانگين كشور است و مديران بايد در اين خصوص پاسخگو باشند تا مشخص گردد كه علت و اشكال كار از كجاست چرا كه استاني مانند اصفهان نبايد نرخ بيكاري آن از متوسط كشور بالاتر باشد.
زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان صنعتي ترين استان كشور است و 19 درصد توليد ناخالص ملي صنعت كشور در اين استان توليد مي شود، افزود: با توجه به سرمايه گذاري هاي خوب صورت گرفته در بخش كشاورزي و ظرفيت هاي بالاي گردشگري اصفهان در منطقه، نرخ بيكاري 2 درصد بالاتر از ميزان متوسط كشوري، نشان مي دهد كه ما از همه ي ظرفيت ها،پتانسيل ها، مزيت ها و سرمايه گذاري هاي موجود نتوانستيم استفاده كنيم و مديران حوزه اشتغال استان كار خود را به خوبي انجام نداده اند.
وی با تاكيد بر اينكه مديران بايد در مقابل تسهيلات و منابعي كه دريافت مي كنند، شغل جديد ايجاد كنند، افزود: همه مديران بايد در اين خصوص حساب و كتاب پس بدهند و نمي شود بخشي منابع و تسهيلات قابل توجه بگيرند اما در مقابل ايجاد شغل پاسخگو نباشد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در بخش هاي كشاورزي، صنعت و خدمات منابع مالي خوبي تزريق شده است، اظهار داشت:‌ دستگاه ها بايد در خصوص ميزان منابع و تسهيلاتي كه دريافت مي كنند، آمادگي پاسخگويي داشته باشند و مشخص شود و آمار آنچه را كه در بخش تسهيلات داده اند داشته باشند و بايد معلوم شود تسهيلاتي كه در استان داده شده در كجا خرج شده است.
وی از همه مديران خواست كه ظرف يك ماه آينده حساب و كتاب منابع و مصارف خود به اضافه منابع فاينانس و صندوق توسعه ملي و بودجه را به شورا ارائه کنند.
زرگرپور در ادامه به طرح مشاركتي مردم در راه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستاها اشاره كرد و افزود: اين طرح توسط معاونت رياست جمهوري و با هدف اشتغال پايدار و جلوگيري از مهاجرت از روستاها ابلاغ شده است.
وی بیان داشت: اين طرح به صورت پايلوت در 3 بخش استان اجرا خواهد شد و پيش بيني مي شود كه تعداد قابل توجهي اشتغال پايدار عمدتا در بخش توليدي با سرمايه گذاري 80 درصد منابع بانكي با نرخ سود 3 تا 9 درصد و 20 درصد مشاركت مردم ايجاد خواهد شد.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن