تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803299473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر نیرو: منابع آب و برق کشور در شرایط نیمه بحرانی قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر نیرو: منابع آب و برق کشور در شرایط نیمه بحرانی قرار دارد زنجان - ایرنا - مشاور فرهنگی وزیر نیرو گفت: مردم باید متوجه باشند که منابع آب و برق کشور در شرایط نیمه بحرانی قرار دارد و ادامه این روند مصرف به هیچ عنوان به سود کشور نیست.


حجت الاسلام علی یزدان پرست روز شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: زندگی کنونی مردم با آب و برق گره خورده است و ظرفیت کنونی منابع آب و برق کشور مناسب نیست.
وی یادآورشد: کاهش نزولات بارانی و تغییرات اقلیمی، کشور را در شرایط ویژه ای قرار داده است و از این رو مردم باید در مصرف انرژی و منابع آبی به سمت بهره برداری بهینه گام بردارند.
حجت الاسلام یزدان پرست با بیان اینکه تداوم روند کنونی مصرف این منابع به ویژه آب، کشور را با بحران جدی مواجه می کند، اظهار کرد: وزارت نیرو با مشاهده این بحران، نظام نامه فرهنگی منسجم و جامعی را در مجموعه صنعت آب و برق ابلاغ کرده است.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو گفت: بخش فرهنگی وزارت نیرو فعال است و برنامه ریزی مناسبی را در بخش قرآن و معارف اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و مدیریت مصرف در دست پیگیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط کنونی کشور اقتضا می کند مردم از این دو نعمت الهی به درستی استفاده کنند، باید فرهنگ مصرف بهینه آب و برق در میان همگان نهادینه شود.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون در برخی نقاط کشور عمق حفاری ها برای دستیابی به آب به 400 متر نیز می رسد، گفت: البته در صورتی که کیفیت آب این نقاط مناسب باشد می توان از آب استخراج شده برای شرب استفاده کرد.
وی با تاکید بر مصرف بهینه منابع آبی در اختیار مردم، افزود: کشاورزان نیز باید برای آبیاری محصولات خود از شیوه های نوین استفاده کنند و متوجه باشند در صورت تداوم استفاده از شیوه غرق آبی، با بحران جدی کم آبی یا بی آبی مواجه خواهند شد.
حجت الاسلام یزدان پرست یادآورشد: در عین حال که صنعت آب و برق یک بخش صنعتی و خدماتی به شمار می آید، ولی حوزه فرهنگی را نیز به صورت بسیار پر رنگ در دست برنامه ریزی و پیگیری دارد.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو با بیان اینکه در تلاش برای بهره مندی از ائمه جمعه و روحانیت جهت آگاه سازی مردم در خصوص استفاده بهینه از منابع آب و برق هستیم، گفت: رسانه ها نیز در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند.
وی اظهار کرد: قرآن کریم به صراحت اشاره دارد که مسرفان برادران شیطان هستند و ائمه معصوم نیز بر لزوم استفاده بهینه از تمامی نعمات الهی تاکید داشتند و امروز مسلمانان باید این تاکیدات را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

*** ملت ایران در شناخت حوادث و بصیرت به حضرت عباس(ع) اقتدا کرده اند
مشاور فرهنگی وزیر نیرو همچنین در جمع کارکنان شرکت های آب و برق استان زنجان گفت: مهمترین خصلت حضرت ابوالفضل(ع) بصیرت و تشخیص حق از باطل بود و ملت ایران نیز در حوادث و بحران ها به این بزرگوار اقتدا کرده اند.
حجت الاسلام علی یزدان پرست افزود: حضرت عباس(ع) از امامان(ع) نبود ولی با شاخصه هایی که داشت توانسته بود به مقام و جایگاه والایی در مراتب انسانی دست یابد.
وی یادآورشد: امام صادق(ع) مهمترین ویژگی حضرت عباس(ع) را بصیرت و موقعیت شناسی معرفی می کنند و دیگر شاخصه ایشان را مقاومت در راه ایمان و اعتقادات می دانند.
حجت الاسلام یزدان پرست به فرا رسیدن ماه شعبان اشاره و اظهار کرد: به فرموده حضرت رسول اکرم(ص) ماه شعبان در رحمت و مغفرت الهی پیچیده شده است.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو با بیان اینکه در این ماه امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) متولد شده اند به میلاد با سعادت منجی عالم بشریت در نیمه ماه شعبان اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت رسول اکرم(ص) امام حسین(ع) را از خود و خود را از ایشان می دانند، بدین معنا که بقای دین، قرآن و مکتب اسلام به سبب وجود و قیام این امام همام است.
حجت الاسلام یزدان پرست ادامه داد: امام حسین(ع) در خطبه ای می فرمایند که دین اسلام از خانه ما برخواسته و به واسطه ما نیز در سطح عالم فراگیر خواهد شد.
3001/6085/1352



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن