تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819671349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نیرو: ایران دوازدهمین سال بدون خاموشی سراسری را سپری کرد/از فن آوری صنعت برق دنیا عقبیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزیر نیرو:
ایران دوازدهمین سال بدون خاموشی سراسری را سپری کرد/از فن آوری صنعت برق دنیا عقبیم
وزیر نیرو از افزایش پایداری و کیفی شبکه برق ایران خبر داد و گفت: ایران دوازدهمین سال بدون خاموشی سراسری در شبکه برق کشور را پشت سر گذاشته اما باید اذعان کنم که از فناوری و صنعت برق جهان عقب هستیم.

خبرگزاری فارس: ایران دوازدهمین سال بدون خاموشی سراسری را سپری کرد/از فن آوری صنعت برق دنیا عقبیم



به‌گزارش خبرگزاری فارس، حمید چیت‌چیان در جمع فرهیختگان، استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، از برق به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت توسعه کشور نام برد و با بیان آنکه تمام بخش‌ها نیازمند این زیرساخت هستند، افزود: تمام بخش‌های زیرساختی مانند آب، صنایع، نفت،‌ گاز، حمل‌ونقل و ... نیازمند برق هستند و برق نقش بسیار حساسی در زیرساخت‌های کشور و رفاه مردم ایفا می‌کند.
وی اظهار داشت: ایران در زمان حاضر با بیش از 73 هزار مگاوات ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی، دارای چهاردهمین رتبه تولید برق جهان است.
وی با بیان اینکه عمده نیروگاه‌های کشور توسط صنعت‌گران داخلی ساخته می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر، بیش از 32 میلیون مشترک برق به شبکه متصل هستند و تمام روستاهای بیش از 20 خانوار و بسیاری از روستاهای بیش از 10 خانوار زیرپوشش شبکه برق کشور هستند.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه صنعت برق ایران دوازدهمین سال بدون خاموشی سراسری (Blackout) را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: شبکه برق کشور به P.M.V مجهز شده است تا کیفیت بالاتر و پایداری بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به هاب منطقه تبدیل شده است، افزود: ما در زمان حاضر به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان برق صادر می‌کنیم و از ترکمنستان برق وارد می‌کنیم و با آذربایجان و ارمنستان نیز تبادل انرژی داریم.
چیت‌چیان با بیان اینکه ما نه‌تنها توربین‌های با ظرفیت بالا می‌سازیم بلکه صنایع توربین‌سازی نیز در حال توسعه است، گفت: صنعت برق افزون‌بر حرکت به سوی تامین نیازهای مردم، در جهت حرکت به سوی خودکفایی نیز گام‌های بزرگ و موثری برداشته است.
وی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های صنعت برق منحصر به وزارت نیرو نیست و صنایع و دانشگاهیان و پژوهش‌گران در آفریدن این افتخار سهیم بوده‌اند، بیان داشت: وظیفه وزارت نیرو مدیریت است و مدیران پیش از من نیز اهداف را درست راهبری کرده‌اند تا امروزه بتوانیم شاهد این موفقیت‌ها باشیم. *میزان تلفات برق را به کمتر از 5 درصد برسانیم وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت‌های صنعت برق در جهان و تاکید بر اینکه از فناوری و صنعت برق جهان عقب هستیم، تصریح کرد: ما از سال گذشته حرکت جدی را برای کاهش تلفات شبکه آغاز کردیم و تلفات شبکه توزیع از 15 به 12.8 درصد رسید درحالی که در برخی کشورها این تلفات کمتر از پنج درصد است و این نشان می‌دهد که ما هنوز خیلی عقب هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم در سال‌های آینده میزان تلفات را به کمتر از پنج درصد برسانیم.
وی در ادامه افزود: توربین‌های گازی که در جهان تولید می‌شود، به‌صورت سیکل ترکیبی با بازده 60 درصد است درحالی که تولید ما در شرایط ایزو 51 درصد است و پرکردن این فاصله و رسیدن به استاندارد جهان کار سختی است که همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد.
وی کاهش تلفات، افزایش 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی، تولید توربین‌های کلاس F، توجه به نیروگاه‌های تولید پراکنده، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش استفاده از نیروگاه‌های D.G را بخشی از برنامه‌های وزارت نیرو ذکر کرد و افزود: از سال 2020 مقرراتی بر کشورها حاکم می‌شود که براساس آن، چنانچه تولید گاز CO2 نیروگاه‌ها از میزان مجاز بیشتر باشد، آن کشور از سوی جامعه جهانی پرداخت غرامت‌های سنگینی را متحمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه متوسط قیمت فروش برق در ایران تا ابتدای اسفندماه 93 معادل 492 ریال بود است و از ابتدای اسفندماه این رقم به 560 ریال رسیده است، افزود: بیش از 102 ریال از فروش هر کیلووات‌ساعت برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود ، بنابراین دریافتی بایت فروش هر کیلووات‌ساعت برق کمتر از 460 ریال یعنی 1.4 سنت است درحالی که در هیچ جای جهان برق را کمتر از پنج سنت نمی‌فروشند. انتهای پیام/ک

94/02/22 - 15:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن