تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802351512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هانی زاده: عربستان در زمینه نظامی در یمن شکست خورده/ آمریکا هم به دنبال پایان بحران یمن است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هانی زاده: عربستان در زمینه نظامی در یمن شکست خورده/ آمریکا هم به دنبال پایان بحران یمن است
کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است که بحران یمن وضعیت عربستان را ناپایدار کرده است و این کشور به دنبال امتیازگیری از نشست ژنو است.
به گزارش نامه نیوز، اطراف سیاسی یمن و کشورهای موثر و درگیر در بحران این کشور در حالی خود را برای شرکت در کنفرانس 24 خرداد ژنو با هدف حل و فصل بحران یمن آماده می کنند که درگیری های نظامی میان انصارحزب الله و جنگنده های ائتلاف سعودی به اوج خود رسیده است.

انصارجزب الله یمن پس از گذشت بیش از دوماه از بمباران جنگنده های سعودی با موشک های اسکاد جنوب عربستان را هدف قرار دادند تا درگیری های نظامی میان طرفین وارد فاز جدیدی شود.

از سوی دیگر از تمامی احزاب سیاسی درگیر در بحران یمن برای شرکت در کنفرانس ژنو دعوت به عمل آمده است تا این نشست به میزبانی سازمان ملل متحد بتواند خروجی برای کشاندن یمن به سمت ثبات به همراه داشته باشد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه اما معتقد است که بحران یمن به جایی رسیده ات که کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز دیگر به دنبال حل و فصل آن هستند.

وی در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز، در این باره گفت: نشست ژنو می تواند نقطه ای باشد برای پایان بحران یمن، اما با توجه به شواهد و قرائن می تواند گفت که عربستان سعودی اساسا مایل به حل بحران یمن نیست.

هانی زاده گفت: به نظر نمی رسد  تا زمانی که طیف های سیاسی یمن به یک جمع بندی مشترک برسند، عربستان سعودی اجازه پایان بحران یمن را بدهد.

 وی یادآورد شد: از سوی دیگر به خاطر اینکه عربستان سعودی در حوزه نظامی در یمن با شکست مواجه شده است تلاش می کند تا یک سری امتیازاتی از مذاکرات نشست ژنو بگیرد و از آنجایی که ایران و روسیه به عنوان دو قدرت منطقه ای تلاش می کنند تا بحران یمن را حل کنند به همین خاطر طیف های سیاسی یمن باید بدون اجازه دخالت خارجی و عربستان به نتیجه برسند.

هانی زاده با بیان اینکه، واشنگتن به این نتیجه رسیده است که طولانی تر شده بحران یمن صلح و امنیت جهان را به مخاطره خواهد انداخت، افزود:  ریاض به همین خاطر تلاش می کند تا از طریق برگزاری این کنفرانس ها به بحران یمن پایان دهد اما بهرحال حل بحران یمن به یک سری پیش فرض ها و پیش زمینه ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: این پیش فرض ها عبارتند از اینکه عربستان نباید در مسائل داخلی یمن دخالت کند و دوم اینکه بازگشت عبدالربه منصور هادی به ساختار قدرت به عنوان یک مهره پایان یافته می تواند نتیجه این کنفرانس را با چالش مواجه کند؛ به همین دلیل به نظر می آید که اگر همه طیف های سیاسی یمن برای تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به یک جمع بندی برسند و  عربستان هم خروجی این کنفرانس را بپذیرد یمن به سمت ثبات پیش خواهد رفت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد به هرحال عربستان سعودی به دنبال آن است که یک دستاوری نظامی و یا سیاسی از بحران یمن کسب کند ولی از آنجایی که طولانی شدن بحران یمن به وضعیت ناپایدار این کشو دامن زده و و امنیت و صلح جهانی را دچار مخاطره کرده لذا اراده جامعه جهانی و کشورهای اروپایی و حتی آمریکا بر این است که از طریق تشکیل کنفرانس ژنو به نوعی به بحران یمن پایان دهد.




۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن