تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802883218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاوز به یمن غیر قانونی است/ شکست برای عربستان حتمی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تجاوز به یمن غیر قانونی است/ شکست برای عربستان حتمی است


تجاوز عربستان سعودی به یمن بدون مجوز شورای امنیت صورت گرفته و غیر قانونی است./ وضع حمله عربستان به یمن مشابه حمله اسرائیل به غزه است/ در این جنگ، شکست برای عربستان و حامیانش حتمی است. تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن در حالی ادامه دارد که سازمان ملل متحد از تعویق همایش صلح یمن در ژنو خبر داده است. به گفته مقامات سازمان ملل متحد بنا بود این نشست فردا پنجشنبه در ژنو برگزار شود.   برنامه «پیشخوان خبر» برای بررسی این خبر و همچنین با نگاهی به آخرین تحولات یمن، گفتگویی ترتیب داد با جیمز ترینگ، تحلیلگر مسائل سیاسی در لندن که مشروح آن را می خوانید:   مجری: چه عواملی سبب شد تا نشست صلح یمن در ژنو به تعویق بیفتد؟
جیمز ترینگ، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با برنامه یشخوان خبر- 6 خرداد 1394
عربستان سعودی نگران است؛ در واقع حملات عربستان به یمن بدون مجوز شورای امنیت بوده و در واقع قابلیت این را دارد به دادگاه جنایت جنگی ارسال شود؛ در واقع عربستان مباحثی را مطرح می کند که بایستی یک سری منافع و خواسته های این کشور در این نشست تامین شود و در واقع آن شرایطی که قرار است از نشست ژنو بیرون بیاید، برای عربستان قابل پیش بینی باشد؛ در واقع به نوعی به سود خودش باشد؛ حملاتی که به یمن شده خوی عربستان را نشان داده؛ اینکه بی هیچ گونه مجوز و علتی به یمن حمله کند نشان می دهد که با هماهنگی های امریکا و پشتیبانی تسهیلاتی امریکا بوده و دستش به خون مردم یمن آلوده است.   از دید من خواسته های آنها در اصل این است که چرا عربستان به یمن حمله کرده و این سوالی است که بخش یمنی مطرح می کند و می خواهد بداند چه منطقی پشت حملات عربستان به یمن بوده. طرفداران حوثی ها می خواهند نقشی در دولت داشته باشند و این کشور اکثریت را دارند و نمی خواهند به حاشیه کشانده شوند؛ در واقع خواسته چندین سال است آنها می خواهند در حکومت، در حاکمیت و تصمیم گیری های این کشور دست داشته باشند؛ بارها و بارها شاهد تظاهرات و تجمع آنها بودیم. اینکه بعد هم با حملات عربستان و سرکوب انها توسط دولت برخوردار از حمایت عربستان به یک جنگ نظامی تبدیل شد، می توانیم بگوییم بخشی از آن مسائل مذهبی است که اعتقاد قشر شیعه یمنی بوده، مورد توجه حاکمیت نبوده است.
مجری: طرف های درگیر در یمن برای حضور در نشست صلح یمن چه مطالباتی از یکدیگر دارند؟   از دید من پیروزی برای انقلابیون و مردم یمن است. نشست ژنو فرصتی است که در حال حاضر پیش آمده؛ بایستی دید این نگرشی که در نشست ژنو وجود دارد ایا عادلانه خواهد بود یا این جنایت هایی که در عربستان سعودی صورت داده، ایا در آنجا بررسی خواهد شد و رویکرد این نشست چه خواهد بود؟
جیمز ترینگ، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با برنامه یشخوان خبر- 6 خرداد 1394
باید تمامی شرایط را ببینیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم که ایا این برای انقلابیون و مردم یمن یک پیروزی بوده؛ در واقع عربستان می خواهد توجیه کند حملات خودش را به مردم یمن و به شهرهای یمن.   مجری: برخی کارشناسان برگزاری نشست صلح یمن را یک پیروزی برای انقلابیون و مردم یمن می دانند؛ ارزیابی شما در این خصوص چیست؟   شما می بینید حملاتی که عربستان به یمن صورت می دهد با هواپیمای اف 16 و ان چیزی است که امریکا به عربستان داده صورت می گیرد؛ دقیقا همین وضع را در حمله رژیم صهیونیستی به غزه داریم؛ در واقع همچنان که حملات رژیم صهیونیستی به غزه جنایت جنگی اعلام شد، حمله عربستان سعودی به یمن یک جنایت جنگی است.   همان طوری که می بینید کسانی که کشته می شوند کودکان و افراد غیر نظامی اند و همچنین غزه نیز وضع  مشابهی دارد؛ در غزه نیز کودکان کشته شدند و خیلی از ساختمان ها تخریب شد و هزاران هزار شهروند کشته شدند و وضع مشابه آن را در یمن می بینیم و حملات به یمن و شهرها و زیرساخت های یمن را می بینیم که حملات مناطق بسیار شلوغ غیر نظامی را در یمن هدف قرار می دهد.
جیمز ترینگ، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با برنامه یشخوان خبر- 6 خرداد 1394
وضع مشابه غزه است و در واقع شمار کشته ها در منابع مختلف در یمن متفاوت است، اما آنچه به صورت کلی می توانیم بگوییم این است که این یک جنایت جنگی است که عربستان مرتکب می شود و به صورت عمدی صورت گرفته؛ در واقع می خواهد به بهانه اینکه اینها یک تهدید برای عربستان هستند، جلوی حوثی ها (نیروهای انصارالله) را بگیرد.
مجری: محافل نظامی، جنایت عربستان در یمن را نسخه دیگری از جنایت صهیونیست ها در غزه می دانند. عملیات عربستان در یمن چه شباهت هایی با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه دارد؟   تا آنجا که می دانم عملیات نیروهای انقلابی یمنی در حمله به عربستان بسیار موفق بوده است؛ چند روز پیش شاهد این بودید که یکی از جنگنده های عربستان را هدف قرار دادند و پیشروی های خیلی خوبی هم در مناطق مختلف داشتند و پایگاه های نظامی را در منطقه مرزی هدف قرار دادند. در واقع نتیجه حملات این جنگ را در سوال قبلی هم اشاره ای کردم که مشابه حمله صهیونیست ها به غزه خواهد بود؛ شکست برای عربستان حتمی است.      
دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن