تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798965704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأمین اجتماعی علاوه بر نقش اقتصادی دارای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تأمین اجتماعی علاوه بر نقش اقتصادی دارای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است
روز نو : وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر نقش اقتصادی دارای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی در محل انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجلس در این نشست، اظهار داشت: موسسه انتشارات علمی و فرهنگی از جمله انتشاراتی‌هایی است که از قبل از انقلاب تا کنون در حوزه نشر فعال است  و در حال حاضر از زیر مجموعه های سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.
وی با اشاره به وجوه مختلف فرهنگی و ارتباطی موسسه علمی و فرهنگی و سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان های تأمین اجتماعی و بهزیستی به عنوان دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای کارکرد فرهنگی نیز هستند.
دکتر ربیعی اظهار داشت: در گذشته به جنبة فرهنگی تأمین اجتماعی توجه نشده بود و این وجه سازمان ناشناخته مانده بود و اغلب این سازمان را به عنوان سازمانی اقتصادی در نظر می‌گیرند و این در حالی است که این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن در امور فرهنگی و اجتماعی کشور تأثیر بسیار شگرفی دارند.
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: با فعالیت صحیح و ساماندهی سازمان های مورد اشاره در امور فرهنگی می‌توان حس وفاداری به نظام را در افراد جامعه افزایش داد و عدم فعالیت صحیح سازمان عواقب سوئی در پی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: آثار فرهنگی و اجتماعی در این وزارت خانه بسیار زیاد است و تنها به دلیل آنکه بنگاه‌های اقتصادی بخشی از این وزارتخانه هستند، موجب شده است که این وزارتخانه فقط به صورت بنگاه اقتصادی دیده شود که باید برای روشن ساختن جلوه های فرهنگی آن تلاش کرد.
دکتر ربیعی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران در روز کارگر  نکات فرهنگی مورد نیاز این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن را مطرح کردند و بر توجه به جنبه های فرهنگی  تأکید داشتند.
وی با اشاره به راه اندازی یک موسسه مطالعاتی  و تحقیقاتی  با همکاری مجلس شورای اسلامی  و دولت، گفت: این مؤسسه یک مرکز مطالعات و یک مرکز فرهنگی است که در آن به طرح گفتمان خواهیم پرداخت.
دکتر ربیعی  با بیان اینکه دو وجه ایجابی و فردی در خصوص وجوه ارتباطی با فرهنگ در مورد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی وجود دارد، اظهار داشت: در وجه ایجابی به پیوست‌های فرهنگی می‌پردازیم که باید در مباحث فرهنگ تعاون، فرهنگ کار و فرهنگ رفاه به طور موضوعی فعالیت کنیم و اتفاقا هر سه موضوع جز موضوعات فرهنگی مد نظر سازمان است.
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: تغییرات ارزشی با عنوان جامعه‌شناسی تحولات ارزشی یکی از حوزه هایی هست که در آن فعالیت داشته‌ام. تغییرات ارزشی در حوزه فرهنگ کار و رفاه در ایران بسیار زیاد است. از300 هزار ایرانی که سال 93 مشغول به کار شدند، یکصد هزار نفرشان به علت اینکه شغل مورد تصدیشان را نمی‌پسندیدند و فرهنگ اجتماعیشان با فرهنگ شغل مورد تصدی سازگاری نداشت آن را رها کردند. این یعنی تغییرات ارزشی، نوعی تغییر است که به نوع نگاه افراد به کار برمی‌گردد، نوع نگاه به کار در ایران تغییرات زیادی داشته که از فرهنگ مصرف تا فرهنگ استفاده از برندها را در در فرهنگ کار و تولید شامل می‌شود.
وی گفت: متاسفانه ما در فرهنگ کار دچار ضعف‌هایی هستیم که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کمتر به آن توجه شده است. مانند بحث بهره‌وری و تناسب آن با فرهنگ.  یا اینکه جامعة ایرانی کارهای سخت انجام نمی‌دهند، چرا خیلی از مشاغل را شغل نمی دانند و یا چرا نگاهشان به تولید مناسب نیست، توجه کافی نشده است.
دکتر ربیعی با اشاره به مناسب نبودن نگاه به زمان و کار مشارکتی در ایران  اظهار داشت: درکشور فرهنگ تعاون بسیار کمرنگ است. نبود فرهنگ تعاون موجب شده در این بخش شاهد رشد نباشیم و البته این در مورد فرهنگ رفاه هم صادق است و اینها می‌تواند موضوعاتی باشد که برای بحث در کمیسیون مناسب است.
وی با بیان اینکه در حوزه های نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده از موضوعاتی است که نیاز به کار فرهنگی دارند، افزود: فرهنگ تعاون و رفاه و کار از موضوعات ایجابی ما است که باید پیوست‌های فرهنگی را برای آن‌ها بنویسیم و سامان دادن به فعالیت های فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است، با استفاده از کارهای عروسکی، تولید فیلم و پوشاک و کلاس‌های آموزشی به فرهنگ کار پرداختیم و در همین راستا قراردادی را با صدا و سیما نیز منعقد کردیم.
دکتر ربیعی ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای را مکلف کردیم در کنار آموزش، مباحث و پیوست‌های فرهنگی را نیز در نظر بگیرد که در کنار آموزش کار به اخلاق کار هم بپردازد. آموزش مهارت آموزی ، مهارت کار با یکدیگر و فرهنگ کار ازسرفصل‌های پیوست‌های فرهنگی در حوزة کار است که در سال 94 تصویب شد و به اجرا درآمد.
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: موضوعاتی مانند اعتیاد، بچه‌های خیابانی، طلاق، اورژانس اجتماعی، مشاوره ازدواج، زنان سرپرست خانوار در حوزه سازمان بهزیستی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.






تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن