تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه- پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه- پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت تهران- ایرنا- «هیچ گونه اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نخواهد شد»، «اسرائیل از ایران نگران است نه اعراب» و «مذاکره هسته ای در وین منازعه رسانه ای در تهران» موضوع های منتشره روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه است.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان هیچ گونه اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نخواهد شد، نوشت: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: در آستانه روز پاسدار و همچنین سوم خرداد، سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح دیروز (چهارشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای، فرمانده معظم کل قوا، برگزار شد. مقام معظم رهبری در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علو درجات را مسئلت کردند. فرمانده کل قوا سپس از یگان های حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند. حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت» به عنوان دو گفتمان اصلی دنیای امروز، نزدیکی و آشتی این دوگفتمان را غیرممکن دانستند و با اشاره به زیاده خواهی های جدید در مذاکرات هسته ای، از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت وگو با دانشمندان ایرانی، تأکید کردند: «این اجازه مطلقا داده نخواهد شد و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد».
روزنامه شرق با انتخاب موضوع اسرائیل از ایران نگران است نه اعراب، نوشت: تحلیلی متفاوت ارائه می دهد. به گزارش های منتشرشده در رسانه های غربی درباره نگرانی اسرائیل نسبت به نزدیکی «اوباما» به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باور ندارد. همچنین، باوری به مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش تسلیحات بیشتر به کشورهای عربی و تهدید قلمدادکردن این موضوع برای تسلط نظامی رژیم اسرائیل در منطقه ندارد. «الن لیپسن» رئیس و مدیر اجرائی مرکز مطالعاتی «استیمسن» در گفت وگو با «شرق» به تأثیر دیدار مقام های عربی با اوباما بر تحولات منطقه ای و ابعاد مختلف آن پرداخت. معاون شورای امنیت ملی آمریکا (٢٠٠٢-١٩٩٧) معتقد است چشم اندازی برای همکاری فوری ایران و آمریکا درباره بحران سوریه وجود ندارد اما بر لزوم به اشتراک گذاشته شدن داده های اطلاعاتی دو کشور برای مقابله با تهدید داعش تأکید دارد. فعالیت در وزارت امورخارجه آمریکا، عضویت در شورای روابط خارجی، همکاری با شورای شیکاگو در امور بین الملل، مؤسسه مطالعات دیپلماسی دانشگاه «جورج تاون»، بنیاد «آسیا» (٢٠١٥-٢٠٠٣) و عضویت در حلقه مشاوران اطلاعات دولت اوباما در فاصله سال های ٢٠١٣ -٢٠٠٩ میلادی فقط بخشی از فعالیت های مهم خانم «الن لیپسن» بوده اند. وی در بخشی از این گفت و گو گفت: دولت کنونی اسرائیل، ایران را تهدیدی به مراتب بزرگ تر از جهان عرب قلمداد می کند؛ در نتیجه من فکر نمی کنم تل آویو چندان نگرانی ای از نشست آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس داشته باشد. بااین حال، سایر جریانات و گروه ها در تل آویو احتمالا تاحدودی از گسترش «همکاری های استراتژیک» میان ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس نگران خواهند شد.
این روزنامه با بازتاب عنوان مذاکره هسته ای در وین منازعه رسانه ای در تهران، نوشت: صدای رسیدن یک مسیج: کلیپ «داستان هسته ای» قسمت اول: «سیکل سازش؛ پلکان چرخش» انتشار قسمت اول برنامه مستندی که بدرقه کننده تیم هسته ای ایران است و دیروز، راهی وین شده اند تا نگارش متن توافق جامع را ادامه دهند. مستندی ساخته شده توسط خبرگزاری «تسنیم» که نقش اصلی آن به باراک اوباما و مهدی محمدی، سخنگوی تیم مذاکره کننده پیشین (دوران سعید جلیلی) و سردبیر فعلی روزنامه وطن امروز (مخالف خوان مذاکره هسته ای) داده شده است. شواهد نشان می دهد درشرایطی که تیم مذاکره کننده فعلی به دلیل شرایط مذاکراتی امکان ارائه اطلاعات بیشتر در رسانه های عمومی را ندارند، فرصت خوبی برای سخنگوی تیم مذاکره کننده پیشین و همفکران او ایجاد شده که به طرح دیدگاه های دلواپسانه خود بپردازد. اگرچه انتخابات خرداد ٩٢ نشان داد که اقبال عمومی به این طیف تا چه میزان است اما برنامه های رسانه ای متعددی تلاش می کنند تا به این طرز فکر بیش از وزن واقعی اش در جامعه تریبون بدهد. اما این تنها یک کلیپ نیست که همراه فرازونشیب مذاکرات به خورد مخاطبان داده می شود. صداوسیما که تلاش می کرد بعد از تفاهم لوزان با دعوت از مذاکره کنندگان هسته ای خود را همراه این فرایند سخت نشان دهد، این روزها دیگر خیال خود را راحت کرده و مستندهای شدیدا منتقدانه، رو کرده است. علاوه بر آنکه تقریبا در نیم روزی از برنامه های صدا و سیما (شبکه های متعدد تلویزیونی و رادیویی) نیست که دو نفر در حال چالش در مورد مذاکره هسته ای نباشند. همگی چماق «فکت شیت» آمریکایی در دست گرفته و درحال کوبیدن بر سر مذاکرات هسته ای هستند.
روزنامه شرق با بررسی موضوع باهنر بر لبه تیغ، نوشت: جبهه پایداری ها نشان داده اند که در برخی بزنگاه ها به خوبی خودشان را تجهیز کرده و وارد سهم خواهی در وزن کشی های بهارستان می شوند، نمونه اش ورود «مهرداد بذرپاش» در انتخابات گذشته به جایگاه هیأت رئیسه بود. آخرین سال از عمر مجلس نهم، دقایقی طلایی و درعین حال دشوار از سیاست تاریخ معاصر ایران را دربر خواهد گرفت؛ از آخرین لابی ها برای به ثمرنشستن مذاکره های هسته ای گرفته تا انتخابات آینده و تحولات سیاسی دیگر. گمانه زنی برخی معتدل ها در بهارستان نشان از آن دارد که در صورت توفیق پایداری ها در هیأت رئیسه، نه تنها کار برای تیم مذاکره کننده هسته ای دشوار خواهد شد که احتمال بالاگرفتن استیضاح و جدل با کابینه بیش از این خواهد بود. یکی دیگر از زمزمه ها در راهروهای مجلس، ماجرای افت معنادار رأی «محمدرضا باهنر» است. بسیاری در فراکسیون رهروان ولایت منتقد رفتارهای سیاسی او هستند و با درنظرگرفتن رقابت نزدیک پیشین او با الیاس نادران - اختلاف ١٠ رای- احتمال باخت باهنر به نادران بسیار است.
گروه اطلاع رسانی**2002**9131



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن