تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812738873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه- پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه- پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه همشهری عنوان های «پاسکاری پرونده غیرمجازها»، «نه بازرسی از مراکز نظامی، نه بازجویی از دانشمندان هسته ای» و «آوار سقوط رمادی در کاخ سفید» را در شماره روز پنجشنبه در صفحه نخست انتشار داد.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع پاسکاری پرونده غیرمجازها، نوشت: دبیر کل بانک مرکزی از ارسال پرونده 2 مؤسسه مالی غیرمجاز به دستگاه قضایی سخن گفته و در همان حال هم معاون دادستان کل کشور می گوید که بانک مرکزی تاکنون از مؤسسات مالی غیرمجاز شکایتی نکرده و اگر شکایتی شود حتما رسیدگی خواهد شد. همزمان هم دادستان کل کشور اعلام کرد که بانک مرکزی موظف است تا مؤسسات غیرقانونی را به مردم معرفی و با آنها به صورت جدی برخورد کند. این اظهارات متفاوت و بعضا متضاد در شرایطی انجام شده است که بیش از هرچیز پاسکاری شدن پرونده مؤسسات مالی غیرمجاز بین دستگاه های مختلف را به ذهن متبادر می کند. محمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی به همراه یک نماینده مجلس و نیز مرتضی بختیاری، معاون دادستان کل کشور سه شنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به صورت حضوری و تلفنی به بررسی پرونده غیرمجازها پرداختند و روز بعد هم ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور بخش دیگری از این پرونده را باز کرد.در گفت وگوی ویژه خبری سیما بود که دبیرکل بانک مرکزی برای نخستین بار فاش کرد که علاوه بر 5 هزار مؤسسه مالی غیرمجاز، 300 شرکت لیزینگی غیرقانونی هم مشغول کلاهبرداری از مردم هستند. احمدی که چندی است دبیرکلی بانک مرکزی را برعهده دارد، درباره جزئیات این موضوع می گوید: در حوزه لیزینگ ها فقط به 37 لیزینگ مجوز فعالیت داده ایم و در حال حاضر بیش از 300 لیزینگ در حال کلاهبرداری از مردم هستند. او این را هم اضافه کرد که صدا و سیما هم در این سال ها به اخطارها مبنی بر عدم تبلیغ مؤسسات غیرمجاز توجه نکرده و به فکر درآمد خود بوده تا آنجا که در ماه رمضان سال گذشته پس از 4بار نامه نگاری تنها با حکم قضایی به توقف تبلیغات تلویزیونی یکی از مؤسسات غیرمجاز تن داده است.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان نه بازرسی از مراکز نظامی، نه بازجویی از دانشمندان هسته ای، نوشت: در آستانه روز پاسدار و همچنین سوم خرداد سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح روز گذشته مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه السلام با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده ی معظم کل قوا برگزار شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علوّ درجات را مسألت کردند. فرمانده ی کل قوا سپس از یگان های حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند. حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت» به عنوان دو گفتمان اصلی دنیای امروز، نزدیکی و آشتی این دو گفتمان را غیرممکن دانستند و با اشاره به زیاده خواهی های جدید در مذاکرات هسته ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان ایرانی، تأکید کردند: این اجازه مطلقا داده نخواهد شد و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد. فرمانده ی کل قوا همچنین با اشاره به اخباری مبنی بر تلاش بدخواهان ملت و برخی مسئولان منطقه ی خلیج فارس برای کشاندن جنگ های نیابتی به مرزهای ایران، گفتند: اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، رویکرد انجام کارهای نو، ابتکاری و پرمغز را در همه ی مسائل مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به وجود این ویژگی ها در مراسم امروز دانشگاه امام حسین علیه السلام، خاطرنشان کردند: باید از انجام کارهای سطحی در همه ی مسائل پرهیز کرد. ایشان با تأکید بر اینکه هر مقدار در مقابل زیاده خواهی های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان کردند: باید در مقابل این زیاده خواهی ها، دیواره ی مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به وجود آید. رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده خواهی های طرف مقابل در مذاکرات هسته ای را درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همان گونه که قبلا هم گفته شد، اجازه ی هیچ گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته ای و سایر رشته های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته ی این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند. ایشان با تأکید بر اینکه هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه ی چنین کاری را نمی دهد، گفتند: دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آنها با دانشمندان و محققان ما درباره ی یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفتگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه ای داده نخواهد شد. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این موضوع را دشمنان نظام اسلامی و همه ی کسانی که منتظر تصمیم نظام هستند، به روشنی متوجه شوند.
این روزنامه با بازتاب موضوع آوار سقوط رمادی در کاخ سفید، نوشت: سقوط شهر رمادی مرکز استان انبار در عراق، علاوه بر دولت بغداد برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم بسیار گران تمام شده و او در واشنگتن و بغداد زیر تیغ انتقادهای تندی قرار گرفته است. در عملیات آزادی استان انبار با فشارهای آمریکا، نیروهای مقاومت مردمی موسوم به حشد شعبی در حاشیه قرار گرفتند و همزمان استراتژی آمریکا در مقابل داعش با حملات هوایی ائتلاف عملا با شکست مواجه شد و مرکز این استان به دست تروریست های داعش افتاد. سقوط این شهر مهم اکنون باعث افزایش تنش ها میان آمریکا و عراق شده و در واشنگتن هم نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه با تاختن به اوباما گفته اند طرح ها و راهبرد او درباره عراق شکست خورده است. منابع نزدیک به دولت عراق اعلام کرده اند که حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور دردیدار با فرماندهان نیروهای مردمی ناخرسندی خود را از برخی اقدام های آمریکا اعلام کرده و به همین خاطر ماموریت آزادسازی رمادی را به نیروهای حشد شعبی واگذار کرده است. گفته می شود مقام های عراق طی هفته های گذشته اصرار داشته اند که باید تمرکز آمریکا بر آزادی انبار باشد اما مقام های واشنگتن بر آماده سازی عملیات موصل پافشاری کرده اند. اکنون با از دست رفتن مرکز استان انبار، آمریکایی ها بسیار دیرهنگام اهمیت رمادی را فهمیده اند اما نخست وزیر عراق با چرخش در سیاست خود با قطع امید از آمریکا، خواستار اعزام نیروهای حشد شعبی به این استان شده است. مقام های دولت عراق روز گذشته به همین خاطر از نیروهای داوطلب مردمی در این کشور خواستند برای بازپس گیری رمادی به یاری نیروهای دولتی بشتابند. نیروهای حشد شعبی که اکثریت آنها را شیعیان تشکیل می دهند اکنون در استان انبار خود را برای عملیات بازپس گیری رمادی آماده می کنند. مقتدی صدر، رهبر جریان صدر هم روز گذشته در واکنش به تهدید اخیر سرکرده داعش درباره لشکرکشی به بغداد و کربلا گفت: اگر تروریست های داعش بر هدف قرار دادن کربلا پافشاری کنند، عراق را از اجساد آنها پر خواهیم کرد.
روزنامه همشهری با بررسی عنوان خرید روزانه نیم میلیون تهرانی از میادین میوه و تره بار، نوشت: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در اختتامیه سومین دوره جشنواره مشکات از مراجعه روزانه 450 تا 500 هزار نفر به میادین میوه و تره بار تحت پوشش شهرداری تهران خبرداد. سیداحمدصفوی در اختتامیه سومین دوره جشنواره مشکات با اشاره به اینکه مشکات جشنواره آموزشی - ترویجی برای ارتقای فرهنگی شهروندان است، گفت: شهروندان در این جشنواره با حضور فعال و آگاهانه با مشارکت خانه های علم و زندگی سراهای محلات و همچنین اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران دراین جشنواره شرکت داشتند. وی با اشاره به 24هزار اثر در موضوع اقتصاد خانواده و شهر که در این دوره از جشنواره شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: این جشنواره در جهت توسعه آموزش و تربیت نیروی انسانی قدم برمی دارد. زیرا هر جامعه ای که بخواهد به رشد و شکوفایی دست یابد باید آموزش را در راس برنامه های خود قرار دهد. به خصوص اینکه آموزش های شهروندی می تواند در توسعه شهر به صورت همه جانبه کمک رسان باشد. وی با تأکید بر اینکه اینگونه آموزش های شهروندی توجه به ارتقای فرهنگ شهروندی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در این باره کارگزاران بخش مدیریت شهری می توانند تأثیرات همه جانبه ای را در این خصوص داشته باشند به گونه ای که جشنواره مشکات را می توان یک چراغ راه و مسیر روشن با رویکرد آموزشی پیش بینی شده دانست.صفوی اضافه کرد: حضور گسترده شهروندان و مراجعه روزانه 450تا 500 هزار نفر نشان از این موضوع دارد که سازمان میادین در بحث اقتصاد خانواده تاثیر بسیار مثبتی داشته است.
گروه اطلاع رسانی**2002**9131



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن