تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802682696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجویان ظرفیت‌های تئاتر دانشگاهی را به وجود می‌آورند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری جشنواره تئاتر دانشگاهی مطرح کرد
دانشجویان ظرفیت‌های تئاتر دانشگاهی را به وجود می‌آورند
نقش اصلی جشنواره تئاتر دانشگاهی را دانشجویان ایفا می‌کنند و آن‌ها باعث شکوفایی استعدادها می‌شوند


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران،نشست خبری هجدهمین دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی با حضور حسین میرزایی معاون فرهنگی وزارت علوم، امیر مرسلی دبیر جشنواره، روح‌الله زندی مدیر روابط عمومی جشنواره در باشگاه دانشجویان جوان برگزار شد.


حسین میرزایی معاون فرهنگی وزارت علوم در این نشست با اشاره به شروع هجدهمین دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی عنوان کرد: محتوای تئاتر به عنوان هنر اصلی گنجانده شده و موظفیم از تئاتر دانشجویی در همان راستا حمایت کنیم و معتقدیم نقش اصلی تئاتر دانشگاهی را دانشجویان ایفا می‌کنند و امیدواریم در این مدت ظرفیت‌ها شکوفا شود.


وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی که شده 2 رکن اصلی اساتید و دانشجویان تحت عنوان شورای سیاستگذاری با مشورت یکدیگر عمده کارهای جشنواره را بر عهده دارند البته سعی شده کار اصلی جشنواره به عهده‌ی خود دانشجویان سپرده شود و ما هم وظیفه‌ی حمایت را داریم.


معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر حفظ دانشجویی بودن این جشنواره دانشگاهی اظهار داشت: دانشجو ظرفیت‌های تئاتر دانشگاهی را به وجود می‌آورند زیرا در بحث تئاتر حرفه‌ای نیازمند استعدادها هستیم.


وی افزود: تئاتر در حوزه‌های مختلف نیاز به صاحب نظر دارد و در بخش تئاتر دانشگاهی هم نیاز به مدیریت احساس می‌شود همچنین در حوزه پژوهش و نمایشنامه‌نویسی حضور اساتید صاحب نام ضروری است چرا که تجربه‌ای که اساتید دارند بیش از دانشجویان است.


میرزائی با تاکید بر نمایشنامه‌نویسی یادآور شد: به نظر من بدون متن خوب هیچ اثری نمی‌تواند بدرخشد و متاسفانه در حوزه نمایشنامه‌نویسی سرمایه گذاری و زمان گذاشته نشده و در این عرصه کوتاهی شده و بایستی درکار جمعی این اتفاق رخ دهد.


امیر مرسلی دبیر هجدهمین دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی در ادامه نشست ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره بیان کرد در نشست خبری قبلی گفتم سعی می‌کنیم بدون حاشیه‌ها جلو برویم و خوشبختانه تا کنون هم همینطور بوده، امروز دومین بروز از جشنواره تئاتر دانشگاهی است و فردا مراسم افتتاحیه‌ی با حضور هنرمندان و مدیران خواهیم داشت همچنین نمایشگاه نیم قرن پوسته تئاتر نیز آغاز می‌شود.


وی در ادامه گفت: در طول برگزاری جشنواره مجموعه نشست‌هایی را با ریاست نرگس هاشم‌پور برگزار می‌کنیم و برای کارگاه‌های آموزشی از اساتید مطرح کشورهای آسمان، ایتالیا، اتریش، دعوت شده، دانشجویان هم می‌توانند با ثبت نام در این کلاس حضور یابند.


مرسلی افزود: از 2 خرداد ماه اجراهای بخش صحنه‌ای آغاز می‌شود و 17 اثر از تهران، البرز، 4 اثر از بخش مناطق 13 اثر از بخش بین‌الملل و 25 اثر از بخش آزاد به روی صحنه خواهند رفت.


دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی خاطرنشان کرد: مهمان‌های خارجی ما را دبیران جشنواره‌های مختلف تئاتر تشکیل می‌دهند و حضور این مهمانان با هدف معرفی آثار ایرانی و تعامل بین‌المللی است.


نوایی معاون هنری بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی در پایان نشست گفت: با رایزنی‌های که انجام شده بخش بین‌الملل 4 بخش دارد، حضور اساتید خارجی کارگاه‌های آموزشی با مدت زمان زیاد یکی از این بخش‌ها است. همچنین 3 اثر از کشورهای اسپانیا، اسلواکی، ایتالیا روی صحنه می‌روند که در رقابت با آثار داخلی دانشجویان قرار می‌گیرند.


وی خاطرنشان کرد: از دبیران جشنواره‌های تئاتر اروپا دعوت به عمل آمده و قرار است در مراسم اختتامیه هر اثری که برگزیده شود را حمایت کنند و برای اجرا به خارج از کشور اعزام شوند. همچنین یکی دیگر از بخش‌های بین‌المللی تولیدات مشترک بین ایران آلمان، ایران هلند و ایران گرجستان است.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای / پایان شایعات پس از جشنواره تئاتر دانشگاهی
تئاتر شهر اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی را میزبانی می‌کند
آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «توران» به کارگردانی فریار حسینی
برگزیدگان بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند
جشنواره تئاتر دانشگاهی نیاز به کمک دارد
آغاز بازبینی مرحله ی دوم جشنواره تئاتر دانشگاهی درپلاتو های اداره تئاتر




۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن