تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803290950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری در بخش زمین و مسکن توسعه آینده زنجان را با مشکل مواجه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار زنجان: سرمایه گذاری در بخش زمین و مسکن توسعه آینده زنجان را با مشکل مواجه می کند زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با سوق یافتن سرمایه های مردم به سمت سرمایه گذری در بخش خرید زمین و مسکن، توسعه آینده این منطقه دچار مشکل می شود.


جمشید انصاری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی زنجان افزود: از حدود یک هزار و 132 واحد صنعتی موجود در سطح این استان که مورد بررسی قرار گرفته، 70 درصد به لحاظ تعداد متعلق به سرمایه گذاران بومی است.
وی یادآورشد: اما حجم سرمایه گذاری انجام شده از سوی سرمایه گذاران بومی، کمتر از سرمایه گذاران غیر زنجانی است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت 30 درصد سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت زنجان متعلق به سرمایه گذاران بومی است.
انصاری اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که نیروی کار گروهی در این استان ضعیف است و هر سرمایه داری ترجیح می دهد که یک صنعت متعلق به خود را راه اندازی کند در نتیجه چون سرمایه آنان کفاف نمی کند، نمی توانند برای راه اندازی صنایع بزرگ اقدام کنند.
استاندار زنجان گفت: در نتیجه با وجود 800 واحد صنعتی که سرمایه گذاران آن بومی هستند، اما حجم سرمایه گذارای آنان کمتر از میزان سرمایه گذاری انجام شده توسط سرمایه گذاران غیر بومی است.
وی به راهکار فراهم سازی زمینه برای سرمایه گذاری در کارهای بزرگ اشاره و خاطر نشان کرد: نزدیک دو سوم سرمایه گذاری موجود در این استان متعلق به افراد و شرکت های غیر بومی یا دولت است که به بخش خصوصی واگذار شده است.
انصاری ادامه داد: این موضوع را می توان به عنوان یک آسیب مورد بررسی قرار داد و جویا شد که چرا مردم زنجان سراغ سرمایه گذاری های بزرگ نمی روند.
استاندار زنجان با بیان اینکه مردم این استان درآمد خود را وارد سیستم پس انداز نمی کنند، گفت: بر اطلاعات حداقلی که وجود دارد، زنجانیان سرمایه های خود را به سمت خرید زمین، ساخت خانه و باغ در حاشیه شهر اختصاص می دهند.
وی افزود: هم اکنون بر اساس طرح تفصیلی شهر زنجان برای 590 هزار نفر ظرفیت جمعیت پذیری مسکونی دارد در حالی که جمعیت کنونی این شهر به 390 هزار نفر می رسد.
انصاری یادآورشد: ظرفیت مسکونی کنونی شهر زنجان 50 درصد بیش از جمعیت فعلی آن است و این به آن معناست که ما اراضی و ساختمان های مسکونی ای داریم که همگی به تملک افراد درآمده اند اما مورد بهره برداری قرار نمی گیرند.
استاندار زنجان گفت: تعداد این اراضی در سطح شهر زنجان بین 10 تا 12 هزار قطعه زمین ارزیابی شده که خریداری شده اند اما ساخته نشده اند.
وی تصریح کرد: در صورتی که متوسط ارزش هر یک از این اراضی یک میلیارد و 500 میلیون ریال باشد، یعنی هم اکنون 15 هزار میلیارد ریال سرمایه خفته و بدون کاربرد در بخش زمین وجود دارد.
انصاری تاکید کرد: در صورتی که در هر یک از این 10 هزار قطعه زمین با متوسط طبقه و واحد 2.5 ساختمان مسکونی احداث شود، 25 هزار واحد به ظرفیت مسکونی این شهر اضافه می شود که شخصی در آن ساکن نیست.
استاندار زنجان گفت: به نظر می رسد با یک محاسبه سرانگشتی 40 هزار واحد مسکونی ساخته شده و بدون استفاده در سطح شهر وجود دارد که یا به اجاره داده نشده اند و یا خالی از سکنه هستند و در صورتی که ارزش هر یک از آنها یک میلیارد ریال در نظر گرفته شود، یعنی 40 هزار میلیارد ریال نیز سرمایه خفته و گیر افتاده در این بخش وجود دارد.
وی اظهار کرد: 25 شرکت تعاونی مسکن نیز وجود دارد که در مجموع 10 هزار عضو دارند و برای هر عضو یک قطعه زمین خریداری کرده اند و در صورتی که بار دیگر متوسط ارزش هر یک این قطعات یک میلیارد و 500 میلیون ریال در نظر گرفته شود، یعنی 15 هزار میلیارد ریال سرمایه دیگر در این بخش وجود دارد که مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.
انصاری به وجود 40 باغشهر در اطراف شهر بر اساس گزارش دادسرا اشاره کرد و از وجود 10 هزار قطعه باغ در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: در مجموع هم اکنون در سطح شهر زنجان 80 هزار میلیارد ریال سرمایه وجود دارد که در بخش زمین و مسکن هزینه شده و به کار گرفته نمی شود.
استاندار زنجان گفت: متوسط هزینه مردم زنجان از متوسط درآمدشان بالاتر بوده و این به معنای سرمایه گذاری آنان در بخشی همچون زمین است.
وی بر لزوم تحلیل و بررسی این موضوع تاکید کرد و ادامه داد: زنجانیان با این کار توسعه آینده خود را دچار مشکل کرده اند و با این حال هنوز نیز بهترین شیوه سرمایه گذاری را خرید زمین می دانند.
انصاری تاکید کرد: به نظر می رسد در سطح هر استان، در گام نخست مردم آن منطقه باید برای آباد سازی استان خود اقدام و سپس جذابیت لازم را برای ورود سرمایه گذاران سایر مناطق فراهم کنند.
استاندار زنجان گفت: اینکه ما بنشینیم و بگوییم دولت و دیگر سرمایه گذاران برای آباد سازی این استان گام بردارند و ما پولمان را صرف خرید زمین کنیم، فکر درستی نیست و باید این نگرش در میان مردم اصلاح شود.
وی افزود: باید اقدامی برای جذاب سازی سرمایه گذاری در بخش تولید انجام داد که حداقل مردم از این پس سرمایه خود را صرف سرمایه گذاری در محل نافرجام نکنند.
انصاری یادآورشد: بخش خصوصی باید در صنایع و تولید کار سودآوری ایجاد و با عملکرد خود در میان مردم به گونه ای اعتمادسازی کنند که توانمندی جذب سرمایه های مردم را داشته باشد.
استاندار زنجان گفت: توضیح اینکه سرمایه مردم در بازار زمین و مسکن خوابیده است و بهره وری ندارد، موثر نیست، باید فرهنگ این نوع سرمایه گذاری را در میان آنان تغییر داد.
وی به متفاوت بودن فرهنگ کار کردن در سطح استان ها و کشورهای مختلف اشاره و اظهار کرد: خود کار در این استان، از نظر افکار عمومی اتفاق اصیلی نیست و باید اهمیت تلاش و نوع نگرش به آن تغییر کند.
انصاری به وجود مشکل بازار در بخش تولید و به ویژه تعاونی ها اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون خود فرش بافان زنجانی، محصولی را تولید می کنند، اما نمی توانند آن را در بازار به فروش برسانند.
استاندار زنجان گفت: شاید بتوان نهادهای واسطی میان بخش تولید و بازار ایجاد کرد که بتواند با بازار و مشتری یابی مشکل فروش محصولات و کالاهای تولید شده در این استان را مرتفع کند.
وی تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم طی برنامه ششم توسعه، به طور متوسط سالانه 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان شکل بگیرد، حداقل 30 تا 40 درصد این سرمایه گذاری باید توسط خود سرمایه گذاران بومی این استان انجام شود.
انصاری ادامه داد: برای این کار باید بخش خصوصی که موفق عمل کرده و توانسته اعتماد مردم را جلب کند، پیشتاز شود و بخشی از سرمایه گذاری که باید در این استان صورت بگیرد از سوی مردم و بخشی از سوی سرمایه گذاران بومی تامین شود.
3001/6085



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن