تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802715027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه بخش نفت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


غلامرضا منوچهری؛
ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه بخش نفت
غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی قادر به توسعه میادین نفتی قدیمی خود خواهد بود.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، منوچهری، روز دوشنبه در دومین جلسه «هم اندیشی برنامه ششم توسعه» در تهران با تاکید بر ضرورت نوسازی میادین قدیمی نفت ایران افزود: «میدانهای نفتی کشور نیازمند بازسازی هستند و تنها با سرمایه گذاری خارجی می توان تاسیسات این میادین را بازسازی کرد.»

این مقام وزارت نفت ایران با تاکید بر جذابیت بخش نفت ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت در صورت تأیید و حمایت از مدل تازه قراردادهای نفتی (IPC)، این مدل می‌تواند انگیزه کافی را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران ایجاد کند.

منوچهری همچنین خواستار تجاری سازی بخش انرژی و بهبود فضای کار در برنامه ششم توسعه شد و به نگرانی شرکتهای داخلی ایران پس از لغو احتمالی تحریمها اشاره کرد.

    وی افزود: «در هشت سال گذشته، شرکت های داخلی رشد خوبی کرده اند که باید تلاش شود بعد از برداشته شدن تحریمها از این ظرفیت استفاده و نقش آفرینی سازندگان داخلی و خارجی در کنار هم دیده شود. این موضوع نکته مهمی است که همه بخشهای صنعت باید به آن توجه کنند.»

اکثر میادین نفتی ایران در نیمه دوم عمر خود در چرخه تولید هستند و نوسازی آنها به منظور افزایش و بهبود کیفیت تولید لازم است.

امریکا و اتحادیه اروپا با ادعای وجود جنبه نظامی در برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ابتدای سال 2012 تحریم هایی را علیه تهران اعمال کردند که مشخصا تولید و فروش نفت ایران را هدف قرار داده بود.

ایران بارها این اتهام را رد و بر ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای خود مطابق مقررات بیم المللی تاکید کرده بود.

دولت ایران سال گذشته کمیته بازبینی قراردادهای نفتی را تشکیل داد تا مدل جدیدی از قراردادهای نفتی موسوم به آی پی سی را تنظیم کند که جایگزین مدل «بیع متقابل» شود.

طبق قرارداد بیع متقابل، دولت ایران بر اساس توافقی که با پیمانکار انجام داده در ازای تولید محصولات هیدروکربنی، به پیمانکار پول پرداخت می کرد اما طبق مدل جدید قرارداد، شرکت ملی نفت ایران به منظور تولید نفت و گاز با شرکت های خارجی سرمایه گذاری مشترک انجام می دهد و این شرکتها نیز سهمی از تولید را خواهند برد.

به دنبال چند دور مذاکرات، ایران و گروه 1 + 5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در ماه نوامبر در شهر لوزان سوئیس به تفاهم هسته ای دست یافتند که لغو تحریم ها و هموار کردن راه برای همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف اقتصادی، به ویژه در بخش انرژی بین ایران و کشورهای دیگر بخشی از آن است.

به گفته مقامات صنعت نفت ایرن، پس از تفاهم لوزان، شرکت های بین المللی اشتیاق زیادی برای مشارکت در پروژه های نفتی ایران نشان داده اند./پرس تی وی/110



۰۹/۰۲/۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن