تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عملیات احداث اولین آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کشور‌ با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
آغاز عملیات احداث اولین آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کشور‌ با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور
معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغ مصوبه هیأت وزیران برای احداث آزادراه همدان-کرمانشاه به طول ۲۰۶ کیلومتر گفت: تأمین ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهره‌برداری و تسویه هزینه‌ها بر عهده و تعهد طرف مشارکت است و دولت تعهدی در خصوص تأمین هزینه اجرایی طرح ندارد.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات احداث اولین آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی کشور‌ با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی٬ متن مصوبه هیئت وزیران به‌ شرح زیر است:
1) وزارت راه و شهرسازی که از این پس «وزارت» نامیده می‌شود مجاز است برای برای احداث آزادراه همدان-کرمانشاه حدفاصل همدان-سنقر-بیستون و کرمانشاه به طول حدود 206 کیلومتر و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه همدان-کرمانشاه که از این پس به اختصار «طرف مشارکت» نامیده می‌شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی و سایر مقررات و آیین نامه قانون مشارکت اقدام کند.
2) تأمین 100 درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهره‌برداری و تسویه کامل هزینه‌ها بر عهده و تعهد طرف مشارکت بوده و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تأمین هزینه‌های اجرایی طرح نخواهد داشت.
3) انجام همه امور پیمانکاری مرتبط با موضع مشارکت، پس از تصویب قیمت‌های پیشنهادی توسط وزارت و با تأیید صلاحیت پیمانکار/ پیمانکاران مربوط از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر عهده طرف مشارکت خواهد بود.
4) دوران مشارکت معادل 18.5 سال شمسی مشتمل بر سه و نیم سال دوران احداث کامل و 15 سال دوران بهره برداری خواهد بود؛ گزارش هزینه-درآمد پروژه مورد تأیید وزارت و طرف مشارکت مبنای محاسبه دوران احداث و بهره‌برداری است.
5) سود قطعی مورد انتظار سرمایه‌گذاری طرف مشارکت حداکثر معادل سود سالانه سپرده‌های بلند مدت پنج ساله نزد بانک‌های دولتی به علاوه چهار درصد است و جزئیات آن از سوی وزارت در قرارداد مشارکت پیش بینی می‌شود، مبنای محاسبه سود به ریال انجام می‌‌شود.
تبصره: چنانچه در اثر قصور طرف مشارکت و یا پیمانکار/پیمانکاران وابسته به طرف مشارکت، دور احداث بیش از 3.5 سال به طول انجامید، به زمان مازاد هیچ گونه سودی تعلق نخواهد گرفت؛ همچنین در صورتی که به علت مذکور، عملیات عمرانی تمام و یا قسمتی از پروژه قبل از خاتمه آن متوقف شود، ضمن آنکه هیچ گونه تعهدی در ارتباط با هزینه‌های انجام شده از سوی طرف مشارکت بر عهده وزارت نبوده، وزارت می‌تواند قرارداد مشارکت را اصلاح و محدود کرده و باقی مانده عملیات اجرایی را به دیگر متقاضیان واگذار کند، در این صورت پس از محدود شدن قرار داد مشارکت، سودی برای آورده سرمایه‌گذار محاسبه و منظور نشده و هر گونه اقدام در خصوص بازگشت اصل سرمایه، منوط به استهلاک کامل اصل و سود سرمایه‌گذار جدید خواهد بود. وزارت موظف است ضمانت‌های لازم برای اجرای مفاد این بند را از طرف مشارکت اخذ کند.
6) 100 درصد منافع حاصل از بهره‌برداری آزادراه پس از کسر هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری، متعلق به طرف مشارکت بوده و صرف بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاری خواهد شد. همچنین مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن به وزارت انتقال می‌یابد؛ چنانچه به دلیل دخالت دولت، تعرفه عوارض ضرب‌ در ترافیک عبوری پیش بینی شده در گزارش هزینه-درآمد از طرف دولت با رعایت قوانین و مقررات مربوط قابل جبران خواهد بود و یا به مدت زمان بهره‌برداری اضافه خواهد شد.
7) بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزاد راه تابع قوانین و مقررات طرح‌های عمرانی کشور می باشد.
8) وزارت موظف است در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای مفاد قرارداد به گونه‌ای پیش‌بینی نماید که در اجرای پروژه‌ و تکمیل آن خللی به وجود نیاید.
9) طرف مشارکت موظف است قبل از تأسیس شرکت احداث نگهداری و بهره‌برداری آزادراه همدان-کرمانشاه و انعقاد قرارداد مشارکت نسبت به اخذ گواهی صلاحیت و اهلیت سرمایه‌گذاری از سازمان سرمایه‌گذاری‌ها و کمک‌های فنی و اقتصادی اقدام و به وزارت ارائه کند؛‌ اجرای مفاد این تصویب‌نامه منوط به ارائه گواهی مذکور به وزارت خواهد بود.
10) چنانچه پروژه مذکور خارج از مفاد قانون مشارکت و آیین نامه مربوطه و در چارچوب ماده 6 قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی مصوب-1381- و ماده 15 آیین نامه قانون یاد شده انجام پذیرد، اجرای طرح موصوف صرفاً با اخذ مجوز از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصاد وفنی ایران به عنوان مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تحت پوشش قانون و به همراه قرارداد دوجانبه فی‌مابین سرمایه‌گذاری خارجی و وزارت در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری و الزامات مرتبط با آن قرارداد انجام خواهد شد.
11) از تاریخ تصویب این تصویب نامه، تصویب نامه شماره 172096/ت/47368 ه- مورخ 1/9/90 لغو می‌شود.
انتهای پیام/

94/02/13 - 12:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن