تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805056364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامگذاري سال 94 به نام نساجي در حوزه صنايع دستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۳۷ب.ظ)
نامور مطلق: نامگذاري سال 94 به نام نساجي در حوزه صنايع دستي موج - نخستين نشست تخصصي گروه نساجي سنتي با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنايع دستي سازمان، کامران سبزميداني مدير کل حمايت از توليد معاونت صنايع دستي و گروهي از اساتيد دانشگاه و متخصصين حوزه صنايع دستي صبح امروز 7 ارديبهشت در سالن فجر سازمان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين نشست که با رويکرد آسيب‌شناسي نساجي سنتي ايران برگزار شد بهمن نامور مطلق معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان با اشاره به اهميت نساجي براي حوزه صنايع‌دستي افزود: درگذشته کشور ما از پايگاه‌هاي مهم واصلي نساجي در دنيا بوده است اما متأسفانه در حال حاضر جايگاه رضايت بخشي در اين حوزه نداريم که بايد در هر دو زمينه توليد و صادرات موردتوجه قرار گيرد. به همين منظور براي راه‌اندازي و فعال شدن نساجي کشور امسال را سال نساجي نام‌گذاري کرديم.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه بايد در حوزه توليد و صادرات صنايع‌دستي به جايگاه قابل قبولي برسيم گفت: بايد جاي خود را در صادرات توليدات نساجي در جهان پيدا کنيم براي نمونه صادرات نساجي هند بيش از 800 ميليون دلار است و صادرات ما در حوزه فرش و صنايع‌دستي درمجموع 500 ميليون است که اين رقم بايد افزايش يابد.
نامور مطلق با تأکيد بر اين‌که آمار فروش و صادرات بايد افزايش يابد افزود: آمار فعلي، شايسته کشوري که صاحب تمدن غني و صنايع‌دستي قدرتمند بوده نيست که اگر به خود نياييم و در اين زمينه تلاشي نکنيم آنچه را که داريم نيز از دست مي‌دهيم.
وي با اشاره به سفر اخير خود به بوشهر افزود: در اين سفر از کارگاه‌هاي عبا بافي هم بازديد شد، هنر و صنعتي که مي‌تواند داراي بازار خوب و قدرتمندي باشد، متأسفانه تنها داراي 4 دستگاه فعال بود که اگر اين آمار افزايش نيابد اين صنعت از دست مي‌رود؛ در اين سفر مقرر شد که اين تعداد ابتدا به 10 دستگاه افزايش يابد و اين امر را به‌عنوان يک حادثه مهم در راستاي احياي هنر عبا بافي گرامي بداريم.
معاون صنايع‌دستي سازمان در ادامه بابيان اين مطلب که در حوزه صنايع‌دستي دچار ضعف‌هايي هستيم که بايد مرتفع شود تصريح کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش و پژوهش، مواد اوليه و قيمت تمام‌شده کالاها، تعداد کم کارگاه‌هاي صنايع‌دستي با مشکلات و کمبودهايي مواجه هستيم که اين موارد در کنار هم بازار صنايع‌دستي را آسيب‌پذير کرده است.
وي گفت: بايد تلاش شود با تجهيز و افزايش کارگاه‌ها به حجم بالاي توليد و برند سازي در حوزه صنايع‌دستي برسيم، به اين دليل که برند سازي و توليد انبوه نيازمند فراهم بودن ساختار کارگاهي و تجهيز آن است. همچنين اميدواريم امسال نساجي سنتي را به نقطه قابل قبولي درزمينهٔ توليد و صادرات برسانيم.
نامور مطلق همچنين ادامه داد: با توجه به اينکه تمامي استان‌هاي کشور قابليت احيا و بازتواني صنايع‌دستي موجود را دارند اميدواريم با برنامه‌ريزي و برگزاري مستمر اين جلسات و استفاده از تدبير و تخصص شما و نيز حمايت‌هاي ما به رشد و توسعه صنايع‌دستي به‌ويژه نساجي سنتي دست‌يابيم.
کامران سبز ميداني مديرکل حمايت از توليد معاونت صنايع‌دستي نيز در ادامه اين نشست با اشاره بر لزوم توجه بيش‌ازپيش به حوزه نساجي سنتي افزود: امسال بايد فرايندي را در معاونت صنايع‌دستي دنبال کنيم تا به شکوفايي نساجي سنتي کمک کنيم؛ به‌طورقطع برگزاري چنين نشست‌هايي با در دستور کار داشتن ارتقا سطح کيفي نساجي سنتي مي‌تواند مفيد باشد.
وي گفت: در همين راستا امسال به‌منظور بهينه‌سازي ابزار و وسايل کارگاهي اقدام به جمع‌آوري اطلاعات و نظرات سازنده و طرح‌هاي کاربردي متخصصين و فعالان حوزه صنايع‌دستي کرديم که در امر بهينه‌سازي و ارتقا سطح کيفي ابزارآلات براي ارائه صنايع‌دستي باکيفيت‌تر و مرغوب‌تر و نيز افزايش حجم توليد صنايع‌دستي تأثير چشمگيري دارد.
وي در پايان ادامه داد: اين نخستين جلسه اين کارگروه در سال جاري است که بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به‌طور مستمر باهدف گذاري‌هاي خاص و علمي براي به رونق رساندن نساجي سنتي برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن