تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805575540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر «انعكاس» مبتذل بود


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تاریخ انتشار دوشنبه 22 بهمن 1386 تعداد مشاهده : 113 خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم انعكاس گفت: اگر اين فيلم، شعاري، سفارشي و مبتذل بود، هرگز تهيه‌اش نمي‌كردم. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس جلسه نقد و بررسي فيلم انعكاس با حضور سعيد حاجي‌ ميري تهيه كننده، رضا كريمي كارگردان و مهناز افشار، حميد گودرزي، شهره قمر بازيگران در سينما صحرا برگزار شد. براساس اين گزارش،سعيد حاجي‌ميري در ابتداي اين نشست با بيان اينكه قطعا اين فيلم داراي اشكالاتي بوده است، گفت: تنها ديكته نوشته نشده غلط ندارد و مهم اين است كه سراغ ديكته‌اي برويم كه كس ديگري جرات ندارد سراغ آن برود. وي ادامه داد: چيزي كه در فيلم كاملا مشهود است اينكه فيلم وارد منطقه خطر شده و اين انتخاب كاملا آگاهانه و حساب شده بوده است، ولي اين جسارت تا جايي بوده است كه به اخلاقيات صدمه نمي‌زند كه اگر اين طور بود خودمان آن را متوقف مي‌كرديم. اين تهيه كننده سينما با بيان اين مطلب كه اگر اين فيلم شعاري و سفارشي و مبتذل بود، هرگز آن را تهيه نمي‌كرد، گفت: اين ترس هميشه وجود دارد كه همه بگويند فيلم ما شعاري، سفارشي و يا مبتذل از آب در‌مي‌آيد اما ما اين خطرات را به جان خريديم و تمام تلاش خودمان را كرديم. حاجي ميري در ادامه گفت: هر فيلمي موافق و مخالف دارد و خوشحالم كه اين فيلم سربلند و روسفيد است و همه ما به آن مي‌باليم. خوشحاليم كه مي‌توانيم سينما را با مفاهيم ديني و اخلاقي آشتي بدهيم. مفاهيمي كه به ضرب و زور به سينما نچسبيدند. تهيه كننده انعكاس، سينماي ايران را در حال ورشكستگي دانست و گفت: سينمايي كه در حال ورشكستگي است و فيلمهايي كه به سفارش ساخته مي‌شوند و نتيجه رانت‌خواري هستند، با موضوعاتي كه تنها خود سازندگانش از آن لذت مي‌برند، همچنان ورشكسته باقي خواهد ماند. وي درباره خط شكني فيلم انعكاس گفت: قصد ما اين بود كه خودسانسوري را كنار بگذاريم و بسياري از مفاهيمي را كه به نظر طراح‌شان نگران كننده، مي‌آيند، براي مخاطب فهيم سينما طرح كنيم، تماشاچي را اهل و محرم بدانيم و مصائب را به خوبي براي آنها بيان كنيم. وي بيان داشت: تمام مسائل فوق در جشنواره فجر ديده نشد و من فقط به خاطر ضايع نشدن حقوق همكارانم در جشنواره فجر شركت كردم. من هميشه طرفدار اين مسئله بودم كه فيلم‌هايم به جشنواره بيايند ولي در داوري‌ها شركت نكنند، چرا كه تكليف داوري‌ها براي من روشن است. وي داوري‌هاي جشنواره را غيركارشناسانه دانست و گفت: داوري‌ها هميشه غيركارشناسانه و سليقه‌اي هستند و از سال آينده سبحان فيلم با اينكه در جشنواره شركت مي‌كند ولي در داوري‌ها حضور نخواهد داشت. محمد هادي كريمي فيلم‌نامه‌نويس انعكاس نيز درباره درون مايه اين فيلم‌نامه گفت: در وهله اول با صحبت‌هايي كه با آقاي حاجي ميري داشتيم، قصد ما درون‌مايه جذاب ارتباط با مخاطب بود بايد اين تفكر را كنار بگذاريم كه از واژه فيلم‌هاي بدنه استفاده كنيم و نام آن را به نظر من بهتر است كه سينماي كلاسيك بگذاريم. وي ادامه داد: فيلم اول بايد سينما باشد، نه تعاريف معنوي و ديني به آن اضافه شود، صفت فيلم نبايد ماهيت موصوف را تعريف كند. كريمي فيلم‌نامه «انعكاس» را معنوي دانست و گفت: فيلم درون‌مايه معنوي و ديني دارد ولي اثري معناگرا نيست ما در فيلم‌مان مفاهيم را در قاب تصوير بيان كرديم. مفاهيمي كه ما مسلمانان به آن معتقديم و آموزه‌هاي ديني كه به آن توجه مي‌كنيم. وي همچنين ادامه داد: فيلم‌نامه‌اي كه من نوشتم به هيچ عنوان فيلم‌نامه معناگرا نيست چرا كه علاقه‌اي به اين نوع فيلم‌ها ندارم و تاثير آنها را ضد تبليغ مي‌دانم! رضا كريمي كارگردان اين پروژه با بيان اينكه ادعايي به ساختن فيلم كامل و بدون نقص ندارد، گفت: به هر حال وقتي فيلمي ساخته مي‌شود هدف ساختن آن خيلي مهم است و هدف اصلي من ارتباط با مردم بود كه فكر مي‌كنم به آن رسيدم. وي ادامه داد: مخاطب به خوبي با فيلم من ارتباط برقرار كرد و حتي در جشنواره هم مردم آن را پسنديدند. درست نيست كه بضاعت سينماي ما در چند فيلم بايد خلاصه شود و همه فيلم‌ها بايد ديده شوند و به آن توجه شوند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن