تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 5 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800030208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضاکیانیان ازمدکارگران پیروی میکند


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی:
هیچ وقت تصمیم نمی گیرم که متفاوت باشم،‌ همیشه تصمیم می‌گیرم خودم باشم. به همین خاطر همان کاری را انجام می‌دهم که خودم دوست دارم و راحتم. از 40 سالگی وارد سینما شده، از همان موقع هم مورد توجه قرار گرفته، می‌گوید دلیل انتخاب مردم را نمی‌داند، اما اگر بخواهد خودش در این باره اظهار‌نظر کند می‌گوید حتماً برای اینکه خودم هستم مورد توجه قرار گرفتم. از آنجا که خودش هم طراح لباس و صحنه بوده از اصول اولیه خوش‌‌پوشی و جذاب به نظر رسیدن آگاه است. البته علاقه به این موضوع فکر می‌کنم در خانواده کیانیان موروثی است، چون خواهر رضا کیانیان ملیحه کیانیان از خیاطان حرفه‌ای است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. مد از زبان رضا کیانیان در تاریخ لباس معاصر دو انفجار مد وجود داشته ، یکی سال 1930 است و دیگری سال 1960 که اولی دوران بحران اقتصادی بود و 1960 هم دوران شکوفایی اقتصادی. هنوز هم که هنوز است هر مدی که به وجود می‌آید برگفته از آن دو دوره است و در واقع تحول اساسی دیگری رخ نداده و همان دو سبک ادامه پیدا می‌کند. البته مدل‌ها به روز‌تر می‌شوند، یک دوره برمی‌گردد به 1930 و یک دوره هم 1960، گاهی هم تلفیقی از این دو دوره می‌شوند، بعضی وقت‌ها هم یکی بر دیگری غالب می‌شود. وقتی کسی این دو دوره مد را بشناسد نگاهش خیلی بازتر می‌شود. لباس کارگران مد شد مد دوره 1930 در واقع همان شکل کلاسیکی است که در مد وجود دارد ، چه سبک اسپورت و چه رسمی ، مدل کت ‌و شلوار ، پیراهن‌ها و کفش‌ها و حتی مدل مو‌های خانم‌ها و آقایان در آن دوره رسمی‌تر بوده. اصلاً به‌طور کلی سبک زندگی‌ها در آن دوره رسمی‌تر و محترمانه‌تر بوده و کمتر از پوشش‌های اسپورت استفاده می‌شده، اما استفاده از پوشش راحت و کار بین کشاورزان و کارگر‌ها رایج بوده، بعد از آن لباس کارگران به مدی تبدیل می‌شود که در واقع پایه همین لباس اسپورتی است که ما الان داریم. اما در 1960 زمانی که هیپی‌ها متولد شدند و جنبش‌های ضد‌نظام موجود به وجود آمد ، لباس‌هایی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند که اعتراض به وضع موجود بودند، مثل شلوار پاره که این روز‌ها دوباره مد شده یا تی‌شرت‌های کثیف و نقاشی شده و گشاد ، اما لباس‌های رسمی آن دوره به سمت روز آمدی و استفاده از دستاورد‌های تکنولوژی روز بود. مثلاً استفاده از پارچه‌هایی با الیاف پلاستیکی که اصطلاحاً به آنها بشورو بپوش می‌گفتند یکی از اتفاق‌های آن دوران بوده. البته شکل‌های دیگری از روز‌آمدی تکنولوژی هم وارد عرصه مد شده و بعد‌ها هم ادامه پیدا کرده است. طرفدار کلاسیک هستم من خودم بیشتر دوران 1930 را می‌پسندم ، البته شکل غیر‌رسمی آن را. در واقع همان لباس کشاورزان و کارگران که تبدیل به مد شد. مثلاً شلوار جین که بعد‌ها طراحان لباس در خیلی از طراحی‌هایشان از آن استفاده می‌کردند یکی از آن پوشش‌هاست. شلوار جین آن زمان شلوار کار کشاورزان بوده که به مد تبدیل شده یا کت‌هایی که با شلوار ست نیست. پیراهن‌های چارخونه که چند وقتی است دوباره مد شده هم از پوشش‌های رایج آن موقع بوده که کارگران و کشاورزان به تن می‌کردند. گاهی اوغات هم یک تی‌شرت با شلوار می‌پوشیدند و یک پیراهن روی آن می‌پوشیدند. در 1960 هم این نوع پوشش رواج داشت، اما به شکل دیگر، مثلاً جین‌های پاچه‌ گشاد یا آنهایی که ملیله‌دوزی شده بودند. اما من خودم طرفدار همان سبک کلاسیک هستم شلوار‌های راسته با فاق بلند و رنگ بلک بلو. در عروسی‌ هم شلوار جین پوشیدم من در مراسم عروسی هم شلوار جین پوشیدم. هیچ وقت تصمیم نمی گیرم که متفاوت باشم،‌ همیشه تصمیم می‌گیرم خودم باشم. به همین خاطر همان کاری را انجام می‌دهم که خودم دوست دارم و راحتم. یک بار آقای مسجد جامعی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد) تعریف می‌کردند" وسط چله تابستان قرار بوده که به وزارتخانه‌ای بروند، نگهبانی جلوی‌شان را می‌گیرد و می‌گوید شما؟ ایشان در پاسخ می‌گوید کدام آدمی هست که در این گرمای تابستان کت‌وشلوار بپوشد بجز یک وزیر. من وزیرم که کت‌وشلوار پوشیده‌ام! "من می‌گویم کت‌وشلواری که خیلی‌ها به تن می‌کنند جبراً آن را می‌پوشند. برای اینکه خیلی‌ها مجبورند رسمی به نظر برسند و به همین خاطر هم کت‌وشلوار می‌پوشند. من دوست ندارم جبرا لباسی را که دوست ندارم بپوشم. کت ‌و ‌شلوار رسمی ندارم هیچ وقت کت‌ و شلوار نمی‌پوشم. من اصلا کت و شلوار رسمی ندارم. در مراسم عروسی هم همین لباس‌هایم را می‌پوشم. البته از کت در پوششم استفاده می‌کنم، کت‌های تکی که با شلوار‌هایم می‌پوشم، اما همه آنها غیر‌رسمی‌اند. اما به نظرخودم چون سلیقه‌ای پشت این انتخاب‌ها وجود دارد، مناسب به نظر می‌رسد به هر‌حال این سلیقه همین‌طور به وجود نیامده. من در سینمای ایران هم طراح لباس بودم و هم طراح صحنه، البته سال‌های اخیر به خاطر اینکه کمتر فرصتش پیش آمده خیلی سراغش نرفتم، الان هم دوست دارم اگر فرصتش پیش بیاید این کار را ادامه دهم. برای مزون‌ها طراحی لباس کردم علاوه بر طراحی لباس در فیلم و تئاتر برای چند مزون هم طراحی لباس کردم. وقتی از مد و طراحی لباس بی‌خبر نباشی، دارای سلیقه‌ای می‌شوی که در انتخاب لباس‌های خودت هم حتماً کمک می‌کند. ضمن اینکه من غیر از بازیگری ، عکاسی ، مجسمه‌سازی و کار‌های گرافیکی می‌کنم و همه اینها به من در بیشتر شناختن جنس و رنگ و ترکیب رنگ‌ها کمک می‌کند. خیلی از مواقع من دنبال انتخاب کردن خیلی چیز‌ها نیستم، چون از آنها شناخت دارم، ناخودآگاه می بینمشان. لباس نشان‌دهنده شخصیت است به نظر من وظیفه یک طراح لباس فیلم یا تئاتر فقط این نیست که لباس زیبا طراحی کند، لباسی که او طراحی می‌کند در واقع باید بیان‌کننده شخصیت نقش‌ها باشد. مثلاً در یک فیلم وقتی یک نفر لباسی می‌پوشد حتماً بر اساس شخصیتی است که در قصه دارد. وقتی کسی را در خیابان می‌بینی می‌توانی از نوع پوشش حدس بزنی که چه شخصیتی دارد، طبقه اجتماعی‌اش چیست یا چه شغلی دارد. شاید هم به همین خاطر باشد که در برخورد اول از بعضی‌ها خوشمان می‌آید و برخی هم به دلمان نمی‌نشینند. در فیلم‌ها به خوش‌تیپی فکر نمی‌کنم به نظر من بازیگر‌ها دو دسته‌اند؛ یک دسته آنهایی که می‌خواهند خودشان را نشان بدهند و یک دسته آنهایی که می‌خواهند شخصیتی که بازی می‌کنند به تصویر بکشند. آن‌هایی که می‌خواهند خودشان را نشان دهند همیشه به فکر این هستند که خودشان را خوب و خوشگل نشان دهند، اما من وقتی بازی می‌کنم می‌خواهم شخصیتی را که بازی می‌کنم به درستی به تصویر بکشم. خیلی از شخصیت‌ها زشت‌اند و من از این موضوع ناراحت نمی‌‌شوم. منبع : ماهنامه زندگی ایرانی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن