تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808203182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهای چشمگیر وزارت خارجه در دوره شهید امیرعبداللهیان


واضح آرشیو وب فارسی::

دیپلمات پیشین کشورمان به یادآوری کرد: در دوره‌ی مسئولیت حسین امیرعبداللهیان در دستگاه سیاست خارجی کشور، پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط منطقه‌ای و مسائل حساسی مانند مناطق قفقاز، آذربایجان، و عربستان به دست آمد.

عبدالرضا فرجی‌راد اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان که سه سال به عنوان وزیر خارجه در دولت رئیسی خدمت کرد، فعالیت‌های مثبتی داشت و از نظر شخصیتی، فردی برون‌گرا با روابط عمومی قوی و اخلاقی مناسب بود. او تلاش می‌کرد تا به دستاوردهایی برای کشور برسد و همچنین در زمینه اخلاق و رفتار، ثابت قدم بود.



این استاد ژئوپلیتیک اظهار کرد: امیرعبداللهیان از ابتدای کارش در دیپلماسی آغاز کرده و از سال اول ورودش به دانشکده وزارت امور خارجه با امور دیپلماسی آشنا شد. بسیاری از کشورها دیپلمات‌های خود را از مبتدی آموزش می‌دهند و او نیز از پایه کار خود را در دیپلماسی آغاز کرده و این مسیر را ادامه داد.

وی توضیح داد: حسین امیرعبداللهیان با توجه به ارتباطاتی که با کشورهای جبهه مقاومت مانند عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، و یمن داشت، همزمان در دو زمینهٔ دیپلماسی رسمی و عرفی و دیپلماسی میدانی فعالیت داشت. وقتی که وی وزیر خارجه شد، هماهنگی بین دیپلماسی و میدان در داخل کشور بهبود یافت، به خصوص در زمان جنگ غزه.

سفیر سابق کشورمان در نروژ افزود: امیرعبداللهیان بیشتر به کار پرداخت و تمرکزش بر روی کاهش اختلافات بود. او در مقابل فشارهای زیادی که در وزارت امور خارجه وجود داشت، با همهٔ مدیران با همکاری و تعامل کار می‌کرد.

فرجی‌راد همچنین اظهار داشت: زمانی که امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بود، در موضوع برجام، مذاکراتی صورت گرفت اما نتیجهٔ مثبتی به دست نیامد. اما در ادامهٔ مذاکرات، بخشی از دارایی‌های ایران آزاد شد و برخی توافقات نانوشته‌ای انجام شد. روابط با همسایگان نیز بهبود یافت، به خصوص پس از تاریکی در روابط با اقلیم کردستان.

این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار داشت: در مسئلهٔ افغانستان و طالبان، باید با بردباری رفتار کرد، زیرا مسائل مرزی و مسائل مرتبط با آب این مسئله را حساس کرده بود و وزارت امور خارجه تشخیص داد که اینجا بهتر است از بردباری استفاده شود و جلوی درگیری در مرزها گرفته شود.

وی افزود: در مسائل مربوط به قفقاز و آذربایجان نیز، که حساسیت‌ها افزایش یافته بود، بحران‌ها کنترل شدند، روابط با ارمنستان حفظ شد و سعی شد تا روابط با ترکیه قطع نشود. همچنین، توانستیم روابط خوبی با پاکستان برقرار کنیم.

سفیر سابق کشورمان در نروژ توضیح داد: در خلیج فارس و عربستان، سفرهایی صورت گرفت و گفت‌وگوهایی بین آقای امیرعبداللهیان و عربستان آغاز شد که منتظریم وزارت امور خارجه آن را ادامه دهد.

فرجی راد در پایان تاکید کرد: در مسائل مرتبط با آمریکا نیز باید کارها به صورت آرام و بی سر و صدا انجام شود، زیرا سر و صدا کردن می‌تواند باعث فعالیت بیشتر دشمن شود. به نظر او، آقای امیرعبداللهیان در این زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و دستاوردهای مهمی داشتند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن