تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808213809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب جک مناسب برای انواع صنایع


واضح آرشیو وب فارسی::

جک ها از ابزار های ضروری هستند که در حوزه های مختلف، نقش مهمی را ایفا میکنند. به طوری که ممکن است در زندگی روزمره، انسان به طور اتفاقی با انواعی از جک ها برخورد داشته باشد. میتوان گفت که در هر حوزه و صنعتی ممکن است نیاز به جک ها مطرح باشد. از جک های هیدرولیک گرفته تا جک های گازی، تنوع در انتخاب می تواند بسیار زیاد باشد. اما در این میان، انتخاب بهترین جک که مناسب با کار و صنایع ما باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وقتی صحبت از جک‌ها می‌شود، طیف وسیعی از صنایع و انواع جک ها ذهن آدم را فرا می گیرد. در انتخاب یک جک باید به نکات ریز توجه کرد. برای مثال جکی با یک سایز مشخص، برای همه مناسب نیست و مهم است که قبل از تصمیم‌ گیری نیازهای خاص صنعت خود را درک کنید. به عنوان مثال، در ساخت و ساز، ممکن است به جک سنگینی نیاز داشته باشید که بتواند بارهای بزرگ را تحمل کند و شرایط سخت را تحمل کند. از سوی دیگر، در صنعت خودرو، جک های کوچک ممکن است برای بلند کردن وسایل نقلیه مناسب تر باشد. در ادامه به معرفی جک ها و انتخاب جک مناسب برای انواع صنایع می پردازیم.

انواع جک برای خودرو

هنگام انتخاب جک برای خودرو، توجه به عواملی مانند ظرفیت وزن، ارتفاع بالابر و دوام ضروری است. علاوه بر آن، انواع گوناگونی از جک ها برای انواع خودرو ها ساخته شده است. به طور کلی انواع جک های خودرو شامل: جک هیدرولیکی، جک خرک خودرو، جک سوسماری، جک دنده ای، جک صافکاری، جک لوزی، جک ثابت، جک دستی، جک برقی و... می باشند. در ادامه، مناسب ترین جک ها برای حوزه خودرو را به طور کامل معرفی می کنیم.

جک هیدرولیکی: جک های هیدرولیکی از ابزارهای ضروری در صنایع مختلف هستند که به بلند کردن خودروهای مختلف در وزن های گوناگون کمک می کنند. این جک ها از نیروی مایع یا روغن هیدرولیک برای جابجایی یا بلند کردن بارهای سنگین استفاده می کنند.

جک سوسماری: جک سوسماری نوع دیگری از انواع جک های خودرو بوده که با ساختار خود قادر به بلند کردن و فاصله دادن خودرو ها از سطح زمین می باشد. این نوع جک به دلیل استفاده آسان و قیمت مناسب آن، مورد توجه تعمیر کاران خودرو قرار می گیرد.

جک دنده ای: این نوع از جک ها، دارای پیچ دنده ای باز و بسته شو هستند که با تغییر وضعیت پیچ، میتوانند اجسام سنگین را تکان دهند. جک دنده ای بیشترین استفاده را در هنگام پنچر گیری خودرو دارد و به بلند کردن خودرو و فاصله دادن آن از زمین کمک می کند.

جک لوزی: این جک که با نام جک دستی هم شناخته می شود، به وسیله نیروی دست، مطابق با سایز آن، فاصله ای مشخص تا زمین را ایجاد می کند. همه جک های لوزی بر اساس نوع خودرو و وزن آن تولید شده اند.


جک مناسب خودرو

جک مناسب برای کارخانه

به طور کلی، کار عمومی انواع جک ها، بلند کردن و جابه جایی اجسام سنگین است. به همین دلیلی جک ها در کارخانه ها و انبار ها نیز نقش دارند. البته، جک های مورد استفاده در کارخانه ها، با جک های خودرو متفاوت بوده و با هدف جابه جایی مورد استفاده قرار می گیرند. البته ممکن است برای بلند کردن بارهای سنگین در کار خانه ها از جک های سوسماری استفاده کرد.

جک پالت: جک های پالت در ساختار خود دارای چرخ و دسته هستند که امکان حمل و نقل ابزار های سنگین را فراهم کرده است. این ابزار با ابعاد کوچک و مناسب خود و قیمت مناسب و عمر با دوام، جز بهترین تجهیزات کارخانه ای می باشد.

جک تانک: جک های تانکی با ظاهری متفاوت از سایر جک ها، کار حمل و نقل را انجام می دهند. این ابزار با تحمل بار با وزن بالا، ابزاری مناسب برای انتقال و جابه جایی انواع دستگاه و یا بار های سنگین در کارخانه ها می باشد.

جک در صنعت هواپیمایی

شاید دور از انتظار باشد، اما در صنعت هواپیما نیز از جک ها استفاده شده است. جک هیدرولیکی هواپیما، دارای ابعاد بسیار بزرگی است تا بتواند قسمتی از هواپیما یا سایر وسایل نقلیه بزرگ را از زمین فاصله دهد. به طور عمده در این صنعت از جک ها استفاده نمیشود، اما جک هایی هستند که در ساختار هواپیما ها استفاده شده اند. این نوع جک در ساختار درب هواپیما برای باز و بسته کردن آن استفاده شده است و با نام جک کابین شناخته می شود. جک کابین هواپیما همان‌‌ طور که از نامش مشخص است مخصوص درب کابینت داخل هواپیما می‌باشد که با استفاده از فلزی مقاوم ساخته شده است.

بهترین جک برای ساختمان

در صنعت ساختمانی، از جک ها به دو منظور حمل و جابه جایی اسباب منزل و یا تکان دادن مصالح ساختمانی (در ساختمان های نیمه کاره) استفاده می شود.

جک سقفی: این نوع جک بهترین ابزار برای ساختمان های نیمه کاره می باشد. این جک با اتصال به انواع سقف ها، حتی میله ها قادر به نگهداری و تحمل وزن اجسام گوناگون می باشد.

جک گجت: جک گجت از انواع جک هایی است که مناسب برای حمل و نقل اجسام سنگین است. ساختار این جک به گونه ای است که امکان حمل و نقل را به تنهایی نیز فراهم کرده است، به همین دلیل از این جک در مصارف خانگی و اسباب کشی استفاده می شود.

جک مناسب در کارواش

در صنعت کارواش، از جک ها برای بلند کردن و فاصله دادن خودرو های گوناگون از زمین استفاده می شود. جک های کارواش با تحمل وزن زیاد تولید می شوند تا بتوانند مدت زمان زیادی ماشین هارا در ارتفاع زیادی از زمین قرار دهند.


جک مناسب کارواش

 

جک های گازی مناسب برای تمامی صنایع!

جک های گازی نوعی از انواع جک ها هستند که از آنها در صنایع گوناگونی استفاده می شود. در ادامه کاربرد جک های گازی در انواعی از صنایع را به طور مختصر توضیح داده ایم:

صنعت خودرو سازی: در انواع خودرو های ایرانی، کره ای و چینی از جک گازی در درب های خودرو استفاده شده است.

صنعت خودرو های سنگین: در باز و بسته کردن درب های اتوبوس یا اتصال کابین های کامیون به اتاق بار از جک گازی استفاده می شود.

حوزه کشاورزی: در انواع دستگاه های کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور نیز از این جک ها موجود است.

حوزه پزشکی: در این حوزه، از جک های گازی در ساختار تجهیزات پزشکی استفاده شده است. برای مثال در برانکارد ها و بیشتر تخت ها و دستگاه های فیزیو تراپی از جک استفاده شده است.

آرایشگاه: بهترین جک برای صندلی های آرایشگاه و یا سایر صندلی های اداری، جک های گازی هستند.

کابینت سازی: در تمامی حوزه های کابیت سازی یا نجاری، از جک های گازی در ساختار درب های وسایل ساخته شده استفاده می شود.


جک گازی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن