تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801268270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند نوع گاردریل داریم ؟ + معرفی جامع انواع گاردریل


واضح آرشیو وب فارسی::


انواع گاردریل

در حال حاضر از تجهیزات مختلفی در جاده‌ها با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات و تلفات در تصادف‌ها استفاده می‌شود. گارد ریل یکی از پرکاربردترین مصالح ایمنی است که در میان و کناره‌های جاده نصب می‌شود و نقش زیادی در افزایش امنیت در مسیرهای جاده‌ای دارد. گاردریل با جداسازی لاین‌های جاده‌ از خروج وسایل نقلیه از مسیر و یا پرت شدن آن‌ها به پرتگاه ممانعت می‌کند. علاوه بر این، گاردریل در لاین‌های بزرگراه‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل ترافیک ایفا می‌کند. گاردریل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از مدل‌های آن، کاربرد مخصوص به خود را دارد. 
در ادامه این گزارش به معرفی کامل انواع گاردریل و ویژگی‌های هر یک پرداخته شده است. ضمنا راهنمایی خرید از مراکز معتبر خرید مقاطع فولادی برای مشاهده قیمت ناودانی و خرید آن ارائه شده است؛ کالایی که در ساخت گاردریل استفاده زیادی دارد.

کاربردهای گاردریل

گاردریل علاوه بر تامین ایمنی جاده، جای پارک ماشین‌ها را مشخص می‌کند و از ورود وسایل نقلیه به محدوده عابر پیاده ممانعت می‌کند. به همین جهت به خوبی می‌تواند معبر مناسبی برای برای عابران پیاده ایجاد کند. علاوه بر آن گاردریل در کارخانه‌ها و انبارهای لجستیکی به میزان زیادی کاربرد دارد. با توجه به این که در این انبارها وسایل نقلیه بسیار بزرگ تردد می‌کنند، خطرات زیادی برای عابران پیاده و ساختمان‌ها ایجاد می‌شود. استفاده از گاردریل در انبارهای لجستیک محل مناسبی برای بارگیری ایجاد کرده و در عین حال مسیر امنی برای عابران پیاده فراهم می‌کند. گاردریل‌ها کاربرد زیادی در قفسه‌بندی انبارها دارند و به خوبی از ضربه‌های ناشی از وسایل نقلیه، لیفتراک، و کامیون جلوگیری می‌کنند. 

انواع گاردریل

گاردریل دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن‌ها را شرح داده‌ایم:

گاردریل انعطاف پذیر

گاردریل‌های انعطاف‌پذیر طوری ساخته می‌شوند که سپر و پایه‌های ضعیفی داشته باشند تا بتوانند هنگام برخورد با خودرو به عنوان ضربه‌‌گیر ایفای نقش کنند. این گاردریل‌ها به میزان زیادی می‌توانند از خطرات جاد در جاده‌ها جلوگیری کنند. گاردریل‌های انعطاف‌پذیر در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

گاردریل سه کابلی

گاردریل‌های سه کابلی، شامل سه کابل فولادی هستند که روی یک پایه ضعیف قرار گرفته‌اند. این گاردریل‌ها قابلیت پوشش‌دهی وسایل نقلیه تا وزن دو تن را دارند. از این گاردریل‌ها باید با در نظر گرفتن قوس‌های جاده‌ای و تغییر شکل‌ آن‌ها استفاده شود. گاردریل‌های سه کابلی دارای مزیت‌های متعددی از جمله هزینه اولیه پایین و قابلیت جهت‌دهی موثر به بسیاری از وسایل نقلیه هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گاردریل‌های سه کابلی، طراحی ظاهری آن‌ها است که باعث تجمع برف نمی‌شود و به همین دلیل در مناطق برفی و یا ماسه‌ای بسیار پرکاربرد هستند. 

در صورتی که وسایل نقلیه با زاویه کمی با گاردریل‌های کابلی برخورد کنند، تعداد کمی از پایه‌های گاردریل تخریب می‌شود و نیاز به تعویض خواهد داشت. به صورت کلی گاردریل‌های کابلی به خوبی در طول زمان دوام می‌آورند و فقط در تصادف‌های شدید ممکن است آسیب ببینند. 

در صورتی که گاردریل‌های سه کابلی در اثر برخورد وسایل نقلیه آسیب ببینند، طول زیادی از آن‌ها نیاز به تعویض خواهد داشت که یکی از معایب این مدل محسوب می‌شود. استفاده از مهارهای انتهایی در این گاردریل‌ها ضروری است. مهارهای انتهایی باعث می‌شوند که در صورت برخورد وسایل نقلیه به ابتدا و یا انتهای گاردریل، مقاومت کافی برای اتصال کابل‌ها به زمین و تحمل نیروی کششی ایجاد شود. 

گاردریل دو موج 

گاردریل‌های دو موج به میزان زیادی شبیه به گاردریل‌های سه کابلی هستند، با این حال تفاوت که تغییر شکل جانبی آن‌ها بسیار کمتر است. پشت حفاظ گاردریل‌های دو موج به کمترین میزان فضا خالی نیاز دارد و این حفاظ توانایی پوشش‌دهی وسایل نقلیه تا 1.8 تن را دارد.

 در صورت برخورد وسیله‌ نقلیه با وزن 1.8 تنی به صورت زاویه 28 درجه و با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت، این گاردریل به میزان 2.2 متر تغییر شکل جانبی در این گارد ریل ایجاد می‌شود. افراد باید در نظر داشته باشند که ارتفاع و پستی و بلندی‌های زمین به میزان زیادی در عملکرد این گاردریل‌ها تاثیر دارد و باید به دقت نصب شوند. 

گاردریل سه موج 

گاردریل‌های سه موج نیز به میزان زیادی شبیه به دو موج هستند و شکل ظاهری آن‌ها شبیه به حرف W است. با این حال گاردریل‌های سه موجی به میزان زیادی ساختار قوی‌تری دارند و می‌توانند در برابر ضربه‌ها استقامت بالایی از خود نشان دهند. گاردریل‌های سه موج بر خلاف دو موج، به میزان کمتری در برابر پستی‌ و بلندی‌های زمین حساس هستند. گاردریل‌های سه موج به میزان زیادی در جاده‌هایی با شرایط خطرناک و یا ترافیک سنگین استفاده می‌شوند. گاردریل‌های سه موج در صورتی که با خودرو برخورد کنند، تغییر شکل جانبی بسیار کمی از خود نشان می‌دهند. افراد برای نصب گاردریل‌های سه موج، باید سپر آن‌ها را به صورت متناوب به بالا و پایین پایه‌ها قلاب کنند.


معرفی انواع گاردریل

گاردریل نیمه صلبی 

بارزترین ویژگی‌ گاردریل‌های نیمه صلبی، خاصیت ارتجاعی کمتر است. گاردریل‌های نیمه صلبی در چهار مدل ساخته می‌شوند. گاردریل‌های سپر سه موجی اصلاح‌شده، سپر سه موج پایه قوی، سپر دو موج پایه قوی و سپر قوطی شکل از انواع نیمه صلبی هستند.

گاردریل سپر دو موج با پایه قوی 

سپر این گاردریل‌ها به صورت دو موج ساخته می‌شود و همچنین به میزان زیادی مقاومت کششی دارند. بین دو جز این گاردریل، لقمه قرار گرفته تا از انحراف وسیله نقلیه در جاده جلوگیری کند.

گاردریل سپر سه موج با پایه قوی 

این گاردریل دارای یک پایه قوی است و سپری آن دارای سه موج است. این گاردریل نسبت به مدل دو موج پایه قوی، یک موج بیشتر دارد و به دلیل شکل پهنی که دارد، به میزان بیشتری نقش محفاظتی دارد. 

گاردریل سپر سه موج اصلاح شده

یکی از انواع گاردریل‌های صلبی هستند که در صورت برخورد وسیله نقلیه با آن‌ها، سپری این گاردریل‌ها خم می‌شوند. به بیان کلی این گاردریل‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی هتسند و در نتیجه می‌توانند از وسایل نقلیه بزرگ و حتی اتوبوس محافظت کنند. گاردریل‌های سپر سه موج اصلاح شده، یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین گاردریل‌های موجود در بازار هستند. 

گاردریل‌ سپر قوطی شکل 

این گاردریل‌ها نسبت به سایر مدل‌های صلبی، پایه‌های ضعیف‌‌تری دارند. سپر قوطی شکل این گاردریل‌ها، مقاومت آن‌ها را تعیین می‌کند. 

گاردریل صلبی چیست؟ 

گاردریل‌های صلبی به میزان بسیار کمی انعطاف‌پذیری دارند و در صورتی که اجسام با آن‌ها برخورد کنند، ثابت باقی می‌مانند. با این حال گاردریل‌های صلبی در تصادف‌های شدید ممکن است دچار شکستگی و خردشدگی شوند. برای جلوگیری از تخریب گاردریل‌های صلبی لازم است که افراد آن‌ها را با روش درستی نصب کنند. نصب گاردریل صلبی به روش‌های پی و فونداسیون یک‌نواخت، پی سه متری و یا بدون زیرساخت، امکان‌پذیر است. گاردریل‌های صلبی به گاردریل نیوجرسی نیز شناخته می‌شوند و می‌توانند وسایل نقلیه را تا 18 تن تحمل کنند. 

گاردریل میانی 

این مدل از گاردریل‌ها در فاصله بین دو لاین کاربرد دارند و به عنوان نرده‌های جداسازی خطوط رفت‌وبرگشت در بزرگراه‌ها استفاده می‌شوند. این گاردریل‌ها در کنترل ترافیک و نظم خطوط نیز کاربرد دارند. با این حال احتمال این که وسایل نقلیه از هر دو طرف به این نرده‌ها برخورد کنند نیز وجود دارد. 

قیمت نهایی گاردریل تحت تاثیر چه عواملی است؟

گاردریل‌های مختلف از مواد متفاوتی تولید می‌شوند و به همین جهت قیمت گاردریل‌ها به میزان زیادی از نوع متریال استفاده شده در ساخت آن‌ها تاثیرپذیر است. فولاد یکی از اصلی‌ترین موادی است که در ساخت گاردریل‌ها کاربرد دارد و به همین جهت قیمت آهن، باعث نوسانات قیمت گاردریل می‌شود.

گاردریل‌ها بر اساس کاربرد و موقعیت مکانی و کاربردی که دارند، در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. به همین جهت گاردریل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر، قیمت بیشتری دارند. در گاردریل‌های بزرگ‌تر به میزان بیشتری از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. 
گاردریل‌های رنگی و گالونیزه با روکش‌های مختلفی تولید شده و به همین جهت قیمت آن‌ها گران‌تر است.


قیمت نهایی گاردریل

خرید مقاطع فولادی از «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا که با نام تجاری آیرومارت فعالیت می‌کند، از طریق همکاری با بزرگ‌ترین فولادسازان در کشور، خرید آهن‌آلات به صورت آنلاین و به همراه شرایط و تسهیلات را برای افراد امکان‌پذیر کرده است. این مجموعه با استفاده از جدیدترین روش‌های اقتصادی و همچنین ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی، در تلاش است که فضا امنی در بازار فولاد برای مصرف‌کنندگان فراهم کند. 

 افراد می‌توانند قبل از خرید از این مجموعه، بار را مشاهده کنند و همچنین از خدمات انبارداری پس از خرید بهره‌مند شوند. این مجموعه ضمن تعامل مستقیم با کارخانه‌های تولیدکننده، قادر به تامین لیست‌های سفارشی مشتریان با مشخصات، ابعاد و آلیاژ مورد نظر مشتری است.

 همه محصولات آیرومارت دارای گواهی‌نامه معبتر برای تضمین کیفیت محصولات هستند. پیشرو صنعت نفت آسیا بستر مناسبی برای خدمات معاملات آنلاین و پنل اختصاصی سفارش فراهم کرده است. افراد در صورت نیاز می‌توانند از مشاوره‌های فنی و مهندسی متخصصان مواد و متالوژی، به صورت حضوری و یا تلفنی بهره‌مند شوند.

افراد برای خرید مقاطع فولادی لازم جهت ساخت گاردریل می‌توانند از طریق این مجموعه اقدام کنند. با توجه به این که همه مقاطع فولادی آیرومارت توسط اعضا متخصص و مجرب این مجموعه فراهم می‌شود، افراد می‌توانند از کیفیت محصولات خریداری‌شده اطمینان کافی را داشته باشند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://iromart.com/ مراجعه کنند و یا با شماره‌ تلفن 02145306 تماس بگیرند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن