تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814439027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معیار انتخاب آزمایشگاه چی باید باشه؟ بهترین آزمایشگاه چه ویژگی هایی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

بهترین آزمایشگاه‌ ها چه ویژگی‌هایی دارند؟


معیار آزمایشگاه پاتولوژی خوب

پس از ابتلا به برخی از انواع بیماری‌ ها یا پدیدار شدن هرگونه اختلالات جسمانی بزرگترین دغدغه افراد این است که برترین مراکز آزمایشگاهی را چگونه پیدا کنند و کدام مرکز برای آزمایشات تخصصی گزینه مناسب‌ تری است.

معمولا در شهرهای بزرگ تر با وجود مراکز درمانی وسیع‌ تر آزمایشگاه‌ های معتبر فعالیت خود را آغاز می‌ کنند و بهترین نوع خدمات درمانی و آزمایشگاهی را به مراجعین ارائه می‌ دهند.

اما مهم است که ویژگی آزمایشگاه‌ های برتر را شناخته تا در صورت نیاز بتوانید بین چندین آزمایشگاهی که برای مراجعه کاندید می‌ کنید بهترین آنها را انتخاب نمایید.

همه افراد برای شناسایی بیماری‌ های جسمانی به آزمایشگاه مراجعه می‌ کنند و در چنین حالتی افراد اغلب با حال نامساعد و یا اضطراب مواجه بوده و اگر محیط آزمایشگاه فضایی آرام و دلنشین باشد به آرامش روانی مراجعین کمک کرده و قطعاً با شرایط جسمانی بهتری برای نمونه برداری یا انواع آزمایشات آماده میشوند.

اغلب متخصصان و پزشکان پس از مشکوک شدن به بیماری‌ های خاص از جمله سرطان‌ های بدخیم یا خوش خیم افراد را به آزمایشگاه‌ های طبی ارجاع داده تا آزمایش و نمونه برداری در این مرکز انجام شود، قطعاً این بیماران نگرانی و استرس بسیار زیادی داشته و ممکن است بر حال عمومی آنها اثرگذار باشد و البته تعادل هورمونی را در بدن برهم می‌ زند.

زمانی که آزمایشگاه‌ ها محیطی آرام و دلنشین داشته باشند و از یک موسیقی ملایم برای مراجعین استفاده شود قطعاً شرایط به کل تغییر کرده و افراد از نظر جسمانی و روانی در موقعیت بهتری قرار می‌ گیرند و می‌ توانند با ترس و نگرانی محدودتری آزمایشات خود را انجام دهند.

یکی از ویژگی‌ های مهم آزمایشگاه‌ های برتر و معتبر رعایت بهداشت در این محیط است، حتماً می‌ دانید که در یک آزمایشگاه انواع نمونه‌ ها دریافت شده و تمیز نگه داشتن محیط کار بسیار سختی است در مراکز برتر افرادی حضور دارند که به طور دائم بخش های خاص از جمله سرویس بهداشتی را تمیز نگه داشته و باعث میشود که نمونه‌‌ گیری برای مراجعین آسان‌ تر شود.

اما به یاد داشته باشید تمامی کسانی که برای نمونه‌ گیری به مراکز آزمایشگاهی مراجعه می‌ کنند زمانی که با یک محیط کاملاً پاکیزه مواجه میشوند آرامش بیشتری داشته و نسبت به عملکرد آزمایشگاه اطمینان پیدا می‌ کنند.

با این حال پاکیزگی و تمیز بودن محیط‌ های آزمایشگاهی نقش بسیار مهمی بر کیفیت کار آنها داشته و از نظر عموم افراد نیز مورد تایید خواهند بود.

اما پس از گذر از محیط و ظاهر آزمایشگاه مسئله مهمی که برای افراد وجود دارد دقت کار پرسنل است و اینکه آیا نتایجی که حاصل می‌ گردد کاملاً درست و بدون خطا هستند یا خیر.

قبل از هر چیز مهم است بدانید که برای یک پزشک که انجام آزمایش یا سایر روش‌ های تشخیصی را الزامی می‌ داند دقت کار آزمایشگاه در اولویت قرار می‌ گیرد به همین دلیل است که مراکز برتر را به بیماران معرفی کرده و یا از مراجعین می‌ خواهند که به آزمایشگاه‌ های شناخته شده و مجهز مراجعه کنند.

اما از مهمترین ویژگی‌ های یک آزمایشگاه خوب و معتبر این است که تمامی نتایج کاملاً درست و دقیق هستند، این مسئله نشان می‌ دهد که خطایی در روند کار پرسنل و آزمایشات انجام شده وجود ندارد و بیماران و مراجعین نیازی به تکرار نمونه برداری و آزمایش نخواهند داشت.


بهترین آزمایشگاه تهران

حتماً می‌ دانید که در هر شغلی خطای انسانی وجود دارد تمامی کسانی که در مراکز آزمایشگاهی فعالیت دارند ممکن است به اشتباه بر اثر جابجا شدن نمونه‌ ها و یا کم توجهی در یک لحظه نتایج خطا یا دچار نقص را به مراجعین تحویل دهند، اما مراکز آزمایشگاهی برتر سعی دارند تا این نوع خطاها را تا حد ممکن کاهش دهند، از این رو از پرسنل کاملاً حرفه‌ ای و ماهر استفاده کرده و سعی دارند که کار خود را اولویت به هر مسئله دیگری قرار دهند.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که با مراجعه به مراکز مختلف برخورد نامناسب پرسنل را دیده باشید قطعاً این مسئله باعث میشود که نه تنها تمایل به مراجعه مجدد نداشته باشید بلکه ممکن است در شرایط خاص مانند تشخیص و بررسی بیماری‌ ها منجر به تشویش و اضطراب مراجعین نیز شود آزمایشگاه‌ هایی که به عنوان مراکز برتر شناخته و معرفی میشوند سعی دارند نحوه برخورد صحیح با مراجعین را به پرسنل خود آموزش دهند

فرقی نمی‌ کند که پرسنل مسئول خدمات، نمونه گیری یا پزشک باشند در هر صورت هر کدام از آنها در جایگاه خود موظفند که با مراجعین به درستی برخورد کرده و مسائل و مشکلات پیش آمده را برای آنها حل کند.

پرسنل آزمایشگاه‌ های طبی برتر می‌ دانند که با مراجعین چگونه باید برخورد شود و سوالات و مسائل پیش آمده برای آنها را کاملاً واضح و شفاف پاسخگو هستند.

تعداد زیادی از کسانی که همه روزه به آزمایشگاه مراجعه می‌ کنند کودکانی هستند که از این محیط و فرایند انجام نمونه گیری شناخت و آگاهی درستی ندارند، اگر پرسنل در این زمینه مهارت کافی داشته باشند می‌ توانند با برخورد صحیح با کودکان این مرحله از درمان را به درستی سپری کرده و کودکان با ترس و وحشت نسبت به این مسئله مواجه نخواهند بود و می‌ توانند با آرامش زیاد آزمایش خود را انجام دهند.

مهمترین اولویت در کار مراکز آزمایشگاهی برتر این است که نمونه‌ گیری و آزمایشات به دقت انجام شود و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش به افراد تحویل داده میشود، اما به خاطر داشته باشید که پزشکان فعال در آزمایشگاه به هیچ عنوان کیفیت و دقت کار خود را فدای سرعت عمل نمی‌ کنند بلکه آنها زمانی مشخص را برای جوابدهی اعلام کرده و در همان تایم نتیجه آزمایش را به مراجعین ارائه می‌ دهند.

البته برای بالاتر بردن سرعت جوابدهی و رفاه حال مراجعین با دایر نمودن سایت‌ های فعال و کاملاً معتبر می‌ توانند جواب را به صورت آنلاین به دست افراد برسانند، مراکز آزمایشگاهی برتر در کشور تنها برای یک موقعیت مکانی خاص دایر نمیشوند بلکه تجهیزات تهیه شده برای این مراکز آنقدر پیشرفته و نوین هستند که می‌ توانند همه روزه تعداد بی‌ شماری از مراجعین را پوشش دهند، به همین دلیل این مراکز در موقعیت‌ های مکانی دایر میشوند که عموم افراد به آسانی به آن دسترسی داشته باشند و اغلب در نزدیکی مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها هستند.

این اقدام باعث میشود تا بیماران با توجه به محدودیت‌ های حرکتی که گاهاً برایشان اتفاق می‌ افتد به آسانی به آزمایشگاه پاتولوژی دسترسی داشته باشند و تمامی مراجعین از سراسر کشور می‌ توانند به راحتی به این مراکز مراجعه کرده و آزمایشات و نمونه برداری‌ های خود را آنگونه که انتظار دارند انجام دهند.

نکته بسیار مهم این است که مراکز آزمایشگاهی از حساسیت کار خود کاملاً آگاه هستند به همین دلیل در این مراکز پزشکانی فعالیت دارند که در این زمینه تحصیلات خود را به مراحل تکمیلی رسانده و حتی نسبت به سایر بیماری‌ هایی که اتفاق می‌ افتد آگاهی کامل دارند، آنها می‌ دانند که اگر خطایی در روند آزمایش اتفاق بیفتد می‌ تواند سلامت مراجعین را به خطر انداخته و تشخیص اشتباه یا درمان نامناسب گاهاً خطر مرگ را برای افراد به همراه می‌ آورد، به همین دلیل است که این افراد با به کارگیری تجهیزات نوین و مهارتی که دارند و البته آپدیت علم و دانش خود سعی دارند بهترین خدمات درمانی را به افراد ارائه داده و در روند بهبود بیماری‌ های جسمانی به مراجعین کمک خواهند کرد.

در بهبود بسیاری از بیماری‌ ها مراکز آزمایشگاهی و پزشکانی که در زمینه آزمایشگاه فعالیت دارند نقش مهمی ایفا کرده و نمی‌ توان از جایگاه آنها در چنین موقعیتی چشم پوشی کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن