تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798368711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران در بيانيه اي اعلام كرد: ناكارآمدي بيمه‌ها و هزينه‌هاي كمرشكن درماني بر دوش مستضعفان


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران در بيانيه اي اعلام كرد: ناكارآمدي بيمه‌ها و هزينه‌هاي كمرشكن درماني بر دوش مستضعفان
بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران در آستانه‌ انتخابات نهمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي ضمن بيانيه‌اي با نقد فضاي سياست‌زده حاكم‌ بر جبهه‌بندي‌هاي سياسي به رئوس مشكلات حوزه‌ عدالت و سلامت از نگاه اين تشكل اشاره كرد.


گروه علمي «خبرگزاري دانشجو»، در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران آمده است: در روزهاي نزديك به انتخابات مجلس، شاهد تشكيل جبهه هاي انتخاباتي هستيم كه هر كدام مواضعي را براي اثبات صلاحيت خود مطرح مي كنند. متاسفانه در فضاي سياسي شكل گرفته، جبهه هاي مختلف بيش از آنكه به ارائه ي برنامه هايشان براي حل مسائل و مشكلات كشور در مجلس آينده بپردازند، به نزاع با هم و نفي و عيب جويي رو آوردند.

اين بيانيه مي افزايد: اعتقاد داريم كه هر جبهه يا نامزد انتخابات مجلس بايد به جاي تكيه بر شعار هاي مبهم و بديهي يا كلي گويي هاي فريبنده، ابتدا تحليلي دقيق، منسجم و عميق از مسائل كشور ارائه دهد و سپس راهكارهاي مستدل خود براي حل آنها را براي افكار عمومي بيان نمايد.

در اين بيانيه آمده است: همانطور كه مقام معظم رهبري(دام ظله) فرمودند: «امروز پرداختن به كارهايى كه به جنبه‌هاى عملى زندگى مردم ارتباطى ندارد، يك كار مسرفانه است. اين‌كه بعضي ها فضاى كشور را آن‌قدر سياسى كنند كه مسائل اصلى كشور تحت‌الشّعاع قرار گيرد، يك غفلت بزرگ است.» (۱۱/۲/۸۱)

اين بيانيه تصريح مي كند: همچنين مي توان اصلي ترين مسئله را در كلام رهبر معظم انقلاب (دام ظله) يافت آنجا كه فرموده اند:«خدمت‌رسانى به مردم كار اصلى ماست و بيشترين كسانى كه خدمت بايد متوجه آنها شود، طبقه‌ى محروم و مظلوم و مستضعف جامعه‌اند كه محتاج خدمتند. ما بايد اين خدمت را به آنها برسانيم و خدمت‌رسانى را تسهيل كنيم. اين، خود يك قدم بزرگ در راه ايجاد عدالت اجتماعى است.» (۱۷/۶/۸۴)

اين بيانيه مي افزايد: ما دانشجويان و فرزندان انقلاب اسلامي، اولويت‌هاي اصلي نظام را دغدغه اصلي خود دانسته و فارغ از حاشيه‌سازي‌هاي سياسي، در مسير دستيابي به آرمان‌هاي والاي امام و رهبر فرزانه‌ انقلاب غفلت را جايز نمي دانيم و معتقديم كه براي يك نماينده مجلس علاوه بر اينكه لازم است صلاحيت هاي عمومي و مهمي همچون «تقوا و تعهد به اسلام و جمهوري اسلامي»، «مردمي و ساده زيست بودن»، «دوري از اسراف و اشرافي گري»، «عدالتخواهي» و «زمان شناسي و بصيرت» را داشته باشد، داشتن شناخت كافي از مشكلات كشور و توانايي رصد، نقد، برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي در جهت حل آنها نيز ضروري است.

در اين بيانيه آمده است: با توجه به اين نكات و اينكه نظام سلامت يكي از عرصه هاي حياتي هر كشوري است و همه مردم را در برمي گيرد، بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران، طي نشست هاي متعدد با كارشناسان نظام سلامت، برآن شد كه به شناختي نسبي از مسائل اصلي اين حوزه و ريشه هاي مشكلات مردم و دست اندركاران نظام سلامت دست بيابد كه مهمترين آنها در ذيل مي آيد:

۱- عدم تدوين مكانيزم اجرايي براي پياده سازي قوانين مترقي برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت(مثل قانون تفكيك مسئولان و پزشكان بخش خصوصي و دولتي، قانون نظام ارجاع و پزشك خانواده، قانون بيمه سلامت و …)

۲- ساختار معيوب وزارت بهداشت و ضعف شديد در نظارت بر مراكز درماني اعم از خصوصي و دولتي

۳- عدم منع قانوني حضور ذي نفعان بخش خصوصي و تشكل هاي صنفي در مناسب حاكميتي و سياستگذاري(از جمله قوه قضائيه و دادگاه هاي صنفي، مجلس و كميسيون بهداشت، مديريت وزارت بهداشت و بيمارستان هاي دولتي)

۴- عدم وجود قانون و سازماني قدرتمند براي حمايت از حقوق بيماران و حفظ كرامت اسلامي – انساني ايشان.

۵- ضعف و ناكارآمدي بيمه هاي درمان و فشار هزينه هاي كمرشكن درماني بر دوش مستضعفان.

اين بيانيه تصريح مي كند: بسيج دانشجويي، با توجه به در پيش بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و نقش عظيم مجلس در جهت گيري سياست ها و قوانين عرصه سلامت، از همه جبهه ها و نامزدهاي انتخابات مجلس نهم مي خواهد تا ديدگاه خود را در مورد مسائل نظام سلامت، اعم از موارد مطرح شده بيان نموده و برنامه هاي خود را براي حل آنها ارائه نمايند. اين تشكل، در همين راستا بادعوت از جبهه ها و نامزدهاي انتخابات مجلس از همه گرايش هاي سياسي، بستري فراهم كرده است تا عموم مردم با تحليل آنها از اوضاع فعلي نظام سلامت كشور و برنامه هايشان در اين عرصه آشنا شوند.

اين بيانيه مي افزايد: اميدواريم به ياري خداوند متعال بتوانيم قدمي، هرچند كوچك، در جهت كمك به انتخاب آگاهانه ملت شريف ايران برداريم. انشاالله در بيانيه‌هاي بعدي، نتايج اين برنامه‌ها را به اطلاع مردم عزيز ايران خواهيم رساند.

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن