تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798551032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني پس از يك حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني پس از يك حادثه
به دنبال حادثه تلخ و تأسف بار مرگ 17 نفر از هموطنان مقيم خراسان شمالي در نخستين روز از بهمن ماه سال جاري (شنبه سياه)، مقام ارشد استان تصميمات عجولانه اي اتخاذ كرد كه در پي آن تعداد 1500 نفر از هموطنان هرمزگاني بيكار شدند و به عبارتي 1500 فرصت شغلي حذف شد.
هر چند اقدام خودسرانه ناخداي يك اتوبوس دريايي مبني بر جابه جايي 21 نفر از گردشگران نيشابوري در شرايط طوفاني و مواج بودن دريا در روز حادثه به عنوان يك خطاي انساني به هيچ عنوان قابل توجيه و حمايت نيست، اما اتخاذ يك تصميم از سوي استاندار هرمزگان مبني بر تعطيلي فعاليت اتوبوس هاي دريايي در اسكله هاي بندرعباس و جزاير قشم و هرمز كه زمينه بيكاري تعداد 1500 نفر را در استان هرمزگان رقم زد نيز فاقد توجيه و دفاع است.
زيرا اين اقدام به منزله حذف صورت مسئله است و به معناي پاسخگويي و حل چالش و مشكل پيش آمده تلقي نمي شود.
همه ساله در مسيرهاي جاده اي كشور بيش از 23 هزار تن از هموطنانمان بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند، آيا اين ميزان مرگ و مير جاده اي دليلي براي جلوگيري از فعاليت ديگر خودروها مي شود؟ آيا بايد زمينه اشتغال ديگر رانندگان را از آنان سلب كرد؟ و يا اينكه بايد با اقدامي مديريت شده در پي رفع مشكلات جاده اي، نوسازي ناوگان حمل و نقل و ايجاد دوره هاي آموزشي براي رانندگان برآمد؟
اما اينك كه در سال جهاد اقتصادي هستيم و دولت مصمم به ايجاد فرصت هاي شغلي جديد در سطح كشور است، اقدام استاندار هرمزگان در شرايطي كه اين استان به لحاظ موقعيت جغرافيايي و شرايط محيطي امكان فعاليت در ساير حوزه ها را ندارند، با كدام منطق و توجيهي قابل دفاع است، لذا پاسخگويي به سؤالات زير از سوي مسئولان استان قطعا در تنوير افكار شهروندان هرمزگاني مي تواند بسيار موثر باشد.
1- كدام مسئول پاسخگوي بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني و سرگرداني هزاران نفر از گردشگران بر روي اسكله هاي بندرعباس، هرمز و قشم است؟
2- آيا تعطيلي فعاليت اتوبوس هاي دريايي در اسكله هاي بندرعباس و جزاير قشم و هرمز با هدف به وجود آوردن نارضايتي در مردم و دلسرد كردن آنان در آستانه انتخابات مجلس نهم نيست؟
3- بيكار كردن بيش از 1500 هرمزگاني در برابر خواست نظام و دولت كه خواهان توسعه اشتغال در كشور هستند، چه پيام و معنايي دارد؟
هدف از نوشتن اين يادداشت توسط خبرنگار كيهان، صرفا با توجه به آشنايي اين خبرنگار با زندگي پر مشغله مردم سخت كوش و بي ادعاي هرمز و قشم، مطلع كردن مسئولان براي يافتن راه حلي اساسي جهت از سرگيري فعاليت مجدد اتوبوس هاي دريايي با استانداردسازي و ايمن سازي اين شناورها است.
صاحبان اتوبوس هاي دريايي و جمعي از مردم جزيره هرمز و قشم پس از بيكاري به ويژه با توجه به تورم لجام گسيخته و فشارهاي اقتصادي با مراجعه به خبرنگار كيهان خواستار مطرح شدن اين مشكلات براي توجه مسئولان جهت رفع مشكلات خودساخته آنان و همچنين خواهان مداخله هر چه سريعتر مسئولان بلندپايه كشور در اين زمينه شدند.
قشم- خبرنگار كيهان

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن