تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798313415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در آيين گراميداشت ثبت جهاني تعزيه در يونسكو: تعزيه از زيباترين عرصه‌هاي هنر توحيدي براي بيان عشق و كمال است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رييس‌جمهور در آيين گراميداشت ثبت جهاني تعزيه در يونسكو: تعزيه از زيباترين عرصه‌هاي هنر توحيدي براي بيان عشق و كمال است
رييس جمهور، تعزيه را يكي از زيباترين عرصه‌هاي هنر توحيدي و آگاهي بخش براي بيان عزت، عشق و كمال انسان ها و تفكيك جبهه حق از باطل و مردمي ترين هنر شناخته شده در جهان دانست.


به گزارش سرويس سياسي برنا، دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در همايش نكوداشت ثبت جهاني ميراث معنوي تعزيه در فهرست يونسكو با بيان اينكه تعزيه خوانان و هنرمندان فعال در اين عرصه عاشقان پيامبر(ص) ، اهل بيت(ع) و خط سرخ عزت و شرافت انساني هستند كه در طول ساليان و نسل هاي متوالي پرچم عزت حسيني و انسانيت و توحيد را در سرزمين ايران برافراشته اند و جمعي از بهترين هنرمندان كشورمان هستند كه بدون توقع ، مشغول خدمت به فرهنگ سرزمين عزيز ايران هستند.

وي خاطر نشان كرد : بايد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير ارگان هاي ذيربط در قالب برنامه ريزي هاي گسترده حمايت هاي ويژه اي را در راستاي گسترش و پشتيباني از اين هنر مردمي انجام دهند .

رييس جمهور با بيان اينكه خداوند متعال همه عالم را براي انسان خلق كرد و از انسان خواست كه در مسير كمال الهي حركت كند، گفت : از ابتداي خلقت بشر دو جريان و جبهه، مقابل هم در رفتار انسان ها و جوامع بشري قابل مشاهده است. اساس حركت يك جريان بر توحيد و يگانه پرستي پايه گذاري شده و همه پيامبران و صالحان بر مبناي آن حركت كرده اند وانگيزه حركت در اين مسير بر مبناي عشق و محبت صورت گرفته و هيچ پيامبر و انسان صالحي نيست كه از روي كينه و خودخواهي كاري انجام داده باشد .

رييس جمهور افزود : تمام حركت پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) از جانب عشق و محبت به انسان ها بوده و آنها همواره به دنبال اجراي عدالت در جامعه بوده اند چرا كه پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) عينيت عدالت هستند كه در نهايت مي خواهند جامعه را به عزت و كمال برسانند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه نقطه نهايي جريان توحيدي و يگانه پرستي رسيدن به قله هاي كمال الهي و انساني است، گفت : در نقطه مقابل حركت توحيدي ، جرياني است كه در آن به جاي توحيد و يگانه پرستي، خودخواهي و خودپرستي حاكم است و همه چيز بر اساس ارضاي نفسانيت انسان پايه گذاري شده و انگيزه انجام كارها غرور و خودخواهي است و اين جريان همواره به دنبال خودبرتري ، تسلط بر انسان ها و استفاده از حقوق و لذت بيشتر بوده است .

رييس جمهور اظهار داشت : اين دو جريان در طول تاريخ دو فرهنگ و ادبيات را شكل داده اند كه امروز در زمينه هاي گوناگون آثار آن قابل مشاهده است و هنر يكي از عرصه هاي تجلي اين فرهنگ و ادبيات است .

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: نوعي از هنر وجود دارد كه پايه و اساس آن بر عشق و محبت بوده و بدنبال يگانه پرستي ، عدالت ، عزت حقيقي انسان و كمال جامعه انساني است و در نقطه مقابل، هنري نيز وجود دارد كه سرشار از غرور و خودخواهي بوده و از موضع كينه كار خود را انجام مي دهد .

رييس جمهور با اشاره به اينكه در حوزه ميراث فرهنگي نيز آثار و ويژگي هاي دو جبهه حق و باطل ديده مي شود ، گفت : برخي از ميراث فرهنگي كشورمان از جمله مسجد گوهرشاد را از جمله ميراثي است كه هرگز نمي تواند از موضع كينه و غرور و ساخته شده باشد نگاهي به اين مسجد عشق به انسان ها را در دل انسان ها رشد داده و دلها خدايي مي شود ، اما در برخي كشورهاي غربي مجموعه اي از كاخ ها وجود دارد كه از هزاران سال قبل بر جا مانده و هيچ روح و ايماني در آنها نيست و كساني مي خواستند غرور و تسلط خود بر انسانها را به واسطه آن به نمايش بگذارند .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در هنر نمايش، صحنه هايي وجود دارد كه مي خواهد كساني را برتر از ديگران و به عنوان قهرمان به جامعه معرفي كند ، تصريح كرد : نمايش هايي همچون تعزيه كه همه افراد با نقش هاي مثبت و منفي بدنبال انتقال پيام و حقيقتي به انسان ها هستند و دلها را با عشق ، توحيد ، عزت و كمال آشنا كنند، نمايش هايي انسان ساز هستند و ايران خاستگاه اصلي اين هنر توحيدي است .

رييس جمهور تعزيه را يكي از زيباترين عرصه هاي هنر توحيدي براي بيان عدالت ، عزت ، عشق و كمال انساني دانست كه ريشه در حادثه كربلا دارد و اظهار داشت : هنري كه خاستگاه توحيدي داشته و به دنبال عزت ،‌عدالت و كرامت انسان ها باشد هنري عمومي است و متعلق به همه انسانهاست و نمي توان آن را به يك ملت ، قشر و گروهي خاص تعلق داد و به همين دليل است كه در ايران تعزيه در هر منطقه اي متناسب با فرهنگ هاي بومي آن ناحيه وجود دارد.

دكتر احمدي نژاد تعزيه را مردمي ترين هنر شناخته شده در جهان برشمرد كه در آن زيبايي شناسي ، آگاهي بخشي و تبيين جبهه حق و باطل وجود داشته و به رغم تمام پيچيدگي هايي كه در اجراي اين نمايش وجود دارد ، مفهومي عميق را به گونه اي ساده بيان مي كند ، گفت : اين هنر ايراني از عمق فرهنگ توحيدي ، الهي و انساني سرزمين ايران جوشيد و به جهانيان معرفي شد و باعث شده تا مسير نوراني هدايت به روي بشر بيش از پيش گشوده شود و نام امام حسين (ع) امروز در تمام جهان بر زبانها باشد.

رييس جمهور خاطر نشان كرد : در حادثه عاشورا و كربلا تمامي رنج هايي كه صالحان و آزاديخواهان در طول تاريخ متحمل شده اند در نقطه اوج خود قرار دارد و تمام زيبايي هاي انساني زندگي بشر را به دفعات در كربلا مي توان مشاهده كرد و در حقيقت عاشورا و كربلا مسير درست را براي نجات انسان ها روي بشر گشوده است .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه به تصوير كشيدن حادثه كربلا به معناي نشان دادن راه درست و تفكيك جريانات حق و باطل تاريخي براي بشريت است ؛ بهترين روش نمايش صحنه هاي كربلا را تعزيه دانست و تاكيد كرد : تعزيه در ايران خاستگاه مردمي داشته و همواره نوآوري، ‌ابتكار عمل ، سيد تكاملي همراه بوده است.

رييس جمهور با تاكيد بر اهتمام ويژه وزارت ارشاد و رييس سازمان ميراث فرهنگي بر حفظ و گسترش هنر تعزيه در كشور تصريح كرد : در اغلب هنرها ، هنرمند در نهايت قصد دارد به جايزه اي بين المللي دستيابي پيدا كند، اما در تعزيه هر كس سابقه بيشتري دارد و كار خود را بهتر انجام مي دهد در نهايت به او لقب "پيرغلام" مي دهند؛ چرا كه اصل بزرگي در تواضع است و بايد اين مفهوم گسترش يافته و به دنيا معرفي شود .
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در عرصه هنر تعزيه هيچ كس به دنبال جايزه اسكار يا از اين دست جوايز نيست ، خاطر نشان كرد : همه افرادي كه در اجراي يك تعزيه فعاليت مي كنند، نوكر امام حسين (ع) هستند و مي خواهند به آرمانها و ارزش هاي پيامبر و اهل بيت (ع) خدمت كنند.

رييس جمهور همچنين از وزارت ارشاد خواست تا حمايت و پشتيباني هاي خود را از هنرمندان تعزيه خوان كشور بيش از پيش گسترش داده و به گونه اي برنامه ريزي كند كه در تمام شهرستان ها و استانها محلي مناسب براي اجراي مراسم تعزيه وجود داشته باشد به گونه اي كه جمع كثيري از مردم بتوانند در آنجا حضور داشته باشند براي اجراي مراسم تعزيه ايجاد شود.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن