تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدراعظم پيشين آلمان در مرحله‌ي نخست برپايي موزه‌ي پروفسور مجيد سميعي: آنچه امروز در غرب است، بدون آموخته‌هاي ايران باستان امكان‌پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: صدراعظم پيشين آلمان در مرحله‌ي نخست برپايي موزه‌ي پروفسور مجيد سميعي: آنچه امروز در غرب است، بدون آموخته‌هاي ايران باستان امكان‌پذير نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ميراث فرهنگي

مرحله‌ي نخست برپايي موزه‌ي پروفسور مجيد سميعي صبح امروز (چهارم اسفندماه) با حضور گرهارد شرودر و اسفنديار رحيم‌مشايي در كاخ ـ موزه‌ي نگارستان در مجموعه‌ي فرهنگي تاريخي سعدآباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صدراعظم پيشين آلمان در اين مراسم اظهار داشت: به گفته‌ي يكي از سياستگذاران فرانسوي، براي ارج نهادن به سنت‌ها بايد شعله‌ي فروزان آن را نگه داريم و حفظ كنيم.

گرهارد شرودر ادامه داد: كسي كه براي او يك موزه افتتاح مي‌شود، موظف به انجام خدمات بيش‌تري است. موزه به اين معناست كه كار گذشته و امروز را در هم آميزيم و آن را براي آينده مهيا كنيم.

وي بيان كرد: بايد تلاش‌ها، كارها و خدمات پرافتخار پروفسور سميعي را نگه داريم و نشان دهيم كه او تاكنون چگونه عمل كرده است. در عين حال، آن را پيوند دهيم به آنچه به‌عنوان سنت ديرينه‌ي پژوهش علم در ايران از گذشته بوده است.

او اظهار داشت: كشور ما (آلمان) بهره‌وري بهينه‌اي داشته است. آنچه امروز در غرب است، بدون آموخته‌هاي ايران باستان امكان‌پذير نيست. پس كاملا منطقي است كه در اينجا يك شخصيت ايراني مورد احترام قرار گيرد كه در خارج از كشور، كار كرده و توانايي‌هاي خود را نشان داده است.

شرودر معتقد است: راهكار مناسب‌تري براي جهان‌شمول بودن علم، به‌جز ارج نهادن به شخصيت مجيد سميعي با احداث اين موزه وجود ندارد.

صدراعظم پيشين آلمان اضافه كرد: از حرارت اين مشعل فروزنده، گرمايي را در آلمان، اروپا و ديگر كشورهاي دنيا مي‌بينيم. اين يكي از راهكارهاي مناسبي است كه نشان مي‌دهد، حكومت ايران مي‌تواند براي بهزيستي مردم باشد. از اين روست كه از طرف خود و هيأت همراه، از همه‌ي كساني كه براي افتتاح اين موزه همت و تلاش كرده‌اند، تشكر مي‌كنم و اميدوارم تأثيرهاي آن را در آينده ببينم.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در اين مراسم گفت: امروز كه به‌مناسبت پاسداشت زحمات، تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ي پروفسور مجيد سميعي در اين مكان جمع شده‌ايم، مي‌خواهيم اين را اثبات كنيم كه رشته‌اي كه از دوردست تاريخ در اين سرزمين برقرار مانده و هويت ايراني را تا امروز با خود همراه كرده، مستحكم است.

او بيان كرد: يكي از اشكال‌هاي مهمي كه در سه دهه‌ي گذشته موجب بروز مشكلات فراواني براي ايران و مردم آن شده، برداشت نادرست برخي در دنيا از ايران و ايراني بوده است.

وي تأكيد كرد: ما اصرار داريم، در بالاترين سطوح علمي حضور داشته باشيم. شاخص‌هاي پيشرفت و رشد كه در دنيا مورد احترام‌اند، به نام ايران و ملت ايران رقم زده شوند. نام ايران بايد كنار اقتدار و عزمت باشد. خلاف اين قضيه، خلاف منطق و تاريخ است. مي‌خواهيم هنگام برخورداري از اين قدرت‌ها، نشان دهيم كه مي‌توان قدرتمند و مهربان بود و به محبت و عشق فكر كرد.

رحيم‌مشايي ادامه داد: امروز در دنيا قدرت مترادف زور و تجاوز است، مترادف تبعيض است. ملت ايران مي‌خواهد نشان دهد، در عين‌ برخورداري از بالاترين سطوح و مدارج علمي، به انسانيت پاي‌بند است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افزود: جهان در آستانه‌ي تحولات بزرگي است. روش‌هاي صدسال گذشته راه به جايي نبرده‌اند. انديشه‌هاي بزرگ سياسي و امنيتي، برنامه‌هاي بزرگ جهاني و سازوكارهاي مديريت بين‌الملل در انجام وظايف و رسيدن به اهداف با مشكلات فراواني مواجه شده و به ناكامي‌هاي بزرگ رسيده‌اند. پس انسان‌هاي بزرگي در سال‌هاي گذشته باقي مانده و هم‌چنين بحران‌هاي ديگري بر آن اضافه شده‌اند.

وي گفت: راه‌ها براي برون‌رفت از اين بحران‌ها در پيش روي انديشمندان سياسي امروز، چندان برجسته نيستند. اكنون اين قضيه، بيش‌تر از خود بحران‌ها برجسته است كه راهبردهاي انساني براي بيرون‌رفت از اين قضيه در دست نيست.

او اظهار داشت: تحير فلسفي انديشمندان در كنار ناتواني‌هاي امروز، براي بشريت دشواري اندوخته است كه نتيجه‌ي آن، نبود هيچ راه چاره‌اي به‌جز تغيير روش‌ها و سازوكارها در عرصه‌ي بين‌المللي است.

رحيم‌مشايي بيان كرد: در شرايط جديد، هيچ چاره‌اي به‌جز مشاركت همه‌ي ملت‌ها نيست. هيچ گروه يا افرادي خاص نمي‌توانند براي همه‌ي دنيا تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي كنند. اگر بخواهيم مشكلات گذشته را تجربه نكنيم، بايد به همه‌ي ملت‌ها فرصت مشاركت در طراحي و برنامه‌ريزي را بدهيم.

وي افزود: ملت ايران تواناست، آمادگي دارد و مي‌خواهد سهم بزرگي را به تناسب ظرفيت‌هاي فرهنگي، تاريخي و علمي در اين جهان ايفا كند. ملت ايران بايد بداند كه هم تكليف و هم حق اوست كه بايد در توسعه‌ي جهاني حضور فعالي داشته باشد و بايد ملت‌هاي ديگر نيز بدانند كه اين يك تكليف و حق براي ايرانيان است كه بايد به دامنه‌ي صلح و ثبات جهاني بتوانند كمك كنند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: پروفسور مجيد سميعي، نماد ايران است. امروز سميعي مردي نيست كه فقط به يك جغرافياي خاص تعلق داشته باشد.

وي با اشاره به برگزاري هفتصدوپنجاهمين سال‌گشت تولد خواجه‌ نصيرالدين طوسي در روز گذشته، اظهار داشت: ما از اين شخصيت‌ها در تاريخ ايران زياد داريم، اين افراد نمادهاي ايران هستند.

در اين مراسم، پروفسور مجيد سميعي نيز در سخناني گفت: امروز، يك روز تاريخي است. همان‌گونه كه رييس مجموعه‌ي سعدآباد نيز گفت، موزه‌هاي مختلفي در اين مجموعه تأسيس شده‌اند، ولي براي نخستين‌بار است كه به زندگي فردي كه در علم پزشكي فعاليت مي‌كند، توجه شده و تصميم گرفته شده است كه زندگي او را به‌صورت موزه براي نخستين‌بار در كشور به‌نمايش درآورند.

وي ادامه داد: من از نظر ديگر نيز اين مسأله را مهم مي‌دانم، اكنون براي فردي كه در تهران به دنيا آمده و راه و رسم زندگي را در ايران آموخته و از سن 19 سالگي تا كنون براي تحصيل به آلمان سفر كرده، موزه‌اي ايجاد شده است. اين موزه، دوستي و برادري بين ايران و آلمان را مستحكم‌تر مي‌كند.

او بيان كرد: ايجاد اين موزه، نشان مي‌دهد كه ملت ايران شايد به اين قضيه عشق و علاقه نشان دهد؛ ولي مطمئن باشيد، همان‌گونه كه همه‌ي ملت آلمان با شوق و علاقه به اين موزه تعلق دارند، ما نيز تعلق داريم.

سميعي اظهار داشت: با رسيدن به يك مقام دولتي، مسؤوليت فقط حفظ و نگهداري آن سمت نيست، بلكه رسيدن به آرزوهايي است كه مردم براي آينده‌ي زندگي خود دارند.

وي ادامه داد: افرادي كه در موقعيت خود خدماتي كرده‌اند كه اين خدمات هميشه براي ملت‌ها و انسان‌ها پايدار مي‌مانند، افرادي هستند كه در تاريخ دنيا هيچ‌وقت فراموش نمي‌شوند.

او با اشاره به ايجاد اين موزه، بيان كرد: اين موزه، بيش‌تر به كارهاي علمي و تحقيقاتي زندگي من مربوط است. آرزو مي‌كنم، در آينده، كساني كه به اين موزه مي‌آيند، به مجيد سميعي توجه نكنند، بلكه به كارهاي انجام‌شده توجه كنند.

وي گفت: استادي اين نيست كه شخص از استادي خود استفاده كند، بلكه استادي زماني ارج دارد كه بتواند شاگردان زيادي را تربيت كند.

سميعي با اشاره به حضور پروفسور روچ ـ مسؤول 13 موزه‌ي بزرگ آلمان ـ در اين مراسم اضافه كرد: من از پروفسور خواستم تا مشاور من در برپايي اين موزه باشد، چون اين پلي است، بين دو دولت ايران و آلمان.

در ادامه‌ي اين مراسم، مسؤول نمايشگاه‌هاي بين‌المللي آلمان ـ پروفسور روچ ـ در سخناني از پروفسور سميعي و برپايي اين موزه تقدير كرد.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن