تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798619054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشف مواد مخدر در ايران 25 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: كشف مواد مخدر در ايران 25 درصد افزايش يافت
سردار احمدي مقدم:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت:در حالي كه سازمان ملل ميزان توليد مواد مخدر در افغانستان را رو به كاهش عنوان كرده است اما كشف مواد مخدر در ايران در سالهاي اخير 25 درصد رشد يافته است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "سردار اسماعيل احمدي مقدم" در همايش منطقه اي دست اندر كاران قضايي مبارزه با مواد مخدر شرق كشور در كرمان اظهار داشت: موقعيت شرق كشور در همجواري با كشور افغانستان كه توليدكننده 95 درصد مواد افيوني دنيا است كشور را در معرض قاچاق مواد مخدر قرار داده است.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به توليد بيش از 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان تصريح كرد: طبق برآورد انجام شده توليد افغانستان در سالهاي اخير به شدت افزايش يافته و به دو برابر نياز مصرف كل دنيا كه چهار هزار و 500 تن است رسيده است.

وي با اشاره به توليد 95 درصد مواد مخدر دنيا در افغانستان بيان كرد: 93 درصد كشف ترياك در دنيا در ايران روي مي دهد.

سردار احمدي مقدم عنوان كرد: متاسفانه افزايش ميزان كشف مواد مخدر نيز تاثيري در قيمت اين مواد نداشته است و هر روز شاهد ارزان شدن قيمت اين مواد در دنيا هستيم.

وي افزود: در سال 87 تا كنون ميانگين كشف مواد مخدر در هر روز دو تن در كشور بوده است كه اگر بر پايه ترياك محاسبه شود به روزي 3 تن خواهد رسيد كه يك ركورد حيرت آور در تاريخ كشف مواد مخدر محسوب مي شود.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: اساسا آلوده كردن ايران براي قدرتهاي بزرگ دنيا به يك هدف تبديل شده است و اين روند افزايش توليد و قاچاق به صورت سازماندهي شده انجام مي شود.

سردار احمدي مقدم دليل عمده گرايش جامعه به مواد مخدر را ترويج فرهنگ غربي، سرخوردگي اجتماعي و اقتصادي براي قشر ضعيف جامعه و تنوع و تفريح در قشر مرفه دانست و گفت: دليل عمده گسترش اعتياد در كشور به دليل نوع برخورد با پديده مواد مخدر در سالهاي گذشته بوده است.

وي افزود: برخورد مقابله اي با مواد مخدر و حذف عرضه كننده يا متقاضي جوابگوي حل اين مشكل نيست بلكه بايد با عرضه و تقاضا به صورت متوازن برخورد شود و در كنار آن بحث فرهنگسازي و پيشگيري مورد توجه قرار گيرد درصورتي كه به طور خاص فقط با بحث مواد مخدر به صورت مقابله اي برخورد شود گروه در معرض خطر كه جامعه بزرگتري نيز هستند به سوي مواد مخدر كشيده مي شوند بلكه بايد با كار فرهنگي جامعه را با خطر موجود آشنا كرد و آنها را از آسيب دور نگه داشت و در كنار آن با مديريت صحيح مبارزه با مواد مخدر اين مشكل را ريشه كن كرد.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: به طور قطع جمهوري اسلامي در بحث مبارزه با مواد مخدر در دنيا از همه كشورها پيشي گرفته است به طوري كه 93 درصد ترياك دنيا در ايران كشف مي شود در بحث مبارزه با تقاضا نيز در سال گذشته 6 هزار نفر از معتادان كه حدود 50 درصد كل معتادين در ايران به شمار مي روند تحت درمان قرار گرفتند و براي سال جاري نيز تحت پوشش قرار گرفتن 700 هزار نفر پيش بيني شده است.

وي گفت: امروز شاهد آن هستيم كه بحث اعتياد در بين زندانيان و مشاهده معتادان خياباني نسبت به گذشته بسيار كمرنگتر شده است. در بحث قطع ارتباط مصرف كننده با قاچاقچيان نيز بحث توزيع متادون در دستور كار قرار گرفت كه به اين وسيله ارتباط مصرف كننده با استفاده از يك ماده ضعيف نسبت به مواد مخدر قطع شد و در همين رابطه ميزان بروز جرايم بين معتادان مصرف كننده متادون نيز كاهش يافت.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر قضازدايي و زندان زدايي از سياستهاي كلي قرار گرفته است كه در همين رابطه ميزان زندانيان مواد مخدر از 55 درصد در سال گذشته به 40 درصد در سال جاري رسيده است و فعاليتهاي قضايي بايد به سمت دانه درشتهاي قاچاق مواد مخدر سوق داده شود.

وي گفت: مجازات شديد بايد براي دانه درشتها و سازمان دهندگان مواد مخدر تعيين شود و دست كساني كه منابع مالي قاچاق را فراهم مي كنند قطع شود هر چند كه بازار فروش و خريد مواد مخدر در خارج از كشور است و فقط بخشي از مواد در كشور مصرف مي شود اما درصد كمي از منابع مالي كه در ايران وجود دارد را نيز بايد شناسايي و حذف كنيم.

احمدي مقدم گفت: نبايد تمام توان مبارزه را روي خرده فروشان بگذاريم بلكه در كنار حذف خرده فروشان بايد جلوي منابع پشتيباني مواد مخدر را گرفت.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به افزايش 100 درصدي كشف مواد مخدر در سيستان و بلوچستان افزود: مبارزه با مواد مخدر در سيستان و بلوچستان نشان داده است كه با افزايش كشف مواد مخدر ميزان بروز جرايم خشن به صورت چشمگير كاهش مي يابد.

وي عنوان كرد: اگر در شرق كشور موضوع مواد مخدر از بين برود در شرايط برابر آمار جرايم در مقايسه با ديگر نقاط كشور كاهش چشمگيري خواهد يافت.

فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به لزوم قاطعيت در اجراي احكام قضايي كشور درخصوص قاچاق مواد مخدر گفت: امروز سياست ما در مبارزه با مواد مخدر با قوانين همخواني ندارد كه در اين زمينه پيشنهادهاي لازم به مجمع تشخيص مصلحت نظام داده شده است كه اميدواريم رسيدگي به اين اصلاح قانون در اسرع وقت انجام شود.

انتهاي پيام//
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن