تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798253066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز توليد 206 ديزلي و پارس اتوماتيك


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آغاز توليد 206 ديزلي و پارس اتوماتيك
حميدرضا بهدادهرچند مراسم روز گذشته در سالن سمند ايران‌خودرو رسما به موضوع توليد پژو پارس اتوماتيك و پژو 206 ديزلي اختصاص داشت، اما تحت‌تاثير حضور معاون كيفيت اين شركت و پرسش خبرنگاران از وضعيت كيفي توليدات ايران‌خودرو قرار گرفت.


در اين مراسم محمد كامجو رييس مركز طراحي محصولات جديد ايران‌خودرو با بيان اينكه خودروهاي اتوماتيك جزو خلاء‌هاي شركت به حساب مي‌آمد، گفت: هم‌اكنون بخش نسبتا قابل‌توجهي از مشتريان داخلي متقاضي استفاده از خودروهاي دنده اتوماتيك بوده و در اين بين محصولات وارداتي اتوماتيك نيز جايگاه تقريبا مناسبي را در بازار داخل به دست آورده‌اند كه با توجه به اين دو مورد، ايران‌خودرو تصميم به توليد پژو پارس اتوماتيك گرفت.
وي در مورد مشخصات فني اين محصول اظهار داشت: پارس‌اتوماتيك از موتوري 1600 سي‌سي با قدرت 108 اسب‌بخار بهره مي‌برد. وي افزود: اين محصول حداكثر سرعتي برابر با 187 كيلومتر در ساعت داشته و در عرض 2/14 ثانيه به شتاب صدكيلومتر مي‌رسد. كامجو همچنين با تاكيد بر اينكه پژو پارس اتوماتيك استاندارد
يورو 3 با قابليت ارتقا به يورو 4 را دارا است، تاكيد كرد: مصرف سوخت پارس اتوماتيك در مقايسه با نوع معمولي اين خودرو، حدود يك ليتر در صد كيلومتر سيكل تركيبي كاهش يافته است. رييس مركز طراحي محصولات جديد ايران‌خودرو با اشاره به اينكه تاكنون 60 دستگاه پارس‌اتومات به توليد رسيده است، گفت:‌ از اوايل اسفندماه،‌ سمند اتومات نيز به توليد خواهد رسيد. اظهارات كامجو در حالي است كه وي قيمت پارس‌ اتومات را منوط به تصميم مديريت فروش و بازاريابي ايران‌خودرو دانست.
206 ديزلي فقط براي صادرات
پژو 206 ديزلي نيز ديگر محصول جديد ايران‌خودرو بود كه در مراسم روز گذشته، كامجو درباره آن توضيحاتي ارائه داد. وي با بيان اينكه 206 ديزلي فعلا مخصوص بازارهاي صادراتي ايران‌خودرو است،‌ گفت: از مزيت‌هاي اين خودرو،‌ مصرف سوخت پايين آن است به نحوي كه پژو 206 ديزلي در هر 100كيلومتر سيكل تركيبي 30درصد كمتر از مدل بنزيني خود، سوخت مصرف مي‌كند. كامجو ادامه داد: موتور اين محصول 1400 سي‌سي بوده و 68 اسب‌بخار قدرت دارد. رييس مركز طراحي محصولات جديد ايران‌خودرو با اشاره به اينكه ظرفيت توليد پژو 206 ديزلي 20هزار دستگاه در سال است،‌ تاكيد كرد: در حال حاضر گازوئيل موجود در كشور، از شرايط استاندارد مناسبي برخوردار نيست و به همين دليل فعلا 206هاي ديزلي را صادر خواهيم كرد، اظهارات كامجو در حالي است كه مجلس شوراي اسلامي اوايل امسال، قانون رفع ممنوعيت توليد خودروهاي ديزلي را به تصويب رساند.
كامجو همچنين قيمت پژو 206 ديزلي صادراتي را 1100يورو گران‌تر از 206 معمولي عنوان كرد.
تشكيك در آمار كيفي سازمان گسترش
در آخرين ارزيابي صورت گرفته از كيفيت خودروهاي توليد داخل توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران طي آذر ماه سال جاري، پژو روآ با افزايش امتياز منفي، پايين‌تر از پرايد صبا قرار گرفت. اين در حالي است كه معاون كيفيت ايران‌خودرو در مراسم روز گذشته اين موضوع را تكذيب و منكر برخي نتايج اين ارزيابي شد.
اصغر جهانگرد گفت: بنده به صورت روزانه، هفتگي و ماهانه ميزان كيفيت خودروهاي داخلي را چك مي‌كنم اما به ياد ندارم هيچ گاه در رتبه‌بندي كيفي آن‌ها، پرايد بالاتر از روآ قرار گرفته باشد. وي با بيان اينكه ممكن است اطلاعات سازمان گسترش نادرست باشد، تاكيد كرد: اگر روزانه يا هفتگي سري به آمار كيفيت سازمان بزنيد خواهيد ديد روآ همواره در رده بالاتري از پرايد قرار دارد. اظهارات معاون كيفي ايران‌خودرو در شرايطي است كه آمار قرار گرفته روي سايت سازمان گسترش، آماري رسمي به حساب آمده و طبق ارزيابي كيفي كه بازرسان ويژه كيفيت وزارت صنايع و معادن روي خودروهاي توليد داخل انجام مي‌دهند، به دست مي‌آيد.
از سوي ديگر اين آمار به صورت ماهانه روي سايت سازمان قرار گرفته و طي آن بيشتر خودروهاي توليد داخل در 9 معيار بررسي مي‌شود كه رتبه‌بندي صورت گرفته در آذر ماه از افزايش مجموع نمرات منفي روآ و در نتيجه پايين‌تر قرار گرفتن اين خودرو نسبت به پرايد صبا در جدول رده‌بندي حكايت مي‌كند. اين در شرايطي است كه روآ تا قبل از رتبه‌بندي آبان ماه امسال به دليل كسب امتياز منفي بالاتر از 277، جزو دسته‌ خودروهاي حداقل قابل قبول به حساب مي‌آمد و آبان ماه با كاهش نمره منفي به گروه قابل قبول‌ها صعود كرد. اما طي رتبه‌بندي اخير (آذر ماه) از لحاظ كيفي نزول داشت و با توجه به امتياز منفي 7/273 فاصله چنداني با سقوط دوباره به دسته خودروهاي حداقل قابل قبول ندارد. معاون كيفيت ايران‌خودرو در اين زمينه تاكيد كرد: اگر آمار كيفيت خودروهاي داخلي را روزانه چك كنيد، خواهيد ديد امتياز منفي روآ گاهي به عدد 250 هم كاهش مي‌يابد و برخي مواقع تا 300 نيز صعود مي‌كند. جهانگرد همچنين با تاييد وضعيت نه چندان مناسب فروش روآ در بازار گفت: ايران‌خودرو در حال انجام اقداماتي است تا به واسطه آن وضع فعلي فروش روآ را بهبود دهد. وي در مورد ميزان رضايت مشتريان از اين محصول نيز تاكيد كرد: اگر درصد رضايت را پروسه‌اي از فروش تا خدمات پس از فروش بدانيم، هم‌اكنون درصد رضايت مشتريان از روآ، 61درصد است.
بهتر بودن توليدات سايت خراسان استراتژي ما است
سايت خراسان ايران‌خودرو در حالي مشتركا برخي از محصولات سايت مركزي اين شركت را به توليد مي‌رساند كه طبق آمار سازمان گسترش معمولا توليدات ايران‌خودرو خراسان در رتبه كيفي بهتري قرار مي‌گيرد به نحوي كه طي آخرين رده‌بندي صورت گرفته (آذرماه)، پژو 405 و پارس خراسان در رده‌هاي بالاتر جدول نسبت 405 و پارس مركز جاي دارند و اين موضوع از نمره منفي كمتر خراساني‌ها حكايت مي‌كند. معاون كيفيت ايران خودرو در اين زمينه گفت: اينكه توليدات سايت‌هاي شهرستاني ما ازجمله خراسان، بالاتر از مركز باشد از استراتژي ايران‌خودرو ناشي مي‌شود و امري طبيعي است. جهانگرد با بيان اينكه پكيج توليد در خراسان شرايط بهتري نسبت به مركز دارد تاكيد كرد: تفاوت كيفي پژو 405 و پارس خراسان با همتايان مركزي عدد بالايي نبوده و معمولا به معيار رنگ مربوط مي‌شود به نحوي كه امكان دارد وجود گرد و غبار در رنگ، موجبات بالا رفتن امتياز منفي توليدات مركز در مقايسه با خراسان را فراهم آورد. اين گفته معاون كيفيت ايران‌خودرو در حالي است كه طبق آمار كيفي آذرماه پژو پارس خراسان در سه معيار سيستم فنربندي، تعليق و فرمان،‌ ترمز و بدنه نمره منفي كمتري را در مقايسه با پارس توليد مركز به دست آورده و پژوه 405 خراسان نيز در 4معيار ترمز، تجهيزات الكتريكي، بدنه و نفوذ آب توانسته امتياز منفي پايين‌تري را نسبت به 405 توليد مركز كسب كند.
بنز متعلق به ايران‌خودرو است
طي رتبه بندي كيفي خودروهاي توليد داخل در آذرماه، سوزوكي گرند ويتارا محصول مونتاژي ايران‌خودرو خراسان در شرايطي حائز عنوان با كيفيت‌ترين خودرو داخلي شد كه رقيبان سرسخت و صدرنشينان پيشين جدول رده‌بندي، يعني مرسدس بنز و ماكسيما، غايب بوده و مورد ارزيابي كيفي قرار نگرفتند و به همين دليل ويتارا توانست به صدر جدول رده‌بندي كيفي خودروهاي توليد داخل صعود كند. اين در شرايطي است كه طي رتبه‌بندي آبان ماه اختلاف امتياز منفي ويتارا با ماكسيما، 8/4 و با مرسدس بنز نيز 5/33 اعلام شد. بنابراين بعيد به نظر مي‌رسد اگر بنز و ماكسيما در رتبه‌بندي آذر نيز حضور داشتند، ويتارا مي‌توانست صدرنشين جدول باشد معاون كيفيت ايران‌خودرو و در اين زمينه باز هم به آمار كيفي روزانه و هفتگي خودروهاي داخلي اشاره كرد و گفت: اين‌گونه نيست كه همواره بنز و ماكسيما عنوان باكيفيت‌ترين خودروهاي داخلي را در اختيار داشته باشند به نحوي كه گاهي پژو 206 نيز با كسب امتياز منفي پايين به رده‌هاي اول و دوم جدول صعود كرده است. جهانگرد افزود: اين نيز كه عنوان مي‌شود، ويتارا در غياب بنز و ماكسيما، با كيفيت‌ترين خودرو داخلي شده، به حال ما فرقي نمي‌كند چرا كه بنز هم متعلق به ايران‌خودرو است.
اظهارات جهانگرد در شرايطي است كه سواري مرسدس بنز در دو مدل E280 و E200، در يكي از شركت‌هاي تابعه ايران‌خودرو با نام تاپكو با تيراژي بسيار اندك، صرفا به مونتاژ مي‌رسد.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن