تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات هوايي ميوه متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: صادرات هوايي ميوه متوقف شد
عضو هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان ميوه با انتقاد از واردات برخي ميوه هاي لوكس خارجي، از توقف صادرت هوايي ميوه به دليل افزايش هزينه صادرات خبر داد.

مختار مهدي‌زاده در گفت‌وگو با فارس، افزود: در حالي كه روزگاري صادر كننده اكثر ميوه ها بوديم ، متاسفانه امروز شاهد واردات ميوه‌هاي غير ضروري مانند گلابي چيني، سير چيني، تمر هندي، نارنگي پاكستاني و پرتقال مصري هستيم.
عضو هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان ميوه در واكنش به واردات ميوه گفت: متاسفانه امروز در بازار مركزي ميوه و تره بار تهران 15 قلم ميوه خارجي وجود دارد كه اكثر آنها ميوه لوكس و غير ضروري است.

* سير چيني در ترشي ايراني

وي گفت: در حالي كه محصول «سير» داخلي با كيفيت توليد مي‌شود، چه نيازي به واردات محصول سير چيني وجود دارد كه توليد همدان و طارم را از بين برده است.
مختار مهدي زاده در ادامه گفت: طبق قانون برنامه چهارم واردات و صادرات همه كالاها آزاد است و در مورد محصولات كشاورزي هيچ مانعي به جز قرنطينه نمي‌تواند وجود داشته باشد و آقايان تا اين قسمت قانون را در توجيه واردات بيان مي‌كنند، اما ادامه قانون را نمي‌خوانند كه گفته دولت براي حمايت از مصرف‌كننده و جلوگيري از زيان توليد‌كننده مجاز است، تعرفه منطقي قرار دهد و اين مي‌تواند محدوديتي براي واردات بي‌رويه قلمداد شود، تا توليد داخلي دچار زيان نشود.
وي گفت: به عنوان مثال وقتي تعرفه واردات نارنگي 80 درصد شود چه كسي مي‌تواند نارنگي وارد كند.
مهدي زاده افزود: در حال حاضر نارنگي پاكستاني به وفور در بازار تهران به قيمت 750 تومان پيدا مي‌شود، در حالي كه خود ما 200 تن نارنگي داخلي به قيمت كيلويي 200 تومان فروختيم.
وي افزود: همچنين ميوه‌هايي مانند گريپ فروت سرخ و سفيد از تركيه و مصر، گلابي چيني و ساير ميوه‌ها را از خارج وارد مي‌كنند.
مهدي‌زاده افزود: چگونه است براي ورود موقت كارتن بسته بندي ميوه سفته بانكي با امضاي تاييد شده بانكي دريافت مي‌كنند، اما به راحتي ميوه‌هاي خارجي وارد كشور مي‌شود.
وي گفت: بازرگانان مصري از استقبال مردم ايران از پرتقال مصري سوء استفاده كرده و پرتقال تني 450 دلار را به 750 دلار به ايران فروختند و حاصل آن ورود آفت‌هاي گوناگون مانند مگس مديترانه‌اي و خسارت به باغ‌هاي مركبات ايران شد.
مهدي‌زاده افزود: گلابي، انگور، ليمو ترش، تمر هندي، سير چيني، موز، شاه بلوط از خارج وارد مي‌شود.
مختار مهدي‌زاده در اين باره گفت: دولت امارات هزينه حمل ميوه صادراتي را مي‌پردازد و به اين لحاظ با سازمان‌‌هاي مختلف نامه‌نگاري كرديم كه دريافت 5 سنت براي هر كيلو بار صادراتي خلاف قانون است، اما همچنان اين امر اعمال مي‌شود.
مهدي‌زاده نيز گفت: 3 درصد يارانه صادراتي از سال 84 تاكنون پرداخت نشده، درحالي كه 3 درصد ماليات بر ارزش افزوده برخلاف قانون كه بخش كشاورزي و صادرات كشاورزي معاف است، از صادركننده دريافت مي‌شود.
وي گفت: در پاسخ به اعتراض ما گفته‌اند فعلا عوارض 3 درصدي را بپردازيد، بعدا در قالب جايزه صادراتي به شما برمي‌گردانيم، در حالي كه هنوز آئين نامه قانون ماليات بر ارزش افزوده نوشته نشده، اما 3 درصد دريافت مي‌شود. ولي 3 درصد جايزه صادراتي 3 سال است پرداخت نشده است.

* گران فروشي سهام براي جايزه

مهدي زاده خاطرنشان كرد: بخشي از جايزه صادراتي به صادركنند‌هاي ميوه در قالب سهام فولاد مباركه به قيمت 330 تومان براي هر سهم پرداخت شد، درحالي كه اين سهم در بازار 190 تومان خريد و فروش مي‌شد.
عضو هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان ميوه گفت: وقتي به مسئولان دولتي اعتراض كرديم، گفتند، قرار است كارگروهي تشكيل دهيم و جلوي زيان صادركنندگان را بگيريم.

* صادرات هوايي ميوه تعطيل

مختار مهدي‌زاده عضو هيئت مديره اتحاديه ميوه گفت: 2 ماه است صادرات هوايي ميوه را تعطيل كرده‌ايم، زيرا هزينه آن 25 تا 30 درصد افزايش يافته و توجيه ندارد كه براي هر كيلوگرم بار 5 سنت بابت امنيت پرواز و 3 درصد براي ماليات بر ارزش افزوده پرداخت كنيم، در حالي كه صادرات و محصولات كشاورزي طبق ماده 12 و 13 از قانون ماليات بر ارزش افزوده معاف است.
مختار مهدي‌زاده در مورد واردات برنج هندي و پاكستاني و در انبار ماندن برنج ايراني گفت: متأسفانه واردكنندگان تاكتيكي استفاده كردند كه يك مرتبه قيمت برنج در سال گذشته بالا رفت و بهانه‌اي براي واردات بي‌رويه برنج شد كه اكنون برنج شمال روي دست كشاورزان مانده است.
وي افزود: مگر تاجر برنج چقدر سود مي‌كند كه از تلويزيون روزي چندين بار تبليغ برنج خارجي با نام‌هاي داخلي انجام مي‌دهند.

* برنج مرغها محبوب شده

مهدي‌زاده افزود: برنج هندي كه تا چند سال پيش خوراك مرغ بود، امروز به عنوان برنج درجه يك سرسفرهاي ايراني پيدا مي‌شود.
عضو هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان ميوه گفت: براي توزيع برنج بين هيئت‌هاي مذهبي خود وزارت بازرگاني برنج هندي توزيع كرده است. و واردات ميوه به حدي رسيده است، در سازمان توسعه تجارت سه رقم ميوه وارداتي براي ميهمانان قرار مي‌دهد يا در وزارت جهاد كشاورزي گوشت برزيلي و برنج هندي بين كارمندان توزيع مي‌شود.
وي افزود: روزگاري محصول سير طارم، خوزستان، همدان و مشهد به خارج صادر مي‌شد، امروز يك مثقال هم صادر نمي‌شود در عوض سير چيني در بازار به وفور پيدا مي‌شود.
مهدي‌زاده عضو هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان ميوه گفت: قرنطينه مستمسكي براي اجحاف به صادركنندگان شده است.
وي افزود: در همه جاي دنيا دولتها مسئول صدور گواهي قرنطينه به صورت رايگان هستند اما در ايران به بهانه اجراي اصل 44 شركت‌هايي تعريف كرده‌اند كه براي هر بازديد از محموله هزينه 15 تا 20 هزار تومان دريافت مي‌كنند و صادركننده مجبور است بين آن شركت در كيلومتر 17 جاده كرج و سازمان جهاد كشاورزي استان تهران در يوسف‌آباد تهران در رفت‌وآمد باشد.
مهدي‌زاده با اشاره به اينكه هر صادركننده هفته‌اي 15 تا 20 محموله دارد گفت: هزينه بازديد توسط آن شركت بيش از يك و نيم ميليون تومان در هفته خواهد بود در حالي كه در همه كشورها صدور گواهي بهداشتي و قرنطينه بدون اخذ يك ريال توسط دولتها صادر مي‌شود.
مهدي‌زاده افزود: براي واردات مأمور قرنطينه به طور كافي و 24 ساعته در فرودگاه امام خميني وجود دارد اما براي صادرات مأمور كم دارند.
وي گفت: به آقاي اردستاني مسئول باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفتم، مگر كارشناس واردات و صادرات در قرنطينه تفاوت دارد، در حالي كه براي واردات در عرض 5 دقيقه 6 گواهي صادر مي‌كند اما براي صادرات زمان طولاني طلب مي‌كند.
مهدي‌زاده همچنين از مشكلات صادركنندگان را ورود موقت كارتن بسته‌بندي ميوه ذكر كرد و گفت: كارتن را با چرم و پارچه مقايسه مي‌كنند، در حالي كه صادركننده مجبور است كارتن خارجي با دوام ضد آب و ضد فشار خريداري كند اما براي واردات موقت مجبور است سفته بانكي عرضه كند.
مهدي‌زاده در مورد جايزه صادراتي گفت: از سال 84 تاكنون نصفي از جايزه صادراتي پرداخت شده و بقيه مانده است.
احمد مخبري ديگر عضو اتحاديه صادركنندگان ميوه نيز به فارس گفت: تركيه 200 هواپيما به صورت رايگان براي صادركنندگان ميوه قرار داده است.
احمد مخبري نيز در مورد هدف‌مندي يارانه صادرات ميوه گفت: به جاي يارانه هزينه بارنامه صادرات را 50 درصد كاهش دهند.
داوود سبزعلي‌زاده عضو اتحاديه صادركنندگان ميوه در ادامه به فارس گفت:‌ قانون بخشودگي صادرات كشاورزي را به اداره دارايي ارائه كرديم و آنها گفتند بخش كشاورزي از پرداخت ماليات ماشين‌آلات معاف است، اما اداره ماليات آن را قبول ندارد و ماليات دريافت مي‌كند.
سبزعلي‌زاده با اشاره به اينكه از 15 سال پيش بارهاي صادراتي را به شركت كشتيراني والفجر مي‌سپرده است گفت: با افزايش كرايه حمل توسط لندكرافت خارجي صادرات انجام داديم، اما جايزه صادراتي را به شركت والفجر پرداخت كردند، در حالي كه اين شركت دولتي است و جايزه بايد به صادركننده پرداخت شود.
سبزعلي زاده در ادامه گفت: بعد از 20 سال صادرات ميوه متاسفانه افزايش هزينه‌هاي جانبي باعث شده صادرات ميوه صرف نداشته باشد، به عنوان مثال قيمت جعبه از 20 تومان به 800 تومان و كرايه كانتينر يخچالي از 50 هزار به 1 ميليون و 800 هزار تومان افزايش يافته است.
وي گفت: با توجه به اينكه كارتن‌هاي ايراني براي صادرات ميوه به درد نمي‌خورند، مجبوريم كارتن خارجي استفاده كنيم كه براي واردات كارتن بايد سفته نزد گمرك به وديعه بگذاريم، تا بعد از صادرات ميوه كارتن‌ها را برگردانيم.
وي گفت: 160 هزار كارتن گل كلم صادر كردم و افزايش كرايه حمل توسط كشتي و كانتينر مشكلات فراواني برايم ايجاد كرده است.
محمد دهقان يزدي صادركننده ديگر نيز به فارس گفت: اگر صادرات ميوه به اين شكل ادامه يابد از سال آينده سردخانه ميوه را براي نگهداري اسب تغيير كاربري مي‌دهد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن