تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798342804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تجمع مردم در ميدان فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گزارش تجمع مردم در ميدان فلسطين
سياست - همشهري آنلاين:
تجمع مردم تهران به نشانه انزجار از حملات رژيم صهيونيستي به غزه دوشنبه 9 دي با حضور مقامات كشوري و لشگري و اعضاي هيات دولت در ميدان فلسطين برگزار شد.

به گزارش ايسنا، مردم در اين تجمع بزرگ شعارهاي ضداستكباري نظير "مرگ بر امريكا"، "مرگ بر اسراييل"، "فلسطين فلسطين حمايتت مي‌كنيم"، "فلسطين فلسطين خدا نگهدار تو"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "الله اكبر"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه‌اي رهبر صاحب عزاست امروز"، "درود بر فلسطين"، "مرگ بر مرتجعين عرب"، "اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده"، سر دادند.

برخي از مردم حاضر در راهپيمايي نيز پلاكادهايي با مضامين ضداستكباري و با جملاتي از امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در دست داشتند.
تعدادي از مردم با در دست داشتن لنگه كفش به ياد اقدام خبرنگار عراقي در اين راهپيمايي شركت كرده بودند.

در اين تجمع هم‌چنين جمعي از شخصيت‌هاي لشگري و كشوري و اعضاي هيات دولت از جمله پرويز داوودي معاون اول رييس‌جمهور، غلامحسين الهام سخنگوي دولت، واعظ‌ زاده معاون علمي رييس‌جمهور، سردار سرتيپ مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سردار سرلشگر صفوي مشاور عالي مقام معظم رهبري، صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، زاهدي وزير علوم، منوچهر متكي وزير امور خارجه، سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ابوترابي‌فرد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران، واعظ جوادي رييس سازمان محيط زيست و تعدادي ديگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.

سخنراني صفار هرندي به نمايندگي از هيات دولت
صفار هرندي، وزير ارشاد اسلامي در سخناني در تجمع بزرگ امروز مردم تهران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و اعلام انزجار نسبت به حملات رژيم صهيونيستي به غزه با اشاره به آغاز عمليات گسترده‌ زميني و تدارك براي حملات بيشتر رژيم صهيونيستي به غزه تصريح كرد: اتفاقاتي كه در اين شرايط در اين شهر مي‌افتد و در كنار آن زنان و كودكان و مردم غزه خون‌هايشان بر زمين مي‌ريزد بهاي چيست؟ بهاي آزاد سازي سرزمين وداشتن حكومتي مستقل،‌ اما بالاتر از اين آنچه اتفاق مي‌افتد، بهاي آزادي همه‌ي سرزمين‌هاي اسلامي از فشار رژيم پليد صهيونيستي و اربابان‌شان است.

وي ادامه داد: مردم فلسطين بهاي رفع تهديد از كل سرزمين‌هاي اسلامي را مي‌پردازند امروز فلسطيني‌ها در غزه و سرزمين‌هاي اشغالي بهاي سرافزاري ملت اسلامي را مي‌پردازند، آنها طلايه‌داران عزمي بزرگ و انقلابي و اسلامي هستند.

صفارهرندي تصريح كرد: آيا نبايد از مجاهدان دفاع از اسلام حمايت كنيم؟ آيا بايد آنها را تنها بگذاريم؟ امروز شعارهاي ما از دفاع از مردم فلسطين در مقام عمل از سوي مردان غزه اعمال مي‌شود؛ در حالي كه سران كشورهاي عربي و اسلامي به همراه سردمداران كفر جام شراب‌شان را به هم مي‌زنند و قهقهه‌ي مستانه سر مي‌دهند. كساني كه مجوز حمله‌ي اخير را به رژيم صهيونيستي دادند نقاب اسلامي به چهره‌شان دارند مع الوصف نقاب عربي به چهره دارند.

وزير ارشاد اسلامي تصريح كرد: من فقط آنها را متهم نمي‌كنم، آنها از زمره‌ي قتله مردم فلسطين هستند كه در تمام دنيا پراكنده‌اند و اسراييل در راس آنها قرار دارد، اما هم‌پيمانان آنها فقط اين طور نيست كه از آرمان‌ صهيونيست‌ها دفاع كنند. كساني كه در برابر اسراييل دلهايشان لرزيده است و گاه در كشور خودمان هم نسخه‌هاي مسالمت‌جويانه با دشمنان اسلام و قرآن را مطرح مي كنند اينها هم شريك در جنايت هستند كه در حال اتفاق است.

وي ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي به عنوان بخشي از آحاد ملت مسلمان ايران به عنوان تابع و مقلد رهبر انقلاب اسلامي كه به تبع مردمي كه ثابت كردند دلهايشان با مردم فلسطين پيوند خورده است امروز در كنار شما هستند.

وي با اشاره به اقدامات دولت در حمايت از مردم غزه گفت: شب گذشته تصميمات جدي در هيات دولت براي كمك به مردم فلسطين اتخاذ شده است. از تصميم براي محاكمه‌ي سردمداران رژيم صهيونيستي كه بايد دادخواهيانمان را از تك تك آنها تنظيم و تثبيت كنيم تا در داداگاه عدل به مجازات برسند و نيز حمايت علني از مردم با ارسال كمك‌هاي بشردوستانه شكل گرفته است.

وي همچنين از ارسال دو محموله‌ي كمك‌هاي بشردوستانه از طريق دو هواپيما به سرزمين‌هاي اشغالي و غزه از طريق مسيرهاي هوايي و نيز حركت يك كشتي بزرگ حاوي كمك هاي ضروري براي مردم غزه خبر داد.
وي تاكيد كرد: بايد مشعل كينه عليه صهيونيست‌ها را در دل‌هايمان روشن نگه داريم.

تجمع‌كنندگان با شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل سخنان وزير ارشاد تاييد كردند.
پس از آن يكي از مداحان اهل بيت (ع) به مداحي و عزاداري پرداخت و تجمع كنندگان با سينه‌زني تحولات غزه را كه هم‌زمان با اولين روز دهه‌ي اول عاشورا رخ داده است عزاداري كردند و شعار حسين حسين و هيهات من الذله را سر دادند.

هم‌چنين صفارهرندي در حاشيه اين تجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دل ملت‌هاي اسلامي و مسلمان همراه مردم غزه و فلسطين است و جنايت هاي رژيم صهيونيستي را محكوم مي كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه تاثير اين راهپيمايي‌ها و برگزاري چنين مراسم‌هايي چيست؟ اظهار داشت: قطعا تاثير بسيار زيادي دارد؛ هم به لحاظ رواني و هم اين كه مردم در اين راهپيمايي ها شعور سياسي خود را به نمايش مي گذارند و در واقع عزمشان براي كمك به مردم فلسطين و محكوم كردن اين جنايت ها بيشتر مي شود.

تشكيل ستادي براي پي‌گيري مساله فلسطين از سوي دولت
معاون اول رييس‌جمهور نيز در حاشيه ايت تجمع از تشكيل ستادي براي پي‌گيري مساله فلسطين خبر داد.

پرويز داوودي با حضور در ميدان فلسطين و شركت در راهپيمايي ضدصهيونيستي مردم تهران، در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه روز يكشنبه هيات دولت نزديك به سه ساعت درباره وقايع اخير فلسطين صحبت و در نهايت هم قرار شد ستادي متشكل از برخي مسوولان و وزرا براي پي‌گيري مساله غزه و فلسطين تشكيل و رايزني‌هاي فرهنگي ما فعال‌تر شود.

وي هم‌چنين اظهار كرد: تصميم گرفته‌ايم نسبت به اين فاجعه عليه رژيم صهيونيستي شكايت كنيم و اين مساله را پي‌گيري خواهيم كرد تا در دادگاه انجام شود.
معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در غزه اظهار كرد: كشورهايي كه دم از حقوق بشر مي زدند با همراهي با رژيم صهيونيستي در واقع بر اين جنايات صحه گذاشتند و امروز با پررويي اين وقايع را نگاه مي‌كنند. امروز روسياهي غربي‌ها را كه ادعاي حقوق بشر دارند شاهد هستيم.

داوودي با بيان اين كه غزه فرزند اسلام است، افزود: اسلام هم مردم غزه را تنها نخواهد گذاشت و ما با آن‌ها همدردي و همراهي خواهيم كرد.

وي در ادامه به پيام روز يكشنبه مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: با پيامي كه ديروز مقام معظم رهبري دادند تكليف سنگيني بر دوش همه مردم و مسوولان اضافه شده است و بايد تلاش كنيم اين پيام را به گوش جهانيان برسانيم.

معاون رييس‌جمهور در پايان خاطرنشان كرد: با جرياني كه پس از انقلاب اسلامي در دنيا ايجاد شد اين‌ها ديگر نمي‌توانند بر جنايات خود سرپوش بگذارند و ما در جنگ 33 روزه هم نمونه اين مساله و شكست آن‌ها را ديديم.

از رژيم صهيونيستي به عنوان جنايتكار جنگي شكايت مي‌كنيم
سخنگوي هيات دولت اظهار كرد: ما همه تلاش‌هاي خود را براي فعال كردن عرصه سياسي براي حل مساله فلسطين به كار خواهيم بست.
غلامحسين الهام با حضور در ميدان فلسطين و شركت در راهپيمايي ضدصهيونيستي در جمع خبرنگاران افزود: در نظر داريم كه اقدامي حقوقي در اين زمينه انجام دهيم و از رژيم صهيونيستي به عنوان يك جنايتكار جنگي شكايت كنيم تا در دادگاهي كه حقوقدانان اصلي آن آحاد مردم و افكار عمومي هستند محاكمه شوند.

وي در ادامه گفت: از يك سو در دنيا مسايلي مانند حقوق بشر بر روي كاغذ نوشته مي‌شود و از سوي ديگر ما شاهد جنايات غزه هستيم. از كشورهايي كه با اسرائيل هستند و از استكبار انتظاري نيست؛ بلكه انتظار از كشورهاي اسلامي است و از كشورهايي است كه مدعي حقوق بشر هستند.

رژيم صهيونيستي نگران ايجاد حزب‌الله ثاني در غزه و مردم فلسطين است
وزير دفاع صبح امروز در حاشيه تجمع بزرگ مردم تهران عليه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه اظهار داشت: رژيم صهيونيستي نگران ايجاد حزب الله ثاني در غزه و مردم فلسطين است.

سردار سرتيپ مصطفي محمد نجار، وزير دفاع در پاسخ به سوالي درباره علت اصلي جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين گفت: علت اصلي اين جنايات خوي وحشي گري رژيم صهيونيستي است كه زياده‌خواه است و به زور آمده سرزمين مردم فلسطين را اشغال كرده و در حال حاضر دچار ضعف و زبوني شديدي در داخل خود شده است.

وي گفت: يك روز اسرائيل دم از ايجاد سرزمين نيل تا فرات مي‌زد، ولي امروز دور تا دور خود ديوار بتوني كشيده و از داخل غزه بيرون رفته است.

نجار ادامه داد: رژيم صهيونيستي نگران است حزب الله ثاني از سوي حماس و مردم فلسطين ايجاد شود و ضعف و زبوني كه به آن مبتلا است باعث شده كه اين رژيم دچار مشكل روحي شود و جنايات خود عليه مردم مظلوم فلسطين را تشديد كند.

وي با اشاره به حمايت‌هاي كشورهايي چون آمريكا و جورج بوش از جنايات رژيم صهيونيستي گفت: آنها در آخر كار خود يك جنايت جديد را خلق مي كنند و كارنامه خود را با يك سياهي پايان مي دهند.

نجار با اشاره به اين كه مردم جهان هوشيار و آگاهند و متوجه اين جنايات هستند اظهار داشت: امروز خيزش مردم مسلمان در سراسر كشورهاي جهان رو به رشد و فزوني است و ملت‌هاي مسلمان اين جنايت‌ها را تحمل نمي‌كنند.

وي با اشاره به خيزش ملت‌هاي اسلامي و مسلمانان عليه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و با تاكيد بر اين كه اين خيزش ادامه خواهد داشت گفت: ما احساس مي‌كنيم آخر كار اسرائيل است و حمله كنوني اسرائيل به كودكان و زنان و غير نظاميان بيانگر اين است كه مقدمات اضمحلال و از بين رفتن رژيم صهيونيستي است.

وزير دفاع هم چنين در مورد سكوت دولت‌هاي عربي گفت: به هر صورت ملت‌ها و مردم، آگاه و هوشيار هستند و اين سكوت را فراموش نمي‌كنند و هر چه قدر كه به جلو مي رويم نقاب از چهره واقعي روساي عربي كه دارند از اين جنايت حمايت مي‌كنند برداشته مي‌شود و ديگر پايگاهي در بين مردم ندارند.

وي گفت: حركت اصلي از آن مردم است و اكنون ثابت شده حركت‌ها توسط مردم صورت مي‌گيرد و به حمدالله امروز شعور جهاني بسيار بالا رفته است و مردم اين مسايل را مي فهمند و رسانه‌ها نيز اين مسايل را به اطلاع مردم مي‌رسانند و مردم در سراسر دنيا در لحظه‌ اين تحولات و جنايت‌ها را پيگيري مي كنند و قلوب تمام مردم آزادي‌خواه با ملت فلسطين است.

نجار در پاسخ به اين سوال كه شما به عنوان يك نظامي آيا فكر مي كنيد اسرائيل با اقداماتي كه انجام داده و سلاح‌هايي كه به كار برده و فرستادن 60 فروند جنگنده به غزه مي‌تواند به خواسته هايش برسد؟ گفت: شما جنگ 33 روزه لبنان را ديديد. در اين جنگ اوج تكنولوژي رژيم صهيونيستي و آمريكا را مشاهده كرديد و آنها اوج تكنولوژي خود را به صحنه آوردند؛ ولي ديديد كه با اين تكنولوژي به نتيجه‌اي جز شكست نرسيدند و در واقع اين عقده دروني رژيم صهيونيستي است كه اين گونه بروز كرده است.

وي ادامه داد: من در اين راهپيمايي به عنوان يك بسيجي همراه مردم حضور پيدا كرده‌ام.
وزير دفاع هم چنين در پاسخ به اين سوال كه پيام ديروز مقام معظم رهبري و صحبت‌هاي سيد حسن نصر الله چه تاثيري بر روي كشورهاي اسلامي و عرب مي گذارد گفت: معلوم است؛ رهبر ما رهبر جهان اسلام است و ملت‌هاي مسلمان در سراسر دنيا به فرمايشات ايشان گوش مي‌دهند و با عمق جانشان اين پيام را درك مي كنند و در پيام رهبري بحث از تكليف انساني است.

وي هم‌چنين گفت: سيد حسن نصرالله نيز يك قهرمان است و يك رهبر عربي اسلامي است كه محبوب دل‌هاي مسلمانان و آزادي خواهان است و مطمئنا اين صحبت ها و پيام‌ها تاثير زيادي بر روي ملت هاي عربي و اسلامي خواهد داشت.

رژيم صهيونيستي در حمله به غزه با شكست روبرو مي‌شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: احتمال مي‌دهم همان‌طور كه رژيم اشغال‌گر فلسطين در حمله نظامي به لبنان با شكست مواجه شد، در حمله به نوار غزه هم با شكست مواجه شود.

سردار سرلشگر جعفري با حضور در ميدان فلسطين و شركت در راهپيمايي مردمي عليه رژيم صهيونيستي در جمع خبرنگاران به جنايات اخير اسرائيل در غزه اشاره كرد و افزود: به نظر مي‌رسد فاجعه وحشتناكي كه در غزه به وقوع پيوسته، يك توطئه مشترك بين رژيم صهيونيستي و آمريكا و برخي كشورهاي عربي منطقه باشد.

وي اضافه كرد: در آستانه تحول در دولت آمريكا و تشكيل دولت صهيونيستي، اين توطئه براي انهدام و كشتار 5 / 1 ميليون مسلمان آن منطقه صورت گرفته است.

فرمانده كل سپاه درباره راههاي مقابله ملت‌ها با جنايات رژيم صهيونيستي نيز اظهار كرد: همه ملت‌هاي اسلامي مي‌توانند به دولت‌هاي خود فشار بياورند كه سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي را ببندند و با اين تحريم‌ در برخي كشورهاي عربي و اسلامي به ويژه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با جنايات اين رژيم مقابله كنند.

جعفري افزود: راه دوم، تحريم كالاهاي اسرائيلي و آمريكايي به عنوان يك واكنش و فشار اقتصادي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي است كه بايد به آن توجه شود.

وي انجام راهپيمايي‌هاي مردمي را راه ديگري براي مقابله با رژيم صهيونيستي دانست و اظهار كرد: راهپيمايي‌هاي بزرگ و تحت فشار قرار دادن دولت‌هاي عربي و اسلامي، براي اين كه از طريق فشار سياسي به آمريكا اين كشتار را متوقف كنند، راه حل ديگري است.
وي ادامه داد: فشار به دولت مصر براي بازگشايي گذرگاه رفح و رسيدن كمك‌هاي مردمي به فلسطين و انتقال مجروحان فلسطيني نيز از ساز و كارهايي است كه دولت‌هاي اسلامي مي‌توانند براي حمايت عملي از ملت فلسطين انجام دهند.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان از ملت‌هاي مسلمان براي برپايي تظاهرات ضدصهيونيستي تقدير كرد و گفت: از ملت مسلمان ايران نيز تشكر مي‌كنم كه امروز با راهپيمايي سراسري و ميليوني خود حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام كردند.

همان مقاومت لبنان در فلسطين تبلور يافته است
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: همزماني فاجعه‌ غزه با ماه محرم، ايام شهادت امام حسين (ع) پيام‌آور پيروزي مجدد خون بر شمشير در اين مقطع از تاريخ در سرزمين‌هاي اشغالي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن ابوترابي‌فرد در سخنراني در تجمع بزرگ مردم تهران در اعتراض به حمله‌ي رژيم صهيونيستي به غزه و كشتار مردم بي‌دفاع اظهار داشت: بيش از نيم قرن است كه با توطئه‌ي نظام سلطه به سركردگي آمريكاي جنايتكار، رژيم نامشروع صهيونيستي در ميان جهان اسلام شكل گرفته است.

وي با بيان اين‌كه متاسفانه حركات جدي در مقابله با اين رژيم در منطقه شكل نگرفته است و در مقابل، رژيم صهيونيستي توانست بستر افزايش قدرت سياسي نظامي خود را بيشتر فراهم كند، افزود: از نقاط مختلف جهان صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي اسكان داده شدند و جايي را براي مردم مسلمان و اعراب خداپرست و نيز پيروان ساير اديان تنگ نمودند. اسراييل با حملاتي كه در سال‌هاي گذشته به سرزمين‌هاي اشغالي داشت توانست صحراي سينا را فتح كند، بلندي‌هاي جولان را اشغال كند و با اعلام آتش‌بس به سمت اقتدار روزافزونش پيش رود.

ابوترابي‌فرد گفت: رژيم صهيونيستي در انتظار دست يافتن به آب‌هاي گرم خليج فارس و گسترش اقتدار خود در منطقه است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين‌كه اين رژيم هيچ مانعي تاكنون بر سر زياده‌خواهي‌اش در جهان اسلام نداشته است، گفت: مقامات اسراييلي در برخي ملاقات‌هايشان مطرح مي‌كردند كه ما براي جنگ با لبنان ما گروه‌هاي موسيقي خود را مي‌فرستيم؛ چرا كه در برابر خود مانعي نمي‌بينيم كه نياز به فشنگ، اسلحه و يا موشك باشد. اما امروز فرياد انديشه‌ي الهي و اسلامي بر سر اين رژيم بلند است. امروز نه تنها در سرزمين‌هاي اشغالي و ديار مقاومت و پيروزي، لبنان قهرمان، بلكه در سراسر نقاط دنيا اسلام به يك ايده و آرمان واحد تبديل شده است.

وي افزود: اگر امروز نظام جمهوري اسلامي در جهان اسلام نماد آزادي‌خواهي، اعتبار و منزلت است، به تفكر عزتمند، رهبري آگاهانه و مدبرانه و مواضع روشن رييس‌جمهور در برابر اسراييل غاصب بازمي‌گردد. امروز ايران ام‌القراي جهان اسلام است و منافع جهان اسلام در قلب مردم ايران مي‌تپد.

ابوترابي‌فرد با تاكيد بر اين‌كه حمله‌ي رژيم صهيونيستي به غزه نشانه‌ي اقتدار و پيروزي اين رژيم نيست، تصريح كرد: اسراييل روزهايي بود كه موشك‌هايش را روانه‌ي ديگر سرزمين‌هاي اسلامي و عربي مي‌كرد اما امروز هواپيماهاي جنگي‌اش را به غزه و يا لبنان مي‌فرستد و ديگر توانايي اين‌ را كه با كشورهاي منطقه رو در رو شود ندارد. آن‌چه در غزه اتفاق افتاده است بهترين گواه براي اين مساله است. امروز اسراييل از درون احساس ضعف و نااميدي و شكست مي‌كند و اين احساس براي مردم اين رژيم بيش از گذشته است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم غزه و سرزمين‌هاي اشغالي بعد از آن‌كه جريان انقلابي حماس در غزه پيروز شد راه مبارزه‌ي همه‌جانبه تا سكوت رژيم اسراييل را انتخاب كردند. مردم غزه پس از تهديدها و فشارها و تنگناها، بر همان پيمان استوار خويش ثابت‌قدمند. شايد فكر مي‌كردند اگر حماس قدرت سياسي را از دست بدهد و تحت فشار دو گازانبر يعني سران خودفروخته‌ي عرب و اسراييل به زانو در بيايد مي‌توانند از موضع سازش با او برخورد كنند. اما امروز اين پيام را مردم غزه به اين كشورها و دنيا مي‌دهند كه عزم خود را بر ادامه‌ي مسيري كه انتخاب كرده‌اند تا اركان رژيم صهيونيستي را متزلزل سازند، استوارند.

وي گفت: پرچمدار اين حركت، تجربه و افتخارآفريني نيروهاي مقاومت لبنان است كه براي اولين بار چهره‌ي سياه اسراييل را به مردم دنيا نشان داد و نيروهاي زرهي اين رژيم در مقابل عزم استوار مقاومت مجبور به عقب‌نشيني شدند.

ابوترابي‌فرد تاكيد كرد: كشورهاي عربي – اسلامي بدانند ملت ايران در 30 سال گذشته هم‌چنان به آرمان‌هاي الهي خويش نسبت به آزادي سرزمين فلسطين از چنگال صهيونيسم غاصب مي‌انديش و از تمام ظرفيت و توان خويش براي اين هدف بهره خواهد گرفت.
وي با اشاره به سكوت كشورهاي عربي نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي گفت: اين تجاوز غيرانساني، هماهنگ با موافقت تعدادي از سران خودفروخته‌ي عرب كه نام اسلام را يدك مي‌كشند شكل گرفته است. رسانه‌هاي مختلف اخباري را مبني بر درخواست سران برخي كشورهاي عرب خودفروخته مبني بر اين‌كه به اسراييل اجازه داده‌اند تا راه را به غزه نگشايد منتشر كردند.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اما آنها دير از خواب بيدار شده‌اند. امروز در قلب سرزمين‌هاي اشغالي همان مقاومتي كه در لبنان شكل گرفته است، در فلسطين تبلور يافته است.

ابوترابي‌فرد با بيان اين‌كه نظام سلطه هر از گاهي براي استمرار خود به سرزمين‌هاي مختلف هجوم مي‌برد و در اين ميان گاهي به افغانستان، گاهي به عراق و امروز به غزه، گفت: نظام سلطه امروز منفور جهان اسلام است و ايران اسلامي با شعار «مرگ بر آمريكا» انزجار خود را از آن (نظام سلطه) اعلام مي‌كند.

سخنان ابوترابي‌فرد از سوي تجمع‌كنندگان با شعار «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسراييل» مورد تاييد قرار گرفت.

مقاومت پاسخ دندان‌شكني به تجاوزات رژيم صهيونيستي خواهد داد
معاون فرهنگي حماس در تهران گفت: ملت‌ها و كشورهاي عربي و اسلامي امروز دو وظيفه دارند؛ اول توقف كشتار و دوم شكستن محاصره‌ي غزه، همچنين ملت‌ها بايد به تظاهراتشان عليه اين كشتار ادامه دهند.

ابوسرور، معاون فرهنگي حماس در تهران در سخناني در تجمع بزرگ امروز مردم تهران كه در ميدان فلسطين برگزار شد گفت: رژيم خون‌آشام صهيونيستي روز شنبه حملاتش را به غزه عملي ساخت و تا الان بيش از 300 فلسطيني و ده‌ها زن و كودك را به خاك و خون كشيده و به تخريب اماكن دولت حماس دست زده است.

وي با بيان اينكه اين حملات براي ما غيرمنتظره نبود گفت:‌ بيش از 60 سال است كه مردم فلسطين با اين حملات دست و پنجه نرم مي‌كنند و يكي دو سال اخير كه ملت فلسطين خواست با انتخاب حماس به هدفش نزديك شود رنج‌هاي زيادي را متحمل شده است.
ابوسرور گفت: اكنون جنگ با رژيم صهيونيستي بر سر لقمه‌ي نان نيست بلكه جنگ بر سر موجوديتي نامشروع است. ما سعي داريم حق حيات، آزادي و عزت خود را اعاده كنيم و سرزمين مقدس فلسطين و ديگر مناطق از وجود اين رژيم پاك كنيم.

معاون فرهنگي حماس در تهران ادامه داد: مدت‌ها قبل ايده‌ي حمله را رژيم صهيونيستي بر سر مي‌پروراند و نيروي مقاومت در جهت مديريت جنگ و از موضع اقتدار ، تفاهم و آرام سازي را پذيرفت، اما آنها فكر كردند موافقت حماس با آتش‌بس از موضع ضعف است و از عمل به شروط توافق سر باز زدند و حمايت‌هاي بين المللي و فشارهاي اقتصادي نظامي ظالمانه‌اي را اعمال كردند تا نيروهاي مقاومت را به آتش‌بس مجاني و برداشتن پرچم سفيد وادار كنند، اما جنبش حماس حاضر به امضاي آتش‌بس ننگين نشد. بلكه اين جنبش با كمك خداوند و حمايت مردم و مقاومت ساير كشورهاي عربي و اسلامي با تهديد آتش‌بس مخالفت كرد.
در اين هنگام تجمع كنندگان با شعار مرگ بر اسراييل حمايت خود را از سخنان ابوسرور اعلام كردند.

معاون فرهنگي حماس در تهران در ادامه تصريح كرد:‌ اين حملات نتايج معلومي دارد كه باعث افزايش توان و پايداري حماس مي‌شود و بار ديگر مقاومت پاسخ دندان‌شكني را به اين تجاوزات خواهد داد.

وي گفت:‌ اسراييل و مزدوران آن بايد بدانند كه پست‌تر از آن هستند كه با اين جنايت بتوانند مقاومت را بشكنند و همه‌ي طرح‌هاي آنها با شكست مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: خون مردم فلسطين حول رسيدن آنها به قدرت نخواهد بود و روياهاي آنها محقق نخواهد شد، آنها با ريختن خون مردم به دنبال برگ برنده‌اي براي پيروزي در انتخابات‌شان هستند. شايد دشمن بتواند جنگ را آغاز كند و خون بريزد اما قطعا پايان جنگ به دست اين رژيم نخواهد بود. اين نيروهاي مقاومت هستند كه پايان جنگ را مشخص مي‌كنند. ديديد كه مقاومت چگونه آنها را با خفت در جنگ 33 روزه از لبنان خارج كرد.

ابوسرور ادامه داد: زماني كه ملت فلسطين حماس را برگزيد اين روزها را پيش‌بيني مي‌كرد و مي‌دانست كه حماس خوشايند اسراييل ، آمريكا و دست‌نشانده‌هاي آنها در منطقه نخواهد بود.

وي با طرح اين سوال كه چرا اين اتفاق افتاد و اسراييل به غزه حمله كرد گفت: اگر سكوت شرم‌آور و توطئه‌ي سازش‌كاران در منطقه نبود اسراييل جرات دست زدن به اين جنايات را نداشت. آنچه غيرقابل باور بود اين است كه هم‌كيشان شريك دشمن‌مان بودند. وزير خارجه‌ي اسراييل در يك پايتخت عربي از حمله به غزه خبر مي‌دهد كه اين مساله شرم‌آورتر از خود حمله است.

وي گفت:‌ بعضي از كشورها كه بقاي خود را در بقاي اسراييل مي‌دانند بدانند كه قبل از آنكه فرصت از دست برود به آغوش ملت‌هايشان بازگردند.

ابوسرور ادامه داد: آيا جلوگيري از ارسال كمك‌هاي بشردوستانه از سوي كشورهاي مختلف و سازمان‌هاي بين‌المللي يك اتفاق ساده است؟ آيا دست دادن رييس الازهر با شيمون پرز يك اتفاق ساده است؟

وي تصريح كرد: حمله‌ي اخير توطئه‌اي براي حذف مقاومت بود.
وي ادامه د اد: امروز كشورهاي عربي به جاي ادامه‌ي سكوت مرگبار حماس را مسوول اين اتفاقات مي‌دانند؛ امت اسلامي به كجا رسيده ‌است كه عده‌اي خود فروخته بر مقدورات آنها حاكم شده‌اند.

وي با انتقاد شديد از اظهارات وزير خارجه‌ي مصر مبني بر اينكه ايران نقش منفي در سرزمين‌هاي اشغالي ايفا مي‌كند گفت: آيا شما كه اجازه نمي‌دهيد محموله‌ي شيرخشك به غزه وارد شود نقش منفي داريد يا ايران كه رهبري آن به شدت جنايات اشغالگران را محكوم مي‌كند؟

وي تصريح كرد: مصر، اردن و عربستان و كشورهاي ديگر موضع ايران را اتخاذ كنند و اگر نمي‌توانند مثل رهبر ايران حضرت آيت الله خامنه‌اي در حمايت از مردم غزه پيام دهند و اقدامات مفيدي را انجام دهند، حداقل سكوت كنند. اين در حالي است كه دل ملت‌هاي اين كشورها از دست اقدامات آنها خون است.

معاون فرهنگي دفتر حماس در تهران تصريح كرد: هرگز وضعيت نوار غزه تغيير نخواهد كرد، بلكه اين وضعيت كرانه‌ي باختري است كه بايد تغيير كند. با رقم خوردن انتفاضه‌ي سوم.
وي خطاب به سازمان‌هاي بين‌المللي و شوراي امنيت گفت: هولوكاست اخير غزه لكه‌ي ننگ ديگري بر پيشاني اين سازمان‌ها و نيز سازمان ملل است ما از سازمان‌هاي حقوق بشر و نهادهاي بين المللي مي‌خواهيم اگر مي‌خواهند مورد نفرين ملت‌ها نباشند دست از حمايت اسراييل بردارند.

وي گفت: ملت‌ها و كشورهاي عربي و اسلامي امروز دو وظيفه دارند؛ اول توقف كشتار و دوم شكستن محاصره‌ي غزه، همچنين ملت‌ها بايد به تظاهراتشان عليه اين كشتار ادامه دهند.

وي همچنين در پايان تصريح كرد:‌ امروز كشتي‌هاي ايراني حامل كمك‌هاي بشردوستانه به مردم غزه به سمت اين شهر حركت كرده‌اند.

صدور بيانيه در حمايت از مردم غزه
در تجمع بزرگ ضدصهيونيستي ملت ايران در حمايت از دفاع مقدس مردم غزه و محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي بيانيه‌اي صادر شد.

متن كامل اين بيانيه به شرح زير است: «در طليعه ماه محرم، ماه پاسداشت حماسه عاشورا و ايام سوگ و ماتم سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و 72 آذرخش عاشورايي، مرثيه فلسطين و روضه فرزندان مظلوم غزه رنگ عاشورايي يافته است.
پيام قاطع و دردمندانه ولي امر مسلمين جهان و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي، درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم بي‌دفاع غزه و فراخوان مجاهدان فلسطين و مومنان دنياي اسلام و چه بسا آزادي خواهان و حق‌طلبان جامعه بشري براي دفاع از زنان و كودكان و مردمان تحت محاصره و تجاوز اين سرزمين، نهضت فراگيري را در جهان اسلام به ويژه در جاي جاي ميهن اسلامي‌مان برپا ساخته است.

جنايات رژيم سفاك و غاصب اسراييل كه با تشديد حملات وحشيانه هوايي و چه بسا تجاوزات قريب الوقوع زميني، دور جديدي از ظلم و ستم عليه مسلمانان فلسطين را شكل داده است، بيش از هر چيز ديگري بيانگر استيصال و ناتواني و شكست اين رژيم خون آشام در برابر مقاومت اسلامي و انتقاضه مقدس فلسطينيان بوده و اراده شيطاني دولت منفور و جعلي صهيونيستي براي خلق يك فاجعه عظيم انساني و نسل كشي گسترده در اراضي اشغالي را در معرض وجدان‌هاي بيدار و خفته قرار داده است.

در چنين شرايطي كه مسلمانان مظلوم غزه در ايام محرم الحرام به مسلخ مصنوع دست حاميان دروغين حقوق بشر و قربانگاه غفلت و خيانت برخي سران كشورهاي عربي، اسلامي برده مي شوند و فرياد مظلوميت و غربت خاندان پيامبر اعظم (ص) در عاشوراي سال 61 هجري قمري در فضاي عالم طنين‌انداز شده و روح و جان هر عاشق و شيفته حسين بن علي (ع) را به سوي خود فرا مي خواند بر همه عاشورايان زمان است تا در لبيك به حكم تاريخي مقام معظم رهبري در مقابله با كفار حربي و ايجاد جبهه متحد اسلامي و فراگير سازي دفاع مقدس و مشروع عليه صهيونيست‌ها جنايتكار، به همراهي و حمايت از آرمان فلسطين و مردم غزه بپاخيزند و در اين لحظه سرشار از اندوه و غم، سرنوشت انتفاضه و فرجام شوم اشغالگران را رقم زنند.

اينك وقت آن رسيده است كه سران خائن و ساش‌كار برخي دولت‌هاي عربي كه بر خلاف احكام الهي و قرآني و اراده ملت‌هاي مسلمان خود،‌دست در دست دژخيمان صهيونيست‌ و حاميان جنايتكار خود در كاخ سفيد و تعدادي از روساي دولت‌هاي غربي ، در پايمال ساختن حقوق ملت فلسطين خود را شريك ساخته‌اند، از خواب غفلت و مرگباري كه آتش دوزخ الهي و قهر و كينه انقلابي مسلمانان جهان را در واقعيت آنان، تعبير خواهند ساخت بيدار شده و به وظيفه خطير و تاريخي خود در اين آزمون بزرگ عمل نمايند.

دوران سكوت و چشم بستن بر حقايق آشكار و غم انگيزي كه بر فلسطين گذشته و هم اينك درغزه بر مردم بي‌دفاع آن روا داشته مي شود ، گذشته است.

امروز غزه عرصه دفاع از اسلام و پيروان آيين پيامبر اعظم(ص) است امروز غزه نماد غيرت، شرف وبيداري مسلمانان است روزي كه انتظار است كشورهاي عربي و اسلامي، به ويژه مصر با گشايش گذرگاه رفح و گسيل امكانات و تجهيزات مورد نياز حيات و مقاومت اسلامي مردم غزه، سرنوشت ننگين جنايتكاران صهيونيست‌ را تعيين كنند.

دفاع مقدسي كه مرحله نوين آن آغاز شده و بي‌ترديد با تشكيل جبهه متحد جهان اسلام در برابر رژيم جنايت پيشه صهيونيستي و حضور عملي و عيني مجامع اسلامي و عربي و اقشار وگروه‌هاي مختلف بلاد اسلامي، چنان ضربه مهلكي بر پيكر نحيف و رو به زوال رژيم نامشروع و سرطاني اسراييل وارد خواهد ساخت كه كابوس شكست خفت بار آنان در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان را براي آنان زنده خواهد ساخت و خود را در آستانه سرافكندگي و ناتواني مجدد خواهند يافت.»
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن