تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798785862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*تجمع ‌اعتراض‌آميز دانشگاهيان دانشگاه تهران در محكوميت جنايات غزه* - غزه شده كربلا،‌ شيعه به غيرت بيا - مسلمان به پا خيز غزه در انتظار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *تجمع ‌اعتراض‌آميز دانشگاهيان دانشگاه تهران در محكوميت جنايات غزه* - غزه شده كربلا،‌ شيعه به غيرت بيا - مسلمان به پا خيز غزه در انتظار است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

تجمع‌اعتراض‌آميز و راهپيمايي دانشگاهيان دانشگاه تهران در راستاي اعلام انزجار از جنايات و نسل‌كشي‌هاي رژيم صهيونيستي و همدردي با مردم مظلوم غزه، ظهر امروز(دوشنبه) در اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، راهپيمايي دانشگاهيان دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر از مقابل دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران آغاز شد.

در اين تجمع و راهپيمايي كه با حضور فرهاد رهبر، رييس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، دانشجويان، استادان، كاركنان، روساي دانشكده‌ها و پرديس‌ها، معاونان و مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برگزار شد، تجمع‌كنندگان در حالي كه بياناتي از مقام معظم رهبري درباره غزه و پيام روز گذشته ايشان را در دست داشتند پس از حركت از دانشكده حقوق، از مقابل مسجد دانشگاه، دانشكده پزشكي، دانشكده فني، تالار علامه اميني، دانشكده ادبيات، دانشكده هنرهاي زيبا عبور كردند و در مقابل در اصلي دانشگاه تهران جمع شدند.

اين تجمع‌كنندگان در ابتداي راهپيمايي در حالي كه سينه مي‌زدند نوحه‌ " آمد حسين مظلوم، در كربلا واويلاست" را سر دادند.

اين تجمع‌كنندگان همچنين شعار مي‌دادند "نداي هر بسيجي مرگ بر اسرائيل"، "نداي رهبر ما مرگ بر اسرائيل"، "نداي مردم ما مرگ بر اسرائيل"، "پيام خون شهدا مرگ بر اسرائيل"، "پيام هر بسيجي مرگ بر اسرائيل"، "شعار هر بسيجي مرگ بر اسرائيل"،‌ "شعار هر سپاهي مرگ بر اسرائيل، "حرف رييس دولت مرگ بر اسرائيل"،‌ "حرف رييس مجلس مرگ بر اسرائيل"،‌ "شعار هر دانشجو مرگ بر اسرائيل"،‌ "شعار هر ايراني مرگ بر اسرائيل".

در حين عبور اين تجمع‌كنندگان از مقابل مسجد دانشگاه تهران سرودهايي در رابطه با فلسطين از اين مسجد پخش مي‌شد. تجمع‌كنندگان در عين راهپيمايي همچنين شعار مي‌دادند "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد"، "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسرائيل"، ‌" مرگ بر سازشكار"، "دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد"، "غزه شده كربلا،‌ شيعه به غيرت بيا"،‌" غزه شده فلسطين چرا نشستيد مسلمين"،‌ "هيهات من‌الذله"،‌ "اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده"،‌"مرگ بر صهيونيزم"‌،‌"الله اكبر"،‌ "مرگ بر مرتجعين عرب"‌، "يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مسلمان به پا خيز غزه در انتظار است".

در اين هنگام تجمع‌كنندگان با خروج از در اصلي دانشگاه تهران در مقابل اين دانشگاه تجمع كردند.

به گزارش ايسنا، تجمع‌كنندگان در مقابل در اصلي دانشگاه شعارهايي همچون "مرگ بر اسرائيل"،‌"مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر سازشكار"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست" را سر مي‌دادند.

در اين هنگام پس از سخنراني مجري برنامه، نماينده‌اي از بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران بيانيه‌ اين تشكل را در رابطه با فجايع غزه قرائت كرد. در خلال قرائت اين بيانيه دانشگاهيان دانشگاه تهران نيز شعارهايي همچون "مرگ بر منافق" و تكبير سر دادند.

در ادامه ابوسرور، مسوول فرهنگي جنبش حماس در ايران گفت: اكنون شيرزنان و كودكان غزه با اين همه محنت و رنج و مشكلات به ادامه راه‌شان پافشاري مي‌كنند.

وي افزود: شنبه گذشته رژيم صهيونيستي تهديداتش مبني بر حمله به غزه را عملي كرد و نقاب خود را براي چندمين بار برداشت و چهره‌ي خبيث، شيطاني و گرگ‌صفتش را نمايان كرد.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي از ماه‌ها پيش ايده حمله به غزه را در سر مي‌پرواند، گفت: چند ماه پيش حماس از موضع قدرت و اقتدار با آرام‌سازي موافقت كرد، اما دولت صهيونيست تصور مي‌كرد كه حماس حاضر است آتش‌بس را دوباره تمديد كند اين در حالي است كه جنبش حماس و گروه‌هاي ديگر به خوبي فهميدند كه نبايد زير آتش‌بس بروند؛ چرا كه در همان دوران آرام‌سازي نيز تحريم‌ها به قوت خود باقي مانده بود.

ابوسرور با بيان اينكه آنچه در غزه مي‌گذرد لكه‌ي ننگي بر پيشاني حقوق بشر و سازمان به اصطلاح امنيت ملي و حكومت‌هاي اسلامي و عرب كه سكوت اختيار كرده‌اند، ‌است، افزود: حماس اعلام مي‌كند همانطور كه اسمايل هنيه گفت شايد رژيم اشغالگر قدس بتواند شمار زيادي از فلسطينيان را به خاك و خون كشد اما نمي‌تواند عزم و اراده آهنين ملت را در هم بشكند.

در اين هنگام دانشگاهيان دانشگاه تهران تكيبر گفتند.

مسوول فرهنگي جنبش حماس ادامه داد: دولت اشغالگر اسرائيل شايد آغازگر جنگ باشد اما آنچنان كه در لبنان ديديم هرگز نمي‌تواند پايان جنگ را مشخص كند. نيروهاي مجاهد و رزمنده در فلسطين پايان جنگ را اعلام مي‌كنند و به اميد خدا پيروزي با فلسطينيان است.

وي از همه مردم خواستار شد كه به اعتراضات خود ادامه دهند تا اهداف مسلمانان غزه؛ يعني توقف جنايات در قدس شريف و شكستن محاصره در غزه صورت گيرد.

ابوسرور ادامه داد: فرياد اعتراضات شما به ملت فلسطين و مردم غزه خواهد رسيد و كاخ اسرائيلي‌ها را به لرزه درمي‌آورد.

وي خطاب به حكومت‌هاي عربي نيز گفت: ‌ما به اين حكومت‌ها اعلام مي‌كنيم كه بستن گذرگاه رفح لكه‌ ننگي در تاريخ آن‌ها‌ست.

به گزارش ايسنا، تجمع كنندگان در واكنش به اين سخنان تكبير سر دادند.

ابوسرور افزود: در صورتي كه گذرگاه رفح همچنان بسته بماند حكومت‌هاي عربي شريك جرم آنچه در غزه رخ مي‌دهد، هستند. بنابراين ما خطاب به آن‌ها مي‌گوييم كه اكنون فرصت باقي مانده را از دست ندهند و به آغوش ملت‌هاي خود بازگردند و محاصره غزه را بشكنند.

در اين هنگام و پس از سخنان ابوسرور، تجمع‌كنندگان پرچم اردن و مصر را آتش زدند كه همه در واكنش به اين حركت فرياد "الله اكبر" سر دادند. سپس تجمع‌كنندگان شعار دادند "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مهدي صاحب‌زمان صاحب عزاست امروز"، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست" و سينه‌زني كردند.

سپس يكي از ذاكرين اهل بيت به مديحه‌سرايي پرداخت كه تجمع كنندگان و دانشجويان در حين اين مديحه‌سرايي سينه مي‌زدند.

در ادامه اين تجمع و راهپيمايي نظري به نمايندگي از جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران بيانيه اين تشكل را در اعتراض به فجايع غزه قرائت كرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه بشارتي از استادان دانشگاه تهران سروده‌اش را در رابطه با غزه خواند و پس از آن بيانيه مشترك كانون انديشه و بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران قرائت شد.

پس از قرائت اين بيانيه يكي از تجمع‌كنندگان گفت: از كساني كه شعار "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد" و يا "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند" را سر مي‌دهند و فرياد كربلا مي‌گويند، مي‌پرسم كه چقدر بر روي حرف خود ايستاده‌ايد، كربلا اكنون غزه و فرات نيز همين رود اردن است. يزيديان اسرائيلي‌ها هستند كه مردم بي‌گناه غزه را قتل‌عام مي‌كنند.

اين دانشجو ادامه داد: امام حسين (ع) آگاه و ظلم‌ستيز بود، ايشان با 72 نفر قيام كرد. امروز ما 70 ميليون مسلمان هستيم پس بايد ما نيز قيام كنيم. بنده در اينجا علاوه بر دادن يك جفت گوشواره‌ام به مردم غزه براي حضور در غزه و جنگيدن در كنار برادران و خواهران خود اعلام آمادگي مي‌كنم.

وي با بيان اينكه امروز ديگر تجمع، كمك نقدي و محكوم كردن به تنهايي راهگشاي مردم بي‌گناه غزه نيست، گفت: دانشجوي مسلمان جوان بايد به ياري غزه برود؛ تا نابودي اسرائيل در نوار غزه رخ دهد. جوانان دانشگاه بايد امروز به كربلاي 1430 بروند تا همه مردم دنيا بدانند اين ملت غفلت نمي‌كند و به درد انساني مبتلاست كه اگر حتي تمام دنيا و سازمان بي‌كفايت ملل بخواهد سكوت كند در اين راه مي‌ماند و تنها مانعش عدم اجازه رهبر معظم انقلاب است.

در واكنش به اين سخنان همه شعار دادند "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد"، سپس پس از اعلام اين موضوع كه قرار است دانشجويان بسيجي دانشگاه شهيد بهشتي فردا ظهر در اين دانشگاه و در اعتراض به فجايع غزه تجمع كنند، دانشگاهيان دانشگاه تهران در ادامه تجمع خود به سمت مسجد دانشگاه تهران حركت كردند.

اين دانشگاهيان در راهپيمايي‌شان شعارهايي همچون "غزه شده كربلا مهدي بيا مهدي بيا"‌، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، الموت لاسرائيل، الموت لاآمريكا"، "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند"، آمريكا در چه فكريه ايران پر از بسيجيه" را سر دادند.

سپس اين تجمع‌كنندگان در مقابل مسجد دانشگاه تهران ايستاده و در حالي كه سينه مي‌زدند اين نوحه را مبني بر اينكه "يا حسين گفتن مردن خوش است، جان خود را به دست او سپردن خوش است" مي‌خواندند.

در پايان اين راهپيمايي و تجمع سرود كجائيد اي شهيدان خدايي خوانده شد و بعد از قرائت فاتحه و صلوات اين تجمع به پايان رسيد.

به گزارش ايسنا، در اين تجمع پلاكاردهايي در دست دانشگاهيان دانشگاه تهران با اين مضامين وجود داشت

"كل يوم عاشورا، ‌كل ارض كربلا"، " وا مظلوما مرگ بر اسرائيل"، " باي ذنب قتلت"، " اي دنيا ننگ بر تو باد و بر دوستي تو"،‌ "تجاوز به فلسطين محكوم است"، "تجمع ضدبشري در غزه محكوم است"، "مصر خيانت نكن راه رفح را باز كن"، "هل من ناصر؟" "زمان انتفاضه سوم فرا رسيده است"، "يا صاحب الزمان اجرك الله"، "خيبر خيبر يا صهيون جيش محمد غالبون".

همچنين تصاويري از شهيد عماد مغنيه و پرچم حزب‌الله لبنان، كودكان و شهداي فلسطين و غزه و همچنين بياناتي از مقام معظم رهبري و امام(ره) در رابطه با فلسطين نيز در دست تجمع‌كنندگان وجود داشت.

همچنين تصاويري از بوش و ملك عبدالله نيز در دست تجمع‌كنندگان وجود داشت كه روي آن نوشته شده بود، "ملك عبدالشيطان آل سعود، شريك قتل اطفال غزه".

در روبروي در اصلي دانشگاه نيز پلاكاردها و تصاويري از شهدا و كودكان فلسطين و غزه و همچنين بيانات امام(ره) و مقام معظم رهبري در رابطه با فلسطين و غزه و بيانيه‌ي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران نيز بر روي نرده‌هاي در اصلي اين دانشگاه قرار داشت.

همچنين بيانيه‌اي جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران نيز به همراه نشريه‌ي رستاك كانون انديشه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اين تجمع توزيع شد.

به گزارش ايسنا، ستاد برگزاري اين تجمع شامل تشكل‌هاي بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي دانشجويان، بسيج اساتيد، جامعه اسلامي دانشجويان، جهاد دانشگاهي، معاونت دانشجويي و فرهنگي و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن