تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798723248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم رونمايي از مينياتور صورت گرفت توصيه هاي جديد رئيس جمهوري به خودروسازان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در مراسم رونمايي از مينياتور صورت گرفت توصيه هاي جديد رئيس جمهوري به خودروسازان
عليرضا بهداد

«غصه يي در دل من است، يك ماه است مي خواهم بگويم اما فرصتي پيش نيامده. از آقاي بذرپاش خواهشي دارم، يك ماه پيش دختري رفت مسابقات جهاني كاراته، كارش خوب بود، اما آن دختر را از مسابقات محروم كردند. آقاي بذرپاش خواهشم اين است اولين مينياتور را به آن دختر بدهيد.» درست وقتي رئيس جمهوري پرده حريري «مينياتور» را برداشت ناگهان از لابه لاي جمعيت فشرده عكاسان و فيلمبرداران گريخت تا خود را براي لحظاتي به تريبون برساند و جرقه يي را كه به ذهنش خطور كرده بود در قالب اين جملات بگويد. البته احمدي نژاد قبل از اينكه چهره مينياتور را ببيند از مديران عامل دو شركت ايران خودرو و سايپا خواست تا در ساخت خودروهاي خود قدري هنر به خرج دهند و خودروهايي را به توليد برسانند كه زيبا باشند اما وقتي كه پرده مينياتور را برداشت، گفت؛ اين خودرو انصافاً زيباست. رئيس جمهوري اگرچه در سالن اجلاس سران به ضيافت سايپا آمده بود اما انگار اخبار همايش نفت و دموكراسي را كه سيد محمد خاتمي و ياران او در تالاري ديگر برپا كرده بودند دنبال مي كرد. احمدي نژاد در آغاز سخنراني خود ملت ايران را به يك نهال كهنسال تشبيه كرد كه در طول هزاران سال تمدن درخشاني را ايجاد كرده اند و امروز به تواني رسيده اند كه سفينه و ماهواره مي سازند و نرم افزار كارآمد و پيچيده را به طراحي مي رسانند و اين گونه نتيجه گيري كرد كه بايد قدر خودمان، فرهنگمان و انديشه هايمان را بدانيم. سپس گريزي به مدعيان بزرگ قدرت زد و افول آنها را نويد داد. «ايراني ها در حالي به افتخارآفريني خود ادامه مي دهند كه در دنيا شاهد افول مدعيان بزرگ و كساني هستيم كه طي ده ها سال با طراحي ساز و كارهاي يك جانبه و ظالمانه منافع ملت ها را برده اند. اگرچه افول اين قدرت ها ملت ها را به زحمت مي اندازد كه ما هم از به زحمت افتادن ملت ها ناراحتيم اما باعث مي شود با سرنگون شدن اين كشورهاي توسعه طلب، ضدبشري و ضد انساني فرصتي استثنايي براي تعالي انسان ها به وجود آيد.» وقتي جمله احمدي نژاد درباره قدرت هاي بزرگ به پايان رسيد، با نگاهي به خودروي ساخت سايپا، آن را به ميوه يي تشبيه كرد و گفت؛ اين خودرو يكي از ميوه هاي خودباوري و همت هاي بلند است. او البته چند توصيه نيز به خودروسازها كرد. «خودروسازان با حفظ رقابت ها از توان يكديگر استفاده كنند و سرمايه گذاري شان به سمتي برود و خودروهايي بسازند كه مصرف انرژي پاييني داشته باشد. همچنين مركز تست خودرويي در داخل كشور بسازند كه خودروها را ديگر در خارج كشور تست نكنند.» وي همچنين خواست خودروهايي در داخل كشور به توليد برسد كه در جنگل، دريا، كوير و كوهستان بتواند كارايي داشته باشد. وي قبل از اين نيز توصيه كرده بود خودروساز هاي ايراني با برنامه ريزي تا 10 سال آينده اولين خودروساز جهان شوند.

خواص قرص ويتامين از زبان محرابيان

اما وزير صنايع و معادن اين مراسم را فرصتي يافت تا هم از رئيس جمهوري بخواهد در طرح تحول اقتصادي با ملاحظه بيشتري يارانه انرژي بخش صنعت و معدن كشور را كم كند و هم بگويد دولت هاي قبل انرژي ارزان را همچون يك قرص ويتامين به خورد صنايع داده اند تا به صورتي كاذب در بازارهاي جهاني رقابت پذير جلوه داده شوند. وي در ادامه با اشاره به اينكه با روي كار آمدن دولت نهم صنعت خودرو برنامه هاي بزرگي را به اجرا رسانده است، گفت اگر انرژي با قيمت منطقي تر را به صنايع بفروشيم آنگاه رقابت ها شفاف تر خواهد شد چرا كه انرژي ارزان رقابت شفاف را از صنايع گرفته است. بنابراين اگر طرح تحول اقتصادي به خوبي اجرا شود و اين قرص ويتامين را از صنايع بگيريم مي توانيم رقابت پذيري واقعي را در صنايع عملي كنيم.

رتبه هفدهم اقتصاد دنيا را داريم

مديرعامل سايپا در ابتداي اين مراسم وقتي كه محمود احمدي نژاد را رو در روي خود ديد فرصت را مغتنم شمرد تا گريزي به آمارهاي اقتصادي بزند. «كشورمان امروز رتبه هفدهم اقتصادي را به خود اختصاص داده و در رده شانزدهمين خودروسازان جهان قرار گرفته است. من هميشه به همكارانم مي گويم نگاه كنيد به اينكه چند كشور پس از ما قرار گرفته اند تا متوجه شويد كه از 180 كشور جهان جلو هستيم.» بذرپاش در معرفي مينياتور گفت؛ «هنوز عده يي ابعاد اين پروژه را نمي فهمند. اين پروژه را مقايسه كنيد با برخي از خودروهاي داخل و خارج تا بدانيد چه كار بزرگي صورت گرفته است.» مديرعامل سايپا در حالي اين سخنان را مي گفت كه منوچهر منطقي مديرعامل ايران خودرو پيش از رونمايي مينياتور به شوخي به خبرنگاران گفته بود؛ «حالا بگذاريد پرده برداري شود ببينيم چه چيزي ساخته اند.» بذرپاش افزود؛ اگر نگوييم بزرگ ترين، بايد گفت مينياتور يكي از بزرگ ترين دستاوردهاي صنعت و معدن كشور است كه ما را به جمع خودروسازان جهاني مي برد و البته اين خودرو سه ميليون و 500 هزارمين خودرويي است كه در كل فعاليت سايپا به توليد رسيده است. مديرعامل سايپا سهم خودرو در توليد ناخالص داخلي را حدود چهار درصد اعلام كرد و گفت؛ هزينه طراحي مينياتور 120 ميليارد تومان بوده كه انبوه سازي آن در كارخانه سايپا شهرستان كاشان صورت خواهد گرفت. وي در حاشيه اين مراسم قيمت اين خودرو را زير 9 ميليون تومان اعلام كرد و گفت؛ پيش فروش مينياتور به زودي آغاز مي شود و اين خودرو از شهريورماه سال آينده به مشتريان تحويل داده خواهد شد. چرا كه قصد داريم آن را جايگزين پرايد كنيم. بذرپاش دليل انتخاب نام «مينياتور» براي اين خودرو را زيبايي ظاهر آن دانست و گفت توليد اين خودرو در سال آينده به 15 هزار دستگاه مي رسد كه براساس برنامه ريزي انجام شده ميزان توليد آن طي سه سال آينده به 200 هزار دستگاه در سال خواهد رسيد كه 20 درصد آن صادر مي شود.

واكنش به گزارش اعتماد

اما مديرعامل سايپا در واكنش به گزارش اعتماد مبني بر همكاري چند كشور در طراحي و ساخت خودرو ملي سايپا در جمع خبرنگاران گفت؛ كار ساخت خودرو توسط كارشناسان و صنعتگران ايراني انجام شده و فقط از مشاوران خارجي در توليد استفاده كرده ايم. اين خودرو در ابتدا با موتور گازسوز توليد مي شود و تا 6 ماه آينده موتور پايه گازسوز را روي آن نصب مي كنيم.

پيدا و پنهان مينياتور

برنامه ريزي براي ساخت مينياتور با كد « S81» در اواخر سال 1379 در شركت سايپا آغاز شد. اين خودرو كه در كلاس B ساخته شده داراي موتوري با حجم 1500 سي سي و مصرف بنزين هفت ليتر در يكصد كيلومتر است. موتور مينياتور 80 اسب بخار قدرت ايجاد مي كند كه اين قدرت نسبت به پرايد حدود 17 اسب بيشتر است. بهره گيري از پلت فورم ريو و پرايد در ساخت مينياتور بي اثر نبوده به همين خاطر برخي از قطعات به كار گرفته شده در اين خودرو با الهام از قطعات خودرو كره يي ريو و پرايد كار گذاشته شده است.

در حاشيه

?برخورد نامناسب روابط عمومي سايپا با خبرنگاراني كه از سوي رياست جمهوري به اين مراسم دعوت شده بودند باعث شد تا برخي از آنها مراسم را ترك كرده و برخي ديگر فرصت حضور در سالن را نداشته باشند.

?روابط عمومي سايپا به رغم دعوت رسمي، از ورود خبرنگار اعتماد، اعتماد ملي و مديرمسوول هفته نامه دنياي خودرو جلوگيري كرد.روزنامه اعتماد اين گزارش را با توجه به وظيفه خبررساني و به احترام حضور رئيس جمهوري در مراسم تهيه و عرضه كرد.

? حسين رضازاده و هادي ساعي به عنوان نماد قهرمانان ملي در اين مراسم حضور يافتند تا به كمك احمدي نژاد از مينياتور پره برداري كنند.

?حضور برخي از مهمانان خارجي در سالن اين شائبه را به وجود آورد كه آنها همان طراحان و سازندگان مينياتور هستند.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن