تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 28 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799910105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك پايگاه اينترنتي انگليسي:اوباما با بحران هاي خارجي بيشماري روبروست / لزوم تغيير رويكرد آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك پايگاه اينترنتي انگليسي:اوباما با بحران هاي خارجي بيشماري روبروست / لزوم تغيير رويكرد آمريكا
يك پايگاه انگليسي نوشت: وقايع خونين اخير در شهر بمبئي هند و بطور كلي تروريسم در جهان شايد تنها يكي از مشكلات فرا روي دولت جديد آمريكا باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر، پايگاه اطلاع رساني "كانترپانچ" در انگليس با اشاره به واقعه بمبئي نوشت: تروريسم اخير تبعات سياسي نيز دربرداشته است كه شايد از استعفاي وزير كشور هند فراتر برود. شايد يكي از آنها تاثير منفي بر انتخابات عمومي سال 2009 هند باشد. شايد هند شاهد يك سري خشونت ها بين مسيحيان و هندوهاي افراطي از يكسو و مسلمانان ازسوي ديگر هم باشد كه مي تواند از پيامدهاي وقايع خونين بمبئي باشد. هند با همسايه قديمي اش يعني پاكستان مناقشات و اختلاف نظرهايي داشته است. حملات شهر بمبئي باعث شده است تا روابط اين دو همسايه تا حدي دچار تنش شود.

البته باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا اولويت را رسيدگي به اقتصاد آمريكا اعلام كرده و مي خواهد در آغاز كار خود درماه ژانويه سال 2009 به آن بپردازد. وقايع اخير در هند او را با چالش بزرگ ديگري مواجه كرده است. بهبود وضعيت در عراق ديگر دليل قانع كننده اي براي كاهش سطح نيروهاي آمريكايي درخاورميانه و تمركز بيشتر بربازسازي اقتصادي آمريكا و رسيدگي به اوضاع افغانستان نيست .

واقعيت آن است كه بحران هاي متعددي در فلسطين، عراق، افغانستان، پاكستان و هند و حتي فراتر از مرزهاي هند بروز كرده است. راه حل هايي كه دولت بوش به عنوان بخشي از جنگ با تروريسم دراين مناطق جهان بكار برده بود اوضاع را وخيم تر كرده است. اشتباهات بوش باعث شده بسياري از مردم جهان از دولت وي رو برگردانند.

اين حس قوي دردل ساكنان خاورميانه و جنوب آسيا پديدار شده كه خشونتها ريشه دربي عدالتي ها و شرمساري ها و از خودبيگانگي ها داشته است. وقتي وضعيت به بي ثباتي كشيده مي شود بحرانهاي ناحيه اي بهم مرتبط و به فاجعه اي مبدل مي شوند. زنجيره وقايع درسالهاي اخير نشان داده كه بسياري از مشكلات بهم مربوط مي شوند و يك معضل عمده را ايجاد مي كنند.

درنوار غزه يك و نيم ميليون فلسطيني درمحاصره قراردارند و با كمبود مواد غذايي و سوخت و دارو مواجه اند. وضعيت ساكنان غزه آنها را به ياس و نااميدي كشانده است و مردم مايوس ممكن است دست به هر كاري بزنند. بايد به وضعيت اين عده رسيدگي كرد تا به مرحله اي نرسند كه كنترل آنها ديگر غيرممكن شود .

ازميان برداشتن مشكلات در خاورميانه و جنوب آسيا و درغرب نياز به همكاري و تلاش مشترك آمريكا، روسيه و كشورهاي منطقه اي دارد. سوريه، ايران، تركيه، مصر، عربستان، پاكستان، هند و چين از جمله كشورهايي هستند كه مي توانند درحل اين مشكلات نقشي را ايفاء كنند.

زمان آن فرا رسيده است كه آمريكا محدوديت هايي را براي اسرائيل تحميل كند. اوباما گفته است كه مشتاق مذاكره با ايران است. در افغانستان و پاكستان نيز آمريكا بايد مذاكراتي توام با احتياط با طالبان آغاز نمايد. اسرائيل هم بايد با سوريه به گفتگو بپردازد. با درنظر گرفتن تحولات سياسي درنوار غزه امتناع از مذاكره با حماس بي معناست. پس از حل مشكل فلسطين مي توان به ساير مسائل پرداخت. بررسي تحولات عراق پس از خروج نظاميان آمريكايي از آن كشور، همكاري با ايران براي از ميان برداشتن مشكلات درعراق و افغانستان امري حياتي است .

اما به هر ميزان دولت آمريكا به سمت افراط گرايي و تندروي كشيده شود شانس موفقيت در اين راه يعني كسب حمايت تهران از تلاشهاي صلح آميز درعراق و افغانستان هم كمتر مي شود. از سوي ديگر همكاري با سوريه نيز براي پيشبرد روند صلح درخاورميانه و پيشرفت درروند سياسي در لبنان امري اجتناب ناپذير بشمار مي آيد.

بحران در مثلثي كه سه كشور افغانستان ، پاكستان و هند را شامل مي شود داراي جنبه هاي مشترك و مشخصي است. طالبان گروهي است بومي درنواحي مرزي پاكستان و افغانستان كه محو آن بسادگي امكان پذير نيست. اما اگر آمريكا براي بررسي عقايد و نظرات متخصصان و تحليلگران منطقه اي از خود تمايل نشان دهد و شرايط موجود نيز به نحو مطلوبي تغيير كند مي توان اميد به تاثير گذاري بر طالبان داشت. تقريبا سه دهه است كه آمريكا خود را به شدت درافغانستان و پاكستان درگير كرده. آمريكا تاكنون در جنگ عليه طالبان و القاعده نقشي كليدي را در اين دو كشور داشته است ولي امروز واشنگتن نيازمند تغيير اين رويه است و بايد به جاي شركت درجنگ، درايجاد ثبات و بازسازي پاكستان و افغانستان نقشي ايفاء كند.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن