تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808231241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از علائم ایمنی ساختمان را جدی بگیرید!


واضح آرشیو وب فارسی::

ایمنی در محیط هایی که افراد حضور دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. ساختمان ها نیز یکی از محیط هایی هستند که نیاز است همواره امن و مطمئن باشند تا جان افراد ساکن در آن حفظ شود. هم چنین ساختمان های مسکونی و تجاری باید امنیت را برای اموال افراد حاضر در ساختمان ها نیز حفظ کنند. علائم ایمنی سریع ترین، ساده ترین و مهم ترین روش برای افزایش سطح ایمنی در ساختمان ها است.


علائم ایمنی

تابلوهای ایمنی معمولا در فواصل و در فضاهای مختلف یک ساختمان نصب می شوند و هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند. برخی از این علائم ایمنی نشان دهنده محل تجهیزات آتش نشانی و ایمنی هستند. هم چنین تابلوهای ایمنی خروج اضطراری نیز برای نشان دادن مسیرهای ایمن در هنگام خطر در ساختمان ها ضروری است. با کمک برخی علائم ایمنی نیز می توان به راحتی افراد ناآگاه را از خطرهای موجود در محل مطلع کرد و ایمنی را افزایش داد. 

همانطور که متوجه شدید اهمیت استفاده از علائم ایمنی در محیط های عمومی مثل ساختمان ها زیاد است. حال در ادامه قصد داریم انواع علائم ایمنی و آتش نشانی را معرفی کنیم. هم چنین برای سفارش و خرید علائم ایمنی با کیفیت و استاندارد می توانید از خدمات شرکت برسام نیز استفاده کنید.

انواع علائم ایمنی ساختمان

این روزها که بازار ساخت و ساز و صنعت ساختمانی در ایران داغ شده است استفاده از تابلو ایمنی برای معرفی و شناساندن خطرات بسیار مهم شده است. از آنجایی که در بسیاری از ساختمانها اعم از مسکونی و تجاری به دلیل انجام فعالیت های گروهی گوناگون افراد بسیاری تجمع می کنند و از طرفی هم به خاطر ناآگاهی و بی توجهی آنان نسبت به محیطی که در آن فعالیت دارند ممکن است یک سری حوادث و اتفاقات آنان را تهدید نماید. در چنین شرایطی وجود علائم ایمنی و آتشنشانی نیاز است تا بتوان از بروز اتفاقات احتمالی جلوگیری کرد.

علائم و تابلوهای ایمنی به عنوان ابزار ارتباط و آگاهی بخشی ایمنی استفاده می شوند. آنها به ارسال پیام ها، دستورالعمل ها و هشدارهای واضح بدون استفاده از کلمات زیاد کمک می کنند. تابلوها و علائم ایمنی به طور سریع افراد را از خطرات بالقوه آگاه می کنند.

استفاده از نمادهای بصری، علائم و نشانه های ایمنی، خطر حوادث را کاهش می دهد و باعث ایجاد آگاهی در مورد خطرات موجود در محل می شود.  سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) مجموعه ‌ای از استانداردهای بین ‌المللی نماد ایمنی معروف به ISO 7010 را ایجاد کرده است. این استانداردها راهنمایی‌ هایی را در مورد طراحی، رنگ و شکل نمادهای ایمنی ارائه می ‌کنند که برای هشدار در مورد خطرات، نشان دادن اقدامات اجباری و شناسایی تجهیزات اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. ISO 7010 در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

علائم و نمادهای ایمنی استاندارد شده با تصاویر، پیکتوگرام ها (تصویرنگاشت ها)، اَشکال، کلمات، عبارات، جملات یا عبارات مشخص می شوند. هر شکل معنای متفاوتی را منتقل می‌کند و هر رنگ نشان‌دهنده نوع احتیاط است که در آن طبقه ‌بندی شده است. در ادامه چهار نوع اصلی از نمادهای ایمنی و معانی آنها توضیح می دهیم:

1) علائم ایمنی بازدارنده

علامت بازدارنده (Prohibition sign) از جمله علائم ایمنی است که دستور ممنوعیت یک فعالیت را نشان می ‌دهد. هدف آن جلوگیری از رفتاری است که نه تنها برای یک فرد، بلکه برای منطقه و سایر ساکنان آن نیز خطرات بالقوه ایجاد می کند. این مدل تابلو گاهی اوقات می تواند فقط دستورات مستقیم برای فعالیت های ممنوع را نشان می دهد. این علائم می توانند با ایجاد هشدار اولیه از بروز اتفاقات بعدی جلوگیری کنند. به عنوان مثال در یک محیط که خطر برافروختن آتش در اثر حرارت است، با استفاده از این علائم می توان از شروع آتش جلوگیری کرد تا نیازی به ادوات آتش نشانی مانند کپسول آتش نشانی نداشته باشید.


علائم ایمنی بازدارنده

این علائم با یک نوار قرمز دایره ای با یک خط مورب که از چپ به راست در زاویه 45 درجه پایین می آید مشخص می شود.

2) علائم ایمنی هشدار دهنده

علائم هشدار دهنده (Warning signs) همان طور که از نام آن پیداست، نمادهایی هستند که هشدارها را اعلام می کنند و افراد را از وجود خطرات یا ریسک ها در یک منطقه آگاه می کنند. این خطرات ممکن است در ابتدا آشکار نباشند، بنابراین استفاده از این نوع علائم کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که توجه افراد در آن منطقه به خطرها جلب می شود.

با توجه به اینکه تنوع تابلوها و علائم ایمنی هشدار دهنده متفاوت می باشد، اما ویژگی های مشترک این نماد یک نوار زرد یا کهربایی به شکل مثلث و متن سیاه است که مشخص می کند چرا این علامت خطرناک است.

3) علائم ایمنی الزام آور

تابلو ایمنی الزام آور (Mandatory sign) نمادی است که دستور یک اقدام خاص را برای کمک به رعایت الزامات قانونی مربوط به محیط خاص را می دهد. هدف آن محافظت از افراد در برابر خطراتی است که ممکن است در صورت نادیده گرفتن این دستورات ایجاد شود و معمولاً در مناطق صنعتی که در آن اقدامات احتیاطی خاصی لازم است استفاده می شود. لازم است در محیط های صنعتی و کارگاهی حتما از این علائم استفاده شود.

این نشانه ها معمولاً دارای شکل دایره ای با زمینه آبی و پیکتوگرام سفید هستند. نمونه‌هایی از این موارد مناطقی با الزامات کلاه ایمنی و عینک محافظ هستند.


علائم اضطراری

4) علائم ایمنی اضطراری

علائم اضطراری (Emergency signs) یکی از رایج ترین انواع تابلوها و علائم ایمنی هستند که به طور کلی استفاده می شوند و به راحتی قابل درک هستند. اینها نمادهایی هستند که خروجی ها و درهای اضطراری، مسیرهای فرار و علائمی را نشان می دهند که به کمک های اولیه یا تجهیزات اضطراری هدایت می شوند. این علائم محل تجهیزات ایمنی را مشخص می کنند تا در سریع ترین زمان در اختیار افراد قرار گیرد.

این نشانه ها با اشکال مستطیلی یا مربعی، زمینه سبز و پیکتوگرام سفید مشخص می شوند. رایج‌ ترین نمونه‌ های این موارد، خروجی‌ های آتش‌نشانی و سایر مسیرهای فرعی هستند که برای مواقع اضطراری استفاده می‌شوند.

با بکارگیری هر یک از این علائم در محیط های خطر می توان بخش زیادی از ایمنی در فضای ساختمان را تامین کرد. لازم است این علائم به تعداد و فواصل مشخص در تمامی قسمت های ساختمان نصب شوند تا افراد را از خطر مطلع کنند. استفاده از علائم و تابلوهای ایمنی می تواند به طور چشمگیری از شروع حریق و آتش سوزی در ساختمان جلوگیری کند.


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن