تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808202786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ سی دی چیست و چگونه انجام می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی::


چاپ سی دی

 

چاپ روی سی دی به مرحله ای اشاره دارد که در آن برچسب و تصاویر مربوط به محتوای سی دی بر روی سطح بالای دیسک چاپ می‌ شود. این برچسب‌ ها و تصاویر می‌توانند شامل نام برنامه، عنوان موسیقی، لوگوی شرکت، تصاویر هنری و سایر اطلاعات مرتبط با محتوای سی دی باشند.

چاپ روی سی دی می‌ تواند به صورت چاپ افست یا چاپ دیجیتال انجام شود. در چاپ افست، تصاویر و برچسب ‌ها با استفاده از پوششی به نام CMYK بر روی سطح سفید دیسک چاپ می ‌شوند. این روش چاپ توانایی چاپ تصاویر دقیق و رنگارنگ را فراهم می‌کند.

انواع روش های چاپ عکس روی سی دی

برای چاپ عکس روی سی دی می توان از چندین روش استفاده کرد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. مهم‌ ترین روش‌ های چاپ عکس روی سی دی عبارت است از:

  • چاپ مستقیم روی سی دی: در این روش، عکس مورد نظر مستقیما روی سطح سی دی چاپ می ‌شود. این روش امکان استفاده از طرح ‌ها و عکس‌ های پیچیده و متنوع را فراهم می ‌کند و کیفیت چاپ بالایی دارد.
  • استفاده از لیبل چاپی (چاپ روی لیبل): در این روش، عکس مورد نظر روی برچسب ‌های قابل چاپ؛ چاپ می‌ شود و سپس این برچسب ‌ها روی سی دی نصب می ‌شود. این روش نسبت به چاپ مستقیم معمولا ارزان‌ تر است اما امکان استفاده از طرح‌ های پیچیده و باکیفیت را محدود می ‌کند؛ همچنین کیفیت کار چندان بالا نخواهد بود و در واقع یک جسم اضافه هم به حجم سی دی اضافه می شود که باعث افزایش ضخامت دیسک شده و شاید درون درایو های نوری باعث شود سی دی به خوبی نچرخد. در هر حال این روش تقریبا کمتر استفاده می شود.
  • چاپ افست روی سی دی: چاپ سی دی به صورت افست یک فرآیند چاپ صنعتی است که برای تولید انبوه سی دی‌ ها استفاده می‌ شود. در این روش، همانطور که توضیح دادیم این روش برای تولید و فروش انبوه استفاده می شود و امکان چاپ در تعداد کم را ندارد و حتی اگر بشود، هزینه انجام آن غیرمعقول خواهد بود، هرچند در چاپ تعداد بالا هزینه آن کمتر خواهد بود. چاپ افست سی دی کیفیت مناسبی دارد، هزینه چاپ آن از چاپ دیجیتال در صورتی که تعداد انبوه بخواهید کمتر است.

مراحل چاپ عکس روی سی دی

  • آماده سازی عکس: اولین گام برای چاپ عکس روی سی دی، آماده سازی عکس در نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ است. در این مرحله، باید عکس را برش داده، رنگ ‌بندی کرده، تنظیمات و اصول لازم را انجام داد تا در نهایت از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. حذف اضافات، تنظیم نور و رنگ و افزودن متن یا لوگوی مورد نیاز از جمله مواردی هستند که در این مرحله باید انجام شود؛ این طرح باید متناسب با اندازه و فرمت سی دی باشد و عناصر طراحی شده روی آن باید به گونه ‌ای چیده شوند که در نهایت محصول نهایی زیبا و جذاب به نظر برسد؛ شما می توانید این تغییرات و تنظیمات را با مشاهده بخش راهنمای طراحی سی دی چاپ سینا اجرایی کنید.
  • تهیه سی دی خام مناسب: باید بدانید که برای چاپ سی دی احتیاج به سی دی خام مناسب چاپ دارید، اصطلاحا به این نوع دیسک "سی دی قابل چاپ یا سی دی پرینتیبل" گفته می شود.


سی دی های چاپ شده برای ارسال و بسته بندی

در واقع این سی دی ها تفاوت هایی با سی دی معمولی دارند، مهم ترین تفاوت آن؛ روی سی دی می باشد؛ سی دی های قابل چاپ یک روی سفید کاعذ مانند دارند؛ اما تفاوت فنی آن با کاغذ لیبل این هست که این سی دی ها ضخامت کمی دارند و روی سفید کاغذ باعث افزایش ضخامت سی دی نمی شود و مشکلات چاپ لیبل را ندارد. در واقع این بخش سفید رنگ مخصوص خود دیسک هست که اجازه می دهد روی آن به صورت مستقیم عملیات چاپ دیجیتال را انجام دهیم.

سی دی های غیرقابل چاپ؛ معمولا روی سطح سی دی دارای لوگوی شرکت تولید کننده یا اسپانسرینگ دارند که به ما اجازه نمی دهند طرح دلخواه خود را به صورت مستقیم روی آن چاپ کنیم.

  • فرآیند چاپ: پس از آماده ‌سازی طرح، مرحله نهایی چاپ عکس روی سی دی است. برای این کار، از دستگاه‌ های چاپگر(پرینتر) مخصوص سی دی استفاده می ‌شود. این چاپگرها(پرینترها) با استفاده از جوهرهای مخصوص و با دقت بالا عکس را بر روی سطح سی دی چاپ می‌ کنند. برای استفاده از این پرینترهای مخصوص می بایست یک تیم از کارمندان آموزش دیده استخدام شود تا بتوانند مراحل چاپ را به خوبی طی کنند؛ در هر مرحله از چاپ نیز سی دی های چاپ شده توسط اپراتور های بخش چاپ بررسی می شود تا کیفیت و رنگ آمیزی مناسبی از طرح داشته باشد؛ در باقی بخش ها نیز به همین صورت اپراتور ها باید تمام مراحل را به صورت شخصی زیرنظر داشته باشند تا کیفیت کار همیشه در سطح بالایی بماند.

مواد مورد نیاز برای چاپ عکس روی سی دی

برای چاپ روی سی دی، نیاز به مواد و ابزارهای مختلفی است. اولین چیزی که لازم است، سی دی های خام قابل چاپ است که می ‌خواهید روی آن ها عکس چاپ کنید. همچنین نیاز به یک دستگاه چاپگر یا پرینتر مخصوص چاپ سی دی دارید که بتواند عکس‌ ها را با کیفیت بالا و وضوح مطلوب روی سی دی چاپ کند.

علاوه بر این، شما به جوهر مخصوص چاپ روی سطح سی دی نیاز دارید که آبکش و مقاوم در برابر خش و خط باشد. همچنین دستگاه مخصوص طراحی گرافیکی مانند کامپیوترو نرم‌ افزار ویرایش تصاویر مانند فتوشاپ برای طراحی و آماده ‌سازی فایل‌ های مدنظر خود ضروری است. لازم است آموزش ‌های مربوط به چاپ روی سی دی را هم فرا بگیرید؛ که البته مجموعه چاپ سینا تمام آموزش های لازم جهت طراحی سی دی را در راهنمای چاپ سی دی برای شما تهیه کرده.

چاپ سی دی در تهران

اگر شما ساکن تهران، شهرهای صنعتی اطراف و یا روستاهای آن باشید؛ مطمئنا برای پیدا کردن یک مرکز یا چاپخانه چاپ و رایت سی دی با قیمت مناسب و منصفانه به مشکل خورده اید!

از طرفی؛ امکان دارد مراکز نزدیک شما از کیفیت و تخصص کافی برای چاپ محصولات یا پکیج های شما برخوردار نباشند، در این زمان چاره کار چیست؟

همانطور که قبل تر توضیح دادیم، مجموعه چاپ سینا یکی از مراکز چاپ و رایت سی دی در تهران است؛ اما حتی اگر در شهر و روستای دیگری هم باشید، می توانید با همان نرخ و تعرفه تهران، بدون افزودن کارمزد یا هزینه اضافه تری؛ سفارش خود را ثبت کنید؛ با توجه به اینکه تحویل سفارشات در مرکز چاپ سینا سریع انجام می شود، شما می توانید در شهر تهران کمتر از یک هفته سفارش خود را تحویل بگیرید! چطوری؟ اول وارد سایت چاپ سینا می شوید، پس از مشاهده تعرفه و قیمت های خدمات مدنظرتان، با مشاوران چاپ سینا تماس میگیرید و هر سوالی داشتید درباره سفارش خودتون میپرسید، در ادامه نیز سفارش خود را ثبت می کنید.

در نهایت وقتی سفارش شما آماده شود، بسته به نوع بار، حجم سفارش و البته درخواست شما؛ با تیپاکس، پست و یا باربری برای شما ارسال خواهد شد و کدپیگیری آن نیز به شما اعلام خواهد شد تا بتوانید مرسوله خود را به راحتی پیگیری کنید. اگر از باربری و یا پست پیشتاز استفاده کنید، از تهران تا شهرهای دیگر سفارش شما می تواند کمتر از 48 ساعت دریافت شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن