تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798623427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي بزرگداشت رودكي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برنامه‌هاي بزرگداشت رودكي اعلام شد
برنامه‌هاي بزرگداشت رودكي به مناسبت هزار و يكصد و پنجاهمين سال تولد پدر شعر پارسي اعلام شد. همايش جهاني بزرگداشت و نكوداشت رودكي، از يكم دي آغاز و سوم دي ماه در شهر مقدس مشهد پايان خواهد يافت.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري، مسئول ستاد تبليغات اين سازمان، با بيان اين مطلب افزود: برگزاري همايش رودكي در سطح جهاني، بر پايه توافقات صورت گرفته ميان روساي جمهور ايران و افغانستان و تاجيكستان بوده كه در اين راستا، ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها از سوي سازمان ميراث فرهنگي مامور برگزاري آن شده است.
"محمدحسين برزين" با اشاره به ميهمانان همايش بين‌المللي نكوداشت رودكي، گفت: در اين همايش محققان و پژوهشگران بيش از 27 كشور جهان به تجليل اين شاعر ايراني خواهند پرداخت. همچنين 54 مقام ديپلماتيك نيز در همايش رودكي حضور دارند.
برزين در ادامه با اشاره به اجراي برنامه‌هاي ويژه در اين همايش اظهار داشت: ويژه برنامه‌هاي همايش نيز در چند بخش تقسيم‌بندي شده‌اند.
نخست آنكه مراسم شب يلدا به عنوان يك آيين ملي با حضور همه مدعوين از 27 كشور جهان در كاخ موزه سعدآباد برگزار خواهد شد.
دومين برنامه مربوط به برگزاري نمايشگاه تخصصي از كتاب‌ها، پايان نامه‌ها و نسخ خطي مفاخر ايران از جمله رودكي در حاشيه همايش بوده و سومين ويژه برنامه نيز اجراي گروه‌هاي موسيقي ايراني و تاجيكي در كنار سخنراني‌ها و برنامه‌هاي همايش خواهد بود.
مسئول برگزاري نخستين همايش بين‌المللي بزرگداشت رودكي، تاكيد كرد: برنامه‌هاي دو روز نخست همايش رودكي در تهران و تالار وحدت اجرا خواهند شد، اما روز سوم براي برگزاري آيين پاياني، مهمانان عازم مشهد مقدس خواهند شد تا با جاذبه‌هاي اين استان كه آستان قدس رضوي همچون نگيني در آن خودنمايي مي‌كند، آشنا شوند.
برزين، با اشاره به بين‌المللي بودن همايش رودكي و جايگاه رفيع اين شاعر در ادبيات ايران، خاطرنشان كرد: براي نخستين بار، ديوان اشعار رودكي كه با خط زيباي استاد روشن كتابت شده، در اين همايش رونمايي خواهد شد.
همچنين 23 عنوان كتاب از قبيل ياد يار مهربان، ديوان اشعار رودكي، شرح قصيده نونيه، كتاب شناسي رودكي كه درباره زندگي رودكي از سوي انتشاراتي چون بنياد رودكي، موسسه فرهنگي اكو، فرهنگسراي فردوسي مشهد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به چاپ رسيده‌اند، در اين همايش به رودكي شناسان و دوستداران ادبيات ايران ارايه خواهند شد.
وي افزود: بنا به اعلام دبيرخانه همايش، تاكنون 250 مقاله به اين همايش ارسال شده كه در مجموع 60 مقاله متعلق به پژوهشگراني از 27 كشور جهان از جمله تاجيكستان، افغانستان، ازبكستان، روسيه، هندوستان، پاكستان، تركيه، قزاقستان، اردن، فرانسه، سوريه، چين، ارمنستان، لبنان، گرجستان، آلمان، هلند، استراليا، قرقيزستان، آذربايجان، سوئد، ايتاليا، عراق، كانادا، مراكش، مصر و بلغارستان بوده و بقيه مربوط به پژوهشگران داخلي است.
برزين با اشاره به برگزاري مراسم نكوداشت از سوي سازمان ميراث فرهنگي براي مفاخر ايراني افزود: برگزاري نكوداشت مفاخر ايراني از سوي سازمان با هدف پاسداشت ميراث معنوي و معرفي بزرگان ايران فرهنگي كه بخش اعظمي از كشورهاي همسايه فعلي ايران را در بر مي‌گيرد، انجام مي‌شود. به همين دليل براي بزرگاني چون فردوسي، شيخ بهايي، سنايي غزنوي، امام محمد غزالي، ابن سينا، پروين اعتصامي، رشيد‌الدين فضل‌الله همداني و خواجه نصيرالدين طوسي نيز در آينده نزديك مراسم نكوداشتي از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برگزار خواهد شد.
وي افزود: همايش مفاخر ده‌گانه ايران از جمله رودكي، با همكاري و مشاركت دستگاه‌ هاي فرهنگي، دانشگاهي و اجرايي از قبيل استانداري خراسان رضوي، سازمان‌هاي استاني ميراث فرهنگي و گردشگري، بنياد رودكي، شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي، پژوهشكده ادبيات و پژوهشگاه علوم انساني، كميته ملي يونسكو، اكادمي علوم تاجيكستان، فرهنگستان زبان و ادب فارسي، سفارت ايران و تاجيكستان برگزار شده و اميدواريم با تجربه‌اي كه از برگزاري همايش رودكي به دست مي‌آيد، شاهد حضور پررنگ‌تر اين ارگان‌ها در همايش‌هاي آتي باشيم.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن