تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798687487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهره‌هاي واقعي و غيرواقعي بلاگرها در وبلاگ


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه فن آوری اطلاعات ایران: چهره‌هاي واقعي و غيرواقعي بلاگرها در وبلاگ
اگر بين وبلاگ‌هاي فارسي پرسه بزنيد و آن‌ها را باهم مقايسه كنيد، از موارد مشابهي كه به دست مي‌آوريد، فقدان چهره مدير وبلاگ هم به چشم مي‌خورد. قريب به اتفاق بلاگرها ترجيح مي‌دهند چهره‌اي از خود به نمايش نگذارند و حتي خيلي‌هاشون از مشخص كردن جنسيت، محل زندگي، شغل و اسم واقعي پرهيز مي‌كنند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،ازسايت ايسنا، نويسنده وبلاگ "پنجره چوبي" ‌به نشاني http://amir365.blogfa.com نوشته است: وبلاگ حالتي آرماني از زندگي و شخصيت آدم‌هاست، يك شروع مجدد، يك فرصت استثنايي براي يك نمايش سمبليك از خود. مي‌شود از خود حقيقي عبور كرد و به خود آرماني رسيد، نه اينكه واقعا برسيم به اون نقطه آرماني، بلكه خودمون رو در نوك اون قله نشون بديم، در حالي كه هنوز از كوهپايه هم بالاتر نيومديم! حتي در برخي موارد به قيمت زيرپا گذاشتن صداقت در حالي كه داعيه صداقت هم داشته باشي و چهره نويسنده قسمتي از واقعيت زندگي اوست كه با مطلوب آرماني ترسيم شده در فضاي سايبر منافات دارد.
دليل ديگري هم هست به نام عدم اعتماد به‌نفس. در اين حال شخص چهره خودش را دورتر از چهره مقبول جامعه مي‌بيند. وقتي عكسي در كار نباشه مخاطب بارها و بارها نويسنده را با صور مختلف تجسم مي‌كند.
درج نكردن تصوير خالي از حسن نيست، مثلا به خواننده‌هاي وبلاگ اجازه ميده به شخصيت و درونيات نويسنده برسند و به دور از سيماي حقيقي وي در مورد سيماي معنوي اش قضاوت كنند. چراكه چهره اشخاص تا حدودي مويد شخصيتي است كه ما از آنها در ذهنمان ترسيم مي‌كنيم و عدم نمايش آن در وبلاگ فرصت عميق ديدن رو به آدم‌ها مي‌دهد، فارغ از ظاهربيني!
همين‌طور درج كردن عكس هم موجب ارتباطي صميمي‌، راحت و رئال مخاطب و نويسنده مي‌شود و البته كيفيت عكس و فيگور و رنگ آميزي آن بي‌تاثير نيست. بعد از هر مرتبه باز شدن تصوير و رسيدن به فراز و فرود‌هاي متن مخاطب ناگهان به سراغ همان عكس بالاي صفحه مي‌آيد و نگاهي عميق مي‌اندازد...
از اهميت عكس مي‌تونم به حركت جالب سرويس‌دهنده موفق وبلاگ ورد پرس اشاره كنم كه در بخش نظرات وبلاگ‌ها در كنار آدرس وب‌سايت و ايميل نظر دهنده، عكس او را هم نشان مي‌دهد و همچنين سرويس‌هايي موسوم به وب 2 كه در حقيقت آينده اينترنت را نشان مي‌دهند، همگي عكس محور شدند.
جان كلام اينكه الصاق عكس صاحب وبلاگ بر سردر آن وبلاگ زمينه‌اي متفاوت در ارتباط بين مخاطب و بلاگر است كه با توجه به شواهد و قرائن تاكنون چندان مورد توجه واقع نشده است.
نمي‌دانم چند درصد از اعضاي خانواده بزرگ وبلاگستان به اين موضوع عميقا انديشيده‌اند؟ اما يكي از لذت بخش‌ترين قسمت‌هاي وبلاگ‌نويسي وقتي است كه متوجه مي‌شوي نوشته‌ات تونسته كسي يا كساني رو به تفكر وادارد.
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه فن آوری اطلاعات ایران]
[مشاهده در: www.iritn.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن