تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798285281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حیدری.: چسبیده به دایی نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سپهر حیدری می.گوید از علی دایی حمایت می.کند چون یک مرد واقعی است.

چهار فصل از حضور سپهر حیدری در پرسپولیس می.گذرد. در این مدت او فراز و نشیب..های زیادی را به چشم دید ولی همه را به این باور رساند که اهل حاشیه.سازی نیست. سپهر شنبه مهمان خبرورزشی بود و بی.پروا و بی.پرده حرف زد و با اینکه برای اولین بار در دفتر خبرورزشی حاضر می.شد حرف.هایی کاملاً متفاوت به زبان آورد. شاید چون در روز تولدش مهمان خبر.ورزشی بود این قدر راحت حرف می.زد!
* «سپهر حیدری» دقیقاً کیست؟
یک بازیکن ساکت و آرام که از 4 سالگی داخل ماشین پدرش قایم می.شد تا تمرینات ذوب.آهن را ببیند. آن زمان پدرم سرمربی ذوب.آهن بود و من هم عاشق فوتبال. بعد هم تمام مدارج فوتبال را در همین باشگاه سپری کرد. از مدرسه فوتبال شروع شد و تا کاپیتانی تیم بزرگسالان پیش رفت. البته وقتی بازوبند می.بست که بسیار جوان بود و در نهایت 4 سال قبل به تیمی آمد که از کودکی عاشقش بود. در پرسپولیس طی 4 فصل 3 جام قهرمانی گرفت و در فصل گذشته هم افتخار بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس نصیبش شد.
*قاسم حدادی.فر هم مدعی بود ذوب.آهنی است و حتی می.گفت در بیمارستان ذوب.آهن به دنیا آمده است. تو نیز چنین ادعایی داری؟
اگر او در بیمارستان به دنیا آمده، همه به من می.گفتند در داخل کارخانه ذوب.آهن به دنیا آمده.ام! از 9 تا 26 سالگی پیراهن ذوب.آهن را پوشیدم و حالا هم پرسپولیسی.ام.
*اصلاً چه شد که به پرسپولیس آمدی؟
قبل از شروع فصل هفتم حمید استیلی به من پیشنهاد داد به پرسپولیس بیایم و من هم با افتخار پذیرفتم. سال پیش از آن هم قرار بود به پرسپولیس بیایم ولی رسول کربکندی و منصور ابراهیم..زاده به من گفتند در ذوب.آهن بمان.
*سپهر! چرا پرسپولیس زمان افشین قطبی تا آن حد جذاب و دوست.داشتنی بود؟
البته پرسپولیس تنها برای یک فصل جذاب نبود و همیشه دوست.داشتنی است. البته افشین قطبی را هم باید مربی بسیار خوب و مؤثری دانست که شخصاً از او چیزهای زیادی آموختم. در ضمن اگر پرسپولیس آن زمان جذاب بود، به.خاطر حضور یازده کاپیتان از تیم.های مختلف در این تیم بود. هم تجربه داشتیم و هم انگیزه. بازیکنان برای کسب پیراهن ملی می.جنگیدند اما متأسفانه آن ثبات خیلی زود از بین رفت.
*قبل از شروع فصل نهم، گفته می.شد عباس انصاری.فرد نمی.خواهد قراردادت را تمدید کند و تو هم قصد کرده بودی از پرسپولیس بروی. ماجرا چه بود؟
این.طور نبود. اتفاقاً در آن فصل من نفر دومی بودم که قراردادم را تمدید کردم. من بازیکن ساده و بی.حاشیه.ای هستم که تمام فکر و ذکرم معطوف فوتبال است. خدا هم در این میان به من لطف داشته و چون پیشرفتی داشتم به بعضی.ها فشار می..آید. در این مدت 4، 5 مربی عوض شد ولی من همواره در خط دفاع به میدان می.رفتم. همه که به.خاطر روابط حسنه به بازیکنی بازی نمی.دهند، بالاخره یک.سری شایستگی.ها هم وجود داشته. بنده حرفه.ای زندگی می.کنم و دوست دارم برای پرسپولیس کار کنم. حتی زمانی که بیرون از زمین بودم همیشه در موردم صحبت می.شد.
*یک فصل کابوس.وار هم برای پرسپولیس ساختید!
فصل نهم واقعاً یک کابوس واقعی بود. سال بسیار سختی را پشت.سر گذاشتیم و با اینکه پرسپولیس چندین ستاره و بازیکن مؤثرداشت اما چون در هر فصل 70 درصد ترکیبش عوض می.شد برای هماهنگی به مشکل برخورد. تا یک بازیکن در پرسپولیس بخواهد با جو ورزشگاه آشنا شود زمان زیادی طول می.کشد و از این رو امتیازات زیادی از دست دادیم. متأسفانه باید رک بگویم پرسپولیس به.خاطر برخی مسائل از جمله همین عدم ثبات محکوم به پس دادن تاوان شده است. ما همیشه دیر شروع می.کنیم و این مسئله کار را خیلی سخت می.کند. باید همه چیز روی برنامه.ریزی باشد ولی می.بینید که حتی بودجه باشگاه هم مشخص نیست.
*وقتی زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس بود شایعه کردند سپهر حیدری در ترکیب پرسپولیس قرار می.گیرد چون خارج از محل تمرین رابطه خوبی با سرمربی تیم دارد و حتی گفته شد به کرانچارDVD و فیلم..های روز دنیا را می.دهی تا در ترکیب باشی؟
من دشمن دارم و این موضوع را می.دانم. این بحث.ها هم از طرف دشمنانم مطرح شد. بنده به زبان انگلیسی تسلط دارم و طبیعی است بهتر از سایر بازیکنان با مربیان خارجی رابطه برقرار کنم. بنده در تمرینات زحمت می.کشم ولی کسی آنها را نمی.بیند و به جایش می.گویند سپهر به مربی تیم DVD و فیلم داده به همین خاطر کرانچار در ترکیب ثابت از سپهر استفاده می.کند.
*حالا که بحث خارجی.ها مطرح شد این را بپرسیم که چرا دلت می.خواهد به همه بازیکنان خارجی پرسپولیس زبان فارسی با لهجه اصفهانی یاد بدهی؟!
(می.خندد) همان.طور که گفتم زبان بلدم و هر بازیکن خارجی که در تیم باشد با من ارتباط می.گیرد. آنها در کشورمان غریبه هستند و باید هوایشان را داشته باشیم. از طرفی لهجه اصفهانی بسیار شیرین است و تا به حال هر بازیکنی که آمده توانسته پتانسیل..هایش برای یادگیری لهجه اصفهانی را نشان دهد. من هم از این فرصت استفاده می.کنم!
*دلیل اینکه طی سال.های اخیر با خبرورزشی دچار مشکل شدی چه بود؟
مشکلم به مدت.ها قبل برمی.گردد. زمانی که ذوب.آهن بودم و حس می.کردم در دادن نمرات بازی.ها به من چندان عدالت رعایت نمی.شود. البته مدتی است که مشکلاتم تمام شده و خدا را شکر می.کنم که دیگر با خبر.ورزشی مشکلی ندارم!
*برسیم به زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس شد.
قبل از شروع بحث باید بگویم علی دایی شخصیت جالبی دارد. بزرگ.ترین فاکتور موفقیت دایی این است که بازیکنان را مثل برادرش دوست دارد و بازیکنان نیز چنین حس متقابلی دارند تا جایی که به.خاطر علی دایی با مصدومیت هم که شده برای پرسپولیس بازی می.کردند. قبل.ها این.طور نبود و بازیکنان بیشتر مراعات حال خود را می.کردند ولی چون دایی مدیریت و اشراف خوبی به تیم و بازیکنانش داشت، همه برای موفقیت او از جان مایه می.گذاشتند. کارنامه..اش در پرسپولیس هم کاملاً مشخص است. دو فصل، دو قهرمانی.
*وقتی علی دایی قبل از شروع فصل با مدافعانی مثل هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی و چند مدافع میانی دیگر مذاکره می.کرد، حرص نمی.خوردی؟
به هیچ عنوان چون معتقدم یک تیم باید 4 مدافع میانی آماده و خوب داشته باشد. این حق دایی و باشگاه بود که دفاع وسط بیاورند و درستش هم همین است. نورمحمدی با من 3 سال در ذوب.آهن همبازی بود و واقعاً از حضور او در تیم خوشحال شدم. دراین.باره هیچ مشکلی نبود و نیست چون فوتبال حرفه.ای جهان تعارف بردار نیست. شما سپاهان یا استقلال را ببینید که چه بازیکنانی در خط دفاع داشتند؟ به.خاطر همین قضیه هم موفق شدند. می.دانی مشکل اصلی استقلال و پرسپولیس در خط دفاع چیست؟ چون بازیکنان این دو تیم مدام در حال حمله هستند. استقلال و پرسپولیس ضد.حمله.های وحشتناکی را باید تحمل کنند و این موضوع به تنهایی باعث آزار خط دفاعی می.شود. باور کنید در تیم.های دیگر همه بازیکنان به کار دفاعی می.پردازند ولی نمی.دانم چرا مثلاً در پرسپولیس چنین نیست و برعکس همه فقط در حمله شرکت دارند.
*بیا و از نگاه یک هوادار به این سؤال جواب بده. آیا پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات فصل قبل یک باشگاه برنده بود؟
نه اما خیلی هم بد کار نکرد. این را قبول دارم که باشگاه نتوانست بازیکنان موردنظر علی دایی را به تیم بیاورد که شاید دلیلش خالی بودن حساب بانکی پرسپولیس بود یا قراردادهای فصل قبل که معمولاً دوساله بسته شده بود و دایی نمی.توانست بازیکنانی را کنار گذاشته و به جایشان یاران جدید بگیرد. بازیکنان دیگر هم به پرسپولیس نیامدند و به هر دلیلی که بود، تیم طور دیگری بسته شد. این را هم بگویم که بازیکنان جدید ما بسیار خوب بودند و در نهایت دیدید قهرمانی کسب کردیم. کار بسیار سختی بود چون مدام بازیکنان.مان مصدوم می.شدند و بازیکنان ذخیره هم برای رسیدن به شرایط ایده.آل دچار مشکل بودند.
*می.توان این را گفت که کاپیتانی تو در پرسپولیس به نوعی توصیه علی دایی بود؟
قسم می.خورم هرگز به دنبال کاپیتانی پرسپولیس نبودم و فقط دوست داشتم در تمرینات جزو بهترین.ها باشم. از طرفی پوشیدن پیراهن پرسپولیس به تنهایی افتخاراست.من در ذوب.آهن هم این افتخار را داشتم که بازوبند یک تیم حرفه.ای را به بازو ببندم و چون در تیم.ملی دانشجویان هم کاپیتان بودم، این قضیه برایم کمبود محسوب نمی.شد. البته کاپیتانی در پرطرفدار.ترین تیم آسیا ارزش..های زیادی دارد ولی من می.خواستم بازیکن پرسپولیس باشم قبل از آن که کاپیتان این تیم شوم. یک.سری اتفاقات افتاد، خداوند هم به من لطف داشت که به این افتخار برسم هرچند برخی دشمنانم نمی.خواستند چنین روزهایی را ببینند ولی باور کنید من برای دشمنانم هم وقت نماز دعا می.کنم. کاپیتانی فقط بستن بازوبند نیست بلکه باید مثل یک بزرگتر در تیم رفتار کنی. یادم می..آید در ذوب.آهن، سامسون پطروسیان و علی.اکبر استاداسدی به من که آن زمان یک بازیکن جوان بودم نصیحت..هایی می.کردند که حالا به دردم می.خورد. من هم وظیفه خودم می.دانم این.طور باشم. در روز نظرسنجی هم شاید من گزینه موردنظر علی دایی بودم ولی خوشحالم که بازیکنان مرا انتخاب کردند. 4 سال در پرسپولیس بودم هرچند حالا هم مدعی بستن بازوبند نیستم و قبل از ورود به زمین از حسین بادامکی که قدیمی.تر از من است یا مجتبی شیری برای بستن بازوبند کاپیتانی رخصت می.گیرم. حالا یک.سری شایعه کردند جلال اکبری برای من رأی جمع می.کرده یا تقلب کردم. اصلاً مگر پرسپولیس سیرک است که یک نفر برایم رأی جمع کند؟ من با 65 امتیاز و رأی 85 درصد از بازیکنان توانستم کاپیتان شوم و خوشحالم مردم هم از کاپیتانی من ابراز رضایت می.کنند چراکه می.دانند من آدم بی.حاشیه.ای هستم.
*این حرف تو یعنی باقی کاپیتان..های پرسپولیس حاشیه داشتند؟
من راجع به شخص دیگری حرف نمی.زنم!
*این را قبول داری که در زمان رأی..گیری خیلی.ها در تیم با هم قهر بودند و بنا به لجبازی با یکدیگر به تو رأی دادند؟
در آن زمان شاید دودستگی یا سه.دستگی در تیم ما زیاد شده بود ولی بعد از کاپیتانی من همه چیز حل شد و در آخر فصل همین یکدلی بود که ما را به قهرمانی رساند.
*حالا که کاپیتان شدی، بازیکنان به حرف.هایت گوش می.دهند؟
خدا را شکر همه.شان به من لطف دارند. من می.دانم یک کاپیتان نباید روی مخ سایر بازیکنان راه برود. اگر کسی علیه تیم، بازیکنان یا هواداران حرف بزند حتماً موضع می.گیرم. من با همه بازیکنان در تیم احساس راحتی می.کنم و اگر مشکلی وجود داشته باشد با حرف زدن حل می.کنم. کاپیتانی فقط بازوبند بستن نیست باید با بازیکنان جوان صحبت کنی، اگر کسی مصدوم شد حتماً از او حمایت کنی درست شبیه به کاری که من انجام دادم و برای دیدار با محمد پروین یا جلال اکبری به منزل.شان رفتم. حتی قسمتی از پاداش بازیکنان را می.گرفتم و صرف امور خیریه می.کردم تا با این کارها بازیکنان را به هم نزدیک کنم. خیلی سخت بود که بازیکنان پرسپولیس را در مدت کوتاهی همدل کنیم ولی به لطف خدا این اتفاق افتاد.
*به.خاطر همین بود که هواداران را عاصی کرده بودید؟!
بله متأسفانه هواداران را در طول فصل خیلی حرص دادیم اما خوشحالم بدقول نشدیم و پای حرف.مان ایستادیم تا فصل را با قهرمانی به اتمام برسانیم. این را فراموش نکنید که بدون اغراق 50 درصد از توان پرسپولیس همین هواداران هستند و بدون وجود آنها کاری نمی.توانیم از پیش ببریم.
*چه شد که کاپ قهرمانی در جام.حذفی را به کریم باقری دادی که آن را بالای سرش ببرد؟
من همیشه اعتقاد داشتم کریم باقری کاپیتان تیم ما است و شخصاً دوست داشتم ایشان جام را بالای سرش ببرد. اصلاً باید این.طور می.شد چون آقاکریم اسطوره و الگوی همه ما است. هنوز هم پیراهن و کاپشن ایشان را به عنوان یادگاری در اتاقم نگه داشتم چون ایشان را خیلی دوست دارم.
*به نظرت پرسپولیس از لحاظ بدنی مشکل داشت؟
خیر به هیچ عنوان. مولایی بدنساز پرسپولیس یکی از بهترین.ها در ایران است ولی مصدومیت..هایی که داشتیم هیچ ربطی به بدنسازی نداشت. شکستن دنده، آسیب.دیدگی قفسه.سینه یا عضله زیرشکمی چه ربطی به بدنسازی دارد؟!
*تو گفتی اگر کسی علیه بازیکنان حرف بزند وظیفه داری علیه..اش موضع بگیری اما خودت بارها مصاحبه کردی و گفتی مهاجمان پرسپولیس بی.دقت هستند. در این مورد چه نظری داری؟
همیشه گفتم باز هم می.گویم مهاجمان ما بهترین.ها در ایران هستند ولی در دقایقی از بازی شاید بی.دقتی صورت می.گرفت و توپ..هایمان گل نمی.شد. موضوع فقط همین بود.
*این نکته را می.پذیری که پرسپولیس در خط دفاع عملکرد خوبی نداشت؟
ما در اواسط لیگ، 5 هفته پیاپی شکست خوردیم آن هم دقیقاً زمانی که هر 4 مدافع میانی تیم دچار آسیب.دیدگی شده بودند. اگر در آن زمان حداقل یک مدافع سالم داشتیم شاید کار به اینجا نمی.کشید. همان شکست.ها ما را از قهرمانی دور کرد. در طول بازی.ها هم گل.هایی می.خوردیم که تعجب همه را به دنبال داشت.
*این یعنی مدافعان پرسپولیس ضعف داشتند؟
من می.گویم شرایط حضور در استقلال و پرسپولیس با باقی تیم.ها متفاوت است. انگیزه.ای که بازیکنان مقابل ما دارند به ضرر ما است. آنها جلوی پرسپولیس یا استقلال طوری بازی می.کنند که انگار اصلاً قابل کنترل نیستند! اگر مدافع پرسپولیس «نیم اشتباه» داشته باشد کار تمام است. شاید خیلی از مدافعان ایران در تیم.شان بدترین اشتباهات را انجام می.دهند و کسی کاری به کارشان ندارد ولی در پرسپولیس اوضاع کاملاً متفاوت است. اگر کسی می.خواهد خود را محک بزند، باید در پرسپولیس یا استقلال بازی کند.
*برویم سراغ جنجالی.ترین بازی فصل. قبل از پرتاب اوت در بازی مقابل استیل.آذین، علی دایی دقیقاً به تو چه گفت؟
خدا شاهد است در آن لحظه نفهمیدم اصلاً علی آقا مرا صدا زد یا نه؟! به قرآن قسم می.خورم ندیدم دایی به من چیزی بگوید. یادم هست در آن لحظه به امیر شاپورزاده گفتم« چرا گلرتون این کارها رو انجام می.ده؟» او هم گفت نمی.دانم. من سال.ها هوادار پرسپولیس بودم و می.دانم در آن شرایط چه فشار سنگینی را تحمل می.کردند به همین خاطر به حسین کاظمی هم گفتم تو جای من بودی چه کار می.کردی؟ او گفت هم می.توانی اوت را بیندازی و هم می.توانی این کار را انجام ندهی. به قول سوشا مکانی خدا آن بالا است. اتفاقاً ما هم همین نظر را داریم. خدا دید مکانی برای هواداران پرسپولیس زبانش را بیرون می.آورد، کاری کرد که پرسپولیسی.ها سربلند شوند.
*اما قبول کن کاری که آرفی انجام داد کار زشتی بود.
آرفی ایرانی نیست که فرهنگ ما را بداند. من حرکت او را تأیید نمی.کنم ولی این را بدانید مقصر تمام دعوا.ها شخص سوشا مکانی بود.
*آن شب وقتی می.خواستی بخوابی، عذاب وجدان نداشتی؟
از باقی شب..های زندگی.ام راحت.تر خوابیدم چون آن پیروزی حسابی به ما و هواداران چسبید. من با تعداد زیادی از هواداران به.صورت ایمیلی در تماس هستم و احساس غرور کردم وقتی آنها این پیروزی را تأیید کردند.
*سپهر! وقتی تو کاپیتان شدی به.طور محسوسی تغییر کردی و به شکل عجیبی مشغول حمایت از دایی شدی. این تغییر ناگهانی بابت چه بود؟ پاچه.خواری دایی را می.کردی؟
وقتی من کاپیتان شدم به وضوح می.دیدم دایی زیرفشار حاشیه.هاست. خیلی مسائل را از نزدیک دیدم که فقط من و علی آقا این مسائل را می.دانیم. در داخل خانواده پرسپولیس مشکلات بزرگی پیش آمده و امیدوارم این مشکلات در داخل خانواده حل شود. من این را بگویم که همیشه از علی دایی حمایت می.کنم چون او یک مرد واقعی است. فکر می.کنم من هم شبیه به دایی باشم البته چند پله پایین.تر ولی توانستم در درس و زندگی. مانند دایی حرکت کنم. خیلی.ها در پرسپولیس آمدند و گلزنی کردند ولی گلی که من در دقیقه 6+90 زدم همیشه در خاطرات می.ماند. این یعنی خداوند به من لطف دارد. حالا می.خواهد بعضی.ها بدشان بیاید یا خوششان بیاید. وقتی دایی زیرفشار بود، من با مصاحبه.هایم از او حمایت می.کردم در شرایطی که خیلی از بازیکنان به هر دلیلی حرف نمی.زدند. در آن شرایط باید مردانگی.ام را نشان می.دادم. حالا بگذار بگویند من پاچه.خوار هستم اما بدانید هیچ.کس به اندازه من نان بازوی خودش را نمی.خورد. شاید اصلاً فصل آینده از پرسپولیس جدا شدم ولی به تیمی می.روم که علی دایی در آن نباشد تا ثابت کنم پاچه.خوار یا چسبیده به دایی نیستم. اینجا پرسپولیس است و من وظیفه دارم از باشگاه، سرمربی یا هواداران و بازیکنانش حمایت کنم حالا مربی هرکسی که می.خواهد باشد. از روزی که کاپیتان شدم به قدری مرا اذیت کردند که مجبور شدم در مصاحبه با برنامه 90 بگویم حاضر نیستم برای بستن بازوبند هر کاری انجام دهم. همین حالا هم می.گویم اما شاید این حرف.ها باعث شد سوءتفاهماتی به.وجود بیاید.
*می.خواهی بگویی حمایت.هایت از دایی برایت دردسر.ساز بود و از سوی باشگاه متحمل فشار شدی؟
من در مورد آقای کاشانی حرفی نمی.زنم ولی سوءتفاهماتی وجود دارد که من آن را می.دانم و شاید کاشانی نداند. دوست دارم این سوءتفاهمات حل شود. از طرفی بعید می.دانم مسئولان باشگاه پرسپولیس از اینکه تیم نتیجه بگیرد، ناراحت شوند. حالا هم خجالت نمی.کشم بگویم از علی دایی حمایت کردم چون وظیفه.ام این بود. هرکسی عملکردش مشخص است. به خدا قسم همین حالا از 8 باشگاه پیشنهاد دارم که دو، سه پیشنهادم بسیار عالی و فوق.العاده است. بحث من بر سر مسائل مالی هم نیست چون به لطف خدا نیازی به این چیزها ندارم و دنبالش هم نمی.روم اما باور کنید بازیکنی نیستم که روی زمین بمانم. بعد از کاپیتانی من اتفاقات عجیبی رخ داد. البته سعی می.کنم طی 10 روز آینده این سوءتفاهمات را برطرف کنم اما اگر حل نشد از هواداران می.خواهم مرا حلال کنند و بدانند به.خاطر حضور در پرسپولیس قید خیلی از خوشی..های زندگی.ام را زدم. اگر از پرسپولیس بروم تا آخر عمر یک هوادار می.مانم.
*اگر رفتنی شدی به کجا می.روی؟
شاید برگردم اصفهان!
*علی کریمی دوباره به پرسپولیس برگشت. با این شرایط احتمالاً تو دیگر کاپیتان اول پرسپولیس نیستی. در این مورد چه نظری داری؟
اولاً افتخار می.کنم 4 سال افتخار پوشیدن پیراهن این تیم را داشتم و دوست دارم بازهم در این تیم ادامه فعالیت بدهم. اگر ماندنی شدم شخصاً به استقبال علی کریمی می.روم. حتی شنیدم مهدی مهدوی.کیا هم نزدیک پرسپولیس است. بنده از دوران کودکی احترام گذاشتن به بزرگ.تر و پیشکسوت را یاد گرفتم و اگر ماندنی شوم خودم بازوبند را به بازوی کریمی می.بندم چون علی به خانه خودش برگشته است.
*سؤال نظر.سنجی هفته گذشته خبرورزشی این بود. آیا پرسپولیس استحقاق قهرمانی در جام.حذفی را داشت؟
صددرصد. ملوان و پرسپولیس حق.شان بود تا فینال پیش بروند و حق داشتیم به قهرمانی برسیم.
*و اینکه آیا خودت را مستحق بستن بازوبند کاپیتانی می.دانی؟
من توسط دایی و سایر بازیکنان انتخاب شدم. مردم هم از این انتخاب خوشحالند. شاید یک.سری خط بگیرند و حرف..هایی بزنند ولی اعضای پرسپولیس با بیشترین رأی مرا مستحق کاپیتانی دانستند.
*به نظر می.رسد بدترین اتفاق فصل برای پرسپولیس شکست در دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال بود. قبول داری؟
یکی از بدترین اتفاقات بود. البته رئال.مادرید هم مقابل بارسلونا شکست می.خورد. اصلاً ذات دربی به همین اتفاقات است. استقلال هم تیم بزرگ و قابل.احترامی است اما باز هم می.گویم حق ما رسیدن به حداقل یک پیروزی و یک مساوی بود نه دو شکست.
*استقلالی.ها هنوز از اینکه به آنها لقب بحرین داده بودی از تو ناراحتند!
در مراسم ختم مسعود استیلی آقای فتح.ا....زاده را دیدم و به ایشان گفتم قصد بی.احترامی نداشتم. منظورم از آن حرف مجموعه استقلال نبود بلکه فقط یکی از بازیکنان استقلال را می.گفتم. در برنامه 90 هم از هواداران استقلال عذر.خواهی کردم که دیگر کدورتی باقی نماند.
*بدترین و بهترین اتفاقات به نظرت چه بود؟
بدترین اتفاق فصل 5 شکست متوالی بود چون با هیچ ترفندی نمی.توانستیم از شرایط شکست خارج شویم. بهترین اتفاق هم قهرمانی در جام.حذفی بود که هر کدام از پیروزی..هایمان در این جام یک لذت خاص داشت به.خصوص که در روز قهرمانی به همراه هواداران سرود پرسپولیس را خواندیم. من هدیه تولدم را در همان روز قهرمانی از خدا گرفتم و به همین خاطر از هواداران هم خوشحال.ترم!
*این روزها بحث بر سر این است که حمید استیلی سرمربی پرسپولیس شود. نظرت در این مورد چیست؟
ان شاءالله هرچه به صلاح پرسپولیس است اتفاق بیفتد. من در وهله اول دوست دارم علی دایی در تیم بماند ولی اگر قسمت بر این نبود مطمئنم حمید استیلی می.تواند با پرسپولیس موفق عمل کند. او دارای کارنامه خوبی است و همه شخصیت استیلی را می.پسندند و شک ندارم در پرسپولیس هم موفق عمل خواهد کرد.
*تو با اینکه در ذوب.آهن و پرسپولیس طی سال.های اخیر اکثراً فیکس بازی کردی چرا جایی در ترکیب تیم.ملی برای خودت نساختی؟
فکر می.کنم حکمت خدا این.طور بود که من اصلاً نباشم. تنها 6 بازی ملی دارم که خدا را بابت آن 6 بازی هم شکر می.کنم ولی در مجموع در این مورد خیلی بدشانسم. مثلاً قرار بود در کیش مقابل تیم.ملی مالی بازی کنم اما آنقدر باران آمد که حتی هلی.کوپتر هم نتوانست زمین را خشک کند و بازی برگزار نشد. در زمان آقای قلعه.نویی که همیشه از ایشان بابت محبت..هایش سپاسگزارم نیز به تیم.ملی دعوت شدم و شانس بازی داشتم اما یکی از مسئولان فدراسیون برای سفر به قطر یادش رفته بود برایم خروجی بگیرد! مهمترین.ش هم زمان برانکو بود چون او می.خواست من در تیم.ملی برایش بازی کنم ولی به.خاطر اعتراض ذوب.آهنی.ها به داور دیدار با پاختاکور ازبکستان، همه را یک.سال از بازی ملی محروم کردند که ضربه بسیار بدی در آن موقع خوردم. به.هر.حال برای انجام بازی ملی خیلی بدشانسم.
*سؤال..های زیادی داریم اما در این مصاحبه نتوانستیم همه آنها را بپرسیم. حرف..های پایانی.ات را می.شنویم.
من 4 سال است که پیراهن پرسپولیس را می.پوشم و با هوادارانش از نزدیک زندگی کردم. در این مدت حتماً اشتباهاتی داشتم ولی از هواداران می.خواهم مرا حلال کنند و بدانند همیشه با تمام وجود برای پرسپولیس بازی می.کردم. شخصاً دوست دارم باز هم در این تیم بمانم اما اگر خدای ناکرده سوءتفاهمات برطرف نشد و مجبور به ترک پرسپولیس شدم آرزو می.کنم هواداران مرا ببخشند هر چند مطمئن باشند تا آخر عمرم هوادار پرسپولیس باقی می.مانم.
منبع: خبرآنلاین






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن