تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به 10 رويداد مهم در حوزه آي تي آن سوي آب ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: نگاهي به 10 رويداد مهم در حوزه آي تي آن سوي آب ها
مشكل دعوي گوگل در زمينه اسكن كردن كتاب ها و انتشار آنها روي اينترنت، پيگيري قرارداد تبليغاتي گوگل و ياهو، عرضه سرويس جديد مايكروسافت موسوم به Azure و... بخشي از 10 خبر مهمي هستند كه در هفته گذشته در دنياي آي تي رخ داد و هم اكنون به آنها اشاره مي شود.

1- ناشران و نويسندگان بزرگ به دنبال تشكيل يك پرونده دعوي از گوگل در زمينه اسكن و عرضه كتاب هايي كه تحت قانون كپي رايت است، اعلام كردند انجام اين جريان بدون مجوز به مثابه نقض قانون كپي رايت به صورت گسترده و وسيع است. گوگل ادعا مي كند كه به طور كامل قانون استفاده صحيح از كتاب ها را رعايت مي كند، زيرا يك بخش كوچك از اين كتاب ها مي تواند به صورت گسترده در اختيار كاربران قرار گيرد. انتشارات Guild و انجمن ناشران امريكا با استدلال هاي گوگل مخالفت كرده اند. تشكيل اين پرونده پس از دو سال كشمكش بين گوگل و اين مراكز صورت گرفته و بر اساس آن گوگل موظف شده است تا 125 ميليون دلار جريمه را براي عرضه كتاب هاي تحت قانون كپي رايت پرداخت كند. دانشگاه هاروارد نيز به اين جريان عكس العمل نشان داده است.

2- بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه وال استريت، با توجه به اينكه وزارت دادگستري امريكا هنوز هيچ موافقتي در زمينه قرارداد همكاري ياهو و گوگل منتشر نكرده است، احتمال مي رود اين قرارداد براي هميشه منتفي شود. اين دو شركت در ماه ژوئن قراردادي را با يكديگر به امضا رسانده بودند و براساس آن ياهو موافقت كرده بود تا تبليغات مربوط به جست وجوگر گوگل را منتشر كند و درآمد حاصل از اين آگهي هاي تبيلغاتي بين اين دو شركت تقسيم شود. اما وزارت دادگستري امريكا به دنبال شكايت ديگر شركت هاي اينترنتي، بررسي هاي خود را روي اين قرارداد آغاز كرد و در اين ميان گوگل و ياهو موافقت كردند تا پايان پيگيري ها، اجراي اين قرارداد را به تعويق بيندازند. اما وزارت دادگستري امريكا از اين دو شركت درخواست بررسي هاي بيشتر روي اين قرارداد و همكاري هاي آنها را دارد.

3- شركت مايكروسافت با عرضه سرويس جديدي موسوم به Azure Service Platform به صورت رسمي وارد دنياي خدمات جديد كامپيوتري مبتني بر اينترنت(Cloud0 Computing)شده است. در اين ميان، «ري اوزي» مدير معماري نرم افزار مايكروسافت اعلام كرد اين پلت فورم جديد به عنوان پلت فورم هسته يي و مركزي مايكروسافت براي عرضه خدمات استفاده شده و به عنوان بخشي براي عرضه نرم افزارهاي مايكروسافت به صورت آنلاين مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مايكروسافت هم اكنون در حال آشكارسازي سياست هاي خود در طول سه سال گذشته است و با برگزاري همايش Professional Developers Conference خاطرنشان كرد كه چگونه اين جريانات مي تواند در سرويس جديد Azure نمود پيدا كند.

4- پس از انتشار 40 گزارش مبني بر افزايش دماي باتري هاي لپ تاپ ساخت سوني، سه شركت دل،هيولت پاكارد و توشيبا بيش از 100 باتري را كه بين اكتبر 2004 تا ژوئن 2005 در سوني ساخته شده است، از سراسر دنيا جمع آوري مي كنند. دليل اصلي براي جمع آوري اين باتري ها همان دليلي است كه دو سال پيش باعث شد بار ديگر باتري هاي سوني از سراسر دنيا جمع آوري شوند. افزايش دماي باتري ها در دو سال قبل باعث شده بود 6/9 ميليون باتري ساخت شركت سوني از سراسر دنيا جمع آوري شود.

5- توليدكنندگان سيستم هاي راي گيري الكترونيكي ضمن دفاع از نوع طراحي و ساخت دستگاه هاي خود، از راي دهندگان خواستند كه بروز هرگونه مشكلي را خيلي سريع با مسوولان در ميان بگذارند. بر اساس درخواست اين مراكز، آن دسته از افرادي كه معتقدند اين دستگاه ها راي آنها را تغيير مي دهد يا با مشكلي در آنها مواجه مي شوند، بايد خيلي سريع مسوولان را مطلع كنند تا براي حل اين مشكلات اقدام لازم صورت گيرد. مبحث تغيير آراي افراد هم اكنون در برخي ايالت هاي امريكا مطرح شده و برخي از سازمان هاي ناظر را بر آن داشته است تا مشكلات موجود را بررسي كنند و احتمال بروز هرگونه اختلال در انتخابات رياست جمهوري امريكا را برطرف سازند.

6- نتايج يك بررسي جديد نشان داد به دنبال بروز مشكلات عديده در اقتصاد جهاني 40 درصد از مديران شركت ها سعي دارند بودجه خود را براي طرح هاي احتياطي و پروژه هايي كه قرار است به پيمانكار واگذار شود، كاهش دهند. اين مطالعات كه طي ماه اكتبر روي 243 مدير صورت گرفت، نشان داد 34 درصد مديران قصد دارند سرمايه گذاري هاي خود را در سال جديد مانند سال گذشته ادامه دهند. ميزان آن دسته از مديراني كه قصد توقف يا كاهش سرمايه گذاري خود را روي پروژه هاي جديد آي تي دارند طي مطالعات مختلف كه در ماه هاي مارس، ژوئيه و اكتبر انجام شد افزايش يافته است.

7- به گفته مركز امنيتيRSA Security، يك گروه روسي كه طي سه سال گذشته از برنامه مخرب Sinowal Trojan پشتيباني مي كردند، در طول سه سال گذشته توانسته اند به بيش از 300 هزار حساب بانكي آنلاين و تعداد زيادي كارت اعتباري دستبرد بزنند. «سين برادي» يكي از كارشناسان مركز RSA در اين خصوص مي گويد؛ «تخلفات تجاوزگرايانه شديد اين گروه، اسب تروجان Sinowal را از ديگر انواع جرائم رايانه يي پيش گرفته است تا آنجا كه حجم و اندازه تخلفات صورت گرفته به واسطه اين برنامه بسيار بزرگ و غيرمعمول است.»

8- برخي از ابزارها و نرم افزارهاي اوليه كه براي سيستم عامل Android گوگل روي گوشي G1 عرضه شده اند، به خوبي كار نمي كنند. يكي از ابزارهايي كه هم اكنون براي اين سيستم عامل عرضه شده، شامل دستوراتي به زبان چيني مي شود. اما كارشناسان پيش بيني مي كنند كه با افزايش فعاليت مراكز توسعه نرم افزاري روي اين سيستم عامل متن باز، به زودي ابزارهاي بهتري براي اين سيستم عامل عرضه خواهد شد. Android در اصل سيستم عامل گوگل براي تلفن هاي همراه محسوب مي شود كه تاكنون فقط روي گوشي G1 عرضه شده و شركت مخابراتي T-Mobile USA فروش آن را از چندي پيش آغاز كرده است.

9- شركت IBM از يكي از كارمندان قديمي خود با نام مارك پيجمستر كه 26 سال در اين شركت كار مي كرد و هم اكنون قصد همكاري با «استيو جابز» مديرعامل اپل را دارد، شكايت كرد. پيجمستر مديريت مركز توسعه Blade Server در آي بي ام را تا تاريخ 21 اكتبر سال جاري در شركت آي بي ام بر عهده داشت و به عنوان يكي از كارشناسان برتر در بخش ريزپردازنده هاي PowerPC محسوب مي شد و آي بي ام معتقد است كه با رفتن او به اپل، سياست هاي محرمانه اين شركت نيز برملا خواهد شد. شركت آي بي ام در سال 2006 قراردادي را با پيجمستر منعقد كرده بود كه بر اساس آن، او موظف مي شد تا يك سال پس از خروج از آي بي ام در شركت ديگري مشغول به كار نشود.

10- شركت هاي موتورولا، سان ميكروسيستم، SAP و STMicroelectronics وضعيت مالي خود را براي سه ماهه سوم از سال جاري ميلادي منتشر كردند و خاطرنشان ساختند كه نابساماني در اقتصاد امريكا مشكلات مالي فراواني را براي آنها به همراه داشته است. گزارش ديگر شركت هاي فناوري و مراكز اقتصادي نيز گواهي بر اين اصل است كه مشكلات اقتصادي امريكا ضربه هاي سنگيني را به اين مراكز وارد كرده است.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن