تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798486148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن قشقاوي در دانشگاه تهران سخنراني كرد غرب نمي‌خواهد دانش استراتژيك مسلمانان خاورميانه از رژيم صهيونيستي بالاتر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسن قشقاوي در دانشگاه تهران سخنراني كرد غرب نمي‌خواهد دانش استراتژيك مسلمانان خاورميانه از رژيم صهيونيستي بالاتر باشد
خبرگزاري فارس: سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: غرب نمي‌خواهد دانش استراتژيك مسلمانان خاورميانه از اسرائيل بالاتر باشد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، عصر امروز(سه‌شنبه) حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان در مراسمي با عنوان نقد و بررسي عملكرد دستگاه ديپلماسي حضور يافت و سخنراني كرد.
اين برنامه در سالن شيخ انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و به مدت نزديك به دو ساعت برگزار شد. قشقاوي در ابتداي اين مراسم طي سخناني با اشاره به متدهاي نقد يك دستگاه ديپلماسي، گفت: در نقد سياست خارجي يك بار جهت گيري عملي و يك‌بار عملكرد مورد نقد قرار مي‌گيرد؛ رويكرد و جهت گيري سياست خارجي جمهوري اسلامي را رهنمود‌هاي امام، وصيت امام، قانون اساسي، و رهبر معظم انقلاب مشخص مي‌كنند و رئيس جمهور از طريق وزير امور خارجه اين رويكردها را علمياتي مي‌كند.
وي با برشمردن معاني سياست و ديپلماسي، گفت: اعمال قدرت نرم ديپلماسي است و اصلي‌ترين شاخص يك سياست خارجي موفق ميزان نفوذ آن است. اگر چنانچه ميزان اعمال قدرت نرم محدود باشد قطعا ديپلماسي ناموفق است.

* نقد سياست خارجي متناقض و غيركارشناسي است

قشقاوي با اشاره به نقدهايي كه از دستگاه ديپلماسي دولت صورت مي گيرد اين نقدها را غير منصفانه، به دور از كارشناسي و متناقض با يكديگر ارزيابي كرد و گفت: در نقد سياست خارجي مدام مي‌گويند سياست خارجي ايران منزوي است اما همين منتقدان به تاثير نفوذ ايران در عراق، خاورميانه و فلسطين اعتراف مي‌كنند تاثير ايران بر لبنان، آمريكاي لاتين و آفريقا غير قابل انكار است. الان ايران در سودان، شاخ آفريقا و جنوب آفريقا تاثير گذاري دارد واقعا اگر سياست خارجي ايران منزوي و عقب افتاده است پس چطور بين همه اعمال قدرت نرم دارد و شاخ به شاخ قدرت هاي بزرگ اعمال قدرت نرم دارد؟
وي با تاكيد بر اينكه "اين شيوه نقد سياست خارجي متناقض است و اين تناقض براي افكار عمومي باور پذير نيست"‌ ، خاطر نشان كرد: ميزان قدرت ايران با رژيم گذشته [پهلوي] قابل مقايسه نيست؛ آمريكايي ها مي‌گويند بزرگترين چالش انتخابات رياست جمهوري اين كشور، "ايران" است.30 سال قبل اين چالش شوروي بود، الان مي‌گويند ايران عامل تاثير گذار در انتخابات آمريكا است بعد از انقلاب تاكنون ايران تاثير زيادي بر انتخابات آمريكا داشته است. امام فرمودند كارتر نبايد انتخاب شود و به اين ترتيب با آزاد نشدن گروگان‌ها كارتر سقوط كرد.

* ميزان راي ما در سازمان ملل ارتباطي با نفوذ ايران ندارد

در ادامه اين برنامه سخنگوي وزارت امورخارجه به سؤالات دانشجويان حاضر در برنامه پرداخت. در ابتدا در پاسخ به اين سؤال كه "درحالي سخن از تاثير ايران در عرصه جهاني به ميان مي‌آيد كه در راي گيري براي عضويت ايران در شوراي امنيت كشورمان توانست تنها 41 راي به دست بياورد"، وي گفت: اين حرف درست است و حقيقتا ايران 41 راي دريافت كرد، اما دادن راي به موضوع شرايط زمان و مكان و نحوه اعمال نفوذ قدرت‌ها بستگي دارد. اما شما نگاه كنيد چندي قبل 77 وزير خارجه عضو جنبش عدم تعهد به ايران آمدند و سند تهران را كه بسياري از نظرات ما را تامين مي‌كرد امضاء كردند. مكان سازمان ملل عرصه اعمال نفوذ قدرت‌ها است.
وي با ذكر شواهدي از نقدهاي وارد شده به اقدام ايران در كانديدا شدن براي حضور در شوراي امنيت، آنرا با بهانه گيري‌هايي كه در ماجراي عدم حضور ايران براي رقابت عضويت در شوراي حكام آژانس مقايسه كرد و افزود: همين منتقدين كه مي‌گفتند با اين ميزان راي كمي كه ايران دريافت كرد بهتر بود اصلا خود را نامزد نمي‌كرد درحالي كه چندي پيش‌تر از آن به ما خرده مي‌گرفتند كه چرا به نفع سوريه و افغانستان براي عضويت در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از گروه آسيايي انصراف داده ايم.
قشقاوي با اشاره به راي هاي كشورهاي ديگر متقاضي ورود به شوراي امنيت سازمان ملل، گفت: در سال 2005 هند و ژاپن براي رسيدن به يك كرسي رقابت كردند آن موقع هند حدود 40 راي آورد و هيچ كس در هند نگفت نفوذ هند در جهان كم است و آبروي هند رفت درحالي كه نفوذ و قدرت هند در جهان زياد است.

* دخالت سفارت‌هاي خارجي در امور داخلي ايران

در ادامه قشقاوي در پاسخ به سؤالي درباره اظهاراتي كه به دخالت برخي سفارتخانه هاي خارجي براي تاثير گذاري در فضاي سياسي داخلي ايران پرداخته بود، گفت: در عرف ديپلماتيك اينگونه نيست كه سفارتخانه‌ها فقط با مقامات دولتي ارتباط داشته باشند بلكه با ديگر اقشار مردم و احزاب هم ممكن است در ارتباط باشند. اما اگر اين ارتباط‌ ها منجر به همكاري سفارتخانه‌هاي خارجي و تعامل انها با برخي جريانات براي تاثير گذاري در امور داخلي شود قابل قبول نيست، اساسا هر اقدامي كه منجر به نقض حاكميت شود مقبول نيست. نظارت عاليه بر سفارتخانه‌ها بر عهده وزارت خارجه است.
سخنگوي وزارت امورخارجه در پاسخ به سؤالي درباره اينكه برخي اظهارنظرها بر روند پيگيري برنامه هسته‌اي ايران تاثير مي‌گذارد، گفت: كمي راجع به اظهار نظر ها مبالغه مي‌شود، هيچ كسي ترديد ندارد اظهار نظر تاثير گذار است ولي در بحث هسته اي نوع سخنراني‌هاي انقلابي مسؤلين ما براي طرف غربي آشنا است اين خصلت ايراني انقلابي بود كه اينگونه شعارها مطرح شود اما در بحث هسته اي آنها با تلاش هاي ايران مشكل دارند. خانم رايس وزير امورخارجه آمريكا چندي قبل گفت"اگر ايران فريز را قبول كند من همين الان براي مذاكره به تهران مي‌روم" . آنها حاضرند ايران يك سانتريفوژ جديد نسازد اما هرچه سخنراني انقلابي است انجام دهد. آنچه آنها مي‌خواهند ما به دانش هسته اي دست نيابيم آنها يقين دارند ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست. غرب مي‌گويد داشتن اين سانتريفوژ حق ايران است اما نمي‌خواهند ما به دانش استراتژيك دست بيابيم . در دنيا تنها 10 كشور توانايي توليد انرژي هسته اي از مرحله معدن تا استفاده در نيروگاه را دارند. و گرنه ابهامي در صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران ندارند هم اكنون آنها از 3 كانال ايران را كنترل مي‌كنند؛ دوربين دارند، بازرسي هم دارند توليدات را هم كنترل و پلمب مي‌كنند.
قشقاوي با اشاره به اينكه در مساله هسته‌اي نگراني غرب از تغيير توازن قوا در منطقه به نفع كشورهاي اسلامي است، خاطر نشان كرد: آنها 60 سال رژيم صهونيستي را به لحاظ استراتژيك بالاتر از كشورهاي اسلامي قرار دادند به همين دليل نمي‌خواهند تكنولوژي ايران از اسرائيل برتر باشد.

* مسلمانان يهود ستيز نبودند پناه يهوديان بودند

سخنگوي وزارت امورخارجه در پاسخ به سؤال دانشجويي درباره اينكه "مواضع و سخنان رئيس جمهوري درباره موضوع هولوكاست كمكي به اسرائيل براي صدور بيانيه رسمي در سازمان ملل براي تثبيت مواضعشان كرد" با اشاره به اينكه مسلمانان سابقه يهود ستيزي نداشتند، گفت: ايران در طول تاريخ تعامل مثبتي با يهوديان داشته است، يكي از رهبران يهود آمريكا در خاطرات خود نوشته: با علماي كاشاني ارتباط نزديكي داشته است. به جز ايران مسلمانان در طول تاريخ حامي يهوديان اسپانيا و اتريش بودند. مسلمانان عثماني پناه‌دهندگان به يهوديان اسپانيا بودند الان كليميان در ايران نماينده مجلس دارند. مسلمانان سابقه يهود ستيزي نداشتند.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه سخن رئيس جمهور هيچ كمكي به تحكيم مواضع اسرائيل نداشت، خاطر نشان كرد: بيانيه رسمي سازمان ملل چيز جديدي ندارد. اين واقعيتي است كه آنها حتي راجع به موضوعاتي كه به احساسات ديني مردم ارتباط دارد خط قرمز ندارند اما راجع به منافع اسرائيل خط قرمز هاي پررنگي دارند و كسي حق حرف زدن درباره اين مساله را ندارد. راجع به هولوكاست در 17 كشور قوانين سختي وجود دارد كه كسي حق اظهار نظر ندارد. اما واقعيت هاي ديگري در رابطه اسرائيل با كشورهاي غربي اين است كه آنها به اشكال مختلف بابت خسارت‌هايي كه ادعا مي كنند به يهوديان وارد شده است ده‌ها برابر خسارت گرفته اند. اسرائيل حتي پول طلاهاي دندان هاي يهوديان كشته شده را گرفته‌است. اين كه ربطي به سخنراني رئيس جمهور ما ندارد. پروسه قانون‌گذاري در تمامي حوزه‌ها كاملا دموكراتيك است به جز جايي كه تحقيقات در موضوع هولوكاست و يا منافع اسرائيل باشد. در اين موارد مورخ را به زندان مي‌اندازند و محاكمه مي‌كنند.

* نامه رئيس جمهور به اوباما

از قشقاوي درباره نامه رئيس جمهور به باراك اوباما سؤال شد كه وي در پاسخ گفت: ما فكر مي‌كنيم اولا اين نامه بيانگر توان ديپلماسي ما است كه مي‌تواند چنين كاري انجام دهد، در مجموع جهان از اين نامه استقبال كرد و بازتاب خيلي گسترده يافت و بيشتر در آمريكا استقبال كردند. اوباما دو شعار داد "ما مي‌توانيم" و "تغيير"، گورباچف بعد از آن اين انتخاب را «پروستاريكا»ي آمريكا لقب داد و گفت همان كاري كه ما در شوروي كرديم شما هم در آمريكا بكنيد.
وي افزود: ايران گفت براي صلح و عدالت پايدار بايد نظر ما را بگيريد آنها مي‌دانند حل مشكلات آمريكا در عراق تا افغانستان و خاورميانه بدون توجه به ايران ممكن نيست. براي كمك به تغيير، ايران آمادگي دارد. اوباما گفت «من بررسي مي‌كنم و اين حرف پخته اي است برخورد با ايران مانند يك كشور بي تاثير نيست» . الان قدرت ديپلماسي ما آنقدر بالا رفته كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت.
سخنگوي وزارت امورخارجه در ادامه درباره مبناي قطع رابطه جمهوري اسلامي و آمريكا با ذكر سابقه‌اي از اين اتفاق گفت: قطع رابطه از سوي آمريكا صورت گرفت، ما راجع به آمريكا موضعي كه در مورد رژيم صهيوينستي و آفريقاي جنوبي، اعلام كرده بوديم را نداشتيم. الان رسانه هاي معتبر آمريكا ادعا مي‌كنند كه آمريكا مي خواهد در ايران دفتر حفاظت منافع باز كند اما در عمل ما اعمال تحريم‌هاي جديد را مي بينيم. رفتارهاي متناقض آمريكا شرايط را دشوار مي‌كند. مقام معظم رهبري مي‌فرمايند اين رفتار و عملكرد آمريكا مشكل ساز است ايران از ابتداي انقلاب با آمريكا همان موضعي را كه با اسرائيل اعلام كرده بود نداشت.
وي در ادامه در باره سفر پوتين به تهران، گفت: مطمئنا حضور پوتين در ايران در ادامه يك پروسه بود و از گذشته استمرار دعوت او به تهران وجود داشت اما اين مهم در دولت نهم رخ داد.

* ايرانيان خارج از كشور چندين برابر ايرانيان داخل به منافع ملي اهميت مي‌دهند

در ادامه حسن قشقاوي در پاسخ به سؤال دانشجويي كه "چرا از پتانسيل ايرانيان خارج از كشور به عنوان نيروي لازم براي انجام لابي در داخل آمريكا و كشورهاي ديگر استفاده نمي‌شود"با اشاره به دوران سفارت خود در كشور سوئد گفت: من 4 سال در كشوري سفير بودم كه جمعيت 100 هزار نفري ايراني داشت و آنها بيشترين علاقه را به ايران داشتند. هم اكنون بين 3 تا 5 ميليون ايراني مهاجر داريم كه آنها علاقه مندي بسيار شديدي به منافع ملي دارند. آنها به شدت به حاكميت ملي، منافع و حاكميت ارضي علاقه شديد دارند. علاقه آنها به منافع ملي چندين برابر ايرانيان داخل كشور است. آنها نسبت به مساله جزاير و تماميت ارضي كشورمان، موفقيت‌هاي فن آوري و علمي كشور احساسات شديد دارند و موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي برايشان مهم است.
وي تصريح كرد: ما بايد شناخت كافي نسبت به اين پتانسيل پيدا كنيم، در انتخابات آمريكا ساپورتر‌هاي اصلي 2 كانديدا ايراني ها بودند. اين پتاسيل بالائي است . الان يوناني‌ها، ارامنه و ايرلندي‌ها داراي لابي‌هاي قوي‌اي در آمريكا هستند. به اميد روزي كه ما درك عظيمي از اين لابي قدرتمند داشته باشيم. بايد روزي به آنها تصوير داده شود در تلويزيون مردم داخل ببينند.

* نه به روس‌ها اعتماد مطلق داريم و نه بي‌اعتماد مطلق هستيم

در ادامه از قشقاوي درباره دلايل اعتماد بيش‌ از اندازه ايران به روسيه سؤال شد كه وي در پاسخ، گفت: به روسها اعتماد مطلق نداريم و بي اعتمادي مطلق ميان ما وجود ندارد. در بحث روسيه موقعيت همسايگي بسيار مهم است. روسيه در موقعيت همسايگي ماست، آنها همسايه ما در حوزه نفوذ قفقاز هستند. روسيه را نمي‌توان با كشورهاي غربي مقايسه كرد ديپلماسي موفق، ديپلماسي ارتباط موفق با همسايگان است. ما با روس ها قرار دادهايي داريم آنها براي ما يك نيروگاه آب سبك مي‌سازند، در حوزه دفاعي نيز همكاري هايي داريم و ابائي نداريم كه بگوئيم. موقعيت روسيه استراتژيك است روسيه همسايه ما است و كشوري دور افتاده در آفريقا يا آن سوي دنيا نيست.

* رابطه جمهوري اسلامي و كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالي درباره دلايل مماشات ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس، گفت: اجلاس شوراي همكاري خليج فارس در دوحه بعد از اجلاس "آناپوليس" بود كه فضاي سنگيني عليه ايران ايجاد كرده بود، اين فرصت در اجلاس دوحه ايجاد شد كه فضاي سنگين عليه ايران شكسته شد و اخيرا هم حضور العطيه در تهران به دنبال سفر رئيس جمهور به دوحه بود.
وي در رد ادعاي نشستن رئيس جمهور در زير عنوان جعلي خليج عربي خاطر نشان كرد: ما نام جعلي خليج عربي را قبول نداريم ما براي وجب به وجب خاك مان تعصب ويژه‌اي داريم اما يك واقعيتي است كه اين كشورها از اين عنوان استفاده مي‌كنند و هركجا كه مسؤلين جمهوري اسلامي حضور داشته باشند از اين جعل عنوان جلوگيري مي‌كنند. ولي با همه اين‌ها ما نمي‌توانيم با كشورهاي حاشيه خليج فارس قطع رابطه كنيم.
قشقاوي با اشاره به ديدگاه برخي منتقدين كه ايران را متهم به تنش زايي در عرصه بين‌المللي مي‌كنند گفت: اتفاقا اين ديدگاه‌ها طرفدار برخوردهاي پرتنش با كشورهاي منطقه هستند. همه مي‌گويند در عرصه جهاني تنش زدايي كنيم اما برخي مي‌گويند چرا رئيس جمهور به دوحه سفر كرد و در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس شركت كرد.
وي درباره روابط ايران و مصر نيز افزود: مصر و ايران دو حوزه تمدني بزرگي هستند كشور بزرگ و مسلمان مصر بسيار با اهميت است ولي هم اكنون سطح روابط دو كشور در حد سفارت نيست. اما سفر شخصيت هاي ايراني به مصر در چارچوب سازمان ها و كنفرانس هاي بين المللي صورت مي‌گيرد.

* حمايت ايران از فلسطين بيشتر معنوي است تا مادي

از قشقاوي درباره دلايل حمايت مالي از فلسطين سؤال شد و دانشجويي با اشاره به اينكه در كشور مشكلات زيادي وجود دارد كه جايي براي كمك مالي به فلسطين باقي نمي‌گذارد، گفت: الان مساله فلسطين مورد توجه همه كشورهاي جهان است برخي مي‌گويند ايران نبايد در اين مساله دخالت كند و درحالي كه اين حرف غلط است ما در منطقه خاورميانه زندگي مي‌كنيم و كشورهايي كه هزاران كيلومتر آنسوتر هستند در اين مساله دخالت مستقيم دارند. اين حرف كه ما به فلسطين پول مي‌دهيم نيز صحيح نيست.
وي با تاكيد بر اينكه هزينه كردن در سياست خارجي يك عرف است، تصريح كرد: موضوع حمايت‌ها اصلا مالي نيست، خيلي از كشورهاي عربي كمك هاي مالي شان به فلسطين بسيار زيادتر از ما است الان خيلي از اين كشورها هم به فتح و هم به حماس كمك مي‌كنند و چون وضع مالي ما مانند كشورهاي غربي نيست و آنگونه نمي‌توانيم حمايت مالي كنيم. بسياري از كشورها وزارت كمك‌هاي توسعه دارند ولي ما نداريم بسياري از كشورهاي غربي با بودجه ماليات مردم كمك مالي مي‌ دهند، ما كجا چنين كمك هاي مالي داريم؟

* همكاري با آژانس در چارچوب پادمان‌ها است

قشقاوي درباره همكاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز گفت: نصب دوربين در مراكز هسته‌اي بر اساس مقررات NPT صورت مي‌گيرد ما نظارت پادماني را قبول كرده‌ايم اعمال نظارت ها در چارچوب توافق ها است.
در ادامه از سخنگوي وزارت امورخارجه درباره نشست اديان كه به همت عربستان سعودي و در شهر نيويورك قرار است برگزار شود، گفت: ما به آقاي خزاعي نماينده جمهوري اسلامي در نيويورك تلكس زديم كه جزئيات اين كنفرانس را براي ما تهيه كند و ببينيم سطح شركت كننده‌هاي آن چيست. كيفيت برگزاري اين برنامه براي ما مهم است و اين موضوع در دستور كار معاونت بين الملل وزارت خارجه قرار گرفته است.
وي در ادامه درباره دلايل نزديكي ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين، گفت: حوزه ديپلماسي حوزه تاثير و نفوذ است اشتراكات زباني، فرهنگي ، ديني و ... دلايل مهمي براي برقراري ارتباطات است. كشورهاي آمريكايي لاتين مي‌گويند در مخالفت با مواضع آمريكا با ايران اشتراك نظر داريم به اين دليل ما چرا از اين ديدگاه استقبال نكنيم. در آمريكاي لاتين در سال هاي اخير در بوليوي، نيكاراگوئه و برزيل تحولاتي اتفاق افتاده است و از ايران در خواست كمك فني مهندسي مي‌كنند.
در پايان درباره برخورد بد برخي سفارتخانه‌هاي غربي با مراجعه كنندگان ايراني سؤال شد كه وي، گفت: برخي از سفارتخانه ها برخورد بدي دارند هم در صدور ويزا و هم در برخورد با ارباب رجوع اما برخي مواقع نيز مبالغه آميز برخورد مي‌كنند. ايران الان در تحريم است و كسي شكي ندارد الان غربي ها برخورد گل و بلبل با ايران ندارند و برخورد دارند. ايران در حال فتح قله هاي دانش است خوب بر خورد آنها روشن است. برخورد آنها غير عادلانه است ما در حال جابجايي موزائيك قدرت هستيم.
وي همچنين در مورد سختگري‌ها براي صدور ويزا نيز گفت: صدور ويزا ربطي به ديپلماسي ندارد اين مساله بستگي به تعاريف كشورها دارد اين معادله ديپلماسي نيست الان در تحريم ها موضوع ويزا مطرح نشده است اين بر مي‌گردد به مسائل اقتصادي.
در پايان از قشقاوي در مورد تلاش ايران براي تاثير گذاري در امضاء نشدن موافقتنامه امنيتي عراق و آمريكا، گفت: ايران نفوذي بر عراق براي بسته نشدن توافقنامه امنيتي ندارد و اين موضوع را در چارچوب مسائل داخلي عراق مي‌داند. اما ما شاهديم كه اقشار مختلف مردم، مراجع و نمايندگان مجلس عراق با آمدن به خيابان‌ها مخالفت خود را با امضاي اين توافقنامه اعلام كردند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن