تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798390150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضربان زمان


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: ضربان زمان
گياهان دارويي براي درمان افسردگي مؤثرترند
تحقيقات اخير نشان مي دهد، استفاده از داروهاي گياهي در درمان افسردگي بسيار مؤثرتر از داروهاي شيميايي خواهند بود.
در حال حاضر، از هر 5 نفر، حداقل يكي در دوران زندگي خود به افسردگي دچار خواهند شد.
هم اكنون داروهاي موجود در زمينه بيماريهاي رواني و بويژه افسردگي در سطح جهان داروهاي چون «پروزاك» و «سروكسات» هستند.
اين در حالي است كه تحقيقات قبلي نشان داده بود، داروهاي شيميايي كه براي درمان افسردگي تجويز مي شوند، تقريباً همگي بي اثر هستند.
به همين دليل، محققان بر آن شدند تا با توجه به افزايش روزافزون افسردگي در سراسر جهان، راهي به جز داروهاي شيميايي براي درمان بيماريهاي رواني از جمله افسردگي بيابند.با توجه به شدت يافتن پژوهشها، مشخص شد استفاده از داروهاي گياهي به جاي داروهاي شيميايي مي تواند بسيار مؤثرتر باشد.دانشمندان نيز تحقيقات خود را در اين زمينه گسترش داده و موفق شدند، دارويي توليد كنند كه صددرصد گياهي است و آزمايشهاي اوليه نشان مي دهد تأثير بسزايي در بهبود بيماران مبتلا به افسردگي دارد.اين گياه دارويي از نوعي گل ستاره شكل زرد رنگ تهيه شده كه به صورت كپسول، شربت و يا حتي چاي نيز توليد مي شود.

آسپرين براي ديابتيها خطرناك است

محققان اسكاتلندي به تازگي اعلام كردند كه بيماران مبتلا به ديابت، نبايد به طور مداوم براي جلوگيري از حملات قلبي، آسپرين مصرف كنند.
مجله پزشكي «بريتيش»، اعلام كرد كه به دنبال انجام بررسيها در هزار و 300 فرد بزرگسال انگليسي كه هيچ گونه علائم بيماري قلبي در آنها مشاهده نمي شد، مصرف آسپرين به خونريزي معده منجر شده و هيچ گونه تأثير مثبتي در آنها نداشت.
تحقيقات جديد در واقع خط قرمزي بر مطالعات پيشين كه طي آنها اعلام شده بود، بيماران ديابتي براي جلوگيري از ابتلا به حملات قلبي، آسپرين مصرف كنند.
با وجود دستاوردهاي جديد، محققان اعلام كرده اند كه مصرف اين دارو هنوز براي گروهي كه در معرض خطر بالاي برخي بيماريها قرار دارند، لازم است كه بايد قبل از مصرف با پزشك خود مشورت كنند.
به گفته محققان، در افرادي كه پيشتر با حملات قلبي يا سكته مغزي مواجه بودند يا دچار بيماري شريان اكليلي بوده اند، مصرف آسپرين خطر حمله دوباره را در اين افراد تا 25 درصد كاهش مي دهد.بنا بر گزارشهاي رسيده، بيش از دو ميليون نفر از 40 ميليون مبتلا به ديابت در جهان، در انگلستان زندگي مي كنند.در حدود 80 درصد از افرادي كه به ديابت مبتلا هستند، بر اثر بيماريهاي قلبي- عروقي از جمله سكته مغزي و حملات قلبي، جان خود را از دست مي دهند.

مصرف پسته و كاهش خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي- عروقي

محققان آمريكايي اعلام كردند، با گنجاندن پسته در رژيم غذايي، مي توان خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي-عروقي را كاهش داد.به گزارش پايگاه اينترنتي «اپلزفورهلث»، «سارا گبائر» محقق دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا كه مسؤوليت انجام اين پژوهش را بر عهده داشت، اعلام كرد: شركت كنندگان در اين پژوهش از يك رژيم غذايي حاوي 35 درصد كل چربي و 11 درصد چربي اشباع شده به مدت دو هفته استفاده كردند.محققان آمريكايي اعلام كردند: پسته 10 تا 20 درصد انرژي كل بدن را تأمين مي كند.نتايج اين پژوهش كه در مجله آمريكايي Clinical Nut منتشر شد، نشان داد كه رژيم غذايي حاوي حداقل 20 درصد پسته باعث كاهش «ليپوپروتئين» و «كلسترول» به ميزان 12 درصد مي شود و رژيم غذايي حاوي حداقل 10 درصد پسته باعث كاهش كلسترول خون به 9 درصد مي شود.
همچنين پسته مقدار زيادي فيبر دارد كه به هضم مواد غذايي كمك مي كند و كلسترول و قند خون را تنظيم مي كند.

پيشگيري از سرطان سينه با خوردن كلم بروكلي

تحقيقهاي جديد نشان داد كه بروكلي شامل ماده اي به نام «سولفورافان» است كه ممكن است از ابتلا به سرطان سينه پيشگيري كند.به گزارش پايگاه اينترنتي food as food، بروكلي يكي از محبوب ترين سبزيهاست و ابتدا در ايتاليا پرورش داده شد.بروكلي نقش قابل توجهي را در فعاليتهاي ضد سرطاني ايفا مي كند و بخصوص باعث پيشگيري از ابتلا به سرطان ريه، روده بزرگ و سينه مي شود.بروكلي باعث كاهش كلسترول خون مي شود و به عنوان عاملي مؤثر در فعاليتهاي ضد ويروسي و بهبود زخم است. بروكلي، منبع غني از كروميوم است كه به تنظيم انسولين و قند خون كمك مي كند.بروكلي به دليل دارا بودن مقادير بالاي ويتامين C، فيبر و بتاكاروتن (پيش ساز ويتامين A) به عنوان يك آنتي اكسيدان قوي محسوب مي شود كه از آثار مخرب راديكالهاي آزاد در بدن پيشگيري مي كند.بروكلي 46 درصد كالري، 4.6درصد پروتئين، 8.7 گرم كربوهيدرات، 6.4 گرم فيبر، 178 گرم كلسيم، 1.8 ميلي گرم آهن، 0.13 ميلي گرم تيامين، 0.32 ميلي گرم ريبوفلاوين، 1.18 ميلي گرم نياسين و 98 ميلي گرم ويتامين C را براي بدن تأمين مي كند.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن