تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798415082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آن مرد با « شوراي حكميت » آمد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: آن مرد با « شوراي حكميت » آمد
احمد يوسفي صراف

«مي آيم تا تغيير ايجاد كنم!» اين اولين شعار انتخاباتي زودرس جبهه سياسي چپ كشور از زبان تنها كانديداي با هيجان آنها بود كه

سبب شد، همه به اين نتيجه برسند كه اصلاح طلبان هنوز هم براي ارايه چهره جديد خود در انتخابات دچار مشكل اساسي هستند.
در حالي كه هنوز سران دو جناح اصلي سياسي كشور در كش و قوس اعلام نامزدهاي خود براي شركت در انتخابات آينده رياست جمهوري بودند، اين مهدي كروبي بود كه با افتخار و غافلگيري همفكرانش حضور قطعي خود را براي شركت در انتخابات اعلام كرد و گفت: «مي آيم تا تغيير ايجاد كنم!»
در اولين موضع گيريها درباره اين اعلام حضور هيجان انگيز، اصلاح طلبان تمامي تلاش خود را بكار گرفتند تا نشان دهند اختلاف چشمگيري ميان آنها نيست و اين يك پيش دستي «از قبل توافق شده» بوده است.
پس از اعلام رسمي اين خبر، علي مزروعي، عضو شوراي مركزي حزب مشاركت در مصاحبه با ايلنا گفت: «اقدام دبيركل حزب اعتماد ملي براي اعلام آمادگي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم كار خوبي بود.»
سيدحسين موسوي تبريزي، دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم نيز در موضعي مشابه با مزروعي، گفت: «اعلام كانديداتوري كروبي به نفع كشور و اصلاح طلبان است.»
مجيد انصاري نيز به نمايندگي از مجمع روحانيون گفت: «معتقد بودم آقاي كروبي حتماً كانديدا مي شود، چون نشانه كانديداتوري ايشان را در بياناتشان مي ديدم.»
اظهارات نه چندان شفاف محمدعلي ابطحي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا نيز در جاي خود قابل تأمل بود كه گفت: «حضور كروبي به عنوان حضور حزبي قابل قبول است و در آينده بررسي هاي بيشتري در اين باره صورت مي گيرد.»
در اين ميان اما ساير چهره هاي اصلاح طلب، گويا نظر ديگري درباره حضور مهدي كروبي داشتند، ماشاءا... شمس الواعظين در گفتگوي خود با العربيه حضور وي را اين چنين توصيف كرد: «كروبي با اين تصميم براي شركت در انتخابات آتي پيش دستي كرد تا راه را به رقيبان يا دوستان خود در جناح اصلاح طلب از جمله محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق ببندد و تصميم وي در بين اصلاح طلبان شكاف ايجاد خواهد كرد».
همچنين به ادعاي سايت «پلاك نيوز»، عبدا... ناصري، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب هم با اشاره به اينكه بايستي طرح كانديداتوري نوه امام(ره) ادامه يابد، افزوده است: «مي توان با كانديداتوري سيدحسن آقا، علماي بسيار و لايه هاي مذهبي را با خود همراه كرد و كسي نمي تواند او را تخريب كند در عين حال كه او مي تواند يك اتحاديه را در بين اصلاح طلبان ايجاد كند.
مديرعامل اسبق خبرگزاري ايرنا در دوران خاتمي تأكيد كرده است: با كانديداتوري سيدحسن آقاي خميني، محافظه كاران بر سر دو راهي گيج مي شوند.
در اين ميان، طرح پيشنهادي كروبي نيز مانند «آمدن» او خبرساز شد.
بر اساس طرح كروبي، همه اصلاح طلباني كه مايل به كانديداتوري هستند به ميدان بيايند و بدون تخريب يكديگر، با هم رقابت كنند تا زماني در آينده يك «شوراي حكميت»، محبوب ترين نامزد را تعيين كند و بقيه به نفع آن كنار بروند.
در اين بين اما، دقت در مصاحبه هاي هفته گذشته چهره هاي اصلاح طلب نكته اي مهم را آشكار مي كند و آن اين است كه بيشتر اصلاح طلبان هفته گذشته در اظهارات خود از طرح اين موضوع (شوراي حكميت) طفره رفته اند كه مكانيسم تعيين كانديداي محبوب در نهايت چگونه باشد. اينجاست كه برخي تحليلگران عقيده دارند، كه اصلاح طلبان به جاي آنكه مسأله را حل كنند فقط آن را تا زمستان به تعويق انداخته اند!
در اين شرايط اما ساير رقيبان جدي احمدي نژاد در انتخابات آتي نيز بيكار ننشسته بودند.
يك منبع نزديك به قاليباف هفته گذشته در گفتگو با ايلنا گفت: «حاميان قاليباف يا اصولگرايان اصلاح طلب درصددند به مرور در عرصه سياسي كشور تبديل به يك جريان پايدار و مؤثر شوند از اين رو به انتخابات از زوايه تأثير گذار و حضور فعالي كه يك جريان سياسي مي تواند داشته باشد نگاه مي كنند.»
همچنين در هفته اخير شنيده شد، حجةالاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري، جلسات محرمانه اي با برخي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس چهارم و پنجم و برخي از ديگر مقامات سياسي داشته است.
بنابراين گزارش، گويا ناطق نوري جلسه اي هم با دبيركل يكي از احزاب سياسي نزديك به «حسن روحاني» برگزار كرده است.
روزنامه كارگزاران كه اين خبر را به نقل از يك منبع مطلع منتشر كرده در ادامه نوشته است: يك چهره نزديك به رئيس اسبق مجلس گفت كه «اين جلسات با هدف پيگيري طرح دولت وحدت ملي برگزار مي شود».
سايت خبري «فردا» نيز تحركات انتخاباتي «حسن روحاني» را در كانون توجه قرار داد و به نقل از يك منبع آگاه خبر داد كه سيدحسين موسويان، معاون سابق حسن روحاني و عضو پيشين تيم مذاكره كننده هسته اي كشور تاكنون در هيچ يك از برنامه هاي ستاد انتخاباتي غيررسمي وي حضور نداشته است.
اما در خصوص موضع گيريهاي چهره هاي اصولگراي كشور درباره انتخابات، حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه با بيان اينكه احتمال واحد بودن نامزد دوم خردادي ها در انتخابات را بايد جدي گرفت، به ايرنا گفت: «اصولگرايان بايد به اين پرسش پاسخگو باشند كه اگر در انتخابات يك اصولگراي مورد انتقاد آنان رأي بياورد، بهتر است يا يك فرد دوم خردادي؟».
وي اضافه كرد: پاسخ مؤتلفه اين است كه اصولگراي مورد انتقاد ما رأي بياورد، ارجح است تا رقيب يا مخالف ما. به همين خاطر است كه مؤتلفه در انتخابات سهم خواهي نكرده و نخواهد كرد.
حبيبي افزود: «اينكه يك اصولگرا، پيروزي نامزد دوم خردادي را بر پيروزي نامزد رقيب اصولگرا ارجح بداند، به معني جدا شدن از جريان سياسي اصولگرايي است.»
حبيبي در عين حال تأكيد كرد: «گرچه همه اصولگرايان در اصول يكي هستند اما اينكه در سليقه ها هم يكجور فكر كنند، امر غيرممكني است.»
در هفته اخير اما، اظهارنظرها درباره انتخابات آتي رياست جمهوري ايران، تنها به اين موارد ختم شد و از چهره ها و رسانه هاي خارجي نيز شاهد بروز موضع گيريهايي بوديم.
آنجا كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در شماره 21 اكتبر خود به كاهش قيمت نفت اشاره كرد و نوشت: اگر اين روند ادامه داشته باشد، شايد موجب تأخير بر نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران و ناكامي احمدي نژاد از كسب دوباره مقام رياست جمهوري شود. خبرنگار آسوشيتدپرس هم حضور ميهمانان خارجي خاتمي در همايشي در تهران و يزد را مورد توجه قرار داد و در گزارشي نوشت: «ملايمت در برابر غرب»، نقطه آسيب پذيري خاتمي در انتخابات آينده است.
همچنين مجله اكونوميست در گزارشي درباره انتخابات خرداد ماه سال آينده در ايران نوشت: ]براي پيروزي اصلاح طلبان[، خاتمي بايد متحد خود- كروبي- را به كنار كشيدن از انتخابات متقاعد كند.
مقاله نويس اكونوميست البته به ضعف چهره هاي اصلاح طلب براي كسب آراي مردم نيز اشاره كرد و اعلام كرد كه ترديدهاي خاتمي براي اعلام حضور قطعي در انتخابات پيش رو، طبيعي و بجاست.
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن