تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايمن سازي ، اولويت اول جاده هاي آذربايجان غربي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايمن سازي ، اولويت اول جاده هاي آذربايجان غربي است
از: علي اصغر شادجو مجمع عمومي سازمان ملل در سال 1989 ميلادي با تصويب قطعنامه اي دوم ماه اكتبر هر سال را به عنوان روز جهاني كاهش اثرات بلاياي طبيعي نام گذاري كرد.


لزوم آموزش همگاني در برخورد با حوادث، آشنايي، هشدار و روياروي با خطرات آن بسيار ضروري به نظر مي رسد.
تغييرات اقليمي، رشد اقتصادي و كارخانجات دركنار مناطق مسكوني، وابستگي متقابل جهاني و عملكرد اقتصاد جهاني و نيز تاثير بر جوامع فقير به همراه نابرابري هاي اقتصادي و اختلافات طبقاتي باعث شده كه 95 درصد تلفات حوادث طبيعي در كشورهاي جهان سوم رخ دهد.
طبق آمار بين المللي سالانه 360 هزار نفر در دنيا جان خود را در حوادث غيرمترقبه از دست مي دهند.
همه ساله 40 نوع بلاي طبيعي در دنيا رخ مي دهد كه از اين تعداد 31 نوع از آن در ايران رخ به وقوع مي پيوندد.
استان آذربايجان غربي نيز به دليل دارا بودن شرايط خاص اقليمي جزو 10 استان اول كشور است كه بيشترين حوادث و بلاياي طبيعي در آن حادث مي شود.
حوادثي مانند سيل و زلزله كه احتمال وقوع بسيار بالا مي باشد، از طريق ساخت سدها، سيل بندها و مقاوم سازي منازل مسكوني و استفاده از تكنولوژي هاي نوين در ساخت مي تواند در كاهش تلفات اين حوادث موثر باشد.
يكي از مشكلات سالهاي اخير دنيا بروز پديده گرمايش زمين و آب شدن منابع يخي در قطب و افزايش سطح آب درياها به علت افزايش آلودگي جوي و گازهاي گلخانه اي مي باشد.
بروز خشكسالي در برخي مناطق جهان به همراه پديده طوفان هاي سيل آسا در نقاط ديگر، جملگي جزو حوادث و بلاياي طبيعي سال هاي اخير مي باشند.
بر اساس آمارهاي جهاني در 20 سال گذشته حدود سه ميليون و 500 هزار نفر در دنيا بر اثر بلاياي طبيعي جان خود را از دست داده و 250 ميليارد دلار نيز خسارات مالي وارد شده است.
همچنين اين آمارها نشان مي دهد شدت اين بلايا در سالهاي اخير تا چهار برابر افزايش يافته و نسبت تلفات جاني آن تا شش برابر بيشتر شده است.
بروز اين امر به رغم افزايش امكانات آموزشي و ارتباطي و افزايش توان علمي و تجهيزاتي در دنيا نشان دهنده عدم ارتقا بحث آموزش و آشنايي مردمي در اين زمينه است.
بلاياي طبيعي در مجموع به سرعت و غيرقابل پيش بيني رخ مي دهند و مبارزه با آنها پيچيدگي و دشواري خاصي دارد و لذا ارتقا دانش و آگاهي هاي عمومي بهترين واكنش در برابر اين حوادث محسوب مي شود.
در اين بين، حوادث جاده اي و امداد رساني در اين موارد يكي از مهمترين امور مورد توجه كشورها در سالهاي اخير است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي در اين خصوص گفت: اهميت به مديريت بحران و ارتقا سطح آموزشهاي عمومي در برخورد با حوادث طبيعي و افزايش ايمني و آموزش همگاني در اولويت كاري اين نهاد قرار دارد.
قادر مختاري افزود: تشكيل تيم هاي واكنش سريع، فرهنگ سازي عمومي، وضع قوانين جديد در ساخت و ساز و الزامات بهسازي راه كاري در مقابله با اين امر در استان به شمار مي رود.
وي با اشاره به برگزاري همايش ملي چالشها و راه كارهاي پايگاه هاي امداد جاده اي در 24 مهر ماه جاري در استان گفت: امسال بحث حوادث و امداد جاده اي به عنوان بارزترين شاخصه حوادث مورد نظر است.
مختاري، محور اين همايش را پرداختن و توجه به كاهش تلفات در اين خصوص اعلام كرد و افزود: 30 مقاله تحقيقي و ترجمه از برترين مقالات كشور در جهت بهبود ديدگاه امنيت جاده اي در اين همايش ارايه مي شوند.
وي همچنين گفت: همه ساله در حدود 30 هزار نفر در كشور بر اثر حوادث جاده اي جان خود را از دست مي دهند كه اين رقم در آذربايجان غربي تا دو هزار نفر در سال مي رسد، اميد مي رود اين همايش گام موثري در به صفر رسيدن اين آمار باشد.
كارشناسان فعال در زمينه بلاياي طبيعي و جاده اي نيز ايمن سازي راه هاي آذربايجان غربي را به عنوان استاني با شرايط خاص مورد تاكيد دارند.
رييس پليس راه استان معتقد است: راه هاي آذربايجان غربي با داشتن مرز مشترك با سه كشور و نيز محيطي كشاورزي به همراه رشت صنعت بايد در اولويت برنامه هاي توسعه راهي قرار گيرد.
سرهنگ جعفر اشرف رضايي مي افزايد: با اينكه عامل 70 درصد از تصادفات جاده اي خطاي انساني را شامل مي شود ولي بحث ايمني راه ها مورد تاكيد اين نهاد است.
وي ادامه داد: در سال جاري دو هزار و 589 تصادف در استان رخ داده كه در اين تصادفات 265 نفر فوت و يك هزار 325 نفر مجروح شده اند.
اشرف رضايي يادآور شد: 70 درصد حوادث رانندگي در 30 كيلومتري حاشيه شهرها رخ مي دهد كه با جداسازي باندهاي رفت و برگشت، احداث تونل بدليل كوهستاني بودن استان و تقاطع هاي غير هم سطح در اين محورها مي توان اين رقم را به شدت كاهش داد.
وي يادآور شد: اين نهاد پيشنهاد نصب گارد ريل در كنار جاده ها، ايجاد خط كشي هاي استروژني و حذف نقاط حادثه خيز را به شوراي ترافيك استان داده است.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان نيز باتاكيد بروضعيت خاص آذربايجان غربي به جهت ترانزيت كالا و مسافر از كشور به سمت بازارهاي اروپايي گفت: نبود شبكه ريلي در مركز استان و عدم گسترش برنامه هاي حمل و نقل هوايي باعث اتكا حمل و نقل در جاده هاي استان شده است.
بابك طالبي يادآور شد: استان فاقد بزرگراه و آزاد راه است و اين نياز در اين مقطع زماني در جهت افزايش ضريب امنيت اين صنعت حياتي است.
وي، فرسودگي ناوگان حمل و نقل را نيز از جمله ديگر عوامل افزايش رقم حوادث جاده اي دانست و افزود: طبق برنامه چهارم توسعه عمر ناوگان حمل و نقل در كشور بايد از 19 سال به 10 سال كاهش يابد كه ميانگين اين رقم در حال حاضر در استان 14 سال براي خودروهاي كشنده و شش سال براي خودروهاي باري سنگين است.
وي يادآور شد: با اقدامات انجام شده اين نهاد، عمر ناوگان حمل و نقل مسافري استان به نزديك پنج سال رسيده است كه كمتر از ميانگين كشوري است.
توجه به امداد جاده اي و پايگاه هاي امداد رساني جاده ها از ديگر مقوله هاي كاهش آسيبهاي ناشي از حوادث جاده اي است.
آذربايجان غربي داراي پنج پايگاه دايمي امداد رساني در مناطق حادثه خيز است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي در اين زمينه مي گويد: اين پايگاه ها در محور اروميه، خوي ـ اووغلي، اروميه ـ قوشچي، مياندوآب و ماكو قرار دارند.
مختاري افزود: تعداد 14 پايگاه سيار نيز در مواقع مورد نياز شامل طرحهاي نوروزي، تابستاني و زمستاني در محورهاي پر رفت و آمد استان برقرار مي شود.
وي ادامه داد: با اين همه افزايش تعداد پايگاه هاي امداد جاده اي تا بيست پايگاه و نيز امداد هوايي در استان به شدت احساس مي شود.
7130/1139/587 شماره 743 ساعت 15:30 تمام
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن