تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798265345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه ها در دو دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: رسانه ها در دو دقيقه
جمهوري اسلامي

سرمقاله: «شيطان، شيطان است»
«ابراز علاقه به برقراري روابط با آمريكا براساس عدالت و احترام» و انتظار پديد آمدن «تغييرات مثبت در رفتار آمريكا» چيزي بيش از يك توهم نيست. چنين نگاهي قطعاً با سياست بيان شده توسط قرآن كريم و آنچه از سياست تهاجمي امام خميني در برابر قدرت هاي استكباري بويژه آمريكا سراغ داريم منطقي نيست. تجربه عملي نيز اين واقعيت را به اثبات رسانده است.
اظهارات خصمانه مقامات دولت بوش در روزهاي اخير عليه نظام جمهوري اسلامي از يكطرف و آنچه «اوباما» نامزد حزب دموكرات براي رياست جمهوري آينده آمريكا در ابراز خصومت با جمهوري اسلامي ايران و حمايت از رژيم صهيونيستي گفته است از طرف ديگر نشان ميدهند خوي استكباري در وجود سران آمريكا ريشه دوانده و از آنها جدا شدني نيست.
فشار براي قائم مقامي صمصامي در بانك مركزي
اخبار رسيده از بانك مركزي حاكي از اعمال فشار شديد بر رئيس كل جديد بانك مركزي براي انتخاب حسين صمصامي سرپرست پيشين وزارت اقتصاد به عنوان قائم مقام بانك مركزي است. از منابع آگاه در اين باره خبر مي رسد كه محمود بهمني تا به حال در برابر اين فشارها مقاومت كرده است ولي مشخص نيست اين روند تا چه زماني ادامه خواهد يافت.تفاوت هاي بنيادين و اساسي تفكرات و سياست هاي رئيس كل جديد بانك مركزي با حسين صمصامي عمده ترين دليل مخالفت بهمني با اين توصيه هاست.
گفته مي شود مظاهري در توصيه اي به بهمني گفته است در صورت پذيرش صمصامي به عنوان قائم مقام تمام تصميمات صمصامي به پاي وي نوشته خواهد شد و اين اصلا براي بهمني به عنوان يك مدير بانكي با تفكرات شناخته شده و سابقه 39 ساله پسنديده نيست.
مظاهري همچنين به بهمني توصيه كرده است تا پيش از معارفه رسمي، قائم مقام خود را انتخاب كند تا به سرنوشت شرط خود وي با رئيس جمهور در هنگام پذيرش رياست بانك مركزي در شهريور 86 در مورد احياي شوراي پول و اعتبار گرفتار نشود. مظاهري احياي اين شورا را هنگام پذيرش رئيس كلي بانك مركزي به عنوان شرط مطرح كرده بود كه باوجود پذيرش اوليه هيچگاه عملي نشد.

رسالت
سرمقاله: «قفل هاي خزانه،» محمدكاظم انبارلويي
در اين ميان يك مغلطه بزرگ ادراك مي شود و آن اينكه در اين هياهوي رسانه اي كه شروع آن با محدوديت وام دهي بانك ها به طرح ها از جمله طرح هاي زودبازده شروع شده، بانك مركزي گويا ترمز وام دهي به مشتريان ايراني را كشيده است، حال آنكه خود با نقض ماده 124 قانون محاسبات عمومي با سپرده گذاري دلارهاي نفتي نزد بانك هاي خارجي تحت عنوان حساب كارگزاري هاي بانك مركزي در خارج در واقع ميلياردها دلار ارز نفت را به خارجي ها با بهره كمتر از داخل وام داده است.
بانك مركزي در سايه سكوت خزانه دار كل كشور ارز نفت را كه عنوان حسابش درآمد عمومي است به جاي «تمركز» در خزانه به حكم اصل 53 قانون اساسي و ماده 10 و 11 قانون محاسبات عمومي در حساب كارگزاري هاي بانك مركزي در خارج «متفرق» نموده است و اين «تفرق» با هيچ يك از موازين قانوني انطباق ندارد...
رفتار بانك مركزي با دولت غبخوانيد با خزانه دار كل كشورف رفتار يك ارباب با رعيت خود شده است در حالي كه دولت به دليل تامين بخش عظيمي از منابع بانك ها وحتي دولتي بودن بانك ها نبايد تن به چنين رفتاري دهد.

حزب الله
سرمقاله: «يك استدلال اشتباه»
وزير رفاه... سرانجام در مقابل آمار ارائه شده از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران كه تعداد ساكنان محدوده زير خط فقر كشور را 14 ميليون نفر اعلام كرده بود واكنش نشان داد و با توضيحات خود هم صحت و دقت علم آمار را زير سؤال برد و هم آمار ارائه شده از سوي كارشناسان خبره بانك مركزي را تكذيب كرد...
وزير رفاه براي توجيه و توضيح خودداري وزارتخانه متبوع اش از اعلام خط فقر بخوانيد يكي از شاخصهاي سنجش ميزان برخورداري جامعه از رفاه به بي اساس خواندن اصول علم آمار و غيرواقعي بودن محاسبات اولين مركز سياستگذاري نظام بانكي كشور اكتفا نكرد و با تقبيح استفاده از واژه «فقر» و نامگذاري گروهي از جمعيت كشور به نام «فقرا» گفت: «نيازي نيست عزت مردم را خراب كنيم و مرتباً كرامت آنها را زير سؤال ببريم. خدا هم ما را نمي بخشد اگر جامعه اي را نشاندار كنيم و بگوئيم تو فقيري،»...اتخاذ اين نوع مواضع و بيان اين نوع استدلال هاي غيرمنطقي توسط وزير رفاه در حالي كه طرح بزرگ تحول اقتصادي دولت در آستانه اجراست و حتي در وزارت رفاه طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار به منظور هدفمند كردن يارانه ها هم در حال اجرايي شدن است و نياز جامعه به داشتن يك خط شاخص كلي خط فقر را گوشزد مي كند بيشتر از آنكه به اجراي صحيح سياست هاي اقتصادي دولت نهم كمك كند اعتبار آن را زير سؤال مي برد.
سخنان ديروز وزير رفاه شمشير دولبه اي را ماند كه مخالفان نظام و دشمنان انقلاب را صاحب يك لبه تيز آن كرده و آنان به راحتي مي توانند تمام تلاش هاي نظام اسلامي در فقرزدايي (حتي وزارت رفاه،) را زير سوال ببرند و زحمات و تلاش هاي فرزندان انقلاب را بي مقدار جلوه دهند،

اعتماد ملي
سرمقاله: «پيروزي براي حزب»
ارائه بسته پيشنهادي مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي به اردوگاه اصلا ح طلبان مي تواند به عنوان يك استراتژي موثر، راه برون رفت از وضعيت سكون امروز را ارزيابي كند. پيشنهاد ايشان بر اين پايه متكي است كه كانديداهاي اصلا ح طلب با اعلا م حضور خود در عرصه رقابت ها فعاليت هاي خود را تا چند ماه آينده ادامه دهند.
در اين ميان نامزدها با حضور در احزاب، مجامع، گروه هاي اجتماعي، شهرستان ها، مطبوعات و ديگر مراكز مدنظر، ديدگاه ها و نظرات خويش را با افكار عمومي و مخاطبان در ميان گذارند، آنگاه در بهمن يا اسفند با مكانيسمي كه مورد پذيرش اجماع اصلا ح طلبان خواهد بود، نامزد نهايي انتخاب و كار مشترك تمام گروه هاي سياسي آغاز خواهد شد.
اين پيشنهاد با اقبال عمومي همراه شده است. در اين ميان حتي چهره هايي كه از مدل هاي راديكال تري براي حضور در انتخابات تبعيت مي كنند، موافقت كلي خويش را اعلا م داشته اند اما مشروط نمودن كليت فرآيند انتخابات به تصميم هاي پسيني نهادهاي ناظر، به معناي آدرس دادن به رقيب براي انجام عمل سياسي از پيش طراحي شده است. هيچ نيازي نيست كه ما حركات بعدي خود بر شطرنج عمل سياسي خويش را مشخص نماييم...اگر ديگر كانديداها يا به صورت جرياني و يا مستقل به عرصه انتخابات وارد مي شوند... حزب اعتماد ملي داراي كانديدايي خاص و برنامه اي مدون است. مطلوب است حزب اهداف و برنامه هاي خود را در بخش هاي مختلف جامعه با افكار عمومي در ميان نهد و براي مخاطبان خود مدل مناسب دولت را طراحي و بدان اشاره نمايد. در اين مدت حزب فرصت خواهد داشت الگويي از دولت سايه را كه در صورت نيل به قدرت به آن هويت واقعي خواهد داد، به افكار عمومي نشان دهد. در اين صورت چه كروبي به صحنه بيايد يا نيايد، چه راي بياورد و چه نياورد، اين حزب اعتماد ملي است كه پيروز واقعي انتخابات آينده است.

اعتماد
مداحي همسر الهام براي مداح دولت
فاطمه رجبي همسر غلامحسين الهام سخنگوي دولت با انتشار يادداشتي به مداحي منصور ارضي مداح هيات دولت پرداخت؛ ارضي در برخي سفرهاي استاني همراه احمدي نژاد مي رود و در جلسات عزاداري خود علاوه بر تعريف و تمجيد احمدي نژاد انتقادات تندي را عليه چهره هاي شاخص منتقد دولت مطرح مي كند.
وي هفته پيش عبدالله نوري را به برخورد و حذف فيزيكي تهديد كرد. فاطمه رجبي همسر الهام اما به دفاع از وي پرداخت و در نوشته يي مرثيه وار بر بيماري ارضي مويه كرد.
همسر الهام نوشت؛ «امروز در تهران بسياري به دنبال كسب خبر بودند؛ خبر از سلامتي حاج منصور ارضي. همه نگران، مثل همه جاي ايران.» وي سپس با دعا براي سلامتي وي ابراز اميدواري كرد «حنجره» ارضي سلامت بماند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن