تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798612550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطره هاي با طراوت باران، غبار خشكسالي را در استان اردبيل مي زدايد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قطره هاي با طراوت باران، غبار خشكسالي را در استان اردبيل مي زدايد
قطره هاي با طراوت و پاك باران همزمان با ماه رحمت بيكران پروردگار، در حال زدودن غبار خشكسالي از چهره اغلب مناطق استان اردبيل است.


هر چند پديده خشكسالي باتوجه به شرايط زماني و مكاني و نيز ارتباط آن با نوع فعاليت ها تعاريف گوناگوني دارد اما خشكسالي امسال در نقاط مركزي و جنوبي استان اردبيل بر فرد فرد ساكنان اين مناطق ملموس است.
به گزارش خبرنگار ايرنا هر قطره باراني كه در شرايط فعلي از آسمان فرو مي ريزد چه كم و چه زياد باعث شادي افراد در مناطق مزبور در هر گروه سني و نيز در هر حرفه و شغل مي شود.
يك كشاورز اهل روستاي نوجه ده از توابع شهرستان نمين مي گويد: باران، نعمت و رحمت بزرگ الهي است كه از ابتداي ماه رمضان امسال بطور متناوب هر از گاهي بر زمين هاي تشنه اين روستا مي بارد.
او در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حتي نزول قطره هاي يك باران زودگذر براي مردم خوب است و كمترين فايده آن فرونشاندن گرد و غبار ناشي از خشكسالي مي باشد.
وي افزود: اگر شاكر نعمت باشيم هر چند كه ميزان آن اندك هم باشد خداوند منان ادامه آن نعمت ها را به فراواني براي بندگان خويش نازل مي كند.
پيرمردي اهل يكي از روستاهاي شهرستان اردبيل هم مي گويد: وقوع چنين خشكسالي را در نيم قرن اخير در اين روستا شاهد نبوده است.
وي افزود: شدت خشكسالي به اندازه اي بود كه زمين در بعضي از نقاط روستا بطور مقطعي شكاف هاي كوچكي برداشته بود و هنگام وزش باد از آسمان گرد و غبار شديدي روي سر مردم و اسباب و لوازم منزل مي باريد.
او گفت: با ريزش باران كشاورزان اين روستا كه دغدغه بازماندن از كشت پاييزه را داشتند بسيار اميدوار شدند و عده اي از ديمكاران نيز كار كشت پاييزه را شروع كرده اند.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل مي گويد: بارش باران در هر شرايط زماني و مكاني مطلوب است چرا كه كمترين فايده آن افزايش ذخيره آب پشت سدها مي باشد.
ناصر توكلي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از طرفي بارندگي هاي اخير سبب شد كه كشت و كار پاييزه در نقاط سردسير استان اردبيل آغاز شود.
سرپرست اداره كل هواشناسي استان اردبيل مي گويد: خشكسالي با توجه به شرايط مكاني و زماني و نيز از نظر ديدگاه هاي افراد و ارگان هاي مختلف تعاريف متفاوتي دارد.
عظيم نصيري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي يك كشاورز اگر بطور مثال پنج ميلي متر بارندگي در زماني كه كشتزار او نياز به آب دارد اتفاق بيافتد خشكسالي نيست اما براي اين كه سدهاي استان خالي نباشند به بارندگي به ميزان زياد نياز داريم.
وي اظهارداشت: از ديدگاه اداره كل هواشناسي اردبيل فقط آمارهاي موجود در ايستگاه هاي هواشناسي اين استان ملاك هستند و با مقايسه اين آمارها مي توان گفت كه ميزان بارندگي كاهش و يا افزايش داشته است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، نفوذ جريان هواي پرفشار از عرض هاي شمالي كه با ناپايداري هايي در تراز مياني جو همراهي مي كند از روز گذشته (دوشنبه ) چهره نقاط مركزي استان اردبيل را دگرگون كرده و در نقاط مختلف استان دماي هوا بطور ميانگين بين شش تا هشت درجه سانتي گراد كاهش يافته است.
اداره پيش بيني و تحقيقات هواشناسي اردبيل ميزان بارندگي در شهرستان هاي اردبيل ، سرعين و نمين را طي 24 ساعت گذشته به ترتيب 1 ، 4/0 و 6/0 ميلي متر ثبت كرده است.
كارشناس اين اداره گفت : نقشه هاي پيش يابي هواشناسي و تصاوير ماهواره اي بيانگر نفوذ هواي خنك روي درياي خزر و استان اردبيل است كه با ناپايداري هايي در تراز مياني جو همراهي مي كند.
رسول همتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براين اساس آسمان استان اردبيل طي دو روز آينده گاهي با افزايش ابر، وزش باد ، مه موقت و احتمال رعد و برق در بعضي نقاط همراه خواهد بود.
استان اردبيل به ويژه مركز اين استان شامل شهرستان هاي اردبيل ، نمين ، نير و مشگين شهر به لحاظ موقعيت جغرافيايي و طبيعي خود و قرارگرفتن در مسير سامانه هاي گوناگون از شرايط جوي و آب و هوايي بسيار متغير و متفاوتي برخوردار مي باشد.
ميزان متوسط بارندگي سالانه در استان اردبيل براساس دوره آماري 31 ساله 8/301 ميلي متر است.
ك/4 592/587 شماره 484 ساعت 13:47 تمام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن